Akademia fakturowania - podstawy dla początkujących i pragnących usystematyzować swoją wiedzę. Praktyczne rozwiązania i wskazówki - warsztaty.

O szkoleniu

Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów, rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy. 

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.

Kto powinien wziąć udział?
  • Główni księgowi,
  • Pracownicy działów księgowości,
  • Dyrektorzy finansowi,
  • Prezesi i Właściciele firm.

Program szkolenia

WSTĘP – podstawowe pojęcia

1.Faktura jako dokument wystawiany z tytułu sprzedaży dokonanej przez podatnika i dla podatnika, czyli kto i kiedy wystawia fakturę:

  • kiedy mam obowiązek wystawienia faktury ? (zakres podmiotowy ustawy o VAT);

  • jakie zdarzenia gospodarcze są opodatkowane podatkiem VAT? (zakres przedmiotowy ustawy o VAT: dostawa towarów i świadczenie usług);

  • kiedy nie mam obowiązku wystawienia faktury VAT (kary umowne, odszkodowania, składki członkowskie);

  • faktura „na żądanie”.

2.Faktura VAT a inne dokumenty źródłowe:

  • kiedy faktura?

  • kiedy nota obciążeniowa?

  • kiedy rachunek?

  • kiedy paragon?

  • kiedy dokument pro-forma? Czy faktura pro-forma zastępuje "normalną fakturę"?

3.Biała lista podatników - mechanizm weryfikacji kontrahentów:

  • jakie dane firm podane są w rejestrze?

  • obowiązek zapłaty na rachunek bankowy wskazany na białej liście podatników;

  • sankcje za zapłatę na rachunek niezgłoszony w białej liście , jak ich uniknąć?

  • weryfikowanie kontrahentów a kwestia należytej staranności;

  • czy KSeF wprowadzi zmiany w białej liście?


TREŚĆ – czyli wszystkie elementy, które powinna zawierać prawidłowo wystawiona faktura

4.Obowiązkowa treść faktury:

  • nazwa, numer, adres, w tym skrócone nazwy podatników;

  • numer NIP: czy faktura z "PL" wystawiona w obrocie krajowym to błąd?

  • data wystawienia i sprzedaży na fakturze;

  • stawka podatku VAT na fakturze;

  • stawka podatku VAT przy usługach kompleksowych;

  • wyrazy „odwrotne obciążenie” na fakturze – kiedy obowiązkowe?

  • wyrazy „mechanizm podzielonej płatności” na fakturze - jakie są konsekwencje braku takiego oznaczenia;

  • czy na fakturach trzeba umieszczać kody GTU?

  • czy na fakturach trzeba umieszczać oznaczenia TP, EE, SW, MPP?

  • czy faktura może zawierać elementy dodatkowe niewymagane przepisami?

  • co w sytuacji, kiedy wystawiona faktura nie ma wszystkich elementów wymaganych przepisami prawa - czy z takiej faktury można bezpiecznie odliczyć podatek?


RODZAJE faktur:

5.Faktura uproszczona i faktura wystawiona do paragonu

  • kiedy mogę wystawić fakturę uproszczoną ?

  • jakie elementy zawiera faktura uproszczona?

  • czy paragon z numerem NIP jest fakturą uproszczoną?

  • wystawienie faktury VAT do paragonu bez NIP-u - SANKCJA 100% PODATKU VAT DLA OBU STRON TRANSAKCJI.

6.Duplikat – czyli faktura wystawiona ponownie:

  • kiedy powinna być wystawiona?

  • elementy jakie muszą się na niej znaleźć.

7. Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa

  • co ma dokumentować faktura zaliczkowa;

  • kiedy jej nie wystawiać;

  • prawidłowa treść faktury zaliczkowej;

  • czy można wystawiać faktury zaliczkowe na 100%. Czy w takiej sytuacji mogę wystawić fakturę końcową "na zero" ?

  • terminy wystawiania faktur zaliczkowych;

  • wprowadzone zmiany dotyczące faktur zaliczkowych.

