O kursie
Podczas warsztatów uczestnicy poszerzą umiejętności z zakresu modelowania 3D, w tym o modelowanie precyzyjne oraz pracę z wykorzystaniem zaawansowanych pluginów (addons), tworzenia złożonych materiałów z wykorzystaniem tekstur rastrowych i proceduralnych oraz technik wykorzystujących maski, fotorealistycznego oświetlania różnych typów wirtualnych scen oraz poznają narzędzia do tworzenia i kontrolowania animacji kamer, świateł i obiektów.
Tak skonstruowany program zajęć pozwoli uczestnikom znacząco poszerzyć umiejętności oraz zdobyć nowe kompetencje by z jeszcze większą kontrolą i swobodą realizować projekty w Blenderze.
Szkolenie stworzono z myślą o m.in. Grafikach 2D i 3D, Motion Designerach oraz Twórcach video.
W ramach szkolenia Blender – moduł II:
- efektywnych i precyzyjnych technik modelowania 3D
- tworzenia złożonych materiałów
- fotorealistycznego oświetlania różnych typów wirtualnych scen
- tworzenia i renderowania animacji w Blenderze
Szkolenie Blender adresowane jest do wszystkich:
- Grafików 2D, którzy chcieliby poszerzyć swoje umiejętności o tworzenie trójwymiarowej rzeczywistości i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów;
- Twórców video, którzy chcieliby dodać do swoich filmów efektowne elementy 3D;
- Motion Designerów, którzy chcieliby wprawiać w ruch samodzielnie przygotowane obiekty trójwymiarowe;
- innych osób, które interesują się tworzeniem grafiki 3D i dysponują niewielkim budżetem.
Program kursu
Modelowanie 3D i UV mapping
- modelowanie 3D w Blenderze – krótkie omówienie kluczowych pojęć i rozwiazań specyficznych dla Blendera
- precyzyjne modelowanie w Blenderze: omówienie typów narzędzi oraz przydatnych funkcjonalności do precyzyjnego modelowania (ćwiczenie)
- omówienie możliwości wyspecjalizowanych zewnętrznych pluginów (addons) do modelowania; zbudowanie modelu przy pomocy jednego z nich (ćwiczenie)
- UV mapping – rozłożenie koordynatów UV dla utworzonych modeli z wykorzystaniem różnych technik (ćwiczenie)
Budowanie materiałów i teksturowanie
- wstęp do teksturowania – tekstury rastrowe vs tekstury proceduralne
- wstęp do materiałów w Blenderze w tym praca z nodami w Shader Editor
- budowanie materiałów opartych na mapach PBR (ćwiczenie)
- budowanie materiałów opartych na teksturach proceduralnych (ćwiczenie)
- texture painting – wstęp
- wykorzystanie textur painting przy tworzeniu materiałów (użycie texture painting jako maski, użycie stencil) (ćwiczenia)
- tworzenie złożonych materiałów w Blenderze z wykorzystaniem w/w
Oświetlanie wirtualnej sceny
- panoramy HDR i rodzaje świateł – wszystko co ważne
- tworzenie lighting studio – różne strategie (ćwiczenia)
- tworzenie oświetlenia scen na zewnątrz z kontrolą tła i odbić
- specyfika oświetlania scen wewnątrz w tym wykorzystanie bibliotek IES
- Cycles vs Evee – przygotowanie ustawień dla obu silników
Animacja w Blenderze
- wstęp do animacji; podstawowe pojęcia
- omówienie funkcjonalności i specyfiki, Dope Sheet oraz Graph Editor
- praca z Timeline i kluczowanie wartości (wstępne ćwiczenia)
Animacja w kontekście kamery
- animowanie kamery po ścieżce – różne techniki (ćwiczenie)
- tworzenie turntable – różne techniki (ćwiczenie)
- tworzenie efektu drgania kamery / handheld camera shake effect
- animowanie DOF
- renderowanie sceny z użyciem wielu kamer
- opcjonalnie: blur w animacji
Animacja w kontekście oświetlenia
- animowanie świateł w scenie – różne techniki (w tym z użyciem modifiers i drivers) (ćwiczenia)
Animacja obiektów
- animowanie całych obiektów za pomocą kluczy animacyjnych
- animowanie obiektów bez deformacji vs z deformacją za pomocą szkieletu animacyjnego (wstęp)
- czym jest rigging – szkielet i kości animacyjne – podstawowe pojęcia (forward kinematics, invers kinematics, deforming bones i control bones, weight painting)
- kości animacyjne w Blenderze – budowa i tworzenie
- praca z Armature modifiers – animowanie z jednoczesną deformacją siatki i bez deformacji (ćwiczenie)
Animacja – renderowanie
- ustawienia do renderowania animacji – wszystko co najważniejsze
- opcjonalnie – edycja animacji wewnątrz Blendera
Czas trwania
Prelegenci
Ryszard Zimek
Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Artysta, praktykę rzeźbiarską łączy z metarefleksją teoretyczną. Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558