O szkoleniu
CEL AKADEMII MENADŻERA - doskonalenie praktycznych umiejętności zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem.
DO UDZIAŁU W AKADEMII ZAPRASZAMY
- kadrę zarządzającą wszystkich szczebli zarządzania (prezesi, dyrektorzy, kierownicy),
- właścicieli firm,
- osoby zainteresowana doskonaleniem umiejętności menadżerskich.
Program szkolenia
I SPOTKANIE
BUDOWANIE ZESPOŁU.
- Co decyduje o sukcesie firmy? - 5 elementów budowania samodoskonalącego sie zespołu.
- Wspólna wizja. Modele myślowe – przekonania dotyczące firmy i członków zespołu. Wspólne uczenie się. Myślenie systemowe. Rozwój osobisty.
- Rola przywódcy w organizacji.
- Określenie własnego stylu kierowania - dopasowanie własnego stylu kierowania do zespołu i sytuacji zewnętrznej.
- Dostarczenie uczestnikom niezbędnej wiedzy na temat funkcjonowania zespołu oraz usprawnianie osobistych umiejętności sprzyjających współdziałaniu.
TECHNIKI EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE.
- Czynniki wpływające na budowanie trwałych relacji w zespole.
- Zasady dobrej komunikacji w zespole.
- Umiejętność zbierania i przekazywania informacji.
- Identyfikacja barier występujących w komunikacji w zespole i sposoby ich eliminacji.
- Podstawowe style komunikowania się: agresywny, uległy, asertywny.
- Asertywne zachowanie szefa w relacjach z pracownikami.
- Reagowanie na krytykę, wyrażanie krytyki w sposób konstruktywny.
- Umiejętność dostosowania swojego stylu komunikacji do różnych typów osobowości pracowników.
- Istota konfliktu - konflikt jako wartość, metody konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
MOTYWOWANIE - INSPIROWANIE LUDZI DO ROZWOJU I DZIAŁANIA.
- Sposoby wzbudzania motywacji własnej i współpracowników.
- Praktyczne aspekty coachingu i „feedbacku”.
- Indywidualne czynniki motywujące ludzi do osiągania najlepszych efektów.
- Zarządzanie i motywacja dostosowana do typu osobowości poszczególnych pracowników.
DELEGOWANIE I EGZEKWOWANIE ZADAŃ.
- Jak skutecznie delegować i egzekwować zadania.
- Nieinwazyjne, konstruktywne delegowanie zadań.
- Trudności, bariery w procesie delegowania.
WYKORZYSTANIE EMOCJI DO KIEROWANIA LUDŹMI.
- Analiza własnych emocji i umiejętność ich wykorzystywania do skuteczniejszego działania w zespole.
- Ocena własnej efektywności oddziaływania na innych ludzi – świadomość własnych możliwości i ograniczeń.
- Empatia. Budowanie zaufania i dobrych relacji z innymi ludźmi.
- Kontrolowanie własnych emocji w sytuacji stresujących rozmów, radzenie sobie z emocjami pracownika i manipulacją emocjonalną.
- Techniki wpływu – wpływanie na emocje własne i innych osób.
II SPOTKANIE
AUTOPREZENTACJA - SZTUKA ŚWIADOMEGO KREOWANIA WŁASNEGO WIZERUNKU W SYTUACJACH WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH (ZEBRANIA, SPOTKANIA BIZNESOWE).
- Budowanie autorytetu lidera.
- Pozytywna autoprezentacja – budowanie i wykorzystanie wizerunku w kontaktach biznesowych.
- Etykieta ubioru służbowego.
- Efektywna komunikacja interpersonalna. Rola mowy ciała w profesjonalnej autoprezentacji.
- Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych jako podstawa budowania wiarygodności.
- Psychologiczne techniki wywierania wpływu na innych.
- Mowy przywódcze – jak mówić do ludzi, by wzbudzić motywację.
- Sposoby radzenia sobie z tremą i trudnymi sytuacjami podczas prezentacji (w tym z „trudnym” odbiorcą).
- Praktyczne ćwiczenia autoprezentacyjne.
- Obrona przed presją i manipulacją.
- Savoir - vivre w kontaktach zawodowych.
KLUCZOWE ASPEKTY HR DLA MENADŻERÓW – ZATRUDNIANIE, ROZWIJANIE I OCENIANIE.
REKRUTACJA, ASSESSMENT I DEVELOPMENT CENTRE, CZYLI OCENA OBECNEGO POTENCJAŁU ZESPOŁU - JAK DOBRAĆ CZŁONKÓW ZESPOŁU
- Cele, podobieństwa, różnice i możliwości wykorzystania Assessment i Development Centre.
- Kryteria oceny AC i DC.
- Lista niezbędnych kompetencji podlegających ocenie m.in. umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne, odporność na stres, motywacja do pracy, orientacja na rezultat, współpraca w grupie, kreatywność, umiejętność przekonywania i radzenia sobie z obiekcjami.
- Narzędzia służące do oceny kompetencji zawodowych i osobowościowych metodą Assessment i Development Centre.
- Rodzaje ćwiczeń (m.in. in basket, gry biznesowe, prezentacje, analiza zadania, dyskusja grupowa). Karty obserwacji pracownika, skale ocen – rodzaje, zalety i ograniczenia.
- Zadania symulacyjne z serii Assessment Centre i Development Centre badające oczekiwane przez firmę zachowania i umiejętności kandydatów.
- Przeprowadzanie sesji Assessment i Development Centre. Interpretacja danych z sesji AC oraz DC.
