O kursie
Dobre nawyki, przegląd narzędzi a także nabyta w trakcie kursu praktyka pozwolą Ci łatwo dobrać właściwą technikę do pracy nad konkretnym projektem.
Na szkoleniu nauczysz się:
W ramach szkolenia Adobe Photoshop – moduł II:
- Wydajnej i szybkiej pracy z programem
- Ustawień preferencji pracy z programem i kolorami
- Projektowania z użyciem panelu Layer Comps
- Tworzenia retuszu i efektów specjalnych z uwzględnieniem perspektywy
- Zaawansowanych metod edycji warstw
- Płynnej pracy z obiektami inteligentnymi
- Zaawansowanej korekty kolorów i jasności
- Zaawansowanych narzędzi retuszu
- Użycia wszystkich typów masek
- Tworzenia złożonych montaży i fotomontaży
- Dodawania efektów specjalnych
- Pracy z kanałami kolorów
- Tworzenia panoram, stykówek i użycia skryptów
- Prostowania zdjęć i korekty zniekształceń obiektywu
- Automatycznego zarządzania wielkością wielu zdjęć jednocześnie
- Tworzenia i edycji prostych obiektów 3D
- Tworzenia zaawansowanych operacji automatycznych
- Wykorzystania panelu Camera Raw
- Tworzenia prostych filmów i animacji
W ramach szkolenia Adobe Illustrator – moduł II:
- Wydajnej pracy z programem
- Tworzenia reklam i plakatów
- Zasad przygotowania etykiet i opakowań
- Zaawansowanych technik użycia tekstów
- Wykorzystania grafik bitmapowych
- Zaawansowanych reguł wektoryzacji
- Użycia narzędzi przekształcania do tworzenia wizualizacji reklam typu Outdoor
- Wykorzystania narzędzi przekształcania do tworzenia złożonych pra graficznych
- Zasad zarządzania kolorem
- Zaawansowanych technik edycji i dobierania kolorów
- Zaawansowanych technik rozmieszczania obiektów
- Użycia efektów i tworzenia ciekawych elementów graficznych
- Tworzenia wizualizacji 3D opakowań, kubków i innych obiektów
- Użycia perspektywy
- Projektowania i wizualizacji różnych prac z użyciem perspektywy
- Tworzenia publikacji PDF z myślą o wydruku
- Tworzenia elementów stron internetowych i aplikacji www
Do udziału w zajęciach zachęcamy przede wszystkim:
- Studentów, którzy chcieliby uzupełnić lub uporządkować wiedzę zdobytą na Uczelni;
- Początkujących Grafików, którzy dopiero rozpoczynających pracę z programami Adobe Photoshop i Adobe Illustrator lub znających już oprogramowanie i chcących zdobyć solidne podstawy do dalszej pracy zawodowej;
- Web Designerów, którzy chcą samodzielnie projektować layout strony internetowej, logotyp, ikonę czy dowolną grafikę webową;
- Ilustratorów projektujących ilustracje do książek lub magazynów.
- Marketerów, którzy chcą samodzielnie realizować swoje pomysły i projekty.
