O szkoleniu
Jeśli projekt ma osiągnąć sukces, strategia zarządzania nim musi być dostatecznie elastyczna, by móc dostosować się do dynamicznych zmian i potrzeb biznesowych. Szkolenie Agile Project Management wprowadza menedżerów projektów w świat myślenia poza schematami dzięki metodologii Agile. W odróżnieniu od tradycyjnych, utartych procedur metodologia Agile dostosowuje się do projektu, który ma być zrealizowany, zamiast dopasowywania projektu do określonej metodologii.
Cel szkolenia:
- zbudowanie wiedzy o metodach i korzyściach zarządzania projektami wg metodyk zwinnych oraz ich wykorzystania w praktyce
- porównanie metodyk Waterfall vs Agile, zarządzanie projektami według metodyk zwinnych – DSDM i Scrum
- doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnościami prowadzenia kluczowych rozmów w projekcie i budowania relacji z członkami zespołu
- Kierowników projektów i liderów zespołów
- Dyrektorów i szefów firm
- Członków zespołów projektowych i wszystkie osoby zainteresowane tematyką Agile’owego zarządzania projektami
Program szkolenia
MODUŁ I. WPROWADZENIE DO ZASTOSOWANIE METODOLOGII AGILE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI
- Rodzina metod Agile – lekkie i pełne podejście Agile
- Manifest Agile i co z niego wynika dla pracy projektowej
- Co oznacza Agile w zarządzaniu projektami?
- Waterfall vs Agile. Jakie zmiany niesie ze sobą Agile
- Agile jako nowe i nieuniknione wyzwanie dla organizacji - co trzeba zastosować w organizacji, aby dostosować ją do pracy zgodnej z podejściem Agile
- Efektywność i rezultaty Agile – case study
- Dobre i złe implementacje metodologii Agile
MODUŁ II. METODOLOGIA AGILE PM/DSDM
- Filozofia, pryncypia i czynniki sukcesu w Agile PM
- Wprowadzenie metodyki Agile PM w organizacji – przygotowanie do osiągniecia sukcesu
- Proces DSDM
- Budowanie zespołu Agile’owego w organizacji – role i obowiązki
- Produkty DSDM
- MoSCoW – metoda priorytetyzacji zadań w zwinnym projekcie
- Skuteczność pracy w timeboxach
- Planowanie i kontrola przez cały cykl życia projektu
- Warsztaty Facylitowane
MODUŁ III. FRAMEWORK SCRUM
- SCRUM – co to jest SCRUM, jak i kiedy stosować?
- Samoorganizacja w Scrum
- Najważniejsze elementy SCRUM:
- role (Zespół Deweloperski, Scrum Master, Product Owner, Agile Coaching)
- zdarzenia (Daily Scrum, Sprint, Sprint Review, Sprint Retrospective)
- artefakty (Produkt Backlog, Sprint Planning Meeting, Sprint Backlog)
- reguły je łączące
- Planowanie, szacowanie i ustalanie priorytetów za pomocą najpopularniejszych metod wykorzystywanych w SCRUM
- Zastosowanie SCRUM w praktyce – jak to działa? Symulacja pracy w sprintach
- Zastosowanie Kanban w pracy projektowej
MODU IV. AGILE PM W PRAKTYCE
- Inicjacja projektu - karta projektu, planowanie realizacji projektu, złożoność projektu
- Zespół projektowy – uczący się i poszukujący nowych rozwiązań
- Wykorzystanie potencjału kreatywności zespołu - wykorzystanie metody Design Thinking
- Zarządzanie ryzykiem i zmianą w projekcie
- Przegląd i raportowanie
- Ewaluacja projektu Agile’owego
MODUŁ V. ODPOWIEDZIALNOŚĆ MENEDŻERA PROJEKTU
- Style zarządzania i dobór odpowiedniego stylu
- Zakres odpowiedzialności i zadań, jakie wyznacza menedżerowi zespół
- Oczekiwania i potrzeby zespołu w relacji z menedżerem
- Podejście Adair’a - równowaga pomiędzy osiąganiem celów, indywidualnym rozwojem członków zespołu, integracją zespołu
MODU VI. KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
- Diagnoza indywidualnego stylu komunikacji i poznanie spektrum stylów
- Tworzenie mapy stylów komunikacyjnych zespołu
- Sposoby budowania kontaktu w zależności od stylu komunikacyjnego własnego oraz rozmówcy
- Co daje nam zastosowanie komunikacji według stylów komunikacyjnych w pracy projektowej
- Informacja zwrotna w pracy zespołu projektowego
- Cechy informacji zwrotnej w tym oddzielanie faktów od opinii – podstawa dobrej komunikacji
- Sposoby przekazywania informacji zwrotnej. Modele FUKO, SPINKA
- Skutki dostrzegania działań pozytywnych. Za co chwalić? Jak chwalić? Zasady stosowania pozytywnego feedbacku
Czas trwania
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
Agnieszka Nowicka-Przyborska
Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony menager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze B2B oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu.
Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony menager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze B2B oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu.
Doświadczenie zawodowe:
W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), kreowanie i realizacja działań marketingowych, nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Odpowiedzialna za rozwój kompetencji pracowniczych, sprawną komunikację i pracę zespołów.
Autor publikacji w wydawnictwach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu zarządzania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmie.
Kilkukrotny prelegent na konferencjach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu:
- Strategicznych aspektów zarządzania;
- Oceny pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i szans jej wzmocnienia na rynku usług o dynamicznie rozwijającej się konkurencji;
- Korzyści wprowadzenia systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz programów lojalnościowych;
- Perspektyw utrzymania pozycji rynkowej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej.
Autor referatu i prelegent podczas III Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów na Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Temat pracy: „Innowacyjna gospodarka, a kultura uczenia się przez całe życie”.
Od 2014 roku wykładowca dwóch przedmiotów, z zakresu historii mody i wpływu kultury, historii i warunków gospodarczo - geograficznych na strój, na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Gdyni.
Wykładowca Marketingu Usług Badawczych na studiach podyplomowych Menedżer Projektu Badawczo - Rozwojowego na Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.
Trener biznesu współpracujący ze Startup Gdynia oraz Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.
Konsultant i doradca biznesowy z zakresu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Doradztwo biznesowe w zakresie zarządzania firmą, wsparcie w zakresie rekrutacji pracowników, pozyskiwania funduszy unijnych na rozwój przedsiębiorstwa. Opracowywanie strategii biznesowych, planów marketingowych, wyznaczania celów strategicznych i wdrażania systemu zarządzania przez cele.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062