O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy na dwudniowe szkolenie, dzięki któremu nauczysz się być bardziej asertywny w relacjach zawodowych.
Korzyści ze szkolenia:
- nauczysz się jak wyrażać własne zdanie i opinie w sposób dobitny, a jednocześnie nieagresywny,
- poznasz zasady myślenia i mówienia o swoich zaletach,
- nauczysz się konstruktywnie wyrażać emocje (wobec przełożonych i podwładnych, w pracy i życiu osobistym),
- nabędziesz umiejętność przyjmowania krytyki i negatywnych ocen,
- rozwiniesz umiejętność przyjmowania komplementów,
- dowiesz się jak asertywnie odmawiać,
- nauczysz się kończyć trudne rozmowy,
- dowiesz się jak rozpoznać symptomy agresji, uległości i jakie są skutki takiego zachowania,
- rozwiniesz swoją asertywność na gruncie biznesowym i osobistym.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich pracowników zainteresowanych podniesieniem kompetencji w zakresie asertywnej komunikacji w relacjach zawodowych.
Program szkolenia
- Asertywna komunikacja - czym jest, a czym nie jest?
- Wyzwanie:jak rozpoznawać postawy, które ludzie przyjmują w trakcie komunikacji i sobie z nimi radzić?
- szantaż emocjonalny i sposoby jego rozpoznawania,
- strategie szantażu emocjonalnego i praktyczne sposoby radzenia sobie z manipulacją, emocjami i wzbudzaniem poczucia winy przez rozmówców,
- kluczowa rola asertywności w komunikacji,
- czym różni się asertywność od agresji, manipulacji i bierności?
- Wyzwanie:jak rozpoznawać postawy, które ludzie przyjmują w trakcie komunikacji i sobie z nimi radzić?
- Dialog konstruktywny i TAO komunikacj asertywnej:
- jakie znamy bariery w komunikacji asertywnej?
- jak pytać? jak odpowiadać? jak informować?
- zjawisko filtrowania informacji - ćwiczenie „oczywista oczywistość"
- czym jest słuchanie reaktywne?
- jak korzystać na co dzień z płaszczyzn wypowiedzi von Thuna?
- świadomość celu w komunikacji i realizacji zadań: jak szybko podnieść efektywność komunikacji asertywnej wg OAPD?
- Poznajemy swój INDYWIDUALNY POTENCJAŁ w zakresie asertywności.
- Jak każdego dnia BUDOWAĆ ASERTYWNĄ POSTAWĘ?
- świadomość praw osobistych i własnego kapitału,
- jaki jest mój asertywny monolog wewnętrzny?
- postawa asertywna a wewnętrzny głos "dorosłego" - elementy analizy transakcyjnej,
- jak budować siłę osobistą i komunikować się z samym sobą?
- Mój TiME LINE w pracy nad asertywnością,
- projekt "wymyśl siebie asertywnego od nowa",
- jak wykorzystać mind mapping i dynamiczne zachowania statusowe do wzmacniania asertywności?
- Destrukcyjna krytyka kontra asertywne udzielanie informacji zwrotnych.
- Wyzwanie: jak wykorzystywać asertywne informacje zwrotne do zmiany zachowania?
- czarna lista błędów komunikacyjnych popełnianych w trakcie udzielania trudnych informacji zwrotnych,
- psychologia oceniania i mechanizmy emocjonalne występujące w trakcie przyjmowania krytyki,
- fakty a opinie,
- zasady tworzenia konstruktywnych informacji zwrotnych:
- przygotowanie do trudnej rozmowy
- pytania i strategie budujące u odbiorcy poczucie odpowiedzialności i chęć wprowadzania zmian
- zachęcanie rozmówcy do generowania rozwiązań
- sposoby na konstruktywne mówienie o emocjach i potrzebach
- praktyczny trening stosowania technik komunikacyjnych oparty na sytuacjach wprost z codziennej praktyki uczestników szkolenia
- jak PRZYJMOWAĆ KRYTYKĘ?
- od przełożonych,
- od osób i w sytuacjach, które uważamy za TRUDNE DLA NAS.
- Konstruktywne zachowania asertywne - ćwiczenia w oparciu o case study:
- jak asertywnie ODMAWIAĆ nie niszcząc relacji?
- kluczowe obawy przed odmawianiem innym
- czarna lista najczęstszych błędów popełnianych w trakcie odmawiania innym
- model asertywnej odmowy, czyli jak odmawiać nie niszcząc relacji z otoczeniem
- rola stanowczości w trakcie asertywnej odmowy
- rola uprzejmości w trakcie asertywnej odmowy
- praktyczny trening komunikacyjny oparty na sytuacjach wprost z codziennej praktyki uczestników.
- jak asertywnie prosić i wydawać POLECENIA?
- jak wyrażać opinie i przekonania?
- jak WYRAŻAĆ KRYTYKĘ?
