APQP oraz PPAP - Planowanie jakości oraz proces zatwierdzania części do produkcji

O szkoleniu

Podręczniki APQP oraz PPAP należą do grupy narzędzi podstawowych branży motoryzacyjnej. Pierwszy z nich stanowi przewodnik po projektowaniu wyrobów i procesów. Zawiera zbiór wytycznych, które pozwalają stworzyć plan zapewnienia jakości przy wdrażaniu nowych wyrobów.

Drugi z podręczników, czyli PPAP, opisuje proces zwalniania produktów i procesów do produkcji co jest jednym elementów APQP. Dlaczego więc omawiać je razem? Otóż poszczególne elementy procesu PPAP powstają w wybranych fazach APQP. Wiedząc co finalnie będzie nam potrzebne na końcu łatwiej nam będzie planować cały procesu rozwoju (a więc APQP).  

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodą planowania projektów w oparciu o APQP oraz zasadami zwalniania produktów do produkcji (PPAP). Zajęcia mają charakter wykładowo-ćwiczeniowy co, poza zdobyciem wiedzy teoretycznej, ma na celu rozwiniecie umiejętności praktycznych.

Program zajęć został napisany w taki sposób, aby zmaksymalizować praktykę. Aż 75% to ćwiczenia oraz warsztaty skupione na prawdziwych zastosowaniach.

Kto powinien wziąć udział?

Program został napisany z myślą o kadrze odpowiedzialnej za wdrażanie nowych uruchomień w branży motoryzacyjnej. Kierowany jest głównie do:
- Inżynierów jakości
- Inżynierów procesu
- Liderów oraz program managerów. 

Program szkolenia

1. Specyficzne wymagania branży motoryzacyjnej.

1.1 Cele APQP
1.2 IATF 16949
1.3 Wymagania klientów
1.4 Etapy APQP oraz plan projektu.
1.5 Zespół oraz role.

2. Advanced Product Quality Planning (APQP)

2.1 Faza I: Planowanie projektu

2.1.1 Identyfikacja głosu klienta.
2.1.2 Wstępna mapa procesu oraz lista materiałów
2.1.3 Wejścia, cele i wyjścia.

2.2 Faza II: Projektowanie i rozwój wyrobu

2.2.1 DFMEA
2.2.2 Weryfikacja konstrukcji
2.2.3 Plan kontroli prototypu
2.2.4 Rysunki oraz specyfikacje
2.2.5 Charakterystyki specjalne produktu i procesu
2.2.6 Lista nowych narzędzi, maszyn oraz wyposażenia
2.2.7 Wymagania dla środków kontrolno-pomiarowych.

2.3 Faza III: Projektowanie i rozwój procesu

2.3.1 Specyfikacje pakowania
2.3.2 Przegląd procesu wytwarzania
2.3.3 Plan sytuacyjny obszaru produkcji
2.3.4 Diagram przepływu procesu
2.3.5 PFMEA
2.3.6 Przedprodukcyjny plan kontroli
2.3.7 Instrukcje procesowe
2.3.8 Plan analizy środków kontrolno-pomiarowych
Plan wstępnego bada zdolności procesu.

2.4 Faza IV: Walidacja produktu i procesu

2.4.1 Znacząca partia produkcyjna
2.4.2 Weryfikacja środków kontrolno-pomiarowych
2.4.3 Wstępne badanie zdolności procesu
2.4.4 Walidacja produkcji
2.4.5 Ocena opakowanie
2.4.6 Finalny plan kontroliZatwierdzenie części do produkcji (PPAP)

2.5 Faza V: Działania korygujące oraz sprzężenie zwrotne.

2.5.1 Redukcja zmienności
2.5.2 Doskonalenie dostaw i obsługi klienta
2.5.3 wykorzystanie Lesson Learned

2.6 Plan kontroli

3. Production Part Approval Process (PPAP).

3.1 Specyficzne wymagania klientów

3.1.1 Wymagania IATF
3.1.2 CSRy
3.1.3 Znacząca partia produkcyjna

3.2 Procedura PPAP

3.2.1 Zapiski projektowe.
3.2.2 Zmian inżynieryjne
3.2.3 Zatwierdzenia inżynieryjne
3.2.4 FMEA produktu
3.2.5 Diagram przepływu procesu
3.2.6 FMEA procesu
3.2.7 Plan kontroli
3.2.8 Analiza systemów pomiarowych
3.2.9 Wyniki pomiarowe
3.2.10 Testy materiałowe, osiągi
3.2.11 Raport zatwierdzenia wyglądu
3.2.12 Próbki produktu
3.2.13 Próbki wzorcowe
3.2.14 Pomoce kontrolne
3.2.15 Dowody na zgodność ze specyficznymi wymaganiami klienta
3.2.16 PSW

3.3 Zakresy przełożeń
3.4 Statusy przedłożeń
3.5 Działania korygujące 

Czas trwania

Godzina rozpoczęcia: 9:00

Godzina zakończenia: 16:00

Łączny czas trwania zajęć: 14 godzin 

Prelegenci

Trener: Rafał Rakoczy

Z branżą motoryzacyjną związany od 2011 roku. Wierzy że zarządzanie jakość to nie narzędzia a proces. Z wykształcenia inżynier budowy maszyn, trener i konsultant, pasjonat metod problem solving. W czasie swojej drogi zawodowej współpracował z takimi koncernami jak BMW, Audi, JLR czy Stellantis. 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbywa za pośrednictwem platformy ClickMeeting.

Wymagani techniczne:
- przeglądarka internetowa Edge lub Chrome
- komputer z dostępem do Internetu
- Zestaw słuchawkowy wraz z mikrofonem

Wszystkie materiały szkoleniowe zostaną udostępnione na platformie szkoleniowej. Uczestnik będzie mógł je pobrać w trakcie trwania szkolenia.
Szkolenie odbywa za pośrednictwem platformy ClickMeeting.

Wymagani techniczne:
- przeglądarka internetowa Edge lub Chrome
- komputer z dostępem do Internetu
- Zestaw słuchawkowy wraz z mikrofonem

Wszystkie materiały szkoleniowe zostaną udostępnione na platformie szkoleniowej. Uczestnik będzie mógł je pobrać w trakcie trwania szkolenia.
Szkolenie odbywa za pośrednictwem platformy ClickMeeting.

Wymagani techniczne:
- przeglądarka internetowa Edge lub Chrome
- komputer z dostępem do Internetu
- Zestaw słuchawkowy wraz z mikrofonem

Wszystkie materiały szkoleniowe zostaną udostępnione na platformie szkoleniowej. Uczestnik będzie mógł je pobrać w trakcie trwania szkolenia.

Rejestracja

APQP
APQP
980
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • konsultacje indywidualne
Zniżki grupowe:
  • 3.06% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 8.16% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest przesłanie zgłoszenia na minimum 5 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia.
  2. Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie wciągu 48h oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne.
  3. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na min 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: D4R Rafał Rakoczy
  • Ulica i nr: ul. Kolorowa 22
  • Kod pocztowy: 38-500
  • Miejscowość: sanok
  • Numer NIP: 6871779567

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

D4R Rafał Rakoczy
38-500 sanok, Polska ul. Kolorowa 22

Organizator

D4R Rafał Rakoczy
38-500 sanok, Polska
ul. Kolorowa 22
woj. podkarpackie
DORADZTWO SZKOLENIA E-LEARNING Wierzymy że rozwój jakości to proces a nie tylko narzędzia. Przeprowadzamy audyty, szkolimy kadrę, zmieniamy postawy.
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!