O szkoleniu
-
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wypracowanie i udoskonalenie wśród Uczestników szkolenia następujących umiejętności przydatnych w pracy efektywnego menedżera:
wyrażania opinii, krytyki, potrzeb, życzeń, poczucia winy,
odmawiania w sposób nieuległy i nieraniący innych,
przyjmowania krytyki, ocen i pochwał,
autentyczności,
elastyczności zachowań,
świadomości siebie (wad, zalet, opinii),
wrażliwości na innych ludzi,
stanowczości,
samooceny.
Osoba asertywna ma jasno określony cel i potrafi kontrolować własne emocje, nie poddaje się łatwo manipulacjom i naciskom emocjonalnym innych osób. Asertywność nie oznacza ignorowania emocji i dążeń innych ludzi, lecz raczej zdolność do realizacji założonych celów mimo negatywnych nacisków otoczenia, racjonalną dbałość o własne interesy z uwzględnieniem interesów innych. Asertywność to obok empatii podstawowa umiejętność wchodząca w skład inteligencji emocjonalnej.
Diagnozy zachowań nieasertywnych dokonuje się na podstawie zablokowanych w autoprezentacji sfer komunikacji – blokady mówienia nie, wyrażania i przyjmowania opinii i krytyki, kontaktu z autorytetem i tłumem (trema), radzenia sobie z poczuciem winy.
Warsztaty praktyczne mają za zadanie podnieść kompetencje kadry menedżerskiej w zakresie efektywnego zarządzania zespołem poprzez dostarczenie wiedzy oraz ćwiczenia z zakresu asertywności i komunikacji.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość aby:
-wziąć udział w praktycznym treningu trudnych sytuacji decyzyjnych;
-rozwinąć umiejętności związane z rezygnacją, odmową, bądź zmianą wcześniej podjętych zobowiązań;
-skorzystać z indywidualnych konsultacji także po zakończeniu szkolenia;
-poznać własne możliwości i przeanalizować dotychczasowe bariery w relacjach z pracownikami.
Grupa docelowa
• właściciele firm
• managerowie
• osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołem oraz ich bezpośredni przełożeni
• specjaliści biorący udział zarządzaniu
• osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie procesów zarządzania zespołem pracowników.
Program szkolenia
Dzień 1
Wprowadzenie - wymiana doświadczeń.
Rodzaje zachowań interpersonalnych – omówienie zalet i wad każdego typu zachowania
• Zachowanie agresywne
• Zachowanie uległe
• Zachowanie manipulacyjne
• Zachowanie asertywne
Asertywność jako jeden ze sposobów zmniejszania kosztów psychicznych pracy
• Asertywność jako narzędzie radzenia sobie z: presją, manipulacją, krytyką
• Praktyczne wskazówki, trening umiejętności rozpoznawania prób wywierania presji i radzenia sobie z manipulacją i krytyką
• Obrona swoich praw
• Analiza własnych praw
Autodiagnoza własnego sposobu kontaktowania się z innymi– test
• Mapa asertywności, czyli określenie poziomu asertywności w różnych sferach życia
• W kierunku większej pewności siebie...
• Lepsze poznanie siebie -zasoby i słabe strony
• Analiza własnego potencjału
• Kierunki doskonalenia siebie Postawa asertywna
• Artykułowanie swoich potrzeb
• Wyrażanie własnego zdania
• Wyrażanie uczuć i emocji
• Uwzględnianie reakcji innych
Dzień 2
Techniki asertywności
• Asertywna odmowa
• Technika „zdartej płyty” (odmawianie, egzekwowanie praw i wyrażanie życzeń)
• Obrona własnych granic
• Zamiana oceny na opinię
• Radzenie sobie z krytyką (poszukiwanie krytyki, demaskowanie aluzji, „zamglanie”, uprzedzanie krytyki)
Asertywne komunikowanie się w sytuacjach trudnych i ekstremalnych
1. Najważniejsze zasady asertywnej komunikacji w sytuacjach ekstremalnych i konfliktowych
2. Rozwiązywanie problemów: analiza sytuacji, znajdowanie przyczyn, formułowanie problemów
3. Jak dokonywać obiektywnych sądów (zbieranie faktów, opinii oraz ich analiza)
4. Sposoby przekazywania trudnych decyzji i niepopularnych wiadomości
Asertywna komunikacja w zarządzaniu zespołem
1. Jak komunikować się w sposób jasny, przejrzysty, zrozumiały i asertywny,
2. W jaki sposób wspierać swoich podwładnych i oddziaływać na nich przykładem (własną asertywną postawą),
3. Jak wykorzystać asertywność podczas delegowania zadań, wydawania poleceń, rozliczania z powierzonych obowiązków
4. Menedżer w stresie stres jako nieodłączny czynnik towarzyszący naszym emocjom kiedy stres motywuje?
5. Jak wykorzystać w pracy dobre strony stresu
6. Użyteczne techniki relaksacyjne dla menedżerów.
Podsumowanie warsztatów - plan zmiany osobistej.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 480 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176