O szkoleniu
Chcesz być skutecznym menedżerem, za którym podąża zespół? Umiejętnie wpływać, motywować, inspirować i nagradzać pracowników?
Co Cię ogranicza?
Zapisz się na szkolenie, możesz zyskać sporo pomysłów na poprawę komunikacji w swoim zespole!
Przećwiczysz 6 kluczowych rozmów z pracownikami, zdobędziesz nowe inspiracje do działania.
Poznasz 5 kroków skutecznego delegowania zadań.
Dowiesz się jak zatrzymać trudne zachowania pracowników.
To absolutny „Must Have” dla każdego menedżera!
- Rozwiniesz umiejętności komunikacje w codziennej pracy, nauczysz się skutecznego i swobodnego prowadzenia rozmów z zespołem jak i z indywidualnymi pracownikami.
- Dokonasz analizy własnego stylu komunikowania się z zespołem.
- Poznasz słabe i mocne strony swojego sposobu komunikacji z zespołem.
- Dowiesz się co zmienić, aby Twoje komunikaty były jasne, celne, stanowcze i budowały autorytet.
- Poznasz narzędzia skutecznego radzenia sobie z pracownikami-oponentami.
- Dowiesz się jak mówić, żeby inni Cię słuchali i wypełniali Twoje polecenia.
- Poznasz potęgę informacji zwrotnej – dowiesz się jak robić to po mistrzowsku i nie popełniać oczywistych błędów!
Nasz Trener zaprezentuje najskuteczniejsze i najbardziej zaawansowane narzędzia komunikowania się z zespołem, oraz główne grzechy komunikacji menedżerskiej.
- prezesów, dyrektorów zarządzających,
- osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników,
- menedżerów działów HR,
właścicieli firm.
Program szkolenia
1. Komunikacja jako najważniejsze narzędzie przekazywania informacji i modelowania zachowań w zespole.
2. Analiza własnego stylu komunikowania się z zespołem, słabe i mocne strony, na podstawie osobistych doświadczeń menedżerskich.
Co zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym?
Różne modele komunikacji. Co wybrać, aby było skuteczne?
3. Sztuka komunikacji w zależności od „dojrzałości pracownika”
4. Budowanie efektywnego zespołu poprzez komunikację, czyli wszyscy gramy do jednej bramki.
Feedback. Jak informować, motywować i rozwijać pracownikówFeedback jest znakomitym, szybkim narzędziem służącym do udzielania informacji zwrotnej o jakości realizacji zadania, czy sposobie działania danej osoby. Jego celem nadrzędnym jest eliminacja błędów, motywacja i rozwój. Dzięki niemu pracownik dowiaduje się jak jest postrzegany przez przełożonego i jak może zmienić swoje działanie, zachowanie, postawę. Dla menedżera feedback jest ważnym instrumentem kształtowania postaw i zachowań członków zespołu. Feedback to ponadto bezcenna pomoc motywacyjna – daje pracownikowi informację o całokształcie jego działań podczas osiągania celu i pomaga go osiągnąć z sukcesem, zapobiegając porażkom.
Jak budować rozwojowy feedback?1. Kiedy, jak i w jakich sytuacjach feedback spełnia swoją rolę?
2. Obszary, które poruszamy w feedbacku.
3. Jak konstruować feedback. Struktura feedbacku.
4. Feedback konstruktywny – pozytywny i negatywny.
5. Feedback kanapkowy. Kiedy stosować i kiedy jest nieskuteczny?
6. Korzyści z feedbacku.
Trójstopniowa komunikacja przy niewypełnianiu obowiązków. Mocne komunikaty zatrzymujące niewłaściwe zachowania.Kiedy pracownik łamie zasady i przekracza granice ważna jest szybka i skuteczna komunikacja, która zatrzyma zachowanie i spowoduje, że nie będzie się ono pojawiało. Umiejętność budowania komunikatów w trudnych sytuacjach pozwala również na budowanie silnego autorytetu menedżera, szefa zespołu. Ludzie przekraczają granice, to jak menedżer komunikuje się w sytuacjach trudnych wpływa na pracownika, autorytet szefa i atmosferę pracy całego zespołu. Z ostatnich badań prowadzonych nad efektywnymi menedżerami, wynika, iż jedną z najwyżej cenionych cech przez pracowników jest opanowanie szefa w trudnych sytuacjach i w komunikacji z pracownikami.
