Grafika Komputerowa – moduł II

O kursie

Kurs Grafiki komputerowej – moduł II jest naturalną kontynuacją Kursu Grafiki komputerowej – moduł I, przeznaczoną dla bardziej zaawansowanych uczestników. W trakcie 4 dni szkoleń poznasz efektywne i zaawansowane techniki pracy nad obrazem, wykorzystywane przez profesjonalnych grafików. Rozszerzysz dzięki temu zakres wykorzystywanych narzędzi, poznasz nowoczesne metody pracy i przede wszystkim optymalizujesz własną technikę. W rezultacie niezależnie od tego, czy przyjdzie Ci tworzyć w Adobe Photoshop, czy też Adobe Illustrator, Twoja praca stanie się szybsza, przyjemniejsza i bardziej zautomatyzowana.

Dobre nawyki, przegląd narzędzi a także nabyta w trakcie kursu praktyka pozwolą Ci łatwo dobrać właściwą technikę do pracy nad konkretnym projektem.
Dlaczego warto wziąć udział?

Na szkoleniu nauczysz się:

W ramach szkolenia Adobe Photoshop – moduł II:

  • Wydajnej i szybkiej pracy z programem
  • Ustawień preferencji pracy z programem i kolorami
  • Projektowania z użyciem panelu Layer Comps
  • Tworzenia retuszu i efektów specjalnych z uwzględnieniem perspektywy
  • Zaawansowanych metod edycji warstw
  • Płynnej pracy z obiektami inteligentnymi
  • Zaawansowanej korekty kolorów i jasności
  • Zaawansowanych narzędzi retuszu
  • Użycia wszystkich typów masek
  • Tworzenia złożonych montaży i fotomontaży
  • Dodawania efektów specjalnych
  • Pracy z kanałami kolorów
  • Tworzenia panoram, stykówek i użycia skryptów
  • Prostowania zdjęć i korekty zniekształceń obiektywu
  • Automatycznego zarządzania wielkością wielu zdjęć jednocześnie
  • Tworzenia i edycji prostych obiektów 3D
  • Tworzenia zaawansowanych operacji automatycznych
  • Wykorzystania panelu Camera Raw
  • Tworzenia prostych filmów i animacji

W ramach szkolenia Adobe Illustrator – moduł II:

  • Wydajnej pracy z programem
  • Tworzenia reklam i plakatów
  • Zasad przygotowania etykiet i opakowań
  • Zaawansowanych technik użycia tekstów
  • Wykorzystania grafik bitmapowych
  • Zaawansowanych reguł wektoryzacji
  • Użycia narzędzi przekształcania do tworzenia wizualizacji reklam typu Outdoor
  • Wykorzystania narzędzi przekształcania do tworzenia złożonych pra graficznych
  • Zasad zarządzania kolorem
  • Zaawansowanych technik edycji i dobierania kolorów
  • Zaawansowanych technik rozmieszczania obiektów
  • Użycia efektów i tworzenia ciekawych elementów graficznych
  • Tworzenia wizualizacji 3D opakowań, kubków i innych obiektów
  • Użycia perspektywy
  • Projektowania i wizualizacji różnych prac z użyciem perspektywy
  • Tworzenia publikacji PDF z myślą o wydruku
  • Tworzenia elementów stron internetowych i aplikacji www
Kto powinien wziąć udział?

Do udziału w zajęciach zachęcamy przede wszystkim:

  • Studentów, którzy chcieliby uzupełnić lub uporządkować wiedzę zdobytą na Uczelni;
  • Początkujących Grafików, którzy dopiero rozpoczynających pracę z programami Adobe Photoshop i Adobe Illustrator lub znających już oprogramowanie i chcących zdobyć solidne podstawy do dalszej pracy zawodowej;
  • Web Designerów, którzy chcą samodzielnie projektować layout strony internetowej, logotyp, ikonę czy dowolną grafikę webową;
  • Ilustratorów projektujących ilustracje do książek lub magazynów.
  • Marketerów, którzy chcą samodzielnie realizować swoje pomysły i projekty.

