Szkolenie

Asertywność w sprzedaży i obsłudze klienta czyli sztuka satysfakcjonowania klienta

O szkoleniu

Podstawą sukcesu rynkowego firmy, handlowej, finansowej, czy też produkcyjnej jest jej potencjał ludzki. Dobrze pracujący zespół pozwala przedsiębiorstwu utrzymać pozycje na rynku, wyprzedzać konkurencję, zapewnić stabilizację dochodów, zmniejszać straty, realizować zakładane cele, realizować politykę jakości. Dobrze pracujący, zmotywowany zespół pracowników to grupa świadomych swoich działań i odpowiedzialnych ludzi nastawionych na działanie zespołowe i dobrze znających stawiane przed nimi cele oraz posiadająca niezbędne kompetencje do pracy z wymagającym klientem. Cele szkolenia Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników kompetencji w zakresie zachowań asertywnych, poznanie efektywnych form komunikacji, nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem w pracy własnej i kontaktach z klientem, podniesienie umiejętności obsługi klienta, nabycie umiejętności unikania konfliktów oraz sytuacji trudnych, radzenie sobie w trudnych sytuacjach, wytworzenie postawy empatii, otwarcia na klienta oraz świadomości wagi jakości obsługi klienta . Korzyści dla Uczestników: Podczas szkolenia uczestnicy podniosą swoje kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji z klientem w tym nabędą umiejętności nie ulegania manipulacjom ze strony klienta, odmawiania wygórowanym żądaniom przy jednoczesnym zadbaniu o jego zadowolenie. Będą umieli właściwie budować trwałe relacje z klientami i rozumieli wagę tego aspektu obsługi. Poznają elementy sprzedaży i będą umieli świadomie planować rozmowę z klientem w oparciu o firmowe standardy obsługi. Poznają odpowiednie narzędzia stosowane na etapie badania potrzeb oraz nabędą praktyczne umiejętności ich stosowania. Nabędą umiejętności niezbędne w procesie obsługi relacyjnej, w tym stosować „język korzyści” w zakresie reagowania na potrzeby klienta oraz tworzenia skutecznych argumentów. Nabędą także umiejętności zapobiegania sytuacjom trudnym oraz radzenia sobie w wypadku wystąpienia zastrzeżeń klienta. Metody pracy, które zastosujemy podczas szolenia: Dyskusja facylitowana Studia przypadku Praca w grupach Mini wykłady Praca indywidualna Odgrywanie scenek Opracowywanie rozwiązań Komunikat zwrotny
Kto powinien wziąć udział?

Za[praszamy pracowników działów sprzedaży i obsługi klienta

Program szkolenia

MODUŁ I. PODSTAWY OBSŁUGI KLIENTA

  1. Świadomość wagi jakości obsługi klienta i roli uczestnika w kreowaniu zadowolenia /satysfakcji/ klienta
  2. Odpowiedzialność w kontaktach z klientem

MODUŁ II. LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ LECZYĆ - UNIKANIE TRUDNYCH SYTUACJI

  1. Komunikacja z klientem
    • Różne modele komunikacji - analiza transakcyjna, model 4 uszu Von Thuma
  2. Standardy obsługi
  3. Typologia klientów
  4. Różne potrzeby klientów - różni klienci
  5. Budowanie relacji z klientem
  6. Odkrywanie potrzeb klienta
  7. Kroki rozmowy z klientem
  8. Zwroty budujące pozytywne relacje - pozytywna komunikacja
  9. Z czego się biorą trudne sytuacje
  10. Empatia w obsłudze klienta

MODUŁ III. PODSTAWOWE TECHNIKI KOMUNIKACJI Z KLIENTEM A SKUTECZNY PROCES SPRZEDAŻY

  1. Relacje a komunikacja z klietem

MODUŁ IV. CO ROBIĆ JAK DOJDZIE DO KONFLIKTU Z KLIENTEM - TRUDNEJ SYTUACJI?

  1. Aspekty psychologiczne zachowań klienta
  2. Trudna sytuacja czy trudny klient
  3. Zastrzeżenia klienta - poziom logiczny i emocjonalny
  4. Techniki postępowania w wypadku zastrzeżeń klienta, obiekcji i reklamacji

MODUŁ V. ASERTYWNOŚĆ - CZYM JEST A CZYM NIE JEST- MINI-WYKŁAD TRENERA

  1. Prawa osobiste wg Herberta Fensterheima
  2. Mapa asertywności
  3. Kwestionariusz autodiagnostyczny - moje postawy wobec innych
  4. Obszary asertywności

MODUŁ VI. NASTAWIENIA I WARTOŚCI - SKĄD SIĘ BIORĄ POSTAWY NIE ASERTYWNE W KONTAKTACH Z KLIENTEM

  1. Geneza zachowań wg teorii analizy transakcyjnej
  2. Praca z własną samooceną
  3. Rozwój świadomość własnego potencjału
  4. Dialog wewnętrzny i jego wpływ na postawy jednostki
  5. Dlaczego boimy się powiedzieć NIE klientowi?

MODUŁ VII. ASERTYWNOŚĆ W RELACJACH BIZNESOWYCH

  1. Po co handlowcom asertywność
  2. Możliwości, konsekwencje i koszty postaw uległych, agresywnych i asertywnych w biznesie
  3. Asertywna odmowa - jak mówić by nie psuć relacji z klientem
  4. Asertywne kontraktowanie relacji biznesowych
  5. Ustalanie standardu relacji handlowych
  6. Sztuka egzekwowania własnych praw

MODUŁ VIII. STRATEGIE I TECHNIKI ASERTYWNE W RELACJI

  1. Skuteczne techniki asertywnej reakcji na krytykę
  2. Etapy asertywnego rozwiązywania problemów wg Pameli Butler
  3. Asertywna obrona przed wykorzystanie różnic płci ze strony klienta

MODUŁ IX. TECHNIKI ARGUMENTACJI I PRZEKONYWANIA, ELEMENTY PERSWAZJI

  1. Metody wpływu na zadowolenie klienta
  2. Techniki perswazji w komunikacji z klientem - wywieranie wpływu oraz obrona przed manipulacją ze strony klienta
  3. Budowanie argumentów /pytań, apeli/ efektywnych w budowaniu pozytywnych relacji z klientem, przekonujących do odpowiednich działań
  4. Komunikacja perswazyjna w procesie sprzedaży i obsługi klienta

Czas trwania

I dzień: 10:00 - 18:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
II dzień: 09:00 - 17:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)

Prelegenci

Cytat

Andrzej Zabawa Trener AVENHANSEN

Trener - praktyk, certyfikowany coach, konsultant biznesowy. Nastawiony na efekt, praktyk z dużym doświadczeniem biznesowym w sprzedaży, zarządzaniu operacyjnym jak też rozwoju kompetencyjnym pracowników. Prowadzi szkolenia biznesowe oraz dla organizacji społecznych.

Gdzie i kiedy

Gdańsk 7 - 8 czerwca 2021
Hotel*** AMBER

80-165 Gdańsk

Powstańców Warszawskich 45

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 15 - 16 marca 2021
Hotel*** AMBER

80-165 Gdańsk

Powstańców Warszawskich 45

woj. pomorskie

Weź udział

Cena
za osobę
1480 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków
ul. Podłączne 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
  2. Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków ul. Podłączne 31
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!