O szkoleniu
Podczas warsztatów Audytor TPM opracowywane i tworzone są metody oceny efektywności procesu zarządzania obsługą techniczną zgodnie z filozofią TPM. Moduł ten obejmuje zagadnienia dotyczące przygotowania oraz przeprowadzenia oceny dojrzałości wdrażanych narzędzi w ramach poszczególnych filarów systemu TPM. Wdrożenie efektywnego procesu audytowania systemu TPM pozwoli na pełną kontrolę działań mających na celu poprawę niezawodności pracy maszyn i urządzeń poprzez integrację wszystkich pracowników w funkcjonowanie poszczególnych filarów TPM. W ramach integracji audyt ma na celu pokazania mocnych i słabych stron w wykorzystanie dostępnych zasobów w systemie TPM.
Cele:
– wypracowanie dobrych praktyk w ramach wdrażania poszczególnych filarów TPM,
– opracowanie standardów oceny dojrzałości systemu TPM,
– zbudowanie benchmarkingu TPM w obrębie zakładu, korporacji, branży,
– stworzenie procedury prowadzenia audytu systemu TPM,
– opracowanie metodyki opracowania raportów poaudytowych,
– wykształcenie audytorów wewnętrznych systemu TPM,
– stworzenie mapy pokazującej kierunek ciągłego doskonalenia w ramach systemu TPM,
– przedstawienie podstawowych koncepcji oceny systemu TPM,
– opracowanie scenariusza prowadzenia audytu systemu TPM,
– przedstawienie technik prowadzenia audytu na GEMBA.
Cele:
– wypracowanie dobrych praktyk w ramach wdrażania poszczególnych filarów TPM,
– opracowanie standardów oceny dojrzałości systemu TPM,
– zbudowanie benchmarkingu TPM w obrębie zakładu, korporacji, branży,
– stworzenie procedury prowadzenia audytu systemu TPM,
– opracowanie metodyki opracowania raportów poaudytowych,
– wykształcenie audytorów wewnętrznych systemu TPM,
– stworzenie mapy pokazującej kierunek ciągłego doskonalenia w ramach systemu TPM,
– przedstawienie podstawowych koncepcji oceny systemu TPM,
– opracowanie scenariusza prowadzenia audytu systemu TPM,
– przedstawienie technik prowadzenia audytu na GEMBA.
Kto powinien wziąć udział?
W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.
Program szkolenia
1. Czym jest Audyt?
Definicja Audytu
Znaczenie procesu audytowania w przedsiębiorstwie
Jak wykorzystywać wyniki audytu w codziennej praktyce?
Audyt jako narzędzie do systemu doceniania zaangażowania pracowników w przedsiębiorstwie
2. Rola audytora
Rola audytora w systemie TPM
Jak powinien zachowywać się audytor podczas oceny poszczególnych filarów systemu TPM?
Kodeks postępowania audytora TPM
Audytor jako mentor systemu TPM
3. Kryteria oceny systemu TPM
Jak oceniać poszczególne filary systemu TPM?
Ocena opisowa czy punktowa?
Przegląd kryteriów oceny poszczególnych filarów zgodnie ze standardami JIPM
Metodyka tworzenia pytań kontrolnych do oceny poszczególnych filarów systemu TPM
Omówienie podstawowych koncepcji oceny systemu TPM
4. Benchmarking TPM
Czym jest benchmarking?
Czemu ma służyć benchmarking?
Budowa wewnętrznego systemu porównawczego uzyskanych wyników z audytu
Omówienie różnych rodzajów benchmarkingu: wewnątrzzakładowego, wewnątrzkorporacyjnego, międzyzakładowego, międzybranżowego
Metodyka tworzenia benchmarkingu wewnątrzzakładowego jak i międzyzakładowego
Wykorzystanie uzyskanych wyników do tworzenia strategii zarządzania obsługą techniczną
5. Raport poaudytowy
Czym jest raport poaudytowy?
Jakie informacje umieszczać w raporcie?
Budowa raportu
Metodyka tworzenia raportu poaudytowego
Raport jako kierunkowskaz podejmowanych działań doskonalących w ramach prowadzonych zadań systemu TPM
Warsztat 1. Planowanie dnia audytowego
Tworzenie scenariusza przeprowadzenia oceny systemu TPM
Planowanie poszczególