UX – Projektowanie i prototypowanie graficznych interfejsów użytkownika

O kursie

Szkolenie UX – Projektowanie i prototypowanie graficznych interfejsów użytkownika zakłada stworzenie prototypów graficznych interfejsów użytkownika dla trzech różnych środowisk – strony WWW, aplikacji mobilnej oraz aplikacji na smartwatcha.
Dlaczego warto wziąć udział?

Czego się nauczysz

  • Podstaw projektowania zorientowanego na użytkownika (User-Centered Design) i User Experience.
  • Praktycznych umiejętności pracy z aplikacjami/serwisami do projektowania i prototypowania graficznych interfejsów użytkownika.
  • Korzystania z wytycznych projektowych, wzorców i przewodników stylu dla różnych platform.
  • Szybkiego prototypowania pozwalającego zwizualizować koncepcję projektu.
  • Podstaw prototypowania interaktywnego interfejsu strony WWW.
  • Podstaw prototypowania interaktywnego interfejsu aplikacji mobilnej.
  • Podstaw prototypowania interaktywnego interfejsu aplikacji na smartwatch’a.
  • Narzędzi i metod ułatwiających współpracę grafika i developera (developer handoff).
  • Gdzie szukać inspiracji i źródeł do własnej nauki i doskonalenia zdobytych umiejętności.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Web Designerów, którzy chcą poznać zasady projektowania użytecznych interfejsów użytkownika;
  • Twórców aplikacji mobilnych, którzy chcą tworzyć projekty zorientowane na użytkownika;
  • Grafików komputerowych, którzy na co dzień współpracują z Web Developerami i chcą lepiej zrozumieć ich potrzeby;
  • innych osób pragnących nauczyć się tworzenia prototypów graficznych interfejsów użytkownika dla trzech różnych środowisk: strony WWW, aplikacji mobilnej oraz aplikacji na smartwatcha.

Program kursu

  • Podstawy projektowania zorientowanego na użytkownika (User-Centered Design)
  • Rola prototypowania w procesie User Experience
  • Rodzaje prototypów i ich zastosowania
  • Wytyczne, wzorce projektowe i przewodniki stylu
  • Dobre praktyki w prototypowaniu interfejsów użytkownika
  • Metody szybkiego prototypowania (rapid prototyping)

Adobe XD – prototypowanie graficznego interfejsu użytkownika dla strony WWW

  • Trendy w projektowaniu interfejsów graficznych stron WWW
  • Wprowadzenie i przegląd najważniejszych funkcji aplikacji Adobe XD
  • Integracja z programami graficznymi
  • Praca z narzędziami wektorowymi, kształtami i symbolami
  • Projektowanie stron i zawartości
  • Importowanie zasobów graficznych
  • Wykorzystanie funkcji optymalizujących pracę nad projektem (Advanced Repeat Grid, Responsive Resize itp.)
  • Komponenty i stany
  • Funkcja Auto-Animate na przykładach
  • Tworzenie prototypu interaktywnego
  • Wykorzystanie integracji głosowej
  • Podgląd projektu
  • Eksport zasobów
  • Przygotowanie materiałów handoff dla developera

Figma – prototypowanie graficznego interfejsu użytkownika dla aplikacji mobilnej

  • Trendy w projektowaniu interfejsów graficznych aplikacji mobilnych
  • Wprowadzenie i przegląd najważniejszych funkcji aplikacji/serwisu Figma
  • Projektowanie ekranów aplikacji i praca z narzędziami
  • Importowanie zasobów graficznych
  • Komponenty, style i biblioteki
  • Tworzenie prototypu interaktywnego
  • Podgląd projektu
  • Praca zespołowa
  • Współdzielenie projektu
  • Optymalizacja grafik
  • Eksport zasobów
  • Przygotowanie materiałów handoff dla developera

Proto – projektowanie graficznego interfejsu użytkownika aplikacji na smartwatch’a

  • Trendy w projektowaniu interfejsów graficznych aplikacji dla smartwatch’y
  • Wprowadzenie do interfejsu i przegląd najważniejszych funkcji serwisu Proto
  • Projektowanie ekranów aplikacji
  • Wykorzystanie bibliotek projektowych
  • Importowanie zasobów graficznych
  • Komponenty i przykłady ich użycia
  • Projektowanie stanów
  • Budowa kontenerów
  • Tworzenie prototypu interaktywnego
  • Tworzenie animacji
  • Wprowadzenie do zmiennych
  • Publikowanie projektu
  • Podgląd projektu
  • Współdzielenie i praca zespołowa nad projektem
  • Eksport zasobów
  • Przygotowanie do testów użyteczności projektu

Zeplin – współpraca grafika i developera w tworzeniu graficznych interfejsów użytkownika

  • Rola aplikacji/serwisu Zeplin we współpracy projektanta i developera
  • Importowanie ekranów aplikacji z programów Adobe XD i Figma
  • Organizowanie i opisywanie zasobów
  • Kontrola wersji projektu
  • Tworzenie przewodnika stylów i stylów globalnych
  • Komponenty
  • Współdzielenie projektów i zasobów
  • Eksport zasobów
  • Przygotowanie materiałów handoff dla developera

Podsumowanie szkolenia, udostępnienie źródeł inspiracji i zasobów do pracy własnej.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Marcin Wichrowski

Specjalizuje się w zagadnieniach Human-Computer Interaction, Augmented Reality oraz Interactive Digital Storytelling. Autor artykułów naukowych dotyczących wykorzystania multimediów na potrzeby edukacji, sztuki, medycyny oraz wsparcia osób niepełnosprawnych.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 700
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Mile widziana wiedza na temat podstaw User Experience.

Istnieje możliwość pracowania na własnych laptopach. W takim przypadku należy mieć zainstalowane poniższe aplikacje:
https://www.adobe.com/pl/products/xd.html
https://www.figma.com/downloads/
https://zeplin.io/ (na dole linki instalcyjne)
Jeśli nie masz możliwości pracy na swoim laptopie, poinformuj nas o tym, a my przygotujemy stanowisko dla Ciebie

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
  • Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
  • Kod pocztowy: 03-219
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5242365558

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa, Polska
ul. Elektronowa 2
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!