O szkoleniu
Podczas szkolenia przyjrzymy się szczegółowo wszystkim kluczowym aspektom związanym z amortyzacją aparatury naukowo-badawczej, począwszy od klasyfikacji składników majątkowych, poprzez metody i stawki amortyzacji, aż po rozwiązania podatkowe i bilansowe. Omówimy również zagadnienia szczególne, takie jak amortyzacja środka trwałego sfinansowanego subwencją/dotacją.
Główni księgowi, kierownicy i pracownicy działów finansowo-księgowych uczelni wyższych.
Program szkolenia
1. Kryteria zaliczania składników do środków trwałych według prawa bilansowego i podatku dochodowego
2. Zastosowanie zasady istotności – składniki o mało znaczącej wartości – ustalenia w polityce rachunkowości
3. Rozwiązania w podatku dochodowym dla składników o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł
4. Prawidłowe ustalenie wartości początkowej
- cena nabycia i koszt wytworzenia środków trwałych
- koszty finansowania nabycia lub budowy środków trwałych
5. Czy z subwencji można sfinansować zakupy środków trwałych?
6. Wykaz rocznych stawek amortyzacyjnych – czy można dla celów rachunkowych stosować te stawki?
7. Indywidualne stawki amortyzacyjne, w tym zmieniona w 2021 roku definicja środków trwałych używanych
8. Metody amortyzacji środków trwałych, w tym rozwiązania podatkowe dla aparatury naukowo-badawczej
9. Czy można jednorazowo amortyzować aparaturę naukowo-badawczą?
10. Ograniczenia w zakresie stosowania współczynników zwiększających i zmniejszających od 2021 roku
11. Amortyzacja środka trwałego sfinansowanego subwencją/dotacją w prawie bilansowym oraz w podatku dochodowym
12. Wyłączenie z amortyzacji podatkowej budynków i lokali mieszkalnych od 2022 roku.
13. Weryfikacja okresów i stawek amortyzacyjnych
14. Późniejsze nakłady – remont czy ulepszenie?
15. Odłączenie lub przyłączenie części składowej bądź peryferyjnej
16. Likwidacja środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych – w ujęciu rachunkowym i podatkowym.
Czas trwania
9.00-14.00
Forma zajęć
Prelegenci
Doświadczony ekspert prowadzący wiele szkoleń zamkniętych dla czołowych firm doradczych i międzynarodowych koncernów, doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 1991 roku prowadzi szkolenia i kursy z zakresu rachunkowości na różnych poziomach zaawansowania, a także przygotowujących do egzaminów na doradcę podatkowego, maklera giełdowego, członka rady nadzorczej i biegłego rewidenta. Wykładała również w Szkole Głównej Handlowej, Wyższej Szkole Biznesu i Administracji. Praktyk prowadzący własne Biuro Rachunkowe.Autor wielu artykułów na temat rachunkowości i podatku VAT. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla takich spółek jak: KPMG, Ernst and Young, Bayer, PricewaterhauseCoopers, TMF Poland, Polpharma, NBP, TP S.A., PKP, Poczta Polska, Deloitte Audyt, Mostostal, Warszawa, Elektrociepłownie Warszawskie, Polkomtel, Accenture, Geovita, Fiat Services Polska, PGE Dystrybucja Łódź.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671