Szkolenie

Asertywność w sytuacjach trudnych i konfliktowych

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na 2-dniowe szkolenie w trybie stacjonarnym.

Cele szkolenia:
Poznanie różnych rodzajów konfliktów i ich podłoża.
Lepsze rozumienie własnych zachowań w sytuacjach konfliktowych i ich wpływu na rozwiązywanie problemu.
Zwiększenie efektywności działania poprzez stosowanie w codziennych kontaktach zawodowych technik i narzędzi asertywnych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Po szkoleniu każdy uczestnik: 

  • Konstruktywnie reaguje w trudnych sytuacjach interpersonalnych, skupiając się na problemie i możliwościach jego rozwiązania.
  • Potrafi w sposób jasny, jednoznaczny i wiarygodny wyrażać swoje opinie, oczekiwania, odczucia i myśli.
  • Stosuje zachowania asertywne i wiedzę o konfliktach do zapobiegania ich eskalacji.
Kto powinien wziąć udział?

Wszystkie osoby, którym zależy na zwiększeniu umiejętności zarządzania konfliktem i asertywnej komunikacji.

Program szkolenia

Czym jest konflikt. Właściwości sytuacji konfliktowej. Źródła konfliktów

  • Wprowadzenie. Praca warsztatowa wokół sytuacji konfliktowych z którymi uczestnicy mają do czynienia w codziennej pracy.
  • Analiza przyczyn powstawania nieporozumień, barier emocjonalnych i komunikacyjnych. Symulacja podczas, której uczestnicy mają do wykonania zadanie wymagające dojścia do porozumienia w sytuacji rozbieżnych opinii, motywacji, argumentów i oczekiwań.

 Rodzaje konfliktów. Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych

  • Wprowadzenie modelu Koła konfliktu (konflikt danych, relacji, wartości, interesów i struktury) - konkretne przykłady konfliktów biznesowych.
  • Jak pozbyć się „czapy konfliktu”? Możliwe sposoby postępowania w zależności od rodzaju konfliktu: narzędzia reagowania w konflikcie danych, konflikcie wartości, konflikcie relacji.
  • Metody przełamywania impasu. Praca warsztatowa w oparciu o mapę interesariuszy.

 Zachowania w konflikcie – asertywne wyrażanie myśli, argumentów, opinii, oczekiwań

  • Jak ludzie reagują na konflikt - wzorce zachowań w konflikcie: asertywność, uległość, manipulacja, agresja. Szanse i zagrożenia każdego stylu.
  • Jak ja reaguję na konflikt? Kwestionariusz oraz praca na własnych case’ach.
  • Odgrywanie scenek osadzonych w środowisku zawodowym uczestników. Scenki są skonstruowane tak, aby uczestnicy doświadczyli różnych trudnych interpersonalnie sytuacji zawodowych. W omówieniu scenek nacisk położony jest na:
    • jednoznaczność i czytelność przekazywanych komunikatów i informacji
    • sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach
    • dbałość o relacje i atmosferę rozmowy
    • radzenie sobie z własnymi emocjami
    • adekwatne reagowanie na emocje rozmówcy
    • diagnozę konfliktu i dobór adekwatnej strategii jego rozwiązywania

Asertywna postawa a rozwiązywanie konfliktów

  • Postawa asertywna: ja jestem w porządku i ty jesteś w porządku. Moje przekonania anty-asertywne. Jak je zmienić? 10 praw asertywnego człowieka. Pogłębiona praca indywidualna.
  • Praca nad asertywną postawą: gdy nie mogę powiedzieć: „tak”, gdy chcę powiedzieć „dość”, dlaczego nie dopytuję, dlaczego nie odmawiam?
  • Gra zespołowa, podczas której uczestnicy już na poziomie scenariuszy będą w sytuacji konfliktowej. Jednak powodzenie przedsięwzięcia zależy od umiejętności sprowadzenia konfliktu do struktury i interesów oraz dbania o swoje granice i nieprzekraczania granic rozmówcy.

Podsumowanie

  • Plan działania - w jakich realnych sytuacjach mogę wykorzystać doświadczenia z tego szkolenia.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Małgorzata Łukaszuk

konsultantka wiodąca

Posiada 6-letnie, poparte wieloma sukcesami doświadczenie w sprzedaży oraz 5-letnie doświadczenie jako trener sprzedawców i menedżerów wyższego i niższego szczebla zdobyte w dużej korporacji finansowej.

Tam też zdobyła doświadczenie w szkoleniach zarówno negocjacyjno-sprzedażowych (gdzie bazowała na własnym, wieloletnim doświadczeniu), jak i w szkoleniach z umiejętności intra- i interpersonalnych.

W prowadzonych szkoleniach stawia sobie za cel rozwijanie możliwości uczestników poprzez: zwiększanie ich pewności siebie, wspieranie w określaniu celów, pomoc w pracy nad samodoskonaleniem, dawanie inspiracji.

Prowadzi zajęcia w Rocznej Szkole Negocjacji i Szkole Kapitału Społecznego.

W House of Skills zajmuje się szeroko pojętym doradztwem i szkoleniami z zakresu negocjacji, rozwiązywania konfliktów oraz procesów grupowych.

Obszary jej specjalizacji to:

  • Negocjacje
  • Negocjacje zaawansowane
  • Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
  • Budowanie porozumienia
  • Facylitacja
  • Moderowanie spotkań
  • Proces grupowy

 

Joanna Sobczyk-Dyjak

konsultantka wiodąca

Jest absolwentką Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Szkoły Trenerów Biznesu oraz Szkoły Treningu Grupowego. Jako trener i konsultant jest rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Autorka wielu programów szkoleniowych oraz współzałożycielka Szkoły Negocjacji. W zawodzie trenera i konsultanta pracuje od ponad 10 lat.

Długoletnie doświadczenie pozwala jej na skuteczną identyfikację potrzeb klienta oraz wdrażanie efektywnych rozwiązań, niezależnie od branży i kultury korporacyjnej. W pracy kieruje się obiektywizmem i empatią.

W House of Skills zajmuje się obszarem szeroko pojętych negocjacji, prezentacji i wystąpień publicznych.

Do jej specjalizacji należą:

  • Negocjacje
  • Negocjacje zaawansowane
  • Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
  • Prezentacje i wystąpienia publiczne
  • Budowanie porozumienia
  • Obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego

 

Maciej Strzelecki

trener / konsultant

Psycholog i trener. Od 2013 roku związany z pracą zorientowaną na rozwój umiejętności psychospołecznych.

W House of Skills tworzy koncepcje i realizuje projekty rozwojowe z obszaru przywództwa, negocjacji, budowania porozumienia i efektywności osobistej. Jako projektant rozwiązań, dba o to, by realizowane działania przyniosły pożądane przez klienta zmiany np. wzrost poziomu zaangażowania, spadek rotacji czy wyższą marżowość negocjowanych kontraktów. Bierze pod uwagę potrzeby wszystkich interesariuszy – biznesu, działu HR, uczestników szkoleń i ich menedżerów. Klienci cenią sobie współpracę przy zarządzanych przez niego projektach, ponieważ dba o każdy szczegół ich realizacji. Jako trener wierzy, że musi być ambasadorem prezentowanych treści, dlatego weryfikuje wiedzę z zakresu negocjacji, komunikacji i efektywności osobistej w praktyce.

Pracuje zarówno na rzeczywistej jak i wirtualnej sali szkoleniowej – jako trener, facylitator, sparing-partner, a także aktor w spektaklu interaktywnym towarzyszył w rozwoju kompetencji ponad 1000 osobom. Prowadził szkolenia dla specjalistów, menedżerów średniego i wyższego szczebla z kilkunastu różnych branż, również dla odbiorców anglojęzycznych. Jest przekonany, że ludzie dorośli uczą się poprzez doświadczenie dlatego podczas szkoleń wykorzystuje gry symulacyjne i ćwiczenia oparte na rzeczywistości zawodowej uczestników.

Pasjonat uczenia się nowych rzeczy, które potem przekłada na treści szkoleniowe – jest twórcą warsztatów z zakresu zarządzania stresem, uważności czy przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu. W 2019 roku brał udział w międzynarodowej konferencji Association for Talent Development w Waszyngtonie, by poznać światowe trendy w rozwoju profesjonalistów i wdrożyć je w realizowanych przez siebie projektach. Występował dla kilkudziesięcioosobowych gremiów na konferencjach dla branży HR, jest autorem artykułów dotyczących negocjacji, budowania zespołów czy inteligencji emocjonalnej.

 

Lidia Krzemień-Zimand

konsultantka wiodąca

Absolwentka Zarządzania Projektami na SGH, Psychologii społecznej w zarządzaniu organizacją na SWPS, Andragogiki na Uniwersytecie Warszawskim.
W latach 2005 - 2016, zajmowała kierownicze stanowiska w firmach i organizacjach różnej wielkości odpowiadając za budowanie strategii rozwoju marki/organizacji; negocjowanie z kontrahentami oraz rozwój zespołu pracowników. Jako trenerka prowadziła projekty rozwojowe dla największych organizacji pozarządowych w Polsce.

Prywatnie mama Leny i Szymka, zakochana w skandynawskich kryminałach, grach planszowych i tenisie ziemnym.

Gdzie i kiedy

Warszawa 28 - 29 października 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
2900 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

House of Skills
02-247 Warszawa
Flisa 4
woj. mazowieckie
House of Skills to wiodąca na polskim rynku firma szkoleniowo-doradcza, którą wyróżnia oferta łącząca specjalizację i kompleksowość oraz zindywidualizowane doradztwo biznesowe. Firma pracuje zgodnie z międzynarodowymi standardami oferując licencjonow...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

House of Skills
02-247 Warszawa Flisa 4
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!