O kursie
Zajęcia realizowane są w formie zdalnych wykładów i ćwiczeń w wymiarze 20 godzin dydaktycznych oraz konsultacji z trenerem w wymiarze 8 godzin dydaktycznych. Kurs kończy się przygotowaniem i prezentacją zajęć własnych przez każdego ze słuchaczy.
Aktywne uczestnictwo przyczyni się do opanowania przez słuchaczy:
- umiejętności stosowania w praktyce właściwych (stosownie do celu nauczania) zasad i metod nauczania wraz z zastosowaniem środków dydaktycznych,
- podstawowej wiedzy w dziedzinie dydaktyki kształcenia osób dorosłych,
- umiejętności samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia szkolenia.
Uczestnictwo w kursie przyczyni się ponadto do wyrobienia potrzeby systematycznego pogłębienia wiedzy dydaktycznej, poszukiwania – drogą samokształcenia – wciąż lepszych i skuteczniejszych metod nauczania.
Kurs adresowany jest do osób, które prowadzą zajęcia szkoleniowe w zakładach pracy; w systemie oświaty dla dorosłych, w tym także do trenerów i instruktorów; inspektorów bhp, którzy prowadzą szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także wszystkich osób chcących nabyć nowe kwalifikacje bądź przygotować się do realizacji wystąpień publicznych.
Program kursu
1. Wprowadzenie do szkolenia.
- Organizacja – zasady i formy pracy.
- Zapoznanie z celami szkolenia.
- Określenie celów szkolenia- uczestnicy.
2. Trener w swojej roli.
- Terminologia, zadania, funkcje, fizjologia trenera.
- Efekt pierwszego wrażenia, mowa ciała, zachowanie przed grupą.
3. Edukacja osób dorosłych.
- Określenie celów z jakimi przychodzi na szkolenie osoba dorosłą.
- Przedstawienie korzyści z uczenia się.
- Model pedagogiczny i andragogiczny – różnice między nauczaniem dzieci a nauczaniem dorosłych.
- Różnice indywidualne w uczeniu się.
- Co jest ważne podczas szkolenia – na co zwrócić uwagę.
- Model SET.
- Cykl Kolba.
- Drabina kompetencji.
4. Zarządzanie projektem szkoleniowym.
- Przygotowanie i poprowadzenie szkolenia od A do Z.
- Skuteczne metody i narzędzia szkoleniowe.
- Pisanie konspektu szkoleniowego rozważając każdy etap szkolenia.
- Metody pasywne i aktywne w szkoleniach.
- Przykłady aktywizujących szkoleń w szkoleniach BHP.
5. Komunikacja w nauczaniu.
- Rodzaje komunikacji.
- Podstawy komunikacji interpersonalnej i zespołowej.
- Uczciwa dyskusja. Relacje trener – grupa.
- Asertywność trenera.
- Sztuka aktywnego słuchania.
6. Uczenie się w grupie – dynamika procesów grupowych.
- Poszczególne etapy formowania się grupy podczas szkoleń.
7. Emocje w grupie z pozycji trener i uczestnik.
- Radzenie sobie ze stresem przed i podczas szkolenia.
- Wpływ nastroju trenera i uczestników szkolenia na myślenie i działanie.
8. Trudne sytuacje szkoleniowe.
- Elementy oporu w grupie z czego wynikają.
- Jak radzić sobie z oporem w grupie.
- Sprzeciw w grupie.
- Typy uczestników szkolenia.
9. Trener w swojej roli.
- Przygotowanie, prezentacja i ocena samodzielnych projektów szkoleniowych uczestników.
Czas trwania
17.01 - niedziela , godz: 09:00 - 15:30
23.01 - sobota , godz: 09:00 - 15:30
24.01 - niedziela , godz: 09:00 - 12:30
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.
- Nazwa firmy: SEKA S.A.
- Ulica i nr: Paca 37
- Kod pocztowy: 04-386
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1130122021