Program kursu

Szkolenie Adobe Photoshop – moduł II

Zarządzanie kolorem w aplikacjach Adobe

  • Zaawansowane ustawienia kolorów w programie Adobe Bridge i Photoshop
  • Zasady dobierania właściwych ustawień

Projektowanie z użyciem palety Layer Comps (Kompozycji warstw)

  • Poznanie zasad tworzenia projektów i kompozycji
  • Wykorzystanie palety Layer Comps do tworzenia projektów
  • Edycja kompozycji
  • Tworzenie złożonych projektów
  • Eksportowanie projektów i warstw (skrypty)
  • Wykorzystanie Layer Comps w Adobe InDesign

Tworzenie stykówki i panoramy

  • Poznanie automatycznego wyrównywania warstw
  • Wykorzystanie automatycznego mieszania warstw
  • Tworzenie atrakcyjnych panoram
  • Edytowanie panoram
  • Budowanie galerii miniaturek – stykówki

Poznanie zasady retuszu z uwzględnieniem perspektywy

  • Poznanie palety Vanishing Point
  • Retuszowanie zdjęcia z perspektywą
  • Dodawanie efektów specjalnych i transformacja z użyciem perspektywy

Zaawansowane narzędzia pracy z perspektywą

  • Tworzenie siatki perspektywy
  • Mapowanie grafiki na opakowaniach
  • Tworzenie elementów 3D za pomocą siatki perspektywy

Poznanie Smart Objects (Obiekty inteligentne)

  • Tworzenie warstw typu Smart Object
  • Edytowanie obiekty inteligentne
  • Zastępowanie oraz zagnieżdżanie elementów typu Smart Object

Zaawansowane wykorzystanie obiektów inteligentnych

  • Smart Object i kompozycje warstw
  • Przekształcanie obiektów typu Smart Object
  • Projektowanie z użyciem obiektów inteligentnych
  • Tworzenie wizualizacje reklam zewnętrznych
  • Projektowanie elementów aplikacji mobilnej
  • Tworzenie wizualizacje reklam na tabletach i telefonach komórkowych

Wykorzystywanie efektów i filtrów na warstwach typu Smart Object

  • Wyostrzanie obiektów inteligentnych
  • Wprowadzanie retuszu i tworzenie efektów specjalnych z użyciem obiektów inteligentnych
  • Omawianie zasady użycia filtrów i masek dla warstw typu Smart Object
  • Wykorzystanie i tworzenie stylów warstw dla obiektów inteligentnych

Poznanie zaawansowanych metod tworzenia selekcji

  • Wykorzystanie zaawansowane sposobów tworzenia złożonych selekcji
  • Używanie kanałów kolorów
  • Zapisywanie zaznaczenia

Budowanie ścieżki

  • Poznanie zasady tworzenia ścieżek wektorowych
  • Edytowanie ścieżki
  • Wycinanie obiektów z tła za pomocą ścieżek
  • Poznanie palety Paths i zapisywanie ścieżek

Tworzenie kształtów wektorowych

  • Tworzenie własnych kształtów wektorowych
  • Poznanie biblioteki kształtów
  • Edytowanie kształtów

Praca z kanałami kolorów

  • Poznanie palety Channels
  • Wykorzystanie zaawansowanych operacje na kanałach
  • Wykorzystanie kanałów do tworzenia precyzyjnego zaznaczenia
  • Tworzenie kanałów alfa

Głębsze spojrzenie na pracę z maskami

  • Poznanie różnych rodzajów masek
  • Przykłady użycia masek
  • Praca z maską wektorową
  • Maska przycinania

Edytowanie maski

  • Wykorzystanie palety Mask (Maski) do edycji masek
  • Poznanie zaawansowanych narzędzi edycji masek
  • Zarządzanie podglądem działania maski

Wykorzystanie zaawansowanych metody korekcji obrazu

  • Poznanie palety Adjustments (Dopasowania)
  • Krótki przegląd narzędzi korekcyjnych
  • Poznanie zaawansowanych przykładów użycia narzędzi korekcyjnych
  • Tworzenie montaży z warstwami dopasowania
  • Dodawanie masek na warstwach korekcyjnych

Praktyczne metody korekcji obrazu

  • Poznanie korekty zdjęć za pomocą kanałów
  • Wykorzystanie esowatej krzywej kontrastu
  • Naprawa balansu bieli
  • Poznanie zaawansowanych sposobów naprawy nieudanych zdjęć

Poznanie zaawansowanych narzędzi retuszu

  • Wykorzystanie palety Clone Source
  • Poznanie retuszu ze skalowaniem i obracaniem próbek
  • Wykonanie zaawansowanego retuszu za pomocą warstw korekcyjnych, filtrów i masek

