Grafika Komputerowa – moduł I

O kursie

W ramach szkolenia Adobe Photoshop – moduł I:

Możliwości, które daje program Adobe Photoshop początkującemu grafikowi
Podstaw obróbki i edycji zdjęć: zmiany kolorystyki, kontrastu, ostrości zdjęcia, pracy z warstwami
Tajników retuszu: korekcji sylwetki, usuwania elementów (np. pieprzyków, zmarszczek) lub ich dodawania (np. makijaż cyfrowy)
Zastosowania Photoshopa w konkretnych projektach graficznych (przy tworzeniu np. logo, bannerów, nadruków, etc.)
Dobrych nawyków ułatwiających efektywną pracę z programem, m.in. zapisywania efektów pracy w odpowiednich formatach i ich publikacji w sieci

W ramach szkolenia Adobe Illustrator – moduł I:

Wykorzystania podstawowych zasobów programu Adobe Illustrator: pędzli, symboli, próbek, personalizacji ustawień programu i dostosowania do konkretnych zadań
Zasad pracy z obiektami wektorowymi, tworzenie grafik wektorowych
Przekształcania zdjęć w grafikę wektorową, wykorzystywania grafik bitmapowych w pracy z Illustratorem oraz pracy z różnymi formatami plików: AI, PDF, SVG oraz EPS
Tworzenia ikon oraz elementów graficznych aplikacji mobilnej lub strony WWW
Tworzenia infografik, piktogramów, logotypów, reklam, plakatów i banerów internetowych
Dlaczego warto wziąć udział?

Kurs grafiki komputerowej to najlepsza okazja, aby poznać tajniki programu Photoshop – podczas zajęć odkryjesz techniki retuszu, selekcji, pracy z kolorem, edycji zdjęć cyfrowych czy tworzenia fotomontaży. Z kolei ćwiczenia z programem Illustrator pozwolą Ci na zdobycie umiejętności przygotowywania atrakcyjnych grafik okolicznościowych, logotypów, znaków firmowych czy infografik. Połączenie obydwu narzędzi w jednym kursie grafiki umożliwia realizację wszelkich pomysłów i projektów, i to niezależnie od tego, czy projektujesz pod kątem druku, aplikacji na urządzenia mobilne czy publikacji w internecie.

Kto powinien wziąć udział?

Do udziału w zajęciach zachęcamy przede wszystkim:

  • Studentów, którzy chcieliby uzupełnić lub uporządkować wiedzę zdobytą na Uczelni;
  • Początkujących Grafików, którzy dopiero rozpoczynających pracę z programami Adobe Photoshop i Adobe Illustrator lub znających już oprogramowanie i chcących zdobyć solidne podstawy do dalszej pracy zawodowej;
  • Web Designerów, którzy chcą samodzielnie projektować layout strony internetowej, logotyp, ikonę czy dowolną grafikę webową;
  • Ilustratorów projektujących ilustracje do książek lub magazynów.
  • Marketerów, którzy chcą samodzielnie realizować swoje pomysły i projekty.

Program kursu

Szkolenie Adobe Photoshop – moduł I

Informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Możliwości Adobe Creative Cloud
  • Personalizacja
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznanie grafiki bitmapowej

  • Podstawowe informacje o grafice bitmapowej, jej zalety i wady
  • Grafika bitmapowa a wektorowa
  • Analiza parametrów: wielkość obrazu, rozdzielczość, głębia bitowa
  • Tryby definiowania kolorów RGB, CMYK, Lab

Formaty i zastosowanie plików graficznych

  • Podstawowe formaty graficzne
  • Sposoby wykorzystywania grafik
  • Zastosowanie przezroczystości

Poznanie Adobe Bridge

  • Przeglądanie plików graficznych
  • Sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie zdjęć

Tworzenie nowych dokumentów i otwieranie zdjęcia

  • Rodzaje dokumentów
  • Ustawienia nowego dokumentu
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością i rozdzielczością obrazu
  • Tryby koloru

Malowanie w programie Adobe Photoshop

  • Pędzel i ołówek – podstawowe informacje
  • Dobór wielkości, kształtu i typu pędzla
  • Ustawianie opcji narzędzi

Poznanie techniki retuszu

  • Usuwanie plamek, przebarwień i innych artefaktów
  • Usuwanie drobnych detali
  • Usuwanie większych elementów obrazu np. ludzi
  • Usuwanie piegów, zmarszczek i znamion
  • Narzędzia korygujące i stempel
  • Wykorzystanie technologii Content Aware