Program kursu
Szkolenie Adobe Photoshop – moduł II
Zarządzanie kolorem w aplikacjach Adobe
- Zaawansowane ustawienia kolorów w programie Adobe Bridge i Photoshop
- Zasady dobierania właściwych ustawień
Projektowanie z użyciem palety Layer Comps (Kompozycji warstw)
- Poznanie zasad tworzenia projektów i kompozycji
- Wykorzystanie palety Layer Comps do tworzenia projektów
- Edycja kompozycji
- Tworzenie złożonych projektów
- Eksportowanie projektów i warstw (skrypty)
- Wykorzystanie Layer Comps w Adobe InDesign
Tworzenie stykówki i panoramy
- Poznanie automatycznego wyrównywania warstw
- Wykorzystanie automatycznego mieszania warstw
- Tworzenie atrakcyjnych panoram
- Edytowanie panoram
- Budowanie galerii miniaturek – stykówki
Poznanie zasady retuszu z uwzględnieniem perspektywy
- Poznanie palety Vanishing Point
- Retuszowanie zdjęcia z perspektywą
- Dodawanie efektów specjalnych i transformacja z użyciem perspektywy
Zaawansowane narzędzia pracy z perspektywą
- Tworzenie siatki perspektywy
- Mapowanie grafiki na opakowaniach
- Tworzenie elementów 3D za pomocą siatki perspektywy
Poznanie Smart Objects (Obiekty inteligentne)
- Tworzenie warstw typu Smart Object
- Edytowanie obiekty inteligentne
- Zastępowanie oraz zagnieżdżanie elementów typu Smart Object
Zaawansowane wykorzystanie obiektów inteligentnych
- Smart Object i kompozycje warstw
- Przekształcanie obiektów typu Smart Object
- Projektowanie z użyciem obiektów inteligentnych
- Tworzenie wizualizacje reklam zewnętrznych
- Projektowanie elementów aplikacji mobilnej
- Tworzenie wizualizacje reklam na tabletach i telefonach komórkowych
Wykorzystywanie efektów i filtrów na warstwach typu Smart Object
- Wyostrzanie obiektów inteligentnych
- Wprowadzanie retuszu i tworzenie efektów specjalnych z użyciem obiektów inteligentnych
- Omawianie zasady użycia filtrów i masek dla warstw typu Smart Object
- Wykorzystanie i tworzenie stylów warstw dla obiektów inteligentnych
Poznanie zaawansowanych metod tworzenia selekcji
- Wykorzystanie zaawansowane sposobów tworzenia złożonych selekcji
- Używanie kanałów kolorów
- Zapisywanie zaznaczenia
Budowanie ścieżki
- Poznanie zasady tworzenia ścieżek wektorowych
- Edytowanie ścieżki
- Wycinanie obiektów z tła za pomocą ścieżek
- Poznanie palety Paths i zapisywanie ścieżek
Tworzenie kształtów wektorowych
- Tworzenie własnych kształtów wektorowych
- Poznanie biblioteki kształtów
- Edytowanie kształtów
Praca z kanałami kolorów
- Poznanie palety Channels
- Wykorzystanie zaawansowanych operacje na kanałach
- Wykorzystanie kanałów do tworzenia precyzyjnego zaznaczenia
- Tworzenie kanałów alfa
Głębsze spojrzenie na pracę z maskami
- Poznanie różnych rodzajów masek
- Przykłady użycia masek
- Praca z maską wektorową
- Maska przycinania
Edytowanie maski
- Wykorzystanie palety Mask (Maski) do edycji masek
- Poznanie zaawansowanych narzędzi edycji masek
- Zarządzanie podglądem działania maski
Wykorzystanie zaawansowanych metody korekcji obrazu
- Poznanie palety Adjustments (Dopasowania)
- Krótki przegląd narzędzi korekcyjnych
- Poznanie zaawansowanych przykładów użycia narzędzi korekcyjnych
- Tworzenie montaży z warstwami dopasowania
- Dodawanie masek na warstwach korekcyjnych
Praktyczne metody korekcji obrazu
- Poznanie korekty zdjęć za pomocą kanałów
- Wykorzystanie esowatej krzywej kontrastu
- Naprawa balansu bieli
- Poznanie zaawansowanych sposobów naprawy nieudanych zdjęć
