O szkoleniu
Zajęcia prowadzone są metodą interaktywną, a więc sprzyjającą aktywności wszystkich uczestników treningu. Zapewnia to przyjęta koncepcja obejmująca w poszczególnych blokach tematycznych wprowadzenie w formie krótkiego wykładu, ćwiczenia oraz gry negocjacyjne i omówienie wyników gier.
Przewiduje się osiem bloków tematycznych obejmujących najważniejsze zagadnienia negocjacyjne. W ramach każdego bloku zakłada się praktyczne ćwiczenia i interpretacje pozwalające na budowanie kompetencji negocjacyjnych, Dużo praktyki w trakcie gier negocjacyjnych daje szansę na rozwój indywidualnej sprawności w prowadzonych rozmowach.
Menadżerowie, właściciele firm, sprzedawcy, wszyscy zainteresowani tematem negocjacji.
Program szkolenia
Blok I. Wprowadzenie
Znaczenie i sens negocjacji, nawiązywanie kontaktu z rozmówcami, procesy percepcji społecznej, zawodowe i osobiste aspekty nawiązywania kontaktów w biznesie. Warstwa emocjonalna i warstwa racjonalna relacji.
Blok II. Fazy negocjacji – przygotowanie operacyjne i taktyczne.
Przygotowanie się do rozmów: aspekt merytoryczny, psychologiczny i warunki logistyczne. Gromadzenie wiedzy o rozmówcach, trafność doboru czasu i miejsca rozmów. Blef i Batna. Skład grupy negocjującej, dobór stylu negocjacji do oczekiwań. Sercem negocjacji jest licytacja, która składa się z co najmniej trzech głównych faz. Są to otwarcie licytacji (pierwsze oferty), przebieg procesu stawiania wymagań i realizacji ustępstw oraz zawieranie kontraktu.
Blok III. Style negocjowania
Wśród wielu kryteriów najważniejszy jest podział na styl miękki, twardy i rzeczowy. Każdy z nich ma swoje wady i zalety , podobnie jak negocjacje integracyjne i ich przeciwieństwo – dystrybucyjne.
Blok IV. Komunikowanie werbalne i niewerbalne, język ciała ..
Negocjacje w dużym stopniu polegają na sprawności w komunikacji Kanał werbalny komunikowania jest podstawą w uzgadnianiu interesów, kanał niewerbalny - w kształtowaniu klimatu. Zalecenia dla poprawnej komunikacji, umiejętność słuchania i mówienia to podstawa tej tematyki (Ćwiczenia i zabawy komunikacyjne). Ćwiczenia i analizy poszczególnych form i funkcji gestów, mimiki, pozycji ciała itd. pozwolą na poznanie tej strony rozmów.
Blok V. Wywieranie wpływu na rozmówców.
Perswazyjna funkcja przekazów wymaga tworzenia własnej wiarygodności, autorytetu. Do tego trafnie dobierać treści - patos, logos, etos. Ćwiczenia mają na celu przybliżenie tych zagadnień. Dziesięć strategii negocjacyjnych, w tym pięć kooperacyjnych i pięć dystrybucyjnych.
Blok VI. Dylematy negocjacyjne.
Pojawiają się sytuacje, w których trudności są szczególne. Najczęściej są to: niezadowolony rozmówca, agresywny partner, sztywność stanowisk i blokowanie rozmów. Pojawiają się ostre konflikty - jak je pokonywać? Jak przebiegają? – Przynoszą korzyści?
Blok VII. Manipulacje i chwyty w negocjacjach.
Negocjacje najlepiej prowadzić uczciwie, niemniej czasem trzeba używać chwytów, w obronie własnych interesów jak i w celu skuteczniejszego wykorzystania posiadanych atutów. Można mówić o ingracjacjach, erystyce i makiawelizmie a także o werbalnych sztuczkach neurolingwistycznych..
Blok VIII. Cechy i zdolności dobrego negocjatora.
Osobowość i zdolności negocjacyjne wymagają zdiagnozowania i rozwoju. Sukces w rozmowach zależy od wielu czynników, ale czynnik indywidualnych predyspozycji jest tym, na co mamy wpływ. Testy i ćwiczenia pozwolą na diagnozę tych predyspozycji.
Podsumowanie - jak sobie radzić w praktyce? wskazówki
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
Prof. dr hab. ZBIGNIEW NĘCKI – psycholog społeczny, wieloletni były dyrektor Instytutu Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Autor wielu prac z zakresu kierowania zespołami ludzkimi, technik negocjacji i psychologii biznesu. Ma wielkie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń menedżerskich i handlowych. Wygłaszał referaty i prowadził wykłady w wielu akademickich ośrodkach zagranicznych, m.in. w USA, Meksyku, Indiach, Nepalu, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Finlandii. Stały uczestnik publicystycznych programów telewizyjnych i radiowych, komentator bieżących wydarzeń społecznych. Opublikował osiem książek i ponad sto artykułów z zakresu relacji międzyludzkich.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Poznań
woj. wielkopolskie
Wrocław
woj. dolnośląskie
Warszawa
woj. mazowieckie
Kraków
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: BusinessHouse
- Ulica i nr: al. Wilanowska 7A/32
- Kod pocztowy: 02-765
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5771259425