O szkoleniu
Na szkoleniu dowiesz się i przećwiczysz: czym jest asertywność w pracy, jak odróżnić asertywność od uległości i agresji, jak budować postawę asertywną, jak wyznaczać swoje granice, jak przestrzegać granic innych osób, jakie są Twoje mocne strony, jak asertywnie reagować na krytykę, jak asertywnie odmawiać, jak asertywnie prosić, jak asertywnie reagować na pochwałę.
Asertywność to kluczowa kompetencja pozwalająca na stanowcze, lecz łagodne wyrażania swoich myśli, poglądów i uczuć pozostając tym samym w szacunku do swoich rozmówców i samego siebie. Podczas szkolenia poznasz model zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych. Nauczysz się odróżniać zachowania uległe i agresywne od asertywnych. Dzięki temu wzrośnie Twoja stanowczość i pozostaniesz w szacunku dla siebie i innych, a również nie będziesz podatny na konflikty i manipulacje. W związku z pracą zdalną asertywność nabiera nowego znaczenia – musimy ją stosować w komunikacji online.
Cele szkolenia:
nauka odróżniania zachowań asertywnych od agresywnych i uległych,
poznanie i przećwiczenie modeli zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych,
nauka wzmacniania poczucie własnej wartości i właściwego reagowania na krytykę,
wzmocnienie umiejętności wyrażania swojego zdania bez lęku, odmawiania bez poczucia winy, a także łagodnego stopniowania gniewu.
Uczestnicy nabędą umiejętności potrzebne do budowania postawy asertywnej w pracy, czyli poznają i przećwiczą techniki asertywności.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- podstawowych prawach asertywności,
- różnicach pomiędzy zachowania asertywnymi a uległością i agresją,
- poznają filary zachowań asertywnych,
- przyczynach braku asertywności i dowiedzą się jak je usuwać.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- rozpoznawania zachowań asertywnych,
- korzystania z praw asertywności nawet w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych,
- wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację,
- budowania swojej pozycji jako stanowczego acz łagodnego lidera (jeśli wśród uczestników będą osoby na stanowiskach kierowniczych),
- łagodnego i skutecznego rozwiązywania konfliktów,
- konstruktywnego reagowania na krytykę, agresję i stopniować gniew.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, niezależnie od zajmowanego stanowiska, które są zainteresowane rozwojem umiejętności przyjmowania asertywnej postawy w relacjach ze współpracownikami, klientami, kontrahentami, np. do pracowników obsługi klienta, do pracowników Help Desk, do członków zespołów, a także do menedżerów i liderów.
Program szkolenia
Poznanie grupy i trenerki, kontrakt – zasady pracy, nazwanie celów szkoleniowych i ram czasowych szkolenia.
Czym jest a czym nie jest asertywność:
- czym jest asertywność, różnicowanie z uległością i agresją,
- podstawowe prawa i zasady asertywności,
- czynniki braku asertywności.
Moje prawa i asertywna obrona granic osobistych:
- czym są granice osobiste, jak wyznaczać swoje granice oraz poszanowanie dla granic drugiego człowieka,
- lista moich praw – co znaczą praktycznie,
- mapa asertywności, diagnoza obszarów, w których zachowujesz postawę asertywną a w jakich nie,
- moje prawa w różnych sytuacjach społecznych i zawodowych.
Asertywność a poczucie własnej wartości:
- analiza mocnych stron, wzmacnianie siebie,
- budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o swoje mocne strony.
Asertywność w komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych:
- łagodny acz stanowczy lider, asertywne delegowanie zadań oraz udzielanie feedbacku – punkt będzie zrealizowany, jeśli wśród uczestników będą osoby pełniące role kierownicze,
- konstruktywne reagowanie na krytykę, asertywna odmowa bez poczucia winy,
- gniew – niechciana emocja versus agresja – nieakceptowalne zachowanie, asertywne stopniowanie gniewu.
Asertywność w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych:
- asertywna komunikacja,
- odróżnianie opinii od faktów, asertywna dyskusja
- asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały,
- asertywne wyrażanie krytyki i egzekwowanie zmian,
- rozwiązywanie konfliktów na bazie filarów asertywności,
- asertywne wyrażanie próśb i poleceń.
Czas na asertywne życzenia i podsumowanie.
Czas trwania
10.00-16.00
Prelegenci
Certyfikowany trener jednej z czołowych polskich szkół Trenerów Biznesu, certyfikowany Trener New World of Kirkpatrick Model Bronze Level, HRBusiness Partner.
Doświadczenie zdobywała pracując w Europie i Polsce. Gracz zespołowy. Myśli „MY”. Współpracowała z takimi firmami jak Kazar, Alvo, Performance Media.
Specjalizuje się w tematach dotyczących asertywności, obsługi klienta, podnoszenia efektywności zespołów, delegowania zadań, feedbacku, autoprezentacji, podnoszenia standardów komunikacji. Stworzyła autorskie szkolenie asertywności w systemie e-learningowym.
Do swoich wielkich mentorów zalicza: Erica Berne’a, Marię Król-Fijewską, Daniela Golemana, dr. Sławomira Jarmuża.
Realizowała projekty dla takich firm jak: Plus, Michelin, W. Kruk, Alvo, Kazar.
Jest aktywnym członkiem Klubu Trenerów Biznesu w Warszawie.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
