O szkoleniu
Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję doskonalić swoje umiejętności komunikacji, kreatywności i współpracy, korzystając z ponadczasowej literatury Williama Szekspira. Pod okiem profesjonalnych aktorów-trenerów i reżyserów uczestnicy odkrywają nowe metody wyrażania swoich myśli, stymulowania innowacyjności i budowania silnych relacji zespołowych. Teksty Szekspira staną się dla uczestników gamechangerem kariery, a warsztaty staje się niepowtarzalną okazją do nauki i rozwoju.
W trakcie warsztatów poznasz sekrety warsztatu aktorskiego i dowiesz się:
- jak być przekonywującym mówcą,
- jak sprawić, by mowa ciała wspierała komunikację werbalną,
- jak zapanować nad stresem w trakcie wystąpień,
- jak uważnie słuchać i dawać informacje zwrotne,
- jak budować autorytet, pogłębiać relacje i inspirować współpracę.
Do wszystkich osób, które chcą rozwinąć swoje zdolności komunikacji interperesonalnej, a w szczególności:
- Kadry menadżerskiej,
- Pracowników dzałów handlowych,
- Pracowników działów HR i marketingu
Program szkolenia
SESJA I: WPROWADZENIE
- Wprowadzenie do realizacji warsztatowej – omówienie metod psychodramy służących rozwojowi umiejętności komunikacji, kreatywności i współpracy.
- Inspirująca mowa motywacyjna pt. „Szekspir i dynamika zespołu” – paradygmaty współpracy, kreatywności i efektywnej komunikacji; cechy
członka zespołu skutecznie komunikującego i współpracującego. - Interaktywny test „Jakim członkiem zespołu jestem wg Szekspira?” – autodiagnoza umiejętności komunikacji i współpracy.
- Rozgrzewka aktorska (z elementami emisji głosu, autoprezentacji i „mowy ciała”) – praktyczne ćwiczenia na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i kreatywności.
SESJA II: WIZJA – JAK JĄ PRZEKAZYWAĆ?
(w oparciu o fragmenty sztuk: Ryszard III, Henryk V)
- Praca z aktorem – budowanie postaci, warsztaty teatralne.
- Prezentacja przygotowanych fragmentów na scenie.
- Język dobrej wizji – metafory, porównania, przykłady.
- Umiejętności wywierania wpływu – dlaczego przesłanie i treść wizji nie wystarczą, dlaczego potrzebna jest jeszcze charyzma przywódcy.
- Waga zaufania – co się dzieje w przypadku, gdy pracownicy nie wierzą słowom lidera?
SESJA III: ODPOWIEDZIALNOŚĆ I (AUTO)KONTROLA A WSPÓŁPRACA
- Analiza przypadków niepowodzeń wynikających z braku komunikacji i współpracy, oraz nadmiernej chęci kontroli nad wszystkim.
- Praca w zespołach pod kierunkiem aktora: analiza epizodów Szekspira ze względu na omawiane aspekty komunikacji, kreatywności i współpracy – budowanie postaci.
- Prezentacja przygotowanych fragmentów na scenie – praktyka komunikacji i kreatywnego myślenia.
- Refleksja nad zastosowaniem wyćwiczonych zachowań i reakcji do codziennych wyzwań w kontekście efektywnej komunikacji i współpracy.
SESJA IV: EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I PRZEMOWY CZYLI JAK PRZEKONAĆ INNYCH
(w oparciu o sztuki Szekspira: Hamlet, Juliusz Cezar, Jak Wam się podoba, Kupiec wenecki lub własne przemówienia uczestników)
- Analiza charyzmatycznych przemówień postaci Szekspira, z naciskiem na strategie komunikacyjne, które inspirują i przekonują.
- Zadanie dla uczestników: opracowanie tekstów postaci z dramatów Szekspira lub własnych przemówień, z użyciem kreatywnych technik interpretacji i prezentacji.
- Przygotowanie pod kierunkiem aktora: rozwijanie umiejętności komunikacji i współpracy, oraz kreatywnego myślenia poprzez praktykę.
- Wystąpienie: uczestnicy prezentują swoje przemówienia, demonstrując zdobyte umiejętności komunikacji i kreatywności.
- Informacja zwrotna: uczestnicy otrzymują konstruktywne opinie od aktorów – trenerów i współuczestników, które pomagają w dalszym rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i kreatywnego myślenia
SESJA V: KIERUJĄC TRAGEDIĄ: LEKCJE SZEKSPIRA DLA MENEDŻERÓW
(w oparciu o przygotowane dla uczestników scenariusze na podstawie: Hamleta, Makbeta i Króla Leara)
- Praca w zespołach pod kierunkiem aktora: analiza scenariusza, budowanie postaci, skupienie na aspektach komunikacji, kreatywności i współpracy.
- Prezentacja przygotowanych fragmentów na scenie: wykorzystanie umiejętności komunikacji i współpracy, a także kreatywnego myślenia w
praktyce. - Zalecenia i sugestie poszkoleniowe: konstruktywne uwagi i wskazówki od aktorów-trenerów dotyczące dalszego rozwoju umiejętności
komunikacyjnych, kreatywności i współpracy. - Ewaluacja zajęć: refleksja nad zdobytymi umiejętnościami i planowanie kolejnych kroków w celu dalszego rozwoju kompetencji XXI wieku.
Czas trwania
Pierwszy dzień szkolenia: 10.00 - 17.00
Drugi dzień szkolenia: 10.00 - 15.00
Prelegenci
Marcin Gołembski
- Założyciel, właściciel i główny zarządzający FitHr, doktor habilitowany nauk ekonomicznych – badacz, pracownik naukowo – dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ekspert ICAN Institute, od 20 lat trener, Interim HR Business Partner, ekspert w obszarze HR oraz konsultant w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, organizacji funkcji HR, metod organizacji i zarządzania oraz budowania zespołów.
- Przeprowadził ponad 3500 godzin szkoleń, warsztatów, sesji coachingowych oraz doradzał biznesowo kilkudziesięciu firmom z różnych branż. Jest współtwórcą i kierownikiem elitarnych trenersko – menedżerskich studiów podyplomowych „Master of Business Training”, realizowanych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
- Praktyczne doświadczenia, na bazie których rozwiązuje problemy biznesowe klientów, zdobywał pełniąc funkcje kierownicze i zarządcze (m.in.. jako prezes zarządu, członek zarządu, dyrektor zarządzający, członek rady nadzorczej) w przedsiębiorstwach działających zarówno w branży produkcyjnej jak i usługowej.
- Był współautorem programów szkoleniowych realizowanych w ramach ogólnopolskich projektów finansowanych przez UE. W procesie realizacji projektów doradczych i szkoleniowych łączy doświadczenia praktyczne z najnowszymi trendami i wynikami badań naukowych, które prowadzi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
- Jest autorem monografii pt. „Funkcja personalna w przedsiębiorstwie. Aktualne trendy i perspektywy rozwoju”, a także ponad 45 innych publikacji z zakresu zarządzania zamieszczanych w czasopismach branżowych oraz wydawnictwach naukowych w kraju i zagranicą.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Doji S.A.
- Ulica i nr: Owsiana 10
- Kod pocztowy: 62-064
- Miejscowość: Plewiska
- Numer NIP: 7773324530