O szkoleniu
Asertywność pomaga nam w życiu. Często postrzegana wyłącznie jako umiejętność odmowy w rzeczywistości oznacza coś więcej. Dowiesz się jak chronić swoje terytorium psychologiczne, jak się porozumiewać by zadbać o siebie jednocześnie nie urażając innych. Poznasz metody rozwiązywania konfliktów i dowiesz się jak w asertywny sposób reagować w sytuacjach trudnych.
Każdy z nas w określonych sytuacjach zawodowych czy prywatnych żałuje, że nie zachował się bardziej asertywnie. Na szkoleniu przeanalizujemy wybrane sytuacje z pracy zdalnej, również te zgłoszone przez uczestników i wspólnie wypracujemy model asertywnego reagowania tak by zyskać to co chcemy, jednocześnie zachowując dobre relacje z rozmówcą.
Cele szkolenia:
- Umiejętność wyrażania własnych opinii / intencji / potrzeb z dbałością o komfort własny i odbiorcy w czasach pracy zdalnej.
- Wypracowanie sposobu efektywnego porozumiewania się z innymi uwzględniając style komunikacyjne rozmówców.
- Rozwinięcie umiejętności zapobiegania kumulacji negatywnych emocji oraz zapobiegania sytuacjom trudnym poprzez techniki asertywne.
Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy i umiejętności w temacie komunikacji w trybie pracy zdalnej.
Program szkolenia
MODUŁ I. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ? CZY TRUDNIEJ BYĆ ASERTYWNYM PRACUJĄC ZDALNIE?
- Prawa człowieka według H. Fensterheima
- Prawa asertywności według A. Towned
- Czy jesteś asertywny? – omówienie wyników testów i postaw osobowych
- Ochrona własnego terytorium psychologicznego
MODUŁ II. JEŚLI NIE ASERTYWNOŚĆ, TO CO – 3 TYPY REAKCJI: AGRESJA, ULEGŁOŚĆ, ASERTYWNOŚĆ
- Czym się charakteryzują poszczególne typy reakcji? Jak wyglądają w bezpośrednich kontaktach a jak w pracy zdalnej
- Jak wpływają na rozwiązanie sprawy, na relacje, na pozycję/ wizerunek osoby, instytucji którą reprezentuje i na klienta? Korzyści i zagrożenia z każdej postawy
- Analiza indywidualna: jakie postawy przeważają w moim przypadku? Jakie reakcje są dominujące w moim środowisku? Jakie widzę obszary do zmiany?
MODUŁ III. KOMUNIKAT ASERTYWNY W MIEJSCU PRACY I ŻYCIU PRYWATNYM
- Asertywne wyrażanie opinii w oparciu o komunikat typu „JA”
- Asertywna prośba – jak ją wypowiedzieć by była skuteczna
- Asertywna odmowa – konstrukcja wypowiedzi
- Asertywne przyjmowanie pochwał – przyjmowanie tego co dla nas dobre, unikanie fałszywej skromności
- Asertywność w kontakcie telefonicznym i mailowym
- Ochrona swojego poczucia bezpieczeństwa w miejscu pracy
- Trening zachowań asertywnych w pracy zdalnej oraz w biurze, w którym obowiązują wytyczne sanitarne – analiza case study uczestników szkolenia
MODUŁ IV. INFORMACJA ZWROTNA BUDUJĄCA DOBRE RELACJE. ZNACZENIE FEEDBACKU W PRACY ZDALNEJ
- Informacja zwrotna budująca dobre relacje nie zawsze musi być pochwałą. Jak przekazać korygujący feedback i nie urazić rozmówcy
- Korygująca informacja zwrotna według modelu SPINKA
- Pozytywna informacja zwrotna i jej rola w utrwalaniu pożądanych zachowań. Model FUKO
- Jak przyjmować feedback kiedy jest konstruktywny, a co kiedy nie jest? Jak zdobywać więcej informacji? Sztuka słuchania i dopytywania
- Jak radzić sobie z krytyką osobistą? – techniki reakcji; jak opanować emocje?
- Jak reagować na pochwały/ komplementy?
MODUŁ V. STYLE KOMUNIKACJI – JAK ZNALEŹĆ WSPÓLNY JĘZYK, GDY SIĘ RÓŻNIMY
- Diagnoza indywidualnego stylu komunikacji i poznanie spektrum stylów
- Tworzenie mapy stylów komunikacyjnych zespołu
- Poszukiwanie dróg dotarcia do osób reprezentujących poszczególne style
- Sposoby budowania kontaktu w zależności od stylu komunikacyjnego własnego oraz rozmówcy.
- Co daje nam zastosowanie komunikacji według stylów komunikacyjnych w pracy zdalnej. Jak skutecznie komunikować się na odległość
- Wpływ typologii komunikacyjnej na potrzeby dotyczące przekazywania i odbierania komunikatu
- Typologia komunikacyjna, a sytuacje trudne z poszczególnymi typami – co je wywołuje, jak z tym pracować?
MODU VI. SZTUKA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
- Droga do unikania konfliktów - Ja jestem OK – Ty jesteś OK – czyli o postawach życiowych wg. Harrisa
- Jakie konflikty znamy i jakim ulegamy – koło konfliktów Moore’a
- Mój styl rozwiązywania konfliktów – omówienie na bazie wcześniej rozwiązanego testu Kilmanna. Co mogę zrobić aby podnieść swoją asertywność w sytuacjach konfliktowych
Czas trwania
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
Agnieszka Nowicka-Przyborska
Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony menager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze B2B oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
Masz pytania? Napisz do nas
