O kursie
Cały kurs zawiera 3 moduły:
- moduł I: Zastosowanie narzędzi AI w archiwach zakładowych - 29.01.2025
- moduł II: Szkolenie KANCELARYJNO-ARCHIWALNE – stopień podstawowy - 5-6.03.2025
- moduł III: Szkolenie KANCELARYJNO-ARCHIWALNE – stopień zaawansowany - 2-3.04.2025
Udział w trzech modułach z 15% rabatem
Cel kursu:
- zapoznanie kursantów z normatywami kancelaryjnymi (instrukcja kancelaryjna, archiwalna i jednolity rzeczowy wykaz akt) oraz z ich praktycznym stosowaniem,
- zdobycie wiedzy w zakresie brakowania dokumentacji oraz przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych,
- zdobycie przez kursantów niezbędnej wiedzy potrzebnej do podjęcia pracy w archiwum zakładowym/ składnicy akt oraz do jego prawidłowego prowadzenia,
- pogłębienie posiadanych przez słuchaczy umiejętności poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną,
- przygotowanie do lepszego pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji,
- zapoznanie uczestników z potencjalnymi zastosowaniami sztucznej inteligencji (AI) w archiwach zakładowych oraz omówienie dostępnych narzędzi, technologii, przyszłych trendów oraz wyzwań związanych z wykorzystaniem AI.
- 3 moduły - 36 godzin zegarowych w wygodnej formule online.
- Doświadczony prelegent – dyplomowany archiwista, specjalista z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych, prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu podmiotów prywatnych i publicznych.
- Interaktywna formuła kursu - w trakcie aktywnych zajęć zdobędziesz kompleksową wiedzę. Zajęcia mają praktyczny, interaktywny, warsztatowy wymiar, dzięki czemu uczestnicy zyskują okazję do dyskusji, zadawania pytań i wymiany doświadczeń. Liczne cases studies, w tym przedstawienie dobrych praktyk (best practices).
- Rozbudowane materiały szkoleniowe - obszerne prezentacje.
- Archiwiści,
- Specjaliści ds. zarządzania dokumentacją,
- Menedżerowie odpowiedzialni za archiwizację dokumentów i procesy archiwalne
- Pracownicy rozpoczynający pracę w archiwach zakładowych/składnicach akt,
- Pracownicy kancelarii i sekretariatów,
- Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych
- Wszyscy zainteresowani tematyką.
Program kursu
Dzień I
- Podstawy prawne postępowania z dokumentacją:
- Ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego.
- Podstawowe konstrukcje prawa archiwalnego.
- Narodowy zasób archiwalny.
- Państwowy zasób archiwalny.
- Niepaństwowy zasób archiwalny.
- Państwowa sieć archiwalna.
- Nadzór archiwalny nad narodowym zasobem archiwalnym.
- Formy ochrony prawnej.
- Rodzaje współczesnej dokumentacji:
- Podział dokumentacji pod względem formy i podmiotowości.
- Rodzaje dokumentacji aktowej i nie aktowej.
- Rodzaje dokumentacji typowej i specyficznej.
- Dokumentacja jawna i niejawna.
- Materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna.
- Kwalifikacja archiwalna współczesnej dokumentacji:
- Kryteria kwalifikacji archiwalnej dokumentacji.
- Podział dokumentacji na kategorie archiwalne.
- Okresy przechowywania ważniejszych rodzajów dokumentacji niearchiwalnej.
- Organizacja pracy kancelaryjnej:
- Tradycyjny obieg dokumentacji.
- Elektroniczny system obiegu i zarządzania dokumentacją.
- Systemy kancelaryjne.
- Instrukcja kancelaryjna.
- Jednolity rzeczowy wykaz akt.
Dzień II
- Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt:
- Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt.
- Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego.
- Personel archiwum zakładowego i składnicy akt.
- Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt.
- Wyposażenie archiwum zakładowego.
- Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych.
- Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt.
- Środki ewidencyjne archiwum zakładowego.
- Udostępnianie dokumentacji.
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
- Konserwacja akt.
- Przekazywane akt do archiwum państwowego.
- Komputerowe zarządzanie dokumentacją w archiwum zakładowym./li>
- Archiwizowanie dokumentacji aktowej:
- Terminologia archiwizowania.
- Studia wstępne.
- Rozpoznanie przynależności zespołowej.
- Segregacja dokumentacji.
- Systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu.
- Weryfikacja kategorii archiwalnych.
- Brakowanie przeterminowanej dokumentacji niearchiwalnej.
- Archiwizowanie materiałów archiwalnych.
- Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej.
- Opisywanie teczek.
- Inwentaryzacja.
- Sygnowanie dokumentacji.
- Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego.
- Postępowanie z dokumentacją w razie ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej.
- Usługi archiwalne.
- Zajęcia praktyczne:
- Zapoznanie się ze:
- spisem spraw,
- spisem zdawczo- odbiorczym akt dokumentacji niearchiwalnej,
- wykazem spisów zdawczo- odbiorczych,
- spisem zdawczo- odbiorczym akt dokumentacji archiwalnej przekazywanej do archiwum państwowego,
- kartą udostępnienia akt,
- spisem dokumentacji niearchiwalnej (aktowej) przeznaczonej na makulaturę lub zniszczenie,
- protokołem oceny dokumentacji niearchiwalnej,
- karta zastępczą akt.
- Analiza jednolitego rzeczowego wykazu akt
- Opisywanie teczek z dokumentacją kat. A i kat. B
- Zapoznanie się ze:
Czas trwania
od 08:00 do 16:00
Prelegenci
Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 150 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Bonifraterska 17
- Kod pocztowy: 00-203
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
