ABC prawa autorskiego i praw pokrewnych – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

O szkoleniu

Czym jest prawo autorskie? W jaki sposób możemy legalnie korzystać z własności intelektualnej? Kiedy ma zastosowanie Ustawa o prawie autorskim i jakie jej zapisy warto znać? – na te i podobne pytania związane z prawem autorskim odpowiada kurs „ABC prawa autorskiego i praw pokrewnych”. Szkolenie z prawa autorskiego prezentuje wzorcowe reguły wykorzystania cudzych dzieł i pokazuje jak zgodnie z literą prawa stosować przepisy dotyczące praw autorskich i im pokrewnych.

Zamknięte szkolenie „ABC prawa autorskiego i praw pokrewnych” to kurs praktyczny, który koncentruje się na rozwijaniu umiejętności prawidłowego rozumienia i stosowania przepisów chroniących prawa autorów. Uczymy w czasie warsztatu m.in. korzystania w sposób zgodny z prawem z ogólnodostępnych źródeł wiedzy, np. internetu, samodzielnego tworzenia umowy o przeniesienie praw autorskich, rozwiązywania konkretnych problemów związanych z naruszeniem praw autorskich. Szkolenie ma przy tym maksymalnie zindywidualizowany charakter – prawo autorskie objaśniamy na przykładach dopasowanych do sytuacji zawodowej Kursantów, analizujemy case studies dotyczące podejmowanej przez Uczestników aktywności i pokazujemy, jak stosować prawo autorskie w interesującej Kursantów sytuacji.

Organizowane przez nas kursy z prawa autorskiego prowadzone są na zamówienie. Oferujemy Państwu przy tym możliwość dopasowania agendy, terminu i formy kursu do potrzeb Państwa organizacji. Szkolenia „ABC prawa autorskiego i praw pokrewnych” udostępniamy zarówno w formie warsztatów online, jak i tradycyjnych warsztatów stacjonarnych.

Interesuje Cię prawo autorskie w pigułce i chcesz wiedzieć, jak działają konkretne przepisy prawa autorskiego? Chciałbyś wiedzieć, jak korzystać z treści w internecie w zgodzie z prawem autorskim lub dowiedzieć się, jak lepiej zadbać o własne prawa twórcy? Poznaj i naucz się prawidłowo stosować prawo autorskie – kurs „ABC prawa autorskiego i praw pokrewnych” to przystępne i atrakcyjne w formie szkolenie, dzięki któremu poznasz aktualne regulacje i pod okiem ekspertów nauczysz się pracować zgodnie z obowiązującymi normami.

Chcesz wiedzieć więcej lub zamówić kurs z prawa autorskiego? Skontaktuj się z nami jeszcze dziś!

Dlaczego warto wziąć udział?

Kurs „ABC prawa autorskiego i praw pokrewnych” wyposaży Cię w aktualną wiedzę o:

  • przepisach prawa związanych z ochroną i przeniesieniem praw autorskich i własności intelektualnej;
  • dobrych nawykach przy korzystaniu z własności intelektualnej stworzonej w organizacji przez jej pracowników;
  • regułach praktycznego stosowania zapisów ustawy o prawie autorskim.

Zamknięte szkolenie z prawa autorskiego pozwoli Ci nabyć wartościowe umiejętności:

  • samodzielnego działania w zakresie ochrony własności intelektualnej;
  • korzystania w sposób zgodny z prawem z ogólnodostępnych źródeł wiedzy, np. internetu.
  • samodzielnego tworzenia umowy o przeniesienie praw autorskich.

Prezentowany warsztat da Ci szansę doskonalenia praktycznych kompetencji związanych z:

  • ochroną praw autorskich;
  • rozwiązywaniem problemów związanych z naruszeniem praw autorskich;
  • interpretacją przepisów prawa i ich stosowaniem.
Kto powinien wziąć udział?
  • Osoby mające do czynienia z prawem autorskim.
  • Dyrektorzy i menedżerowie.
  • Specjaliści zajmujący się własnością intelektualną.
  • Osoby zainteresowane powyższą tematyką i rozwojem osobistym.

Program szkolenia

Rozpoczęcie warsztatu: rozpoznanie potrzeb szkoleniowych i identyfikacja celów szkolenia, sprawy organizacyjne, ustalenie kontraktu.

Moduł I. Pojęcie praw autorskich

  • Wyjaśnienie najistotniejszych pojęć związanych z prawami autorskimi i własnością intelektualną.
  • Zakres ochrony (przedmiot i podmiot ochrony praw autorskich).
  • Prawa autorskie osobiste i majątkowe.
  • Dziedziczność praw autorskich.

Moduł II. Akty prawne związane z ochroną praw autorskich

  • Omówienie najważniejszych aktów prawnych związanych z ochroną praw autorskich (krajowe akty prawne oraz akty prawa wspólnotowego).

Moduł III. Własność intelektualna jako element obrotu gospodarczego

  • Zasady „sprzedaży” dzieła.
  • Koszty uzyskania przychodu przy umowie o dzieło z przeniesieniem praw autorskich.
  • Warunki udzielania licencji na korzystanie z dzieł, m.in. z programów komputerowych.
  • Pojęcie plagiatu i odpowiedzialność związana z naruszeniem praw autorskich.