Poznanie zaawansowanych narzędzi retuszu
- Wykorzystanie palety Clone Source
- Poznanie retuszu ze skalowaniem i obracaniem próbek
- Wykonanie zaawansowanego retuszu za pomocą warstw korekcyjnych, filtrów i masek
Wykorzystanie biblioteki
- Zapisywanie i ładowanie własnej biblioteki pędzli, próbek, kształtów i patternów
- Tworzenie własnych bibliotek
- Wymienianie próbek kolorów z innymi programami Adobe
Prostowanie zdjęć i wprowadzanie korekty zniekształceń obiektywu
- Poznanie zaawansowanych narzędzi prostowania i kadrowania zdjęć
- Edytowanie zniekształceń geometrii obiektywu
- Redukowanie/dodawanie winietowanie
- Usuwanie szumu i aberracje chromatyczne
Wykorzystanie tekstów
- Poznanie rodzajów tekstów
- Wprowadzanie tekstów na ścieżce
- Dodawanie efektów tekstowych
Poznanie zmiennych
- Poznanie zasad użycia zmiennych w programie Photoshop
- Tworzenie tekstowy arkusz danych
- Automatyczne budowanie serią banerów internetowych
Stosowanie działań automatycznych
- Automatyczna zmiana nazwy wielu plików
- Zasady wykorzystania palety Actions, skryptów i innych narzędzi automatycznych
- Korzystanie z Actions i skryptów
- Budowa prostych operacji automatycznych
- Wykorzystanie skryptów
- Wykorzystanie Adobe Bridge do szybkiego wykonywania wybranych działań na serii obrazów
Budowanie złożonych operacji automatycznych
- Zasady tworzenia złożonych Actions
- Dodawanie zatrzymania oraz instrukcje warunkowe
- Automatyczne zarządzanie rozmiarem i rozdzielczością wielu zdjęć
- Automatyczne tworzenie serii przetworzonych zdjęć do Internetu i druku
- Tworzymy Droplety
Tworzenie i edycja obiektów 3D
- Tworzenie warstwy 3D
- Edytowanie obiektów 3D
- Wykorzystanie predefiniowanych obiektów 3D
- Edytowanie tekstury i kolorowanie obiektów
- Przekształcanie obiektów trójwymiarowych
Poznanie podstawy tworzenia animacji
- Wykorzystanie panela Timeline do tworzenia animacji
- Poznanie zasady tworzenia animacji
- Tworzenie krótkich filmów
- Eksportowanie obrazów Wideo
- Tworzenie animacji poklatkowej – np. kartki świątecznej
- Zapisywanie animacji do Internetu
Szkolenie Adobe Illustrator – moduł II
Zaawansowane ustawienia dokumentu
- Tryby kolorów
- Rozdzielczość
- Opcje spłaszczania przezroczystości
Wykorzystanie funkcji Multiple Artbord do tworzenia dokumentów
- Projektowanie pracy o wielu obszarach roboczych
- Zaawansowane ustawienia obszaru roboczego
- Dodawanie i usuwanie obszary robocze
- Zarządzanie dokumentem o wielu obszarach roboczych
Podgląd, opcje podglądu, dopasowanie widoku i skróty klawiaturowe
- Tworzenie własnych widoków
- Używanie Smart Guides (Inteligentne linie pomocnicze)
- Opcje podglądu dokumentu Illustratora
- Tworzenie skrótów klawiaturowych
Poznanie Live Paint (Aktywne Malowanie)
- Tworzenie grupy Live Paint
- Poznanie zasady użycia Live Paint
- Wykorzystanie Live Paint w praktycznych przykładach
- Kolorowanie ilustracji
Tworzenie złożonych kształtów przy użyciu narzędzia Live Paint
- Wykorzystanie Live Paint do tworzenia złożonych ilustracji
- Poznanie opcje Live Paint
Poznanie zaawansowanych narzędzi edycji ścieżek
- Skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów
- Narzędzia zniekształcania ścieżek
- Paleta Pathfinder i jej opcje
- Poznanie opcji ścieżek
Wykorzystanie zaawansowanych narzędzi przekształcania obiektów
- Używanie różnych form zniekształcania grafiki
- Poznanie zniekształcenia z siatką
