Asertywna komunikacja w trybie pracy zdalnej

O szkoleniu

Asertywność pomaga nam w życiu. Często postrzegana wyłącznie jako umiejętność odmowy w rzeczywistości oznacza coś więcej. Dowiesz się jak chronić swoje terytorium psychologiczne, jak się porozumiewać by zadbać o siebie jednocześnie nie urażając innych. Poznasz metody rozwiązywania konfliktów i dowiesz się jak w asertywny sposób reagować w sytuacjach trudnych.

Każdy z nas w określonych sytuacjach zawodowych czy prywatnych żałuje, że nie zachował się bardziej asertywnie. Na szkoleniu przeanalizujemy wybrane sytuacje z pracy zdalnej, również te zgłoszone przez uczestników i wspólnie wypracujemy model asertywnego reagowania tak by zyskać to co chcemy, jednocześnie zachowując dobre relacje z rozmówcą.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cele szkolenia:

  1. Umiejętność wyrażania własnych opinii / intencji / potrzeb z dbałością o komfort własny i odbiorcy w czasach pracy zdalnej.
  2. Wypracowanie sposobu efektywnego porozumiewania się z innymi uwzględniając style komunikacyjne rozmówców.
  3. Rozwinięcie umiejętności zapobiegania kumulacji negatywnych emocji oraz zapobiegania sytuacjom trudnym poprzez  techniki asertywne. 
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy i umiejętności w temacie komunikacji w trybie pracy zdalnej.

Program szkolenia

MODUŁ I. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ? CZY TRUDNIEJ BYĆ ASERTYWNYM PRACUJĄC ZDALNIE?

  • Prawa człowieka według H. Fensterheima
  • Prawa asertywności według A. Towned
  • Czy jesteś asertywny? – omówienie wyników testów i postaw osobowych
  • Ochrona własnego terytorium psychologicznego

MODUŁ II. JEŚLI NIE ASERTYWNOŚĆ, TO CO – 3 TYPY REAKCJI: AGRESJA, ULEGŁOŚĆ, ASERTYWNOŚĆ

  • Czym się charakteryzują poszczególne typy reakcji? Jak wyglądają w bezpośrednich kontaktach a jak w pracy zdalnej
  • Jak wpływają na rozwiązanie sprawy, na relacje, na pozycję/ wizerunek osoby, instytucji którą reprezentuje i na klienta? Korzyści i zagrożenia z każdej postawy
  • Analiza indywidualna: jakie postawy przeważają w moim przypadku? Jakie reakcje są dominujące w moim środowisku? Jakie widzę obszary do zmiany?

MODUŁ III. KOMUNIKAT ASERTYWNY W MIEJSCU PRACY I ŻYCIU PRYWATNYM

  • Asertywne wyrażanie opinii w oparciu o komunikat typu „JA”
  • Asertywna prośba – jak ją wypowiedzieć by była skuteczna
  • Asertywna odmowa – konstrukcja wypowiedzi
  • Asertywne przyjmowanie pochwał – przyjmowanie tego co dla nas dobre, unikanie fałszywej skromności
  • Asertywność w kontakcie telefonicznym i mailowym
  • Ochrona swojego poczucia bezpieczeństwa w miejscu pracy
  • Trening zachowań asertywnych w pracy zdalnej oraz w biurze, w którym obowiązują wytyczne sanitarne – analiza case study uczestników szkolenia

MODUŁ IV. INFORMACJA ZWROTNA BUDUJĄCA DOBRE RELACJE. ZNACZENIE FEEDBACKU W PRACY ZDALNEJ

  • Informacja zwrotna budująca dobre relacje nie zawsze musi być pochwałą. Jak przekazać korygujący feedback i nie urazić rozmówcy
  • Korygująca informacja zwrotna według modelu SPINKA
  • Pozytywna informacja zwrotna i jej rola w utrwalaniu pożądanych zachowań. Model FUKO
  • Jak przyjmować feedback kiedy jest konstruktywny, a co kiedy nie jest? Jak zdobywać więcej informacji? Sztuka słuchania i dopytywania
  • Jak radzić sobie z krytyką osobistą? – techniki reakcji; jak opanować emocje?
  • Jak reagować na pochwały/ komplementy?

MODUŁ V. STYLE KOMUNIKACJI – JAK ZNALEŹĆ WSPÓLNY JĘZYK, GDY SIĘ RÓŻNIMY

  • Diagnoza indywidualnego stylu komunikacji i poznanie spektrum stylów
  • Tworzenie mapy stylów komunikacyjnych zespołu
  • Poszukiwanie dróg dotarcia do osób reprezentujących poszczególne style
  • Sposoby budowania kontaktu w zależności od stylu komunikacyjnego własnego oraz rozmówcy.
  • Co daje nam zastosowanie komunikacji według stylów komunikacyjnych w pracy zdalnej. Jak skutecznie komunikować się na odległość
  • Wpływ typologii komunikacyjnej na potrzeby dotyczące przekazywania i odbierania komunikatu
  • Typologia komunikacyjna, a sytuacje trudne z poszczególnymi typami – co je wywołuje, jak z tym pracować?

MODU VI. SZTUKA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW

  • Droga do unikania konfliktów - Ja jestem OK – Ty jesteś OK – czyli o postawach życiowych wg. Harrisa
  • Jakie konflikty znamy i jakim ulegamy – koło konfliktów Moore’a
  • Mój styl rozwiązywania konfliktów – omówienie na bazie wcześniej rozwiązanego testu Kilmanna. Co mogę zrobić aby podnieść swoją asertywność w sytuacjach konfliktowych

Czas trwania

Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia

Prelegenci

Agnieszka Nowicka-Przyborska

Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony menager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze B2B oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Szkolenie w siedzibie Klienta
za grupę do 12 os.
8 640
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
  • W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Jeżeli jesteś zainteresowany podniesieniem kompetencji swoich pracowników zachęcamy do skorzystania z dofinansowania do szkoleń.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Podłącze 31
  • Kod pocztowy: 30-218
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6772295062

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska ul. Podłącze 31

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska
ul. Podłącze 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!