O kursie
Podczas warsztatów uczestnicy poznają podstawy pracy z programem Blender 2.8+ począwszy od budowy interfejsu, tworzenia i teksturowania obiektów 3D, tworzenia fotorealistycznych materiałów, oświetlania wirtualnej sceny przy pomocy panoram HDR, animacji wirtualnej kamery po renderowanie przygotowanej podczas zajęć sceny.
Tak skonstruowany program zajęć pozwoli uczestnikom nie tylko zapoznać się ze wszystkimi bazowymi aspektami pracy w przestrzeni 3D ale również swobodnie poruszać się w jednym najciekawszych programów 3D jakim jest Blender.
Szkolenie stworzono z myślą o m.in. Grafikach 2D i 3D, Motion Designerach oraz Twórcach video.
W ramach szkolenia Blender – moduł I – moduł I nauczysz się:
- podstaw modelowania obiektów 3D z wykorzystaniem różnych technik
- zarządzania obiektami w scenie
- optymalnego używania materiałów referencyjnych
- tworzenia i oświetlania sceny także z wykorzystaniem panoram HDR
- podstaw tworzenia różnego typu materiałów nadawanych obiektom 3D
- używania tekstur do tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych ze standardem PBR
- komponowania sceny, pracy z kamerą i animacji ujęć
- renderowania grafiki statycznej oraz animacji z wykorzystaniem silnika renderującego Cycles
- Grafików 2D, którzy chcieliby poszerzyć swoje umiejętności o tworzenie trójwymiarowej rzeczywistości i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów;
- Twórców video, którzy chcieliby dodać do swoich filmów efektowne elementy 3D;
- Motion Designerów, którzy chcieliby wprawiać w ruch samodzielnie przygotowane obiekty trójwymiarowe;
- innych osób, które interesują się tworzeniem grafiki 3D i dysponują niewielkim budżetem.
Program kursu
Wstęp do grafiki 3D (krótki)
Interfejs, nawigacja, scena
- konfigurowanie i optymalizacja ustawień programu
- instalacja dodatkowych pluginów
- omówienie interfejsów dedykowanych
- nawigacja
- praca ze skrótami klawiszowymi
- tworzenie własnego interfejsu
- kalibrowanie sceny, praca z jednostkami w Blenderze
Tworzenie obiektów 3D
- modelowanie poligonowe na bazie materiałów referencyjnych (ćwiczenia)
- modelowanie oparte na modyfikatorach (tzw. non-destructive) (ćwiczenia)
- import modeli 3D z plików zewnętrznych (.fbx, .obj)
- import modeli 3D z plików natywnych .blend
- zarządzania obiektami w scenie / praca z Collections
- wykorzystanie figur prymitywnych do tworzenia kompozycji sceny
UV mapping
- wstęp do mapowania obiektów (krótki)
- przygotowanie obiektów do teksturowania / UV mapping (ćwiczenia)
Oświetlanie sceny
- ustawianie tła dla sceny i dla kamery
- omówienie różnych typów świateł
- niewykorzystywanie panoram HDR do fotorealistycznego oświetlania sceny
- kontrola odbić tła na obiektach z wykorzystaniem systemu nodów
Materiały
- wstęp do PBR materials (krótki)/ tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych z renderowaniem opartym na fizyce światła
- omówienie typów materiałów i ich specyfiki
- tworzenie podstawowych typów materiałów przy użyciu Principled BSDF node oraz tekstur (ćwiczenia)
Kamera
- omówienie funkcjonalności kamer / kamera wirtualna vs kamera fizyczna (krótkie)
- ustawienie kamer w scenie i dostosowanie ich parametrów
- animowanie kamery po punktach kluczowych
- animowanie ruchu kamery po ścieżce
- tworzenie target camera constraint
Systemy cząstek
- tworzenie dodatkowych randomowych obiektów / efektów wykorzystujących system cząstek (Dynamic Particles)
Renderowanie
- dostosowywanie i optymalizacja parametrów renderowania dla silnika renderującego Cycles
- tworzenie przebiegów renderujących (render passes)
- wykorzystanie render passes w Compositing editor
- tworzenie dodatkowego warstwy renderującej (render layer / view layer) dla wydzielenia kanału cienia
- optymalizowanie renderowania animacji (OpenEXR MultiLayer)
- eksportowanie wyrenderowanych kanałów oraz kompozycji przy pomocy File Output Node
Czas trwania
Prelegenci
Ryszard Zimek
Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Artysta, praktykę rzeźbiarską łączy z metarefleksją teoretyczną. Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558