O szkoleniu
Szkolenie „Assessment i Development Center” to profesjonalny kurs przygotowujący do roli asesora w czasie sesji Assessment/Development Center. Przygotowane przez współpracujących z nami ekspertów szkolenia z zarządzania kompetencjami w firmie kierujemy zarówno do specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, jak i menedżerów oraz osób, które samodzielnie prowadzą rekrutację i zajmują się oceną pracowników. Zamknięty kurs kompetencji zawodowych jest najlepszą okazją do udoskonalenia własnego warsztatu pracy i uzupełnienia go o narzędzia specyficzne dla cieszącego się ogromną popularnością na całym świecie Assessment/Development Center.
Niezależnie od tego, czy chodzi o umiejętności miękkie, zdolności cyfrowe czy techniczne, wiedza jest najważniejszym zasobem dla odnoszących sukcesy firm. Dlatego właśnie w życiu zawodowym pracowników, kluczową rolę odgrywają: specjalistyczna wiedza, zdolności, wcześniejsze doświadczenia oraz kompetencje. Podczas gdy niektórzy ludzie mogą być szczególnie sprawni w kontaktach interpersonalnych, inni mogą posiadać tzw. kluczowe kompetencje w zupełnie innych obszarach, takich jak np. badania czy rozwój. Każdy pracownik może wnieść optymalny wkład zawodowy tylko wtedy, gdy firma zna jego umiejętności i potrafi je wykorzystać. Przede wszystkim trzeba jednak te kompetencje ujawnić, a na to umożliwiają szkolenia Assessment i Development Center. Dzięki specjalistycznym szkoleniom profesjonalna wiedza staje się widoczna i możliwa do oceny. Ujawnione kompetencje można ponadto rozwijać i doskonalić, a to najprostsza droga do zwiększenia efektywności zarządzanego personelu.
Szkolenie z Assessment Center i Development Center oraz bazujące na tym modelu szkolenia kompetencyjne wykorzystuje się jako podstawowe narzędzia poszukiwania właściwych kwalifikacji zawodowych. Sesje Assessment/Development Center ułatwiają trafną ocenę pracowników, ponieważ precyzyjnie ukazują potencjalne mocne i słabe strony pracownika oraz kandydata do pracy. Celem szkolenia „Assessment i Development Center” jest nauka umiejętności badania, kluczowych na danym stanowisku kompetencji pracowników, zrozumienie wagi poszczególnych umiejętności oraz wypracowanie umiejętnego posługiwania się nimi.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu i zapisów na zamknięte szkolenie „Assessment i Development Center” – kurs możemy poprowadzić dla Państwa jako stacjonarny warsztat lub przyjazny pod względem logistycznym kurs online. Również zawartość merytoryczną, cele i metody szkolenia prezentowanego warsztatu dostosowujemy do konkretnych potrzeb zgłaszających się do nas Klientów.
Uczestnicy szkolenia pozyskają usystematyzowaną i wnikliwą wiedzę o:
- specyfice metod Assessment/Development Center oraz obszarach zastosowań;
- konstruowaniu Modelu Kompetencyjnego i profilach kompetencyjnych w organizacji;
- zasadach analizy i oceny sesji Assesment Center oraz Development Center;
rozpoznawaniu i badaniu kompetencji na danym profilu stanowiska oraz możliwości rozwojowych; - zasadach budowania sesji feedbackowej;
- roli asesora oraz roli obserwacji asesorskiej w czasie Assessment/Development Center.
Uczestnicy kursu Assessment/Development Centre pozyskają praktyczne umiejętności:
- tworzenia słownika z definicjami kompetencji do sesji Assessment Center lub Development Center;
- rozdzielania kompetencji głównych od pobocznych;
- dopasowania ćwiczeń i zadań do badanych kompetencji;
- tworzenia skali oceny kompetencji;
- planowania przebiegu badania kompetencji;
- dokumentowania wyników badania kompetencji w raportach cząstkowych;
- prowadzenia sesji integracyjnych z udziałem wszystkich asesorów;
- tworzenia raportów ogólnych i indywidualnych;
- przekazywania informacji zwrotnych po zakończeniu Development Center.
Uczestnicy prezentowanego szkolenia pogłębią wyspecjalizowane kompetencje związane z:
- tworzeniem potencjału kadrowego i kierowaniem nim.
- Osoby odpowiedzialne za proces planowania zatrudnienia, rekrutacji i selekcji kadr.
- Właściciele firm, Kierownicy, Specjaliści.
- Rekruterzy, Head Hunterzy i Specjaliści HR.
- Doradcy zawodowi, Terapeuci, Nauczyciele oraz Job Coachowie.
Program szkolenia
Dzień I
Rozpoczęcie kursu. Omówienie celów szkolenia oraz potrzeb szkoleniowych Uczestników warsztatu.
Moduł I. Metoda Assessment i Development Center
- Specyfika metody Assessment/Development Center.