PROGRAM ROZWOJU OSOBISTEGO – MOTYWUJĄCA ROZMOWA OCENIAJĄCA.
- Miejsce programu rozwoju osobistego w polityce personalnej przedsiębiorstwa. - Najważniejsze cele i założenia PRO.
- Ustalenie kryteriów ocen.
- Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami.
- Ocena potencjału pracownika - określenie obszarów wymagających wsparcia i rozwoju.
- Systematyczne informowanie pracowników o tym jak oceniania jest efektywność ich pracy.
- Schemat przebiegu rozmowy motywującej.
- Zasady udzielania informacji zwrotnych (rozwijanie umiejętności wyrażania pochwał i uwag krytycznych).
- Typowe błędy popełniane w trakcie oceny i sposoby ich eliminacji.
- Uzgodnienie działań na przyszłość – zarządzanie nastawione na realizację celów biznesowych. Efektywne formułowanie i przekazywanie celów. Myślenie ukierunkowanie na cel.
- Motywowanie do realizacji celów określonych przez przełożonych.
ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM. EFEKTYWNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W GRUPIE - WYPRACOWYWANIE MĄDREGO POROZUMIENIA.
- Istota konfliktu - konflikt jako wartość, metody konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
- Sztuka prowadzenia dyskusji, niwelowanie różnic zdań.
- Indywidualne strategie rozwiązywania trudnych sytuacji w komunikacji.
- Skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów.
- Style negocjacyjne – zasady osiągania wyniku „obopólnej wygranej”.
- Budowanie atmosfery sprzyjającej akceptacji naszych propozycji.
Czas trwania
Akademia obejmuje 48 godzin zajęć – dwa 3-dniowe spotkania - każde spotkanie po 24 godziny lekcyjne.
Terminy zjazdów - Edycja (XXIII):
I spotkanie: 4 - 6 marca 2024r. (poniedziałek - środa)
II spotkanie: 8 - 10 kwietnia 2024r. (poniedziałek - środa)
Prelegenci
MAŁGORZATA FRYSZKIEWICZ
Współwłaściciel, trener, coach, doradca personalny Europejskiego Instytutu Psychologii Biznesu. Akredytowany coach i superwizor Izby Coachingu. Członek Izby Coachingu. Od ponad 22 lat prowadzi szkolenia, treningi, warsztaty grupowe z zakresu skutecznych technik i psychologii sprzedaży, asertywności i komunikacji interpersonalnej, radzenia sobie ze stresem, zarządzania czasem, zarządzania zasobami ludzkimi, rekrutacji i systemu ocen okresowych, Assessment/Development Center, umiejętności menedżerskich, budowania samodoskonalącej się organizacji, automotywacji i inteligencji emocjonalnej w biznesie, coachingu, kreatywności, negocjacji handlowych, umiejętności trenerskich oraz profesjonalnej prezentacji. Klienci cenią ją za profesjonalizm, wiedzę, entuzjazm oraz niezwykłe zaangażowanie w prowadzenie zajęć.
Jej warsztaty są pełne dynamiki, humoru, a zarazem merytoryczne i – jak wynika z opinii uczestników - bardzo efektywne.
Specjalizuje się również w ocenie kompetencji i potencjału pracowników metodą Assessment/Development Center (zrealizowała 300 sesji, głównie w działach handlowych). Zajmuje się rekrutacją przedstawicieli handlowych, kierowników, a także członków zarządu.
Prowadzi coaching indywidualny – ponad 500 godzin zrealizowanych sesji coachingowych.
Stworzyła nową metodę Cotrainingu – łączącą Coaching i Trening, dającą najwyższą efektywność szkoleń. Twórca wielu programów szkoleniowych, projektów rekrutacyjnych i doradczych.
CEZARY FRYSZKIEWICZ
Współwłaściciel, trener i coach Europejskiego Instytutu Psychologii Biznesu. Posiada 25-letnie doświadczenie zawodowe. Od ponad 22 lat prowadzi szkolenia z zakresu budowania samodoskonalących się organizacji na wszystkich szczeblach zarządzania, psychologii sukcesu, skutecznych technik i psychologii sprzedaży, profesjonalnej prezentacji, negocjacji, wywierania wpływu na ludzi, komunikacji interpersonalnej, umiejętności trenerskich, automotywacji.
Specjalista w zakresie metod coachingowych. Prowadzi coaching dla wyższej kadry menedżerskiej ukierunkowany na wzrost efektywności podejmowanych działań, rozwój umiejętności przywódczych, a także osiąganie indywidualnej doskonałości. Współautor metody pracy Cotraining, łączącej Coaching i Trening, dającą najwyższą efektywność szkoleń.
Opracowywał i realizował strategię wprowadzania i promowania nowych produktów w warunkach ostrej konkurencji współpracując z międzynarodowymi koncernami farmaceutycznymi. Prowadzi indywidualne doradztwo dla Członków Zarządów i Prezesów czołowych polskich przedsiębiorstw. Od 1999 zarządza projektami szkoleniowymi i doradczymi. Jego charyzma i entuzjazm sprawiają, iż niezwykle często w roli autorytetu zapraszany jest na liczne seminaria i prezentacje nie tylko w kraju, ale również za granicą. Przez klientów doceniany jest za wyjątkową umiejętność inspirowania i motywowania swoich słuchaczy do działania i poszukiwania najlepszych rozwiązań.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
20-810 Lublin
Bartnicza 5
woj. lubelskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- parking
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Europejski Instytut Psychologii Biznesu
- Ulica i nr: Bartnicza 5
- Kod pocztowy: 20-810
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7122687941