Jak skutecznie zatrzymywać trudne zachowania?1. Poziomy w udzielaniu informacji.
Poziom I – prośba/oczekiwanie
Poziom II – żądania
Poziom III – zapowiedź sankcji. Realizacja sankcji.
2. Rola komunikacji niewerbalnej w skuteczności komunikatu.
3. Najczęściej popełniane błędy przez menedżerów, które obniżają skuteczność komunikacji.
4. Konsekwencja jako warunek skuteczności. Jak budować w sobie siłę.
5. 5 obszarów MOCNYCH KOMUNIKATÓW.
6. Jak zatrzymać zachowanie i budować autorytet i wiarygodność szefa?
7. FEKOZ – mocny komunikat bez naruszania granic.
8. Expose szefa. Moment wytyczenia zasad i nadania kierunku działania dla zespołu.
Trudne rozmowy. Zwolnienie pracownika.Kwestia zwolnienia z pracy nie jest łatwe dla żadnej ze stron w niej uczestniczących. Do pracodawcy i menedżera należy zadbanie, by proces ten przebiegał prawidłowo zarówno pod kątem formalnym, jak i personalnym. Z opinii osób, które zostały zwolnione wynika, iż najważniejsze dla nich było w jaki sposób dokonano zwolnienia i jak im to zakomunikowano. Dlatego właściwe przeprowadzenie tego procesu skutkuje zarówno mniejszym naruszeniem poczucia wartości pracownika, jak i lepszym postrzeganiem przez zwolnionego pracownika byłego pracodawcy i zapobiega późniejszemu krytycznemu wypowiadaniu się o organizacji. Wpływa również znacząco na atmosferę w zespole, który pozostał i który powinien pracować ze stałym zaangażowaniem.
Jak profesjonalnie prowadzić rozmowę dotyczącą zwolnienia?1. Dlaczego warto rozmawiać? Podstawowe zasady dotyczące rozmów związanych ze zwolnieniem.
2. Kryteria zwolnień.
3. Etapy prowadzenia rozmowy ze zwalnianym pracownikiem.
4. Jakich tematów nigdy nie należy poruszać w rozmowach ze zwalnianym pracownikiem.
5. Trudne sytuacje przy zwalnianiu. Jak być w zgodzie z sobą i wyjść z twarzą z trudnych sytuacji.
6. Zwolnienie bez świadczenia pracy i ze świadczeniem pracy w okresie wypowiedzenia.
7. Pozostał zespół – jak pracować z zespołem po zwolnieniu?
5 kroków skutecznego delegowania zadańPrawdziwego lidera poznaje się po tym, jak dzieli się władzą, jednocześnie jej nie tracąc. Dlatego delegowanie zadań i obowiązków stanowi podstawę skutecznego zarządzania organizacją. Delegowanie to zarówno poszerzanie kompetencji pracowników jak i bardzo skuteczny obszar motywacji, wzmacniania proaktywności zespołu i zwiększania odpowiedzialności. W każdej większej organizacji przekazywanie części własnej odpowiedzialności przez menedżerów jest zarówno naturalne, jak i po prostu konieczne. Dobry lider rozumie, że jego siłą są ludzie.
Jak rozwijać kompetencje ludzi poprzez delegowanie?
Istota delegowania
- Pokora, zaufanie, odpowiedzialność
- Zadania do delegowania
- Model delegowania SMART z potwierdzeniem
- Kontrola i motywacja.
1. Co możemy delegować?
2. Jak delegować, żeby nie wróciło do nas?
3. Formułowanie komunikatów delegujących w sposób podnoszący zaangażowanie i inicjatywę pracowników.
Rozmowa oceniająco – rozwojowaJak przekształcić spotkanie, które często postrzegane jest jako obciążający obowiązek, w naprawdę rozwojowe i pozytywne wydarzenie dla pracownika i menedżera?
Jeśli chcesz, by rozmowy oceniające stały się budującym i motywującym narzędziem i doświadczeniem, warto pamiętać o trzech absolutnych ich warunkach: rozmowa jest zorientowana na współpracę, obie strony są do niej przygotowane, w ciągu roku na bieżąco omawiane są wyniki pracy.