Wykorzystanie biblioteki

  • Zapisywanie i ładowanie własnej biblioteki pędzli, próbek, kształtów i patternów
  • Tworzenie własnych bibliotek
  • Wymienianie próbek kolorów z innymi programami Adobe

Prostowanie zdjęć i wprowadzanie korekty zniekształceń obiektywu

  • Poznanie zaawansowanych narzędzi prostowania i kadrowania zdjęć
  • Edytowanie zniekształceń geometrii obiektywu
  • Redukowanie/dodawanie winietowanie
  • Usuwanie szumu i aberracje chromatyczne

Wykorzystanie tekstów

  • Poznanie rodzajów tekstów
  • Wprowadzanie tekstów na ścieżce
  • Dodawanie efektów tekstowych

Poznanie zmiennych

  • Poznanie zasad użycia zmiennych w programie Photoshop
  • Tworzenie tekstowy arkusz danych
  • Automatyczne budowanie serią banerów internetowych

Stosowanie działań automatycznych

  • Automatyczna zmiana nazwy wielu plików
  • Zasady wykorzystania palety Actions, skryptów i innych narzędzi automatycznych
  • Korzystanie z Actions i skryptów
  • Budowa prostych operacji automatycznych
  • Wykorzystanie skryptów
  • Wykorzystanie Adobe Bridge do szybkiego wykonywania wybranych działań na serii obrazów

Budowanie złożonych operacji automatycznych

  • Zasady tworzenia złożonych Actions
  • Dodawanie zatrzymania oraz instrukcje warunkowe
  • Automatyczne zarządzanie rozmiarem i rozdzielczością wielu zdjęć
  • Automatyczne tworzenie serii przetworzonych zdjęć do Internetu i druku
  • Tworzymy Droplety

Tworzenie i edycja obiektów 3D

  • Tworzenie warstwy 3D
  • Edytowanie obiektów 3D
  • Wykorzystanie predefiniowanych obiektów 3D
  • Edytowanie tekstury i kolorowanie obiektów
  • Przekształcanie obiektów trójwymiarowych

Poznanie podstawy tworzenia animacji

  • Wykorzystanie panela Timeline do tworzenia animacji
  • Poznanie zasady tworzenia animacji
  • Tworzenie krótkich filmów
  • Eksportowanie obrazów Wideo
  • Tworzenie animacji poklatkowej – np. kartki świątecznej
  • Zapisywanie animacji do Internetu

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł II

Zaawansowane ustawienia dokumentu

  • Tryby kolorów
  • Rozdzielczość
  • Opcje spłaszczania przezroczystości

Wykorzystanie funkcji Multiple Artbord do tworzenia dokumentów

  • Projektowanie pracy o wielu obszarach roboczych
  • Zaawansowane ustawienia obszaru roboczego
  • Dodawanie i usuwanie obszary robocze
  • Zarządzanie dokumentem o wielu obszarach roboczych

Podgląd, opcje podglądu, dopasowanie widoku i skróty klawiaturowe

  • Tworzenie własnych widoków
  • Używanie Smart Guides (Inteligentne linie pomocnicze)
  • Opcje podglądu dokumentu Illustratora
  • Tworzenie skrótów klawiaturowych

Poznanie Live Paint (Aktywne Malowanie)

  • Tworzenie grupy Live Paint
  • Poznanie zasady użycia Live Paint
  • Wykorzystanie Live Paint w praktycznych przykładach
  • Kolorowanie ilustracji

Tworzenie złożonych kształtów przy użyciu narzędzia Live Paint

  • Wykorzystanie Live Paint do tworzenia złożonych ilustracji
  • Poznanie opcje Live Paint

Poznanie zaawansowanych narzędzi edycji ścieżek

  • Skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów
  • Narzędzia zniekształcania ścieżek
  • Paleta Pathfinder i jej opcje
  • Poznanie opcji ścieżek

Wykorzystanie zaawansowanych narzędzi przekształcania obiektów

  • Używanie różnych form zniekształcania grafiki
  • Poznanie zniekształcenia z siatką
  • Poznanie zniekształcenia z obiektem na wierzchu
  • Edytowanie opcji zniekształcenia
  • Tworzenie zaawansowanych logotypów z użyciem narzędzi przekształcania ścieżek

