O szkoleniu
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów, rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.
- Główni księgowi,
- Pracownicy działów księgowości,
- Dyrektorzy finansowi,
- Prezesi i Właściciele firm.
Program szkolenia
WSTĘP – podstawowe pojęcia
1.Faktura jako dokument wystawiany z tytułu sprzedaży dokonanej przez podatnika i dla podatnika, czyli kto i kiedy wystawia fakturę:
kiedy mam obowiązek wystawienia faktury ? (zakres podmiotowy ustawy o VAT);
jakie zdarzenia gospodarcze są opodatkowane podatkiem VAT? (zakres przedmiotowy ustawy o VAT: dostawa towarów i świadczenie usług);
kiedy nie mam obowiązku wystawienia faktury VAT (kary umowne, odszkodowania, składki członkowskie);
faktura „na żądanie”.
2.Faktura VAT a inne dokumenty źródłowe:
kiedy faktura?
kiedy nota obciążeniowa?
kiedy rachunek?
kiedy paragon?
kiedy dokument pro-forma? Czy faktura pro-forma zastępuje "normalną fakturę"?
3.Biała lista podatników - mechanizm weryfikacji kontrahentów:
jakie dane firm podane są w rejestrze?
obowiązek zapłaty na rachunek bankowy wskazany na białej liście podatników;
sankcje za zapłatę na rachunek niezgłoszony w białej liście , jak ich uniknąć?
weryfikowanie kontrahentów a kwestia należytej staranności;
czy KSeF wprowadzi zmiany w białej liście?
TREŚĆ – czyli wszystkie elementy, które powinna zawierać prawidłowo wystawiona faktura
4.Obowiązkowa treść faktury:
nazwa, numer, adres, w tym skrócone nazwy podatników;
numer NIP: czy faktura z "PL" wystawiona w obrocie krajowym to błąd?
data wystawienia i sprzedaży na fakturze;
stawka podatku VAT na fakturze;
stawka podatku VAT przy usługach kompleksowych;
wyrazy „odwrotne obciążenie” na fakturze – kiedy obowiązkowe?
wyrazy „mechanizm podzielonej płatności” na fakturze - jakie są konsekwencje braku takiego oznaczenia;
czy na fakturach trzeba umieszczać kody GTU?
czy na fakturach trzeba umieszczać oznaczenia TP, EE, SW, MPP?
czy faktura może zawierać elementy dodatkowe niewymagane przepisami?
co w sytuacji, kiedy wystawiona faktura nie ma wszystkich elementów wymaganych przepisami prawa - czy z takiej faktury można bezpiecznie odliczyć podatek?
RODZAJE faktur:
5.Faktura uproszczona i faktura wystawiona do paragonu
kiedy mogę wystawić fakturę uproszczoną ?
jakie elementy zawiera faktura uproszczona?
czy paragon z numerem NIP jest fakturą uproszczoną?
wystawienie faktury VAT do paragonu bez NIP-u - SANKCJA 100% PODATKU VAT DLA OBU STRON TRANSAKCJI.
6.Duplikat – czyli faktura wystawiona ponownie:
kiedy powinna być wystawiona?
elementy jakie muszą się na niej znaleźć.
7. Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa
co ma dokumentować faktura zaliczkowa;
kiedy jej nie wystawiać;
prawidłowa treść faktury zaliczkowej;
czy można wystawiać faktury zaliczkowe na 100%. Czy w takiej sytuacji mogę wystawić fakturę końcową "na zero" ?
terminy wystawiania faktur zaliczkowych;
wprowadzone zmiany dotyczące faktur zaliczkowych.
8.Faktury korygujące:
treść faktury korygującej,
zbiorcza faktura korygująca,
zbiorcza uproszczona faktura korygująca,
czy mogę wystawić zbiorczą fakturę korygującą tylko dla niektórych transakcji z kontrahentem;
czy mogę wystawić zbiorczą fakturę korygującą w przypadku korekt na plus
termin wystawienia faktury korygującej;
kiedy ująć faktury korygujące in plus;
kiedy ująć faktury korygujące in minus;
faktura korygująca „do zera” – kiedy jest dopuszczalna - konsekwencje bezpodstawnego wystawienia po stronie podatku należnego i naliczonego;
9.Anulowanie faktury:
na czym polega anulowanie faktury;
pod jakimi warunkami jest dopuszczalne;
10. Nota korygująca:
jakie błędy mogę "naprawić" notą korygującą;
czy notą mogę skorygować wszystkie dane dotyczące nabywcy ?
kto może wystawić notę korygującą;
zgoda na wystawienie noty korygującej.