8.Faktury korygujące:

  • treść faktury korygującej,

  • zbiorcza faktura korygująca,

  • zbiorcza uproszczona faktura korygująca,

  • czy mogę wystawić zbiorczą fakturę korygującą tylko dla niektórych transakcji z kontrahentem;

  • czy mogę wystawić zbiorczą fakturę korygującą w przypadku korekt na plus

  • termin wystawienia faktury korygującej;

  • kiedy ująć faktury korygujące in plus;

  • kiedy ująć faktury korygujące in minus;

  • faktura korygująca „do zera” – kiedy jest dopuszczalna - konsekwencje bezpodstawnego wystawienia po stronie podatku należnego i naliczonego;

9.Anulowanie faktury:

  • na czym polega anulowanie faktury;

  • pod jakimi warunkami jest dopuszczalne;

10. Nota korygująca:

  • jakie błędy mogę "naprawić" notą korygującą;

  • czy notą mogę skorygować wszystkie dane dotyczące nabywcy ?

  • kto może wystawić notę korygującą;

  • zgoda na wystawienie noty korygującej.

11.Refaktura:

  • kiedy mogę ją wystawić i na czym to polega;

  • obowiązek podatkowy a refaktura;

  • stawka podatku VAT a refaktura;

  • jak skalkulować wynagrodzenie dla usługi refakturowanej;

  • jakie wymogi stawiają refakturom organy podatkowe.


TERMINY wystawiania faktur:

12.Terminy wystawiania faktur VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych

  • kiedy najwcześniej mogę wystawić fakturę?

  • kiedy najpóźniej mogę wystawić fakturę?

  • jakich faktur nie dotyczą ograniczenia czasowe?

  • konsekwencje niewystawienia faktury VAT w terminie;

  • termin wystawienia faktury „na żądanie”.


Faktura a PODSTAWA OPODATKOWANIA:

13.Przeliczanie kwot wyrażonych w walucie obcej na złote:

  • kurs z dnia poprzedzającego dzień powstania obowiązku podatkowego;

  • kurs przyjęty dla podatku dochodowego – zasady stosowania;

  • czy estoński CIT ma wpływ na kurs przyjęty dla podatku VAT ?

  • kursy przy korektach – zmiany wprowadzone w ramach pakietu SLIM VAT III.


PŁATNOŚĆ za fakturę:

14. Obowiązkowy split payment:

  • wykaz towarów i usług objętych obowiązkowym mechanizmem podzielonej płatności - załącznik nr 15;

  • limit transakcji;

  • obowiązki jakie split payment nakłada na sprzedawcę oraz nabywcę;

  • płatność zaliczki w split payment;

  • sankcje przewidziane dla obu stron transakcji, dla której przepisy przewidują obowiązkowy split payment; czy można ich uniknąć?

  • jakie zobowiązania można regulować ze środków zgromadzonych na koncie VAT – zmiany wprowadzone w pakiecie SLIM VAT III.


FORMA wystawienia faktury:

15. Faktura papierowa a faktura elektroniczna:

  • definicja faktury elektronicznej;

  • czy skan faktury wysłany mailem jest fakturą elektroniczną.


Faktury ZAKUPOWE:

16.Faktura - dokument na podstawie którego odliczam podatek VAT:

  • warunki prawidłowego odliczenia podatku VAT – weryfikowanie treści faktury;

  • błędna stawka VAT a prawo do odliczenia; czy powstaje zaległość w podatku?

  • inne błędy na fakturze a prawo do odliczenia VAT;

  • mój kontrahent wystawił fakturę po czym okazało się, że nie był zarejestrowany jako czynny podatnik VAT - co zrobić w takiej sytuacji;

  • termin odliczenia podatku;

  • zmienione zasady odliczania podatku w transakcjach WNT;

  • przez jaki okres można zrealizować prawo do odliczenia?

  • czy prawo do odliczenia podatku VAT może się przedawnić? - UWAGA NA RÓŻNICĘ: OBRÓT KRAJOWY A TRANSAKCJE ZAGRANICZNE;

  • z jakich faktur BEZWZGLĘDNIE NIE MOGĘ odliczyć podatku?


SANKCJE za błędy na fakturach:

17. Wysokość sankcji w ustawie o VAT:

  • kto i kiedy je poniesie;

  • zmiany jakie wprowadził pakiet SLIM VAT III.

18.Przepis art. 108:

  • konsekwencje zastosowania;

  • odpowiedzialność pracownika za błędnie wystawione faktury - najnowsze orzecznictwo

19.Kodeks Karny Skarbowy: jakie kary i za co przewiduje?

20.Kodeks Karny:

  • czy błędnie wystawiona faktura może być kwalifikowana jako PRZESTĘPSTWO?

  • kara 25 lat pozbawienia wolności: fałszerstwo materialne i intelektualne faktur.

Czas trwania

9.00-14.00

Forma zajęć

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
540
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 569 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!