Analizy i badania marketingowe

O szkoleniu

ANALIZY RYNKU I BADANIA MARKETINGOWE

SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE

  • Rozsądna wielkość grupy: 7-14 osób, co pozwala trenerowi skoncentrować się również na Twoich indywidualnych potrzebach
  • Zapewniamy również lunch oraz catering podczas przerw kawowych
  • Termin: 11-12 kwietnia 2024

BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE - PO CO, KIEDY, JAK I Z KIM?

Henry Ford powiedział, że gdyby pytał o to, czego potrzebują konsumenci, odpowiedzieliby: „szybszych koni” - i samochód nigdy by nie powstał.
Czy to znaczy, że badania rynkowe i marketingowe są niepotrzebne? Nic bardziej błędnego! Czy jesteśmy na szczycie, czy zaciskamy pasa, licząc każdy grosz – nie stać nas na błędy. Pamiętamy przecież przypadki Kodaka, Nokii – byli numerem 1, …ale coś przeoczyli. 

Trzeba jednak wiedzieć „jak, kogo, kiedy” pytać i „jak” analizować odpowiedzi, które uzyskamy. Jako praktyk badań rynkowych i społecznych wielokrotnie słyszałam o „danych, które leżą na ulicy i zbierają się same”, ale uważam, że aby w gąszczu informacji dokopać się do sedna, potrzebna jest umiejętność kopania i wiedza gdzie, po co, kiedy, jak i z kim kopać. 

Badania marketingowe to źródło niezastąpionych informacji rynku, konsumencie i markach – własnych i konkurencyjnych. Dzięki nim zmniejszymy ryzyko podejmowania decyzji a zwiększymy prawdopodobieństwo rynkowego sukcesu.

W JAKI SPOSÓB?

Dowiesz się tego w odniesieniu do psychologii konsumenta i ekonomii behawioralnej, ale co ważniejsze PRZEĆWICZYSZ to na warsztacie. To szkolenie to intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń  i dyskusji grupowej. 

Jako uczestnik/uczestniczka szkolenia będziesz mieć szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuację budowania badania rynkowego – od problemu marketingowego do wyboru konkretnego narzędzia – np. ankiety lub  scenariusza wywiadu.

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem warsztatu jest:

  • przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych
  • charakterystyka wybranych narzędzi badawczych - wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi i przetestowaniem
  • przedstawienie sposobów wykorzystania otrzymywanych wyników badawczych w działalności marketingowej organizacji
Kto powinien wziąć udział?

DLA KOGO?

Szkolenie przewidziane jest dla uczestników, którzy zlecają, prowadzą, oceniają i wykorzystują badania marketingowe, bądź chcieliby to robić w przyszłości.

A PONADTO, JEŚLI:

  • Nie wiesz kiedy zrobić badanie on-line, a kiedy tradycyjnie
  • Zastanawiasz się, dlaczego to, co chcesz wiedzieć, to nie zawsze to, o co możesz się zapytać – i co zrobić, żeby dowiedzieć się prawdy o konsumencie, a  wyjść poza deklaracje badanych
  • Nie masz (wariackiej) ambicji przebadania każdego konsumenta, ale pragniesz tak dobrać próbę badawczą, by miało to sens 
  • Chciałbyś umieć rozszyfrowywać skróty typu CATI, CAPI, CAWI i PAPI 
  • Chcesz, by mistery shopper nie miał przed Tobą żadnych tajemnic
  • Pragniesz poznać rynek agencji i firm badawczych, umieć się na nim poruszać, wiedzieć co jest ważne jest przy wyborze konkretnej z nich i jak ustalić satysfakcjonujące zasady współpracy  - od briefu do końcowej prezentacji wyników
  • Zastanawiasz się, jak to w dzisiejszych czasach robić etycznie i zgodnie z prawem

…TEN WARSZTAT JEST DLA CIEBIE!

Program szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA

1. Czym są badania rynkowe i marketingowe – po co je robić i do czego można je wykorzystywać 

2. Kiedy warto prowadzić takie badania 

3. Jak wygląda proces badawczy i kto się nim zajmuje

4. Jak transformować problem marketingowy na pytania badawcze 

  • Jakie metody i techniki pomiaru wybrać?

5. Czym różnią się od siebie jakościowe i ilościowe metody badawcze 

6. Jakie są techniki badań i kiedy zastosować:

  • sondaż
  • ankietę
  • test
  • eksperyment
  • obserwację
  • wywiad
  • focus
  • Big Data czy pomiar pasywny 

7. Jak zaplanować i wykonać (lub komu zlecić) badanie marketingowe

Czas trwania

Prelegenci

Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska

Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketingu Atrium

Warszawa

Ogrodowa 58

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena 1
2 085
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 150 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 2.33% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 6.98% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.

Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
  • Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7831236140

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska al. Jana Pawła II 27

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
40 profesjonalnych szkoleń z Marketingu, Digital Marketingu i Social Mediów oraz Trade Marketingu. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company.
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!