- Poznanie zniekształcenia z obiektem na wierzchu
- Edytowanie opcji zniekształcenia
- Tworzenie zaawansowanych logotypów z użyciem narzędzi przekształcania ścieżek
Tworzenie reklam i banerów
- Tworzenie reklam do Internetu i druku
- Przygotowanie wizualizacji reklamy typu Outdoor
- Budowanie wizualizacji reklamy na komputerze lub urządzeniu mobilnym
Wykorzystanie masek ścieżek złożonych
- Wykorzystanie masek odcinania
- Edytowanie elementów masek
- Poznanie ścieżek złożonych
- Przekształcanie obiektów w ścieżkach złożonych
Poznanie Opacity Mask (maskę przezroczystości)
- Wykorzystanie przejścia tonalnego do tworzenia maski przezroczystości
- Zarządzanie i ustalanie opcji maski przezroczystości
Wykorzystanie kolorów dodatkowych
- Dodawanie i tworzenie kolorów dodatkowych
- Praca z biblioteką Pantone
- Tworzenie projektów z użyciem kolorów dodatkowych
- Poznanie sposobów przygotowania prac z lakierem, folią czy innym typem uszlachetnienia
Zaawansowane narzędzia przekształcania grafiki bitmapowej w wektorową
- Zaawansowane narzędzia wektoryzacji
- Tworzenie własnych pędzli i symboli na bazie wektoryzowanych grafik
- Tworzenie ikon do aplikacji mobilnych
- Wykorzystanie wektoryzowane obiekty w złożonych projektach graficznych
Zaawansowane narzędzia edycji i formatowania tekstów
- Poznanie opcji formatowania tekstów i akapitów
- Zaawansowane narzędzia formatowania
- A może style?
- Przelewanie tekstów
- Oblewanie grafiki tekstem
Poznanie efektów
- Wykorzystanie efektów
- Poznanie zasad dodawania i edycji efektów
- Przegląd efektów
- Tworzenie stylów graficznych
Zaawansowane wykorzystanie efektów
- Wykorzystanie efektów do szybkiego tworzenia różnych prac graficznych
- Tworzenie efektów specjalnych
Poznanie palety Appereance (Wygląd)
- Wykorzystanie palety Apperance do zarządzania efektami
- Dodawanie nowych wypełnień
- Dodawanie nowych obrysów
- Dodawanie efektów i przekształcenia
- Tworzenie stylów graficznych
Wykorzystanie palety Layers do tworzenia efektów specjalnych
- Poznanie palety Layers (Warstwy)
- Poznanie zaawansowanych sposobów użycia palety Layers
Tworzenie wizualizacji 3D
- Poznanie zasad użycia efektów 3D
- Budowanie wizualizacji kubeczka do kawy
- Tworzenie trójwymiarowych butelek i opakowań
Praca z siatką perspektywy
- Poznanie rodzajów siatek
- Wykorzystanie narzędzi do pracy z perspektywą
- Tworzenie wizualizacji z uwzględnieniem perspektywy
- Projektowanie wizualizacji opakowania, reklamy z uwzględnieniem perspektywy
Poznanie zasad tworzenia wykresów
- Poznanie rodzajów wykresów dostępne w programie Illustrator
- Zasady wprowadzanie i edycji danych
- Tworzenie wykresów
- Tworzenie zaawansowanych wykresów i zarządzanie ich wyglądem
Zaawansowane opcje zapisu
- Poznanie formatów PDF-X1, PDF-x3 oraz PDF-X4
- Poznanie opcji formatu SVG
- Zapisywanie pracę do użycia na stronie internetowej
Czas trwania
Prelegenci
Paweł Zakrzewski
Certyfikowany Trener Adobe. Wybitny fachowiec w dziedzinie szkoleń z oprogramowania Adobe o czym świadczyć może jego długoletnia kariera zawodowa – ponad 15 lat udokumentowanej pracy w charakterze wykładowcy.
Robert Jarzębiński
Certyfikowany Trener Adobe. Uznany wykładowca, od ponad 17 lat prowadzi szkolenia, w kraju i za granicą. Specjalizuje się w zakresie DTP, grafiki komputerowej a także tworzenia projektów na urządzenia mobilne.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558