Blender – moduł II

O kursie

Szkolenie Blender Online – moduł II prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.

Podczas warsztatów uczestnicy poszerzą umiejętności z zakresu modelowania 3D, w tym o modelowanie precyzyjne oraz pracę z wykorzystaniem zaawansowanych pluginów (addons), tworzenia złożonych materiałów z wykorzystaniem tekstur rastrowych i proceduralnych oraz technik wykorzystujących maski, fotorealistycznego oświetlania różnych typów wirtualnych scen oraz poznają narzędzia do tworzenia i kontrolowania animacji kamer, świateł i obiektów.

Tak skonstruowany program zajęć pozwoli uczestnikom znacząco poszerzyć umiejętności oraz zdobyć nowe kompetencje by z jeszcze większą kontrolą i swobodą realizować projekty w Blenderze.

Szkolenie stworzono z myślą o m.in. Grafikach 2D i 3D, Motion Designerach oraz Twórcach video.
Dlaczego warto wziąć udział?

W ramach szkolenia Blender – moduł II:

  • efektywnych i precyzyjnych technik modelowania 3D
  • tworzenia złożonych materiałów
  • fotorealistycznego oświetlania różnych typów wirtualnych scen
  • tworzenia i renderowania animacji w Blenderze
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie Blender adresowane jest do wszystkich:

  • Grafików 2D, którzy chcieliby poszerzyć swoje umiejętności o tworzenie trójwymiarowej rzeczywistości i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów;
  • Twórców video, którzy chcieliby dodać do swoich filmów efektowne elementy 3D;
  • Motion Designerów, którzy chcieliby wprawiać w ruch samodzielnie przygotowane obiekty trójwymiarowe;
  • innych osób, które interesują się tworzeniem grafiki 3D i dysponują niewielkim budżetem.

Program kursu

Modelowanie 3D i UV mapping

  • modelowanie 3D w Blenderze – krótkie omówienie kluczowych pojęć i rozwiazań specyficznych dla Blendera
  • precyzyjne modelowanie w Blenderze: omówienie typów narzędzi oraz przydatnych funkcjonalności do precyzyjnego modelowania (ćwiczenie)
  • omówienie możliwości wyspecjalizowanych zewnętrznych pluginów (addons) do modelowania; zbudowanie modelu przy pomocy jednego z nich (ćwiczenie)
  • UV mapping – rozłożenie koordynatów UV dla utworzonych modeli z wykorzystaniem różnych technik (ćwiczenie)

Budowanie materiałów i teksturowanie

  • wstęp do teksturowania – tekstury rastrowe vs tekstury proceduralne
  • wstęp do materiałów w Blenderze w tym praca z nodami w Shader Editor
  • budowanie materiałów opartych na mapach PBR (ćwiczenie)
  • budowanie materiałów opartych na teksturach proceduralnych (ćwiczenie)
  • texture painting – wstęp
  • wykorzystanie textur painting przy tworzeniu materiałów (użycie texture painting jako maski, użycie stencil) (ćwiczenia)
  • tworzenie złożonych materiałów w Blenderze z wykorzystaniem w/w

Oświetlanie wirtualnej sceny

  • panoramy HDR i rodzaje świateł – wszystko co ważne
  • tworzenie lighting studio – różne strategie (ćwiczenia)
  • tworzenie oświetlenia scen na zewnątrz z kontrolą tła i odbić
  • specyfika oświetlania scen wewnątrz w tym wykorzystanie bibliotek IES
  • Cycles vs Evee – przygotowanie ustawień dla obu silników

Animacja w Blenderze

  • wstęp do animacji; podstawowe pojęcia
  • omówienie funkcjonalności i specyfiki, Dope Sheet oraz Graph Editor
  • praca z Timeline i kluczowanie wartości (wstępne ćwiczenia)

Animacja w kontekście kamery

  • animowanie kamery po ścieżce – różne techniki (ćwiczenie)
  • tworzenie turntable – różne techniki (ćwiczenie)
  • tworzenie efektu drgania kamery / handheld camera shake effect
  • animowanie DOF
  • renderowanie sceny z użyciem wielu kamer
  • opcjonalnie: blur w animacji

Animacja w kontekście oświetlenia

  • animowanie świateł w scenie – różne techniki (w tym z użyciem modifiers i drivers) (ćwiczenia)

Animacja obiektów

  • animowanie całych obiektów za pomocą kluczy animacyjnych
  • animowanie obiektów bez deformacji vs z deformacją za pomocą szkieletu animacyjnego (wstęp)
  • czym jest rigging – szkielet i kości animacyjne – podstawowe pojęcia (forward kinematics, invers kinematics, deforming bones i control bones, weight painting)
  • kości animacyjne w Blenderze – budowa i tworzenie
  • praca z Armature modifiers – animowanie z jednoczesną deformacją siatki i bez deformacji (ćwiczenie)

Animacja – renderowanie

  • ustawienia do renderowania animacji – wszystko co najważniejsze
  • opcjonalnie – edycja animacji wewnątrz Blendera

Czas trwania

3 dni, 8:30-16:30

Prelegenci

Ryszard Zimek

Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Artysta, praktykę rzeźbiarską łączy z metarefleksją teoretyczną. Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 26-28 wrzesień 2022
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
2 600
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2,
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2,
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!