Assessment i Development center – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

O szkoleniu

Szkolenie „Assessment i Development Center” to profesjonalny kurs przygotowujący do roli asesora w czasie sesji Assessment/Development Center. Przygotowane przez współpracujących z nami ekspertów szkolenia z zarządzania kompetencjami w firmie kierujemy zarówno do specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, jak i menedżerów oraz osób, które samodzielnie prowadzą rekrutację i zajmują się oceną pracowników. Zamknięty kurs kompetencji zawodowych jest najlepszą okazją do udoskonalenia własnego warsztatu pracy i uzupełnienia go o narzędzia specyficzne dla cieszącego się ogromną popularnością na całym świecie Assessment/Development Center.

Niezależnie od tego, czy chodzi o umiejętności miękkie, zdolności cyfrowe czy techniczne, wiedza jest najważniejszym zasobem dla odnoszących sukcesy firm. Dlatego właśnie w życiu zawodowym pracowników, kluczową rolę odgrywają: specjalistyczna wiedza, zdolności, wcześniejsze doświadczenia oraz kompetencje. Podczas gdy niektórzy ludzie mogą być szczególnie sprawni w kontaktach interpersonalnych, inni mogą posiadać tzw. kluczowe kompetencje w zupełnie innych obszarach, takich jak np. badania czy rozwój. Każdy pracownik może wnieść optymalny wkład zawodowy tylko wtedy, gdy firma zna jego umiejętności i potrafi je wykorzystać. Przede wszystkim trzeba jednak te kompetencje ujawnić, a na to umożliwiają szkolenia Assessment i Development Center. Dzięki specjalistycznym szkoleniom profesjonalna wiedza staje się widoczna i możliwa do oceny. Ujawnione kompetencje można ponadto rozwijać i doskonalić, a to najprostsza droga do zwiększenia efektywności zarządzanego personelu.

Szkolenie z Assessment Center i Development Center oraz bazujące na tym modelu szkolenia kompetencyjne wykorzystuje się jako podstawowe narzędzia poszukiwania właściwych kwalifikacji zawodowych. Sesje Assessment/Development Center ułatwiają trafną ocenę pracowników, ponieważ precyzyjnie ukazują potencjalne mocne i słabe strony pracownika oraz kandydata do pracy. Celem szkolenia „Assessment i Development Center” jest nauka umiejętności badania, kluczowych na danym stanowisku kompetencji pracowników, zrozumienie wagi poszczególnych umiejętności oraz wypracowanie umiejętnego posługiwania się nimi.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu i zapisów na zamknięte szkolenie „Assessment i Development Center” – kurs możemy poprowadzić dla Państwa jako stacjonarny warsztat lub przyjazny pod względem logistycznym kurs online. Również zawartość merytoryczną, cele i metody szkolenia prezentowanego warsztatu dostosowujemy do konkretnych potrzeb zgłaszających się do nas Klientów.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy szkolenia pozyskają usystematyzowaną i wnikliwą wiedzę o:

  • specyfice metod Assessment/Development Center oraz obszarach zastosowań;
  • konstruowaniu Modelu Kompetencyjnego i profilach kompetencyjnych w organizacji;
  • zasadach analizy i oceny sesji Assesment Center oraz Development Center;
    rozpoznawaniu i badaniu kompetencji na danym profilu stanowiska oraz możliwości rozwojowych;
  • zasadach budowania sesji feedbackowej;
  • roli asesora oraz roli obserwacji asesorskiej w czasie Assessment/Development Center.

Uczestnicy kursu Assessment/Development Centre pozyskają praktyczne umiejętności:

  • tworzenia słownika z definicjami kompetencji do sesji Assessment Center lub Development Center;
  • rozdzielania kompetencji głównych od pobocznych;
  • dopasowania ćwiczeń i zadań do badanych kompetencji;
  • tworzenia skali oceny kompetencji;
  • planowania przebiegu badania kompetencji;
  • dokumentowania wyników badania kompetencji w raportach cząstkowych;
  • prowadzenia sesji integracyjnych z udziałem wszystkich asesorów;
  • tworzenia raportów ogólnych i indywidualnych;
  • przekazywania informacji zwrotnych po zakończeniu Development Center.

Uczestnicy prezentowanego szkolenia pogłębią wyspecjalizowane kompetencje związane z:

  • tworzeniem potencjału kadrowego i kierowaniem nim.
Kto powinien wziąć udział?
  • Osoby odpowiedzialne za proces planowania zatrudnienia, rekrutacji i selekcji kadr.
  • Właściciele firm, Kierownicy, Specjaliści.
  • Rekruterzy, Head Hunterzy i Specjaliści HR.
  • Doradcy zawodowi, Terapeuci, Nauczyciele oraz Job Coachowie.

Program szkolenia

Dzień I

Rozpoczęcie kursu. Omówienie celów szkolenia oraz potrzeb szkoleniowych Uczestników warsztatu.

Moduł I. Metoda Assessment i Development Center

  • Specyfika metody Assessment/Development Center.
  • Możliwości zastosowania metody w zarządzaniu kapitałem ludzkim i jego potencjałem.
  • Cele stosowania AC/DC w organizacji, czyli m.in. pozyskiwanie, kształcenie i motywowanie pracowników.
  • Wady i zalety projektów AC/DC w kontekście rozwoju potencjału kadrowego.
  • Koszt projektów AC/DC w praktyce. Prezentacja przykładowych zrealizowanych projektów.