- Możliwości zastosowania metody w zarządzaniu kapitałem ludzkim i jego potencjałem.
- Cele stosowania AC/DC w organizacji, czyli m.in. pozyskiwanie, kształcenie i motywowanie pracowników.
- Wady i zalety projektów AC/DC w kontekście rozwoju potencjału kadrowego.
- Koszt projektów AC/DC w praktyce. Prezentacja przykładowych zrealizowanych projektów.
Moduł II. Role w projekcie Assessment i Development Center
- Podział ról – przełożeni, asesorzy, dział personalny oraz uczestnicy sesji.
- Przygotowanie do sesji oraz rola asesora.
- Podział zadań asesorów przy ćwiczeniach i raportach.
- Rola asesora w czasie sesji – obserwacja, odgrywanie ról, słuchanie, notowanie, wnioskowanie.
- Odpowiedzialność asesora.
- Ocenianie i błędy w procesie oceniania.
- Fakty, interpretacje, hipotezy.
- Techniczne przygotowanie asesora – przed, w trakcie oraz po sesji.
Moduł III. Ocena kompetencji w sesji Assessment i Development Center
- Rola kompetencji w AC/DC oraz sens tworzenia profili kompetencyjnych.
- Prezentacja przykładów wraz z ich omówieniem.
- Definiowanie kompetencji, ustalanie ich wartościowania oraz wskaźników.
- Ćwiczenie grupowe.
- Przygotowanie profilu idealnego kandydata. Ćwiczenie indywidualne.
- Typologia osobowości a profil kompetencyjny.
Moduł IV. Rola ćwiczeń w projekcie Assessment i Development Center
- Rodzaje zadań w projekcie AC/DC. Prezentacja przykładów.
- Typy zadań. Prezentacja przykładów.
- Zasady budowania zadań do sesji AC/DC.
- Tworzenie formularzy, raportów i dokumentacji towarzyszącej sesji AC/DC.
- Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia. Powtórzenie kluczowych informacji.
- Ewentualne zadanie domowe – przygotowanie zadania do własnego projektu AC/DC.
Dzień II
Rozpoczęcie zajęć. Omówienie ćwiczenia do realizacji w domu związanego z przygotowaniem zadań AC/DC przez Uczestników warsztatu.
Moduł V. Rola ćwiczeń w projekcie Assessment i Development Center (kontynuacja)
- Matryca ćwiczeń i kompetencji do projektu AC/DC.
- Tworzenie raportów – zawartość, ocena kompetencji, wyniki szczegółowe, zbiorcze, analiza SWOT.
- Tworzenie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika – szkolenia, coaching, ścieżka kariery itp.
- Tworzenie raportów dla uczestników przy AC oraz przy DC.
Moduł VI. Przygotowanie sesji Assessment i Development Center
- Konstruowanie harmonogramu projektu. Przykłady.
- Przygotowanie odpowiednich narzędzi do przeprowadzenia sesji AC/DC.
- Projektowanie sesji AC/DC. Ćwiczenie indywidualne.
Moduł VII. Raporty i sesja integracyjna Assessment i Development Center
- Zasady sesji integracyjnej. Ćwiczenie grupowe.
- Zasady przekazywania informacji zwrotnej o sugestiach rozwojowych dla organizacji – programy rozwoju talentów itp.
Podsumowanie warsztatu. Powtórzenie najważniejszych zagadnień. Rekomendacje trenerskie. Przegotowanie do roli asesora.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERKI:
+15 lat w obszarze szkoleń i rozwoju. Łączy perspektywę zdobytą wewnętrznych działach HR i z wiedzą konsultantki zewnętrznej. Doświadczenie w zarządzaniu rozwojem w skali lokalnej, jak i międzynarodowej. Znajomość wyzwań rozwojowych zarówno w małych firmach, jak i w korporacjach.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
- Procesy i kompetencje HR: zarządzanie rozwojem pracowników, zarządzanie szkoleniami, rekrutacja i selekcja, HRBP, Assesment i Development Center, systemy ocen okresowych.
- Kompetncje miękkie: zarządzanie stresem, zarządzanie emocjami, budowanie odporności psychicznej, work-life balance, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, asertywność, zarządzanie sobą w zmianie.
- Kompetencje managerskie: first time manager, zarządzanie zespołem w zmianie, stres w pracy managera, motywowanie pracowników, udzielanie informacji zwrotnych.
KWALIFIKACJE:
- Magisterka psychologii.
- Trenerka biznesu.
- Absolwentka szkoły coaching.
- Absolwentka studiów podyplomowych zarządzanie zasobami pracy.
- Certyfikowana konsultantka odporności psychicznej – MTQ 48 i MTQ Plus.
- Certyfikowana konsultantka Zintegrowanego Modelu Przywództwa – ILM 72.
- Certyfikat Stress Management Coaching.
- Certyfikat Six Sigma Green Belt.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Obowiązuje limit uczestników.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910