- jak reagować na krytykę wyrażoną wprost i „aluzyjną" - ćwiczenie "krytykant"?
- jakie są asertywne strategie w radzeniu sobie z oceną - ćwiczenie „transplantacja"
- jak radzić sobie z osobami UTRUDNIAJĄCYMI NAM PRACĘ - scenariusze postępowania
- os. utrudniająca pracę, nie przekazująca informacji,
- os. oskarżająca, pomawiająca, tworząca „sojusze",
- os. dyskryminująca.
- jak obronić własne granice?
- jak i dlaczego chwalić innych w asertywny sposób?
- główne obawy w obszarze udzielania pochwał
- kluczowa psychologiczna funkcja pochwały w budowaniu motywacji, zaangażowania i zmiany zachowania
- model konstruktywnej pochwały
- metoda interaktywna (pozytywna informacja zwrotna jako rozmowa motywująca)
- asertywne przyjmowanie pochwały.
- jak asertywnie ODMAWIAĆ nie niszcząc relacji?
- Asertywność fizyczna: komunikacja niewerbalna, punkt siły, stabilizacja, melodia głosu.
- Asertywność a manipulacja - od rozpoznania po obronę, co o manipulacji wiedzieć muszę?
- Zagraj w asertywność. Mechanizm gier w procesie ZMIANY osobistej:
- wyzwanie czy gra? jak grać ze sobą?
- zasada postępu.
- HIGH5 ASSERTIVENESS BOX - zestaw technik i narzędzi.
- Podsumowanie szkolenia i przekazanie zadań wdrożeniowych.
Czas trwania
2 dni, 09:00 - 16:30
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-870 Warszawa
Wronia 45 lok. 129
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin zgłaszania uczestnika na szkolenie otwarte
- Zgłoszenie na szkolenie realizowane jest w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza online.
- Przesłanie formularza jest równoznaczne z zawarciem umowy zakupu szkolenia z firmą High5 Group Sp. z. o.o. (zwaną dalej Organizatorem) na zasadach określonych w niniejszym regulaminie i upoważnia firmę High5 Group Sp. z. o.o. do wystawienia po szkoleniu faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
- Organizator potwierdza otrzymanie zgłoszenia i rezerwację miejsca na szkoleniu w terminie 2 dni od otrzymania zgłoszenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia w przypadku, gdy udział w szkoleniu mógłby naruszyć interesy organizatora.
- Organizator na 5 dni przed terminem szkolenia osobie zgłaszającej i uczestnikowi wysyła drogą elektroniczną „Zaproszenie na szkolenie”, zawierające wszystkie informacje organizacyjne niezbędne do uczestnictwa w szkoleniu. Otrzymanie Zaproszenia jest podstawą do uczestnictwa w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 5 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych po stronie Zamawiającego, pod warunkiem przesłania przez Zamawiającego informacji o rezygnacji na adres: biuro@high5.pl oraz zgloszenie@eventis.pl jednocześnie.
- W przypadku rezygnacji na mniej niż 5 dni przed terminem szkolenia Organizator zastrzega sobie prawo do wystawienia faktury na 50% ceny szkolenia tytułem kary umownej.
- Nieobecność Uczestnika na szkoleniu nie zwalnia Zamawiającego od zapłaty pełnej ceny wynagrodzenia za jego udział w szkoleniu, chyba, że zachodzą sytuacje wskazane w punkcie 6 i 7.
- Możliwe jest zgłoszenie zastępstwa dla uczestnika.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 5 dni przed terminem szkolenia, o czym zobowiązany jest poinformować uczestników szkolenia i Zamawiającego.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez Zamawiającego na rzecz podmiotów trzecich (np. z tytułu przedpłat dokonanych na rzecz hoteli, z tytułu dojazdu na szkolenie) jeśli zostały one poniesione przed otrzymaniem zaproszenia na szkolenie.
- Uczestnik do połowy pierwszego dnia szkolenia może zrezygnować ze szkolenia, podając konkretny merytoryczny powód wraz z jego uzasadnieniem. Zamawiający nie będzie obciążony w takim przypadku kosztem szkolenia.
- Płatność za szkolenie następuje na podstawie wystawionej po szkoleniu faktury VAT.
- W przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych Zgłaszający powinien poinformować Organizatora w momencie zgłaszania uczestnika poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu zgłoszenia.
Przesyłając zgłoszenie wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych w formularzu danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1).
Administratorem danych jest HIGH5 Group Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wroniej 45 lok.129. Informujemy, że mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz możliwość ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawo do przenoszenia danych. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jest jednak niezbędne, żeby móc zarejestrować Państwa zgłoszenie. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji usługi szkoleniowej oraz wynikających z przepisów prawa.
- Nazwa firmy: HIGH5 Training Group
- Ulica i nr: ul. Wronia 45/129
- Kod pocztowy: 00-870
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5262464795