Moduł II. Role w projekcie Assessment i Development Center

  • Podział ról – przełożeni, asesorzy, dział personalny oraz uczestnicy sesji.
  • Przygotowanie do sesji oraz rola asesora.
  • Podział zadań asesorów przy ćwiczeniach i raportach.
  • Rola asesora w czasie sesji – obserwacja, odgrywanie ról, słuchanie, notowanie, wnioskowanie.
  • Odpowiedzialność asesora.
  • Ocenianie i błędy w procesie oceniania.
  • Fakty, interpretacje, hipotezy.
  • Techniczne przygotowanie asesora – przed, w trakcie oraz po sesji.

Moduł III. Ocena kompetencji w sesji Assessment i Development Center

  • Rola kompetencji w AC/DC oraz sens tworzenia profili kompetencyjnych.
  • Prezentacja przykładów wraz z ich omówieniem.
  • Definiowanie kompetencji, ustalanie ich wartościowania oraz wskaźników.
  • Ćwiczenie grupowe.
  • Przygotowanie profilu idealnego kandydata. Ćwiczenie indywidualne.
  • Typologia osobowości a profil kompetencyjny.

Moduł IV. Rola ćwiczeń w projekcie Assessment i Development Center

  • Rodzaje zadań w projekcie AC/DC. Prezentacja przykładów.
  • Typy zadań. Prezentacja przykładów.
  • Zasady budowania zadań do sesji AC/DC.
  • Tworzenie formularzy, raportów i dokumentacji towarzyszącej sesji AC/DC.
  • Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia. Powtórzenie kluczowych informacji. 
  • Ewentualne zadanie domowe – przygotowanie zadania do własnego projektu AC/DC.

Dzień II

Rozpoczęcie zajęć. Omówienie ćwiczenia do realizacji w domu związanego z przygotowaniem zadań AC/DC przez Uczestników warsztatu.

Moduł V. Rola ćwiczeń w projekcie Assessment i Development Center (kontynuacja)

  • Matryca ćwiczeń i kompetencji do projektu AC/DC.
  • Tworzenie raportów – zawartość, ocena kompetencji, wyniki szczegółowe, zbiorcze, analiza SWOT.
  • Tworzenie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika – szkolenia, coaching, ścieżka kariery itp.
  • Tworzenie raportów dla uczestników przy AC oraz przy DC.

Moduł VI. Przygotowanie sesji Assessment i Development Center

  • Konstruowanie harmonogramu projektu. Przykłady.
  • Przygotowanie odpowiednich narzędzi do przeprowadzenia sesji AC/DC.
  • Projektowanie sesji AC/DC. Ćwiczenie indywidualne.

Moduł VII. Raporty i sesja integracyjna Assessment i Development Center

  • Zasady sesji integracyjnej. Ćwiczenie grupowe.
  • Zasady przekazywania informacji zwrotnej o sugestiach rozwojowych dla organizacji – programy rozwoju talentów itp.

Podsumowanie warsztatu. Powtórzenie najważniejszych zagadnień. Rekomendacje trenerskie. Przegotowanie do roli asesora.

Czas trwania

  • 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
  • 16:00 Zakończenie szkolenia.
  • W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.

Prelegenci

Anna Liszewska
Psycholożka. Coach. Trenerka umiejętności miękkich. Konsultantka HR. Managerka projektów rozwojowych. Konsultantka Odporności Psychicznej i Zintegrowanego Modelu Przywództwa. Wykładowczyni akademicka.

PROFIL TRENERKI:

+15 lat w obszarze szkoleń i rozwoju. Łączy perspektywę zdobytą wewnętrznych działach HR i z wiedzą konsultantki zewnętrznej. Doświadczenie w zarządzaniu rozwojem w skali lokalnej, jak i międzynarodowej. Znajomość wyzwań rozwojowych zarówno w małych firmach, jak i w korporacjach.

SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:

  • Procesy i kompetencje HR: zarządzanie rozwojem pracowników, zarządzanie szkoleniami, rekrutacja i selekcja, HRBP,  Assesment i Development Center, systemy ocen okresowych.
  • Kompetncje miękkie: zarządzanie stresem, zarządzanie emocjami, budowanie odporności psychicznej, work-life balance, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, asertywność, zarządzanie sobą w zmianie.
  • Kompetencje managerskie: first time manager, zarządzanie zespołem w zmianie, stres w pracy managera, motywowanie pracowników, udzielanie informacji zwrotnych.

KWALIFIKACJE:

  • Magisterka psychologii.
  • Trenerka biznesu.
  • Absolwentka szkoły coaching.
  • Absolwentka studiów podyplomowych zarządzanie zasobami pracy.
  • Certyfikowana konsultantka odporności psychicznej – MTQ 48 i MTQ Plus.
  • Certyfikowana konsultantka Zintegrowanego Modelu Przywództwa – ILM 72.
  • Certyfikat Stress Management Coaching.
  • Certyfikat Six Sigma Green Belt.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena szacunkowa
*Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym zbadaniu potrzeb.
5 335
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
  • *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
  • Obowiązuje limit uczestników.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym

  2. Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
  3. Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.

  4. Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

  5. Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu  przez Zamawiającego 

  6. Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej. 

  7. Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji. 

  8. W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:

    1. 14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;

    2. Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. 

    3. Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej. 

  9. Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.

  10. Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu. 

UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.

BUR, KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Human Skills
  • Ulica i nr: Widok 18/2
  • Kod pocztowy: 00-023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 6721761910

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska Widok 18/2

Organizator

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Human Skills We Make You Grow Dlaczego warto nam zaufać? - Gazeta Finansowa przyznała nam wyróżnienie Firma szkoleniowa roku 2019 r., 2021 r., 2022 r. oraz ponownie w 2023r. - Prowadzimy szkolenia dla firm, administracji i osób prywatnych. - ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!