11.Refaktura:
kiedy mogę ją wystawić i na czym to polega;
obowiązek podatkowy a refaktura;
stawka podatku VAT a refaktura;
jak skalkulować wynagrodzenie dla usługi refakturowanej;
jakie wymogi stawiają refakturom organy podatkowe.
TERMINY wystawiania faktur:
12.Terminy wystawiania faktur VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych
kiedy najwcześniej mogę wystawić fakturę?
kiedy najpóźniej mogę wystawić fakturę?
jakich faktur nie dotyczą ograniczenia czasowe?
konsekwencje niewystawienia faktury VAT w terminie;
termin wystawienia faktury „na żądanie”.
Faktura a PODSTAWA OPODATKOWANIA:
13.Przeliczanie kwot wyrażonych w walucie obcej na złote:
kurs z dnia poprzedzającego dzień powstania obowiązku podatkowego;
kurs przyjęty dla podatku dochodowego – zasady stosowania;
czy estoński CIT ma wpływ na kurs przyjęty dla podatku VAT ?
kursy przy korektach – zmiany wprowadzone w ramach pakietu SLIM VAT III.
PŁATNOŚĆ za fakturę:
14. Obowiązkowy split payment:
wykaz towarów i usług objętych obowiązkowym mechanizmem podzielonej płatności - załącznik nr 15;
limit transakcji;
obowiązki jakie split payment nakłada na sprzedawcę oraz nabywcę;
płatność zaliczki w split payment;
sankcje przewidziane dla obu stron transakcji, dla której przepisy przewidują obowiązkowy split payment; czy można ich uniknąć?
jakie zobowiązania można regulować ze środków zgromadzonych na koncie VAT – zmiany wprowadzone w pakiecie SLIM VAT III.
FORMA wystawienia faktury:
15. Faktura papierowa a faktura elektroniczna:
definicja faktury elektronicznej;
czy skan faktury wysłany mailem jest fakturą elektroniczną.
Faktury ZAKUPOWE:
16.Faktura - dokument na podstawie którego odliczam podatek VAT:
warunki prawidłowego odliczenia podatku VAT – weryfikowanie treści faktury;
błędna stawka VAT a prawo do odliczenia; czy powstaje zaległość w podatku?
inne błędy na fakturze a prawo do odliczenia VAT;
mój kontrahent wystawił fakturę po czym okazało się, że nie był zarejestrowany jako czynny podatnik VAT - co zrobić w takiej sytuacji;
termin odliczenia podatku;
zmienione zasady odliczania podatku w transakcjach WNT;
przez jaki okres można zrealizować prawo do odliczenia?
czy prawo do odliczenia podatku VAT może się przedawnić? - UWAGA NA RÓŻNICĘ: OBRÓT KRAJOWY A TRANSAKCJE ZAGRANICZNE;
z jakich faktur BEZWZGLĘDNIE NIE MOGĘ odliczyć podatku?
SANKCJE za błędy na fakturach:
17. Wysokość sankcji w ustawie o VAT:
kto i kiedy je poniesie;
zmiany jakie wprowadził pakiet SLIM VAT III.
18.Przepis art. 108:
konsekwencje zastosowania;
odpowiedzialność pracownika za błędnie wystawione faktury - najnowsze orzecznictwo
19.Kodeks Karny Skarbowy: jakie kary i za co przewiduje?
20.Kodeks Karny:
czy błędnie wystawiona faktura może być kwalifikowana jako PRZESTĘPSTWO?
kara 25 lat pozbawienia wolności: fałszerstwo materialne i intelektualne faktur.
Czas trwania
9.00-14.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 569 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