Moduł IV. Z czego wynika problematyka praw autorskich?

  • Najczęstsze przypadki związane z naruszeniem praw autorskich – omówienie.
  • Błędy popełniane przez strony umów w zakresie praw autorskich – omówienie.

Moduł V. Umowa o przeniesienie praw autorskich

  • Jak dobrze sformułować umowę o przekazanie praw autorskich?
  • Elementy obligatoryjne i fakultatywne umów przenoszących prawa autorskie.
  • „Dobre praktyki” przy konstruowaniu umów przenoszących prawa autorskie.

Moduł VI. Pracownik – pracodawca. Tworzenie dzieła i przeniesienie praw autorskich

  • Prawa autorskie a zakres obowiązków pracownika wynikający z umowy o pracę.
  • Czy można podpisać umowę o dzieło z własnym pracownikiem?
  • Odpowiedzialność pracodawcy i pracownika związana z naruszeniem własności intelektualnej podmiotu trzeciego.

Moduł VII. Organizacja, firma, jednostka, a ochrona praw autorskich

  • Ochrona własności intelektualnej w jednostce, zasady, podmioty uprawnione do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych.
  • Sprzedaż własności intelektualnej przez organizacje, firmy, jednostki.

Moduł VIII. Internet jako źródło – jak zgodnie z prawem korzystać z materiałów udostępnianych w Internecie?

  • Korzystanie z zasobów Internetu.
  • Tworzenie dzieł z wykorzystaniem grafik, zdjęć, plików muzycznych dostępnych w Internecie.
  • Informacje prasowe – wykorzystanie, przetwarzanie.

Zakończenie kursu: podsumowanie najważniejszych zagadnień i wnioski, rekomendacje trenera dla Uczestników dotyczące dalszych kroków szkoleniowych, ewaluacja szkolenia.

Czas trwania kursu: 1 dzień

Czas trwania

  • 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
  • 16:00 Zakończenie szkolenia.
  • W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.

Forma zajęć

Prelegenci

Marcin Sobota
Prawnik. Trener biznesu.

DOŚWIADCZENIE:

Podczas swojej pracy zawodowej zdobył wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie prawa cywilnego, administracyjnego, prasowego postępowania administracyjnego etc.

Przeprowadza audyty dotyczące bezpieczeństwa informacyjnego, z uwzględnieniem ochrony danych osobowych i tajemnicy przedsiębiorstwa.  Był członkiem komisji przetargowych.

Był jednym z partnerów (wraz z Radą OPZZ) Województwa Łódzkiego i Związkiem Nauczycielstwa Polskiego w Politechnice Łódzkiej w projekcie pn. „Kompetentne kadry związkowe województwa łódzkiego”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 2.16 PO WER: usprawnienie procesu stanowienia prawa.

Jest autorem jednego z rozdziałów podręcznika dla członków dialogu społecznego w ramach projektu, pn „Skuteczni uczestnicy dialogu społecznego”, pt. „Prawo samorządowe dla uczestników dialogu społecznego”.

Jest autorem jednego z rozdziałów podręcznika dla członków dialogu społecznego pt. „Ustawa o dostępie do informacji publicznej”, w ramach Projektu „Partnerzy Społeczni – Profesjonalni Uczestnicy Dialogu Społecznego”.

W ramach Projektu „Partnerzy Społeczni – Profesjonalni Uczestnicy Dialogu Społecznego” jest autorem szkoleń  e-learningowych dla członków dialogu społecznego w następującej tematyce:

  • „Zasady działania i uprawnienia organów samorządowych i rządowych – kompendium wiedzy dla osób uczestniczących w dialogu społecznym z ramienia związków zawodowych”.
  • „Rozporządzenie o ochronie danych osobowych – niezbędne informacje dla osób uczestniczących w dialogu społecznym z ramienia związków zawodowych”.
  • W ramach projektu, pn „Skuteczni uczestnicy dialogu społecznego” jest autorem szkoleń e-learningowych, pt: „Dostęp do informacji publicznej dla uczestników dialogu społecznego”.

WYKSZTAŁCENIE:

  • Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego
    w Warszawie, Wydział Prawa.
  • Politechnika Warszawska Wydział Geodezji i Kartografii.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena szacunkowa
*Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym zbadaniu potrzeb.
5 335
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
  • *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
  • Obowiązuje limit uczestników.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
  2. Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
  3. Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
  4. Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  5. Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu  przez Zamawiającego 
  6. Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej. 
  7. Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji. 
  8. W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
    1. 14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
    2. Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. 
    3. Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej. 
  9. Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
  10. Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu. 
  11. UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.

BUR, KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Human Skills
  • Ulica i nr: Widok 18/2
  • Kod pocztowy: 00-023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 6721761910

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska Widok 18/2

Organizator

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Human Skills We Make You Grow Dlaczego warto nam zaufać? - Gazeta Finansowa przyznała nam wyróżnienie Firma szkoleniowa roku 2019 r., 2021 r., 2022 r. oraz ponownie w 2023r. - Prowadzimy szkolenia dla firm, administracji i osób prywatnych. - ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!