Model rozmowy oceniająco – rozwojowej1. Miejsce, czas i przygotowanie menedżera i pracownika.
2. Kluczowe elementy rozmowy oceniającej:
- Przeszłość: Z czego jesteś szczególnie zadowolony w ocenianym okresie i dlaczego?
- Teraźniejszość: Co obecnie idzie Ci dobrze? Z czego jesteś szczególnie zadowolony? Jakie są Twoje mocne strony?
- Przyszłość: Co możesz udoskonalić w przyszłości? W jakich obszarach chcesz się rozwijać? Jakie są Twoje osobiste punkty do zmiany / doskonalenia / poprawy?
- Przejmowanie odpowiedzialności przez pracownika: Co proponujesz? Jak zamierzasz osiągnąć te cele?
- Wsparcie: Jak ja, jako menedżer, mogę Ci pomóc w osiągnięciu Twoich celów? Czego ode mnie oczekujesz?
- Wymierne cele i Kontrola: Do kiedy zamierzasz osiągnąć cele i jak określisz cele cząstkowe? W jaki sposób będziesz śledził postępy?
3. Co może, a co nie powinno podlegać ocenie?
4. Trudne sytuacje. Emocje szefa i pracownika.
Uznanie i docenianie pracownikówWyniki jednego z największych badań przeprowadzonego przez Instytutu Gallupa na próbie miliona pracowników i osiemdziesięciu tysięcy menedżerów, spośród 12 czynników decydujących o zaangażowaniu pracownika w pracę, wyróżniły dwa wskazujące na rolę docenienia i uznania jako kluczowych dla budowania motywacji pracownika. Menedżerowie wiedzą, że docenianie jest sztuką. Opierając się na modelu Kena Blancharda prezentujemy znakomity warsztat docenienia i uznania pracownika, który buduje autentyczne zaangażowanie w zespole.
Jak budować motywację i zaangażowanie przez uznanie i docenienie?
1. Jak motywować, kompetentnych i niekompetentnych, zaangażowanych i niezaangażowanych pracowników?
2. Rodzaje komunikatów pozytywnych: od instruowania poprzez konsultowanie do wspierania.
3. Stopniowalność komunikatów pozytywnych. Kiedy stosować i jak nie przesłodzić?
4. Oczekiwania pracowników dotyczące pozytywnej oceny. Czy wszyscy chcą tego samego? Indywidualny model motywacyjnego DNA. Czyli jak dostosować motywację do osoby?
Czas trwania
3 kwietnia 2025r. 09:00 - 17:00
4 kwietnia 2025r. 09:00-12:30
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
43-450 Ustroń
ul. Grażyńskiego 10
woj. śląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, al. Korfantego 19/1; 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87, Regon 277586519.
2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia pocztą elektroniczną.
3. Przesłanie karty uczestnictwa jest równoznaczne z zawarciem umowy, akceptacją warunków uczestnictwa, zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie i ma charakter wiążący. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSil Effect.
4. Na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, na podane adresy e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
5. Szkolenia online potwierdzamy na dzień przed terminem szkolenia. Uczestnik otrzymuje informacje organizacyjne na podany w zgłoszeniu adres e-mail. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
6. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej bądź mailem najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia online. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia. Przeniesienie uczestnictwa na kolejny termin traktowane jest jako rezygnacja. Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia na inną osobę.
7. Rabaty muszą być zaznaczone na formularzu zgłoszeniowym lub w wiadomości email. Rabat musi być zatwierdzony przez pracownika OSiI Effect.
8. OSil EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu z przyczyn niezależnych od Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
9. Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
10. Uczestnik szkolenia ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości oferowanych usług szkoleniowych (treści merytorycznej, formy organizacyjnej, itp.). Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (dopuszcza się drogę korespondencji elektronicznej), w terminie 7 dni od daty realizacji usługi szkoleniowej. Wszystkie wytyczne dotyczące złożenia reklamacji zawarte są w regulaminie na stronie
- Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
- Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
- Kod pocztowy: 44-100
- Miejscowość: Gliwice
- Numer NIP: 6311399987
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
