O kursie
- swobodnie korzystać z arkuszy kalkulacyjnych online,
- wykorzystywać narzędzia dostępne w Arkuszu Google,
- stosować funkcje logiczne, matematyczne, obliczeniowe,
- tworzyć czytelne wykresy w celu wizualizacji danych,
- rejestrować i edytować makra,
- udostępniać pliki innym współpracownikom.
Certyfikat
Po ukończonym kursie otrzymasz od nas certyfikat potwierdzający kwalifikacje zdobyte podczas szkolenia. Na certyfikacie znajduje się numer wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych 2.12/00238/2015. Jest to potwierdzenie, że szkolenie przeprowadzone jest przez profesjonalną firmę szkoleniową.
Opieka poszkoleniowa
Po zakończonym szkoleniu dajemy Ci możliwość korzystania z merytorycznej pomocy trenera. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania związane z tematyką odbytego szkolenia, możesz wybrać jedną z dwóch możliwych form kontaktu z trenerem, w przeciągu 1 roku po zakończonym szkoleniu: konsultację telefoniczną lub e-mailową (dwukrotnie) lub konsultacje face to face z trenerem w Krakowie w wymiarze 2 godzin lekcyjnych.
Szkolenie jest dla osób, które:
- potrafią na poziomie podstawowym korzystać z Arkuszy Google,
- chcą zdobyć wiedzę z zakresu obsługi Arkuszy Google na poziomie średniozaawansowanym,
- chcą poznać formuły i funkcje przydatne w codziennej pracy,
- pracują z wieloma arkuszami,
- chcą przedstawiać dane na wykresach,
- chcą w łatwy sposób współpracować z innymi na wybranych arkuszach.
Program kursu
1. Wprowadzenie i informacje o arkuszach kalkulacyjnych:
- zestawienie arkusza Google Docs z MS Excel,
- zalety używania arkusza Google Docs,
- obszar roboczy arkusza kalkulacyjnego.
2. Stworzenie nowego arkusza kalkulacyjnego.
3. Podstawy arkuszy Google:
- wpisywanie, modyfikowanie i usuwanie danych,
- szybki sposób na wpisywanie danych z użyciem skrótów klawiaturowych,
- wypełnianie serią danych – seria napisów, dat i czasu, seria danych rosnąca, malejąca, stała, liczbowa, niestandardowa seria danych,
- kopiowanie i wklejanie danych z zastosowaniem narzędzia Wklej specjalnie,
- parametry czcionki, wyrównanie i obramowanie,
- malarz formatów,
- formatowanie za pomocą Tabel Danych,
- poprawne używanie formatowania – format liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty.
4. Formatowanie warunkowe:
- formatowanie komórek zawierających określony tekst lub wartości,
- paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon,
- wyróżnianie wartości zduplikowanych lub unikatowych,
- tworzenie formuł określających formatowane komórki.
5. Ochrona arkusza i skoroszytu:
- zabezpieczanie treści w arkuszu i skoroszycie,
- sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych.
6. Formuły i funkcje wykorzystywane w codziennej pracy:
- adresowanie względne i bezwzględne (blokowanie komórek arkusza za pomocą znaku $),
- przypomnienie podstawowych funkcji obliczeniowych suma, średnia, max, min, ile.liczb,
- funkcje logiczne jeżeli, lub, oraz,
- funkcje statystyczne i matematyczne jeżeli, suma.jeżeli, suma.warunkow, zaokr,
- funkcja wyszukiwania pionowo – proste wykorzystanie,
- składanie kilku funkcji w jedną – zagnieżdżanie.
7. Obliczenia i funkcje na datach:
- metody formatowania dat,
- różnica pomiędzy datami, dodawanie do dat ilości dni, obliczanie daty końcowej,
- wyświetlanie bieżącej daty i wykonywanie na niej obliczeń,
- funkcje daty i czasu dzień, miesiąc, rok, dzień.tyg.
8. Praca z tekstami, przetwarzanie teksów, funkcje tekstowe:
- funkcje tekstowe: lewy, prawy, zlacz.teksty, litery.wielkie, litery.male, wartość,
- poprawianie wprowadzonych danych za pomocą funkcji tekstowych,
- rozdzielanie tekstów za pomocą narzędzia Tekst jako kolumny.
9. Praca z wieloma arkuszami oraz tworzenie połączeń pomiędzy nimi.
10. Tworzenie i edycja wykresów:
- zasady doboru typu wykresu, omówienie rodzajów,
- tworzenie wykresów złożonych, zmiana zakresów danych,
- ustawienia zaawansowane – zmiana kolorów, układu i skali,
- szczegółowe ustawienia układu danych prezentowanych na wykresie,
- wykres z dwiema osiami,
- formatowanie wykresów.
11. Sortowanie i filtrowanie danych:
- sortowanie,
- filtrowanie według wartości,
- używanie filtrów warunkowych.
12. Podstawy tworzenia i pracy z tabelami przestawnymi:
- wyjaśnienie, czym jest tabela przestawna,
- zmiana funkcji obliczeniowych w tabeli przestawnej,
- grupowanie danych w tabeli przestawnej,
- filtrowanie danych w tabeli przestawnej.
13. Zaawansowane ustawienia drukowania:
- widoki: podgląd podziału stron i układ strony,
- ustawienia wydruku – ustawienia marginesów, nagłówka i stopki, wyrównanie na stronie,
- podział na strony, numerowanie stron,
- drukowanie wykresów,
- drukowanie dużych tabel,
- powtarzanie wierszy lub kolumn nagłówkowych na wszystkich stronach wydruku.
14. Wprowadzenie do makr:
- rejestrowanie makra,
- edytowanie makra.
15. Udostępnianie plików i folderów – współpraca z innymi.
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
wymagany komputer z dostępem do internetu
Bydgoszcz
woj. kujawsko-pomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
