O szkoleniu
Asertywność to kluczowa kompetencja pozwalająca na stanowcze wyrażanie swoich myśli, poglądów i uczuć, jednocześnie pozostając w szacunku do rozmówców i samego siebie. Dzięki niej jesteśmy mniej podatni na konflikty i manipulacje. Podczas szkolenia poznasz model zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych, także w komunikacji online. Nauczysz się odróżniać zachowania uległe i agresywne od asertywnych.
Cele szkolenia:
- nauka odróżniania zachowań asertywnych od agresywnych i uległych,
- poznanie i przećwiczenie modeli zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych,
- wzmocnienie poczucie własnej wartości i właściwego reagowania na krytykę,
- nabycie umiejętności wyrażania swojego zdania bez lęku, odmawiania bez poczucia winy, a także łagodnego stopniowania gniewu.
Korzyści ze szkolenia:
- odzyskanie czasu poświęcanego do tej pory na nieasertywnie przyjmowane zobowiązania,
- wzrost efektywności w zakresie realizowanych obowiązków,
- poprawa jakości relacji zawodowych i pozazawodowych,
- zbudowanie profesjonalnego wizerunku osoby stanowczej, konkretnej, a przy tym sympatycznej.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- podstawowych prawach asertywności,
- różnicach pomiędzy zachowaniami asertywnymi a uległością i agresją,
- filarach zachowań asertywnych,
- przyczynach braku asertywności i sposobach ich usuwania.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- rozpoznawania zachowań asertywnych,
- korzystania z praw asertywności nawet w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych,
- wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację,
- budowania swojej pozycji jako stanowczego acz łagodnego lidera,
- łagodnego i skutecznego rozwiązywania konfliktów,
- konstruktywnego reagowania na krytykę, agresję i stopniowania gniewu.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, niezależnie od zajmowanego stanowiska, które są zainteresowane rozwojem umiejętności przyjmowania asertywnej postawy w relacjach ze współpracownikami, klientami, kontrahentami, np. do pracowników obsługi klienta, help desk, członków zespołów, a także do menedżerów i liderów.
Program szkolenia
- CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ
- Asertywność to nie tylko „sztuka odmawiania”
- Czy można się nauczyć asertywności
- Cele asertywności w życiu osobistym i zawodowym
- Asertywność a poczucie własnej wartości
- Korzyści wynikające z asertywności w miejscu pracy i poza nim
- ELEMENTY KOMUNIKACJI ASERTYWNEJ
- Asertywność, agresja, uległość – różne sposoby komunikacji i zachowań – to TY decydujesz i wybierasz
- Komunikacja, która angażuje, rozwija ludzi i scala relacje
- „Słuchajmy głośniej” – jeśli nie słuchasz, nie słyszysz; jeśli nie słyszysz nie dowiesz się i nie zrozumiesz – jak zostać doskonałym aktywnym słuchaczem
- „Widzę coś, czego ty nie widzisz” – czym się różnimy i jak pozbyć się „etykietowania”, czyli moc „faktów” w asertywnej komunikacji
- Umiejętność zadawania pytań – „pytam, aby zrozumieć”, „pytam, aby się dowiedzieć”
- ROZPOZNAWANIE I PRZEZWYCIĘŻANIE WŁASNYCH BARIER W KOMUNIKACJI ASERTYWNEJ
- Twój wewnętrzny „Dorosły” – analiza transakcyjna i jej rola w asertywnej komunikacji
- pojęcie transakcji i analizy transakcyjnej
- rodzaje transakcji
- identyfikacja stanów „ego” + kwestionariusz Twoich indywidualnych stylów komunikacyjnych
- postawa wobec siebie i innych osób
- jak neutralizować konflikty słowne i manipulacje
- Gdyby komunikacja była rakietą, asertywność byłaby jej paliwem – czyli strategie asertywnej komunikacji z innymi (przełożeni, koledzy z zespołu, klienci, partnerzy biznesowi)
- strategia budowania wysokiego poczucia własnej wartości – budowanie swojej marki osobistej i zawodowej w oparciu o własne MOCNE STRONY i talenty
- strategia radzenia sobie z emocjami(swoimi i Twoich rozmówców – nawet trudnych)
- strategia skutecznego reagowania na krytykę/atak słowny
- sztuka odmawiania bez poczucia winy
- strategia asertywnego wyrażania oczekiwań
- strategia asertywnego rozwiązywania konfliktów i nieporozumień
- asertywny język informacji zwrotnej – asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały i asertywne wyrażanie krytyki
- PLAN DZIAŁAŃ I PODSUMOWANIE, PYTANIA
- Podsumowanie głównych punktów szkolenia
- Indywidualne plany działania: Okej, teraz nie ma żartów! Czas na praktykę. Każdy z Was dostaje wirtualną rakietę asertywności. Waszym zadaniem jest ją odpalić w trudnej sytuacji. Cel? Bezkonfliktowe wyrażenie swojego zdania! Pamiętajcie, nawet najlepsi astronauci zaczynali od odpalenia swojej pierwszej rakiety!
Czas trwania
10.00-16.00
Prelegenci
Ekspertka w obszarze HR i rozwoju osobistego. Dyplomowany trener biznesu, certyfikowany trener standardu HRD BP.
Posiada kilkanaście lat doświadczenia w biznesie – w różnych branżach i na różnych stanowiskach, od specjalisty ds. personalnych po Dyrektora ds. HR i Rozwoju Pracowników.
Od 12 lat prowadzi szkolenia, konsultacje i projekty doradcze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych, rekrutacji i selekcji, systemów motywacyjnych, systemów ewaluacji pracowników, systemów work-life balance.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607