Zaznaczanie i edytowanie wybranych obszarów  obrazu

  • Podstawowe narzędzia selekcji i konfiguracja ich opcji (Marquee, Lasso, Quick Selection)
  • Rozszerzanie, pomniejszanie, podstawowa edycja zaznaczenia
  • Panel Refine Edge (do poprawiania kształtu zaznaczenia)
  • Inne narzędzia i techniki zaznaczenia

Zaznaczenie automatyczne

  • Różdżka magiczna
  • Polecenia Select Similar oraz Grow (Zaznacz Podobne oraz Powiększ)
  • Panel Color Range (Zakres koloru)

Zaawansowane techniki retuszu

  • Określanie celów retuszu i dobór odpowiednich narzędzi
  • Opcje narzędzi

Wygładzanie skóry

  • Narzędzia retuszu skóry
  • Filtry wygładzające
  • Techniki korekcji cery

Dokonywanie korekcji sylwetki i ciała

  • Narzędzia edycji ciała i mięśni
  • Korekcja sylwetki
  • Modyfikacja rysów twarzy

Tworzenie i edytowanie warstwy

  • Tworzenie prostych fotomontaży z użyciem warstw
  • Dodawanie efektów (style warstw)
  • Kopiowanie i ustalanie opcji warstw
  • Kopiowanie i zaznaczanie warstw
  • Skalowanie i obracanie wybranych fragmentów obrazu
  • Zniekształcanie warstwy
  • Tworzenie cieni i podcieni
  • Edycja kształtu i opcje cienia
  • Skalowanie z użyciem siatki

Tworzenie wizualizacji reklamowych

  • Nadruki na kubkach, czapkach i koszulkach
  • Wizualizacje na ekranie telefonu, komputera czy tabletu

Quick Mask – opcja szybkiej maski

  • Tworzenie i edycja złożonych selekcji
  • Wycinanie z tła różnorodnych kształtów
  • Zmiana tła i dodawanie cieni, lustrzanych odbić i innych efektów

Narzędzia jasności i kontrastu

  • Praca z ciemnymi zdjęciami
  • Praca z narzędziem Curves (Krzywe)
  • Wykorzystanie panelu Shadows/Hightlights (Cienie /Podświetlenia)
  • Zastosowanie esowatej krzywej kontrastu do poprawy ostrości i kontrastu zdjęć

Poznanie narzędzia edycji barw

  • Zarządzanie intensywnością kolorów
  • Dobieranie i zmienianie kolorów
  • Usuwanie przebarwień
  • Cyfrowy makijaż
  • Narzędzia Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie), Selective Color (Kolor Selektywny), Replace Color (Zastąp Kolor), Color Balance (Balance kolorów) i ich zastosowanie w edycji kolorystyki zdjęć
  • Zasady korekcji wybiórczej z użyciem Quick Mask i zaznaczenia

Poznanie maski warstw

  • Zasady użycia i ich dodawanie
  • Montaże z użyciem masek i warstw
  • Retusz, edycja kolorów i efekty specjalne z użyciem maski

Tworzenie montaży z użyciem masek

  • Dobór fryzury
  • Dobór zarostu, tatuaży, innych efektów wizualnych
  • Projekty z użyciem masek, warstw i trybów mieszania kolorów

Style warstw i efekty specjalne

  • Poznanie efektów specjalnych – style warstw
  • Cienie, cienie wewnętrzne
  • Rozbłyski
  • Dobór i edycja efektów

Zmiana ostrość

  • Podstawowe techniki sterowania ostrością
  • Wyostrzanie zdjęć

Dodawanie treści

  • Wprowadzanie, formatowanie, edycja tekstu
  • Tworzenie bannerów reklamowych z użyciem masek, tekstów i warstw

Zapisywanie  efektów naszej pracy

  • Dobór odpowiedniego formatu
  • Przygotowanie do publikacji w Internecie

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I

Informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Adobe Creative Cloud
  • Preferencje ogólne
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznanie grafiki wektorowej

  • Zalety i wady grafiki wektorowej
  • Grafika wektorowa a zdjęcia
  • Narzędzia do pracy z grafiką wektorową

Tworzenie nowego dokumentu

  • Rodzaje dokumentów
  • Definiowanie obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Tryby koloru

Rysowanie prostych figur wektorowych

  • Podstawowe kształty wektorowe
  • Rysowanie kwadratów, prostokątów, wieloboków i gwiazd
  • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów
  • Opcje figur i ścieżek

Zarządzanie wielkością i kolorem obiektów

  • Zaznaczanie i skalowanie ścieżek
  • Obracanie obiektów
  • Dodawanie koloru wypełnienia i obrysu
  • Zarządzanie obrysem i opcje obrysów
  • Dobieranie koloru naszej pracy
  • Poznanie opcji podglądu dokumentu

Grupowanie obiektów

  • Zaznaczanie, kopiowanie i grupowanie obiektów
  • Edytowanie elementów grupy

Poznanie skutecznych sposobów zaznaczania

  • Poznanie narzędzia zaznaczania
  • Czarna strzałka, biała strzałka, lasso
  • Opcje narzędzi zaznaczania
  • Poznanie skutecznych technik zaznaczania

Poznanie sposobów łączenia i dzielenia ścieżek

  • Shape Builder (Generator kształtów)
  • Łączenie obiektów wektorowych
  • Tworzenie ścieżek o nieregularnych kształtach

Budowanie logotypów i piktogramów

  • Tworzenie logotypów korzystając z narzędzi łączenia i dzielenia ścieżek
  • Budowanie złożonych kształtów wektorowych na bazie prostych figur geometrycznych
  • Tworzenie piktogramów informacyjnych
  • Budowanie ikon programów komputerowych

Poznanie narzędzia ołówek

  • Rysowanie kształtów wektorowych
  • Opcje ołówka
  • Rysowanie i wygładzanie ścieżek
  • Łączenie ścieżek

Użycie pędzli do tworzenia wektorowych ilustracji

  • Rodzaje pędzli
  • Malowanie z użyciem różnych typów pędzla
  • Biblioteki pędzli
  • Tworzenie własnych pędzli
  • Wykorzystanie pędzli do tworzenia ilustracji

Wektorowe przekształcenia – poznanie tajników transformacji ścieżek

  • Zaawansowane narzędzia skalowania
  • Obracanie i pochylanie ścieżek
  • Inne przekształcenia
  • Powtarzanie podobnych działań

Tworzenie przejścia i rozmieszczanie obiektów

  • Poznanie narzędzie Tworzenia przejść – Blend
  • Tworzenie różnorodnych przejść
  • Rozmieszczanie obiektów
  • Poznanie sposobów rozmieszczania i wyrównywania obiektów

Praca z kolorem

  • Poznanie rodzajów kolorów w programie Illustrator
  • Tworzenie i modyfikowanie kolorów
  • Biblioteki kolorów
  • Adobe Color

Wykorzystanie symboli

  • Używanie symboli
  • Edycja symboli
  • Zarządzanie symbolami
  • Narzędzi pracy z symbolami
  • Tworzenie własnych symboli
  • Biblioteki symboli

Poznanie masek

  • Dodawanie masek wektorowych
  • Edycja maski oraz jej zawartości

Poznanie zasady pracy ze zdjęciami i grafiką bitmapową

  • Importowanie zdjęć i grafik bitmapowych
  • Zasady importu, dobieranie rozmiaru, rozdzielczość i tryb koloru
  • Zarządzanie elementami bitmapowymi

Wektoryzowanie zdjęcia

  • Przekształcanie zdjęć i obrazów w grafikę wektorową
  • Zasady wektoryzacji
  • Wybór ustawień i opcji
  • Wykorzystanie wektoryzowanych plików w praktycznych przykładach
  • Tworzenie ikonek internetowych

Wprowadzanie tekstów

  • Poznanie różnych rodzajów tekstów
  • Dodawanie tekstów
  • Zamienianie tekstów na krzywe

Edytowanie tekstów

  • Parametry typograficzne
  • Zasady edycji tekstu
  • Przelewanie tekstów

Tworzenie złożonych projektów graficznych

  • Budowanie złożonych projektów graficznych z użyciem zdjęć, tekstów i grafiki wektorowej
  • Tworzenie plakatów i reklam
  • Projektowanie ulotek i banerów reklamowych

Poznanie zasad użycia efektów

  • Poznanie podstawowych zasad użycia efektów
  • Dodawanie i edytowanie efektów
  • Zarządzanie efektami

Zapisywanie efektów naszej pracy

  • Poznanie różnych formatów zapisu
  • Tworzenie plików PDF
  • Zapis elementów SVG
  • Przygotowanie plików do pracy z innymi grafikami

Czas trwania

48 h (6 dni) 8.30-16.30

Prelegenci

Paweł Zakrzewski

Certyfikowany Trener Adobe. Wybitny fachowiec w dziedzinie szkoleń z oprogramowania Adobe o czym świadczyć może jego długoletnia kariera zawodowa – ponad 15 lat udokumentowanej pracy w charakterze wykładowcy.

Robert Jarzębiński

Certyfikowany Trener Adobe. Uznany wykładowca, od ponad 17 lat prowadzi szkolenia, w kraju i za granicą. Specjalizuje się w zakresie DTP,  grafiki komputerowej a także tworzenia projektów na urządzenia mobilne.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena
za osobę
3 400
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
  • Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
  • Kod pocztowy: 03-219
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5242365558

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa, Polska
ul. Elektronowa 2
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!