Asertywność w pracy - praktyczne warsztaty budowania postawy asertywnej

O szkoleniu

Asertywność to kluczowa kompetencja pozwalająca na stanowcze wyrażanie swoich myśli, poglądów i uczuć, jednocześnie pozostając w szacunku do rozmówców i samego siebie. Dzięki niej jesteśmy mniej podatni na konflikty i manipulacje. Podczas szkolenia poznasz model zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych, także w komunikacji online. Nauczysz się odróżniać zachowania uległe i agresywne od asertywnych.

Cele szkolenia:

  • nauka odróżniania zachowań asertywnych od agresywnych i uległych,
  • poznanie i przećwiczenie modeli zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych,
  • wzmocnienie poczucie własnej wartości i właściwego reagowania na krytykę,
  • nabycie umiejętności wyrażania swojego zdania bez lęku, odmawiania bez poczucia winy, a także łagodnego stopniowania gniewu.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia:

  • odzyskanie czasu poświęcanego do tej pory na nieasertywnie przyjmowane zobowiązania,
  • wzrost efektywności w zakresie realizowanych obowiązków,
  • poprawa jakości relacji zawodowych i pozazawodowych,
  • zbudowanie profesjonalnego wizerunku osoby stanowczej, konkretnej, a przy tym sympatycznej.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • podstawowych prawach asertywności,
  • różnicach pomiędzy zachowaniami asertywnymi a uległością i agresją,
  • filarach zachowań asertywnych,
  • przyczynach braku asertywności i sposobach ich usuwania.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • rozpoznawania zachowań asertywnych,
  • korzystania z praw asertywności nawet w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych,
  • wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację,
  • budowania swojej pozycji jako stanowczego acz łagodnego lidera,
  • łagodnego i skutecznego rozwiązywania konfliktów,
  • konstruktywnego reagowania na krytykę, agresję i stopniowania gniewu.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, niezależnie od zajmowanego stanowiska, które są zainteresowane rozwojem umiejętności przyjmowania asertywnej postawy w relacjach ze współpracownikami, klientami, kontrahentami, np. do pracowników obsługi klienta, help desk, członków zespołów, a także do menedżerów i liderów.

Program szkolenia

  1. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ
     
    1. Asertywność to nie tylko „sztuka odmawiania”
    2. Czy można się nauczyć asertywności
    3. Cele asertywności w życiu osobistym i zawodowym
    4. Asertywność a poczucie własnej wartości
    5. Korzyści wynikające z asertywności w miejscu pracy i poza nim
       
  2. ELEMENTY KOMUNIKACJI ASERTYWNEJ
     
    1. Asertywność, agresja, uległość – różne sposoby komunikacji i zachowań – to TY decydujesz i wybierasz
    2. Komunikacja, która angażuje, rozwija ludzi i scala relacje
    3. „Słuchajmy głośniej” – jeśli nie słuchasz, nie słyszysz; jeśli nie słyszysz nie dowiesz się i nie zrozumiesz – jak zostać doskonałym aktywnym słuchaczem
    4. „Widzę coś, czego ty nie widzisz” – czym się różnimy i jak pozbyć się „etykietowania”, czyli moc „faktów” w asertywnej komunikacji
    5. Umiejętność zadawania pytań – „pytam, aby zrozumieć”, „pytam, aby się dowiedzieć”
       
  3. ROZPOZNAWANIE I PRZEZWYCIĘŻANIE WŁASNYCH BARIER W KOMUNIKACJI ASERTYWNEJ
     
    1. Twój wewnętrzny „Dorosły” – analiza transakcyjna i jej rola w asertywnej komunikacji
  • pojęcie transakcji i analizy transakcyjnej
  • rodzaje transakcji
  • identyfikacja stanów „ego” + kwestionariusz Twoich indywidualnych stylów komunikacyjnych
  • postawa wobec siebie i innych osób
  • jak neutralizować konflikty słowne i manipulacje
  1. Gdyby komunikacja była rakietą, asertywność byłaby jej paliwem – czyli strategie asertywnej komunikacji z innymi (przełożeni, koledzy z zespołu, klienci, partnerzy biznesowi)
  • strategia budowania wysokiego poczucia własnej wartości – budowanie swojej marki osobistej i zawodowej w oparciu o własne MOCNE STRONY i talenty
  • strategia radzenia sobie z emocjami(swoimi i Twoich rozmówców – nawet trudnych)
  • strategia skutecznego reagowania na krytykę/atak słowny
  • sztuka odmawiania bez poczucia winy
  • strategia asertywnego wyrażania oczekiwań
  • strategia asertywnego rozwiązywania konfliktów i nieporozumień
  • asertywny język informacji zwrotnej –  asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały i asertywne wyrażanie krytyki
  1. PLAN DZIAŁAŃ I PODSUMOWANIE, PYTANIA
     
    1. Podsumowanie głównych punktów szkolenia
    2. Indywidualne plany działania: Okej, teraz nie ma żartów! Czas na praktykę. Każdy z Was dostaje wirtualną rakietę asertywności. Waszym zadaniem jest ją odpalić w trudnej sytuacji. Cel? Bezkonfliktowe wyrażenie swojego zdania! Pamiętajcie, nawet najlepsi astronauci zaczynali od odpalenia swojej pierwszej rakiety!

Czas trwania

10.00-16.00

Prelegenci

Ekspertka w obszarze HR i rozwoju osobistego. Dyplomowany trener biznesu, certyfikowany trener standardu HRD BP.

Posiada kilkanaście lat doświadczenia w biznesie – w różnych branżach i na różnych stanowiskach, od specjalisty ds. personalnych po Dyrektora ds. HR i Rozwoju Pracowników.

Od 12 lat prowadzi szkolenia, konsultacje i projekty doradcze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych, rekrutacji i selekcji, systemów motywacyjnych, systemów ewaluacji pracowników, systemów work-life balance.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Platforma Zoom
Platforma Zoom
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Platforma Zoom
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Platforma Zoom

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
940
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
  2. Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
  4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
  7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: J.G.Training
  • Ulica i nr: Olesińska 21
  • Kod pocztowy: 02-548
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 8981505607

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska Olesińska 21

Organizator

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!