Tworzenie reklam i banerów

  • Tworzenie reklam do Internetu i druku
  • Przygotowanie wizualizacji reklamy typu Outdoor
  • Budowanie wizualizacji reklamy na komputerze lub urządzeniu mobilnym

Wykorzystanie masek ścieżek złożonych

  • Wykorzystanie masek odcinania
  • Edytowanie elementów masek
  • Poznanie ścieżek złożonych
  • Przekształcanie obiektów w ścieżkach złożonych

Poznanie Opacity Mask (maskę przezroczystości)

  • Wykorzystanie przejścia tonalnego do tworzenia maski przezroczystości
  • Zarządzanie i ustalanie opcji maski przezroczystości

Wykorzystanie kolorów dodatkowych

  • Dodawanie i tworzenie kolorów dodatkowych
  • Praca z biblioteką Pantone
  • Tworzenie projektów z użyciem kolorów dodatkowych
  • Poznanie sposobów przygotowania prac z lakierem, folią czy innym typem uszlachetnienia

Zaawansowane narzędzia przekształcania grafiki bitmapowej w wektorową

  • Zaawansowane narzędzia wektoryzacji
  • Tworzenie własnych pędzli i symboli na bazie wektoryzowanych grafik
  • Tworzenie ikon do aplikacji mobilnych
  • Wykorzystanie wektoryzowane obiekty w złożonych projektach graficznych

Zaawansowane narzędzia edycji i formatowania tekstów

  • Poznanie opcji formatowania tekstów i akapitów
  • Zaawansowane narzędzia formatowania
  • A może style?
  • Przelewanie tekstów
  • Oblewanie grafiki tekstem

Poznanie efektów

  • Wykorzystanie efektów
  • Poznanie zasad dodawania i edycji efektów
  • Przegląd efektów
  • Tworzenie stylów graficznych

Zaawansowane wykorzystanie efektów

  • Wykorzystanie efektów do szybkiego tworzenia różnych prac graficznych
  • Tworzenie efektów specjalnych

Poznanie palety Appereance (Wygląd)

  • Wykorzystanie palety Apperance do zarządzania efektami
  • Dodawanie nowych wypełnień
  • Dodawanie nowych obrysów
  • Dodawanie efektów i przekształcenia
  • Tworzenie stylów graficznych

Wykorzystanie palety Layers do tworzenia efektów specjalnych

  • Poznanie palety Layers (Warstwy)
  • Poznanie zaawansowanych sposobów użycia palety Layers

Tworzenie wizualizacji 3D

  • Poznanie zasad użycia efektów 3D
  • Budowanie wizualizacji kubeczka do kawy
  • Tworzenie trójwymiarowych butelek i opakowań

Praca z siatką perspektywy

  • Poznanie rodzajów siatek
  • Wykorzystanie narzędzi do pracy z perspektywą
  • Tworzenie wizualizacji z uwzględnieniem perspektywy
  • Projektowanie wizualizacji opakowania, reklamy z uwzględnieniem perspektywy

Poznanie zasad tworzenia wykresów

  • Poznanie rodzajów wykresów dostępne w programie Illustrator
  • Zasady wprowadzanie i edycji danych
  • Tworzenie wykresów
  • Tworzenie zaawansowanych wykresów i zarządzanie ich wyglądem

Zaawansowane opcje zapisu

  • Poznanie formatów PDF-X1, PDF-x3 oraz PDF-X4
  • Poznanie opcji formatu SVG
  • Zapisywanie pracę do użycia na stronie internetowej

Czas trwania

32h (4 dni)8:30-16:30

Prelegenci

Paweł Zakrzewski

Certyfikowany Trener Adobe. Wybitny fachowiec w dziedzinie szkoleń z oprogramowania Adobe o czym świadczyć może jego długoletnia kariera zawodowa – ponad 15 lat udokumentowanej pracy w charakterze wykładowcy.

Robert Jarzębiński

Certyfikowany Trener Adobe. Uznany wykładowca, od ponad 17 lat prowadzi szkolenia, w kraju i za granicą. Specjalizuje się w zakresie DTP,  grafiki komputerowej a także tworzenia projektów na urządzenia mobilne.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena
za osobę
3 300
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
  • Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
  • Kod pocztowy: 03-219
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5242365558

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa, Polska
ul. Elektronowa 2
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!