Asertywność w sytuacjach trudnych i konfliktowych

O szkoleniu

W dzisiejszych czasach nasza efektywność osobista i zawodowa uzależniona jest od stylu relacji z innymi, szybkości i skuteczności rozwiązywania zadań i problemów, dobrej koordynacji pracy własnej i zespołu oraz umiejętności motywowania siebie i pracowników. Takie działania wymagają od nas postawy i zachowań asertywnych. W sytuacjach trudnych relacji i zadań umiejętności asertywne pozwalają osiągnąć kompromis bez poświęcania własnej godności i bez rezygnacji z uznawanych wartości.

Cele szkolenia:
Poznanie różnych rodzajów konfliktów i ich podłoża.
Lepsze rozumienie własnych zachowań w sytuacjach konfliktowych i ich wpływu na rozwiązywanie problemu.
Zwiększenie efektywności działania poprzez stosowanie w codziennych kontaktach zawodowych technik i narzędzi asertywnych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Po szkoleniu każdy uczestnik: 

  • Konstruktywnie reaguje w trudnych sytuacjach interpersonalnych, skupiając się na problemie i możliwościach jego rozwiązania.
  • Potrafi w sposób jasny, jednoznaczny i wiarygodny wyrażać swoje opinie, oczekiwania, odczucia i myśli.
  • Stosuje zachowania asertywne i wiedzę o konfliktach do zapobiegania ich eskalacji.
Kto powinien wziąć udział?

Wszystkie osoby, którym zależy na zwiększeniu umiejętności zarządzania konfliktem i asertywnej komunikacji.

Program szkolenia

Czym jest konflikt. Właściwości sytuacji konfliktowej. Źródła konfliktów

  • Wprowadzenie. Praca warsztatowa wokół sytuacji konfliktowych z którymi uczestnicy mają do czynienia w codziennej pracy.
  • Analiza przyczyn powstawania nieporozumień, barier emocjonalnych i komunikacyjnych. Symulacja podczas, której uczestnicy mają do wykonania zadanie wymagające dojścia do porozumienia w sytuacji rozbieżnych opinii, motywacji, argumentów i oczekiwań.

Rodzaje konfliktów. Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych

  • Wprowadzenie modelu Koła konfliktu (konflikt danych, relacji, wartości, interesów i struktury) - konkretne przykłady konfliktów biznesowych.
  • Jak pozbyć się „czapy konfliktu”? Możliwe sposoby postępowania w zależności od rodzaju konfliktu: narzędzia reagowania w konflikcie danych, konflikcie wartości, konflikcie relacji.
  • Metody przełamywania impasu. Praca warsztatowa w oparciu o mapę interesariuszy.

Zachowania w konflikcie – asertywne wyrażanie myśli, argumentów, opinii, oczekiwań

  • Jak ludzie reagują na konflikt - wzorce zachowań w konflikcie: asertywność, uległość, manipulacja, agresja. Szanse i zagrożenia każdego stylu.
  • Jak ja reaguję na konflikt? Kwestionariusz oraz praca na własnych case’ach.
  • Odgrywanie scenek osadzonych w środowisku zawodowym uczestników. Scenki są skonstruowane tak, aby uczestnicy doświadczyli różnych trudnych interpersonalnie sytuacji zawodowych. W omówieniu scenek nacisk położony jest na:
    • jednoznaczność i czytelność przekazywanych komunikatów i informacji
    • sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach
    • dbałość o relacje i atmosferę rozmowy
    • radzenie sobie z własnymi emocjami
    • adekwatne reagowanie na emocje rozmówcy
    • diagnozę konfliktu i dobór adekwatnej strategii jego rozwiązywania

Asertywna postawa a rozwiązywanie konfliktów

  • Postawa asertywna: ja jestem w porządku i ty jesteś w porządku. Moje przekonania anty-asertywne. Jak je zmienić? 10 praw asertywnego człowieka. Pogłębiona praca indywidualna.
  • Praca nad asertywną postawą: gdy nie mogę powiedzieć: „tak”, gdy chcę powiedzieć „dość”, dlaczego nie dopytuję, dlaczego nie odmawiam?
  • Gra zespołowa, podczas której uczestnicy już na poziomie scenariuszy będą w sytuacji konfliktowej. Jednak powodzenie przedsięwzięcia zależy od umiejętności sprowadzenia konfliktu do struktury i interesów oraz dbania o swoje granice i nieprzekraczania granic rozmówcy.

Podsumowanie

  • Plan działania - w jakich realnych sytuacjach mogę wykorzystać doświadczenia z tego szkolenia.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Aleksandra Kostyra

Od wielu lat projektuje i wdraża procesy rozwojowe w polskich i międzynarodowych korporacjach oraz zarządza zespołami projektowymi. W House of Skills jestem liderem zespołu odpowiedzialnego merytorycznie za obszar rozwoju osobistej efektywności. W swojej pracy konsultanckiej wykorzystuje różnorodne metody rozwojowe prowadzące do efektywnych rozwiązań.

Ukończyła Wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, posiada wiele certyfikatów i licencji zawodowych. Psycholog, trener i konsultant z wieloletnim doświadczeniem w pracy dla biznesu.

Interesują ją zagadnienia związane z przywództwem, motywacją i świadomą odpowiedzialnością za podejmowane decyzje.

Obszary jej specjalizacji to:

  • przywództwo i zarządzanie
  • komunikacja i asertywność
  • coaching
  • budowanie zespołu
  • programy rozwoju trenerów (Train the Trainers)

 

Alicja Firsowicz-Madej

Jest absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Szukając inspiracji do pracy szkoleniowca, ukończyła Szkołę Trenerów Dramy w Drama Way. Posiada certyfikat Business Coaching Diploma Akademii PwC, pierwszej szkoły coachingu w Polsce z akredytacją dwóch międzynarodowych organizacji coachingowych ICF i EMCC EQA. Jest również akredytowanym coachem International Coach Federation ACC.

W pracy trenerskiej bliska jej jest myśl, że „Każde wypowiedziane słowo jest jak nasionko, z którego w głowie drugiej osoby wyrasta roślina…” i w związku z tym, pomaga innym „przekuwać” intencje na słowa.

Od 1999 r. współpracuje z Fundacją Rodzić po Ludzku, gdzie wspiera rozwój ludzi towarzyszących kobiecie i mężczyźnie w niezwykłym momencie ich życia. Jest miłośniczką śpiewu i muzyki pogranicza kultur.

Specjalizuje się w obszarach:

  • przywództwo i motywacja
  • komunikacja
  • zarządzanie zmianą
  • budowanie zespołu
  • programy rozwoju trenerów
  • wystąpienia publiczne
  • coaching
  • zarządzanie stresem

Gdzie i kiedy

Warszawa 6-7 czerwiec 2022
House of Skills

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 27-28 październik 2022
House of Skills

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 23-24 luty 2022
House of Skills

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
3 200
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

House of Skills
02-247 Warszawa
Flisa 4
woj. mazowieckie
House of Skills to wiodąca na polskim rynku firma szkoleniowo-doradcza, którą wyróżnia oferta łącząca specjalizację i kompleksowość oraz zindywidualizowane doradztwo biznesowe. Firma pracuje zgodnie z międzynarodowymi standardami oferując licencjonow...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

House of Skills
02-247 Warszawa Flisa 4
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!