Kurs

Excel praca z danymi, sortowanie, filtrowanie i tabele przestawne

O kursie

Po szkoleniu będziesz mógł: - efektywniej wykorzystać narzędzia programu MS Excel, - pracować na złożonych danych i tworzyć powiązania pomiędzy skoroszytami i arkuszami, - zabezpieczać skoroszyty i arkusze, - tworzyć i edytować zaawansowane wykresy i wykorzystywać ich możliwości, - stosować zaawansowane ustawienia drukowania. Certyfikat Po ukończonym kursie otrzymasz od nas certyfikat potwierdzający kwalifikacje zdobyte podczas szkolenia. Na certyfikacie znajduje się numer wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych 2.12/00238/2015. Jest to potwierdzenie, że szkolenie przeprowadzone jest przez profesjonalną firmę szkoleniową. Opieka poszkoleniowa Po zakończonym szkoleniu dajemy Ci możliwość korzystania z merytorycznej pomocy trenera. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania związane z tematyką odbytego szkolenia, możesz wybrać jedną z dwóch możliwych form kontaktu z trenerem, w przeciągu 1 roku po zakończonym szkoleniu: konsultację telefoniczną lub e-mailową (dwukrotnie) lub konsultacje face to face z trenerem w Krakowie w wymiarze 2 godzin lekcyjnych.
Kto powinien wziąć udział?

osób, które:

  • posiadają podstawową wiedzę z zakresu obsługi programu MS Excel,
  • chcą w efektywny sposób stosować narzędzia programu,
  • chcą pogłębić wiedzę dotyczącą wprowadzania i formatowania danych,
  • chcą dokonywać złożonej analizy i prezentacji danych,
  • chcą tworzyć zaawansowane i złożone tabele.

 

Program kursu

1. Podstawy MS Excel:

  • dane – wpisywanie, usuwanie, edycja,
  • przydatne skróty klawiaturowe,
  • seria danych,
  • narzędzie Wklej specjalnie,
  • czcionka – modyfikacje,
  • formaty danych: liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy.

2. Narzędzie Przejdź do:

  • zakres z ukrytymi wierszami – kopiowanie,
  • edycja komórek z wprowadzonymi danymi,
  • puste komórki – uzupełnianie.

3. Formatowanie warunkowe:

  • edycja komórek z określonym tekstem lub wartościami,
  • zestawy ikon, paski danych i zakresy kolorów,
  • wartości zduplikowane – wyróżnianie.

4. Ochrona skoroszytu:

  • zabezpieczanie danych w arkuszu,
  • poprawność danych w skoroszycie.

5. Podstawowe funkcje w MS Excel:

  • funkcje obliczeniowe: suma, średnia, max, min, ile.liczb,
  • funkcje logiczne: jeżeli, oraz, lub,
  • funkcja wyszukaj.pionowo,
  • adresowanie względne i bezwględne,
  • zagnieżdżanie funkcji,
  • funkcje statystyczne oraz matematyczne: jeżeli, suma.jeżeli, suma.warunkow, zaokr,

6. Daty – obliczenia i funkcje:

  • formatowanie dat,
  • dodawanie i odejmowanie dat,
  • funkcje daty i czasu: dzień, miesiąc, rok, dzień.tyg.

7. Praca na tekście:

  • funkcje tekstowe: lewy, prawy, zlacz.teksty, litery.wielkie, litery.male, wartość,
  • rozdzielanie tekstów,
  • narzędzie Tekst jako kolumny.

8. Narzędzie Sumy pośrednie.

9. Praca z wieloma arkuszami i skoroszytami oraz tworzenie połączeń pomiędzy nimi. 

10. Konsolidacja danych.

11. Przygotowanie i formatowanie wykresów:

  • typy i rodzaje wykresów,
  • wykresy złożone i zmiana zakresów danych,
  • ustawienia zaawansowane – zmiana kolorów, układu i skali,
  • układ danych prezentowanych na wykresie,
  • dodawanie obiektów graficznych do wykresów,
  • wykres z dwiema osiami,
  • edycja wykresów,
  • tworzenie obiektów typu SmartArt.

12. Analiza i wyszukiwanie danych w MS Excel:

  • sortowanie – zmiana klucza sortowania, zaawansowane opcje,
  • wielopoziomowe sortowanie danych,
  • narzędzie Autofiltr,
  • filtr niestandardowy,
  • filtrowanie z użyciem znaku *,
  • polecenie Znajdź/Zamień.

13. Wstęp do tworzenia tabel przestawnych i pracy z nimi:

  • tabela przestawna – co to?
  • zmiana funkcji obliczeniowych w tabeli przestawnej,
  • grupowanie danych w tabeli przestawnej,
  • filtrowanie danych w tabeli przestawnej.

14. Ustawienia drukowania – zaawansowane opcje:

  • widoki: podgląd podziału stron i układ strony,
  • ustawienia wydruku – marginesy, nagłówki i stopki, wyrównanie na stronie,
  • ukrywanie wierszy i kolumn,
  • podział na strony, numerowanie stron,
  • niestandardowe nagłówki, stopki,
  • drukowanie wykresów,
  • drukowanie dużych tabel,
  • drukowanie komentarzy,
  • powtarzanie wierszy lub kolumn nagłówkowych na wszystkich stronach wydruku.

15. Wstęp do makr:

  • rejestrowanie makra,
  • przypisanie makra pod przycisk.

Czas trwania

09:00-16:00
16 godzin lekcyjnych / 2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener Cognity

Gdzie i kiedy

Online 12 - 13 października 2020

Gdzie i kiedy

Online 28 - 29 września 2020

Zapisz się

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę - cena promocyjna
460 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, certyfikat, dostęp do materiałów ze szkolenia w wersji elektronicznej, opieka poszkoleniowa
Zapisz się

Organizator

Cognity
31-070 Kraków
Dietla 25/5
woj. małopolskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o przesłanie formularza zgłoszenia poprzez serwis eventis.pl. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem.

Podane zostały ceny w promocji 50%, prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego, aby potwierdzić promocję.

online na żywo z trenerem
wymagany komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Cognity
31-070 Kraków Dietla 25/5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!