O szkoleniu
Cele szkolenia:
Poznanie różnych rodzajów konfliktów i ich podłoża.
Lepsze rozumienie własnych zachowań w sytuacjach konfliktowych i ich wpływu na rozwiązywanie problemu.
Zwiększenie efektywności działania poprzez stosowanie w codziennych kontaktach zawodowych technik i narzędzi asertywnych.
Po szkoleniu każdy uczestnik:
- Konstruktywnie reaguje w trudnych sytuacjach interpersonalnych, skupiając się na problemie i możliwościach jego rozwiązania.
- Potrafi w sposób jasny, jednoznaczny i wiarygodny wyrażać swoje opinie, oczekiwania, odczucia i myśli.
- Stosuje zachowania asertywne i wiedzę o konfliktach do zapobiegania ich eskalacji.
Wszystkie osoby, którym zależy na zwiększeniu umiejętności zarządzania konfliktem i asertywnej komunikacji.
Program szkolenia
Czym jest konflikt. Właściwości sytuacji konfliktowej. Źródła konfliktów
- Wprowadzenie. Praca warsztatowa wokół sytuacji konfliktowych z którymi uczestnicy mają do czynienia w codziennej pracy.
- Analiza przyczyn powstawania nieporozumień, barier emocjonalnych i komunikacyjnych. Symulacja podczas, której uczestnicy mają do wykonania zadanie wymagające dojścia do porozumienia w sytuacji rozbieżnych opinii, motywacji, argumentów i oczekiwań.
Rodzaje konfliktów. Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych
- Wprowadzenie modelu Koła konfliktu (konflikt danych, relacji, wartości, interesów i struktury) - konkretne przykłady konfliktów biznesowych.
- Jak pozbyć się „czapy konfliktu”? Możliwe sposoby postępowania w zależności od rodzaju konfliktu: narzędzia reagowania w konflikcie danych, konflikcie wartości, konflikcie relacji.
- Metody przełamywania impasu. Praca warsztatowa w oparciu o mapę interesariuszy.
Zachowania w konflikcie – asertywne wyrażanie myśli, argumentów, opinii, oczekiwań
- Jak ludzie reagują na konflikt - wzorce zachowań w konflikcie: asertywność, uległość, manipulacja, agresja. Szanse i zagrożenia każdego stylu.
- Jak ja reaguję na konflikt? Kwestionariusz oraz praca na własnych case’ach.
- Odgrywanie scenek osadzonych w środowisku zawodowym uczestników. Scenki są skonstruowane tak, aby uczestnicy doświadczyli różnych trudnych interpersonalnie sytuacji zawodowych. W omówieniu scenek nacisk położony jest na:
- jednoznaczność i czytelność przekazywanych komunikatów i informacji
- sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- dbałość o relacje i atmosferę rozmowy
- radzenie sobie z własnymi emocjami
- adekwatne reagowanie na emocje rozmówcy
- diagnozę konfliktu i dobór adekwatnej strategii jego rozwiązywania
Asertywna postawa a rozwiązywanie konfliktów
- Postawa asertywna: ja jestem w porządku i ty jesteś w porządku. Moje przekonania anty-asertywne. Jak je zmienić? 10 praw asertywnego człowieka. Pogłębiona praca indywidualna.
- Praca nad asertywną postawą: gdy nie mogę powiedzieć: „tak”, gdy chcę powiedzieć „dość”, dlaczego nie dopytuję, dlaczego nie odmawiam?
- Gra zespołowa, podczas której uczestnicy już na poziomie scenariuszy będą w sytuacji konfliktowej. Jednak powodzenie przedsięwzięcia zależy od umiejętności sprowadzenia konfliktu do struktury i interesów oraz dbania o swoje granice i nieprzekraczania granic rozmówcy.
Podsumowanie
- Plan działania - w jakich realnych sytuacjach mogę wykorzystać doświadczenia z tego szkolenia.
Czas trwania
Prelegenci
Aleksandra Kostyra
Od wielu lat projektuje i wdraża procesy rozwojowe w polskich i międzynarodowych korporacjach oraz zarządza zespołami projektowymi. W House of Skills jestem liderem zespołu odpowiedzialnego merytorycznie za obszar rozwoju osobistej efektywności. W swojej pracy konsultanckiej wykorzystuje różnorodne metody rozwojowe prowadzące do efektywnych rozwiązań.
Ukończyła Wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, posiada wiele certyfikatów i licencji zawodowych. Psycholog, trener i konsultant z wieloletnim doświadczeniem w pracy dla biznesu.
Interesują ją zagadnienia związane z przywództwem, motywacją i świadomą odpowiedzialnością za podejmowane decyzje.
Obszary jej specjalizacji to:
- przywództwo i zarządzanie
- komunikacja i asertywność
- coaching
- budowanie zespołu
- programy rozwoju trenerów (Train the Trainers)
Alicja Firsowicz-Madej
Jest absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Szukając inspiracji do pracy szkoleniowca, ukończyła Szkołę Trenerów Dramy w Drama Way. Posiada certyfikat Business Coaching Diploma Akademii PwC, pierwszej szkoły coachingu w Polsce z akredytacją dwóch międzynarodowych organizacji coachingowych ICF i EMCC EQA. Jest również akredytowanym coachem International Coach Federation ACC.
W pracy trenerskiej bliska jej jest myśl, że „Każde wypowiedziane słowo jest jak nasionko, z którego w głowie drugiej osoby wyrasta roślina…” i w związku z tym, pomaga innym „przekuwać” intencje na słowa.
Od 1999 r. współpracuje z Fundacją Rodzić po Ludzku, gdzie wspiera rozwój ludzi towarzyszących kobiecie i mężczyźnie w niezwykłym momencie ich życia. Jest miłośniczką śpiewu i muzyki pogranicza kultur.
Specjalizuje się w obszarach:
- przywództwo i motywacja
- komunikacja
- zarządzanie zmianą
- budowanie zespołu
- programy rozwoju trenerów
- wystąpienia publiczne
- coaching
- zarządzanie stresem
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: House of Skills
- Ulica i nr: Równoległa 4a
- Kod pocztowy: 02-235
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5262505471
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
