O kursie
CEL KURSU SIX SIGMA
ZROZUMIENIE FILOZOFII SIX SIGMA + ZMIANA MYŚLENIA = STOSOWANIE W CODZIENNEJ PRACY
- Poznanie elementów statystyki wykładanych w sposób zrozumiały dla wszystkich
- Spojrzenie na sprawy jakościowe i projektowe pod kątem Six Sigma
- Zdolność do uczestniczenia projektach Six Sigma własnej organizacji i organizacji zewnętrznych
- Poznanie podstawowych narzędzi metodyki
- Poznanie podstaw metodologii Six Sigma
Jakie korzyści daje szkolenie Six Sigma Green Belt?
- Redukcja kosztów procesów i produkcji
- Szybsza reakcja na potrzeby klientów
- Oszczędności dla przedsiębiorstwa
- Uczestnicy zrozumieją potrzeby innych współpracowników i dzięki temu będą lepiej pracować zespołowo - poznają pojęcie "klienta wewnętrznego"
- Wyrabia się nawyk "szczupłego myślenia" o procesach co zaowocuje oszczędnościami, pracownicy nie będą bali się zgłaszać projektów poprawy
- Kursanci będą potrafili myśleć z nastawieniem proklientowskim, czego efektem są wymierne korzyści finansowe dla przedsiębiorstwa
- Dzięki poznanym narzędziom statystycznym będą potrafili redukować zmienność w procesach, czyniąc je bardziej efektywnymi - tym samym mniej kosztownymi
Szkolenie Six Sigma Green Belt jest skierowane do:
- Osób chcących zrozumieć podstawowe elementy ścieżki DMAIC, oraz filozofii Lean Manufacturing - na poziomie Green Belt
- Kadry kierowniczej i pracowników przedsiębiorstw produkcyjnych oraz każdego, kto chce dowiedzieć się, na czym polega istota Lean Six Sigma w praktyce
m.in.:
- INŻYNIERÓW PRODUKCJI INŻYNIERÓW JAKOŚCI
- INŻYNIERÓW PROCESU
- MANAGERÓW JAKOŚCI
- MANAGERÓW PRODUKCJI
- MANAGERÓW LOGISTYKI
Program kursu
PROGRAM KURSU SIX SIGMA GREEN BELT
- Wprowadzenie do koncepcji Six Sigma
- Narodziny i zarys historii
- Metodologia DMAIC – znaczenie poszczególnych faz i zapoznanie z podstawowymi narzędziami
1. DEFINE
- Plan fazy
- Karta projektu
- Zakres projektu
- Zasady i kryteria wyboru projektów
- Harmonogramowanie projektów (wykres Gantta, ścieżka PERT)
- Wskazanie klientów procesu, ich potrzeb i wymagań (Critical to Quality CTQ, Voice of Customer VoC)
- Procesy główne & łańcuch wartości
- Opracowanie ogólnej mapy procesu (model SIPOC)
- Budowanie zespołu - Struktura, role i odpowiedzialności członków zespołu projektowego
2. MEASURE
- Dane mierzalne i niemierzalne
- Miary skuteczności i efektywności
- Plan zbierania danych
- Liczebność próbki
- MSA - Gage R&R (ćwiczenia na oprogramowaniu do analizy statystycznej procesu)
3. ANALYZE
- Mapowanie podprocesów
- Natura pracy
- 7 źródeł marnotrawstwa (MUDA)
- Pomiar sigmy procesu (DPMO, DPO)
- Zdolność procesu: współczynniki CR, Cp, Cpk, Pp, Ppk, Cm (ćwiczenia na oprogramowaniu do analizy statystycznej procesu)
- Analiza przyczyn źródłowych - PROBLEM SOLVING:
-
myślenie lateralne & półkulowość
-
analiza faktów 5W+1H
-
burza mózgów metodą Philipsa 623
-
5WHY
-
Ishikawa diagram
-
analiza Pareto (ćwiczenia na oprogramowaniu do analizy statystycznej procesu)
-
arkusz rozkładu częstości
-
Analizowanie danych za pomocą histogramów (ćwiczenia na oprogramowaniu do analizy statystycznej procesu)
-
Korelacja - współczynnik Pearsona (ćwiczenia na oprogramowaniu do analizy statystycznej procesu)
- Testy statystycznej istotności:
-
chi-kwadrat (ćwiczenia na oprogramowaniu do analizy statystycznej procesu)
-
Anova (ćwiczenia na oprogramowaniu do analizy statystycznej procesu)
4. IMPROVE
- Dobór kryteriów oraz warunków brzegowych
- Wprowadzanie rozwiązań
- Design of Experiment DoE
Planowanie eksperymentu ułamkowego (ćwiczenia na oprogramowaniu do analizy statystycznej procesu)
- Poka – Yoke
- 5S – organizacja miejsca pracy (Etapy wdrażania systemu 5S, Dokumentacja i standaryzacja systemu, Program czerwonej etykiety, Audytowanie systemu 5S)
- SMED – Przezbrajanie Procesów (case study)
- Komunikacja i zarządzanie zespołem (model Tuckman'a, analiza interesariuszy, typy oporu)
- JA jako szef/ członek zespołu? - mapowanie siebie
5. CONTROL
- Standaryzacja zmian
- SPC i wykresy kontroli (karty: c, p, x-średnie, x-R, sekwencyjna MA) (ćwiczenia na oprogramowaniu do analizy statystycznej procesu)
Czas trwania
6 dni (3 zjazdy x 2 dni)
9.00 - 16.00
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Gdańsk
woj. pomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
- 6.45% przy zgłoszeniu min. 5 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Przesłanie zgłoszenia do 10 dni przed datą szkolenia.
Płatność na podstawie faktury pro-forma, tydzień przed szkoleniem.
- Nazwa firmy: Lubuski Instytut Jakości
- Ulica i nr: Brzozowa 19C
- Kod pocztowy: 66-400
- Miejscowość: Wawrów
- Numer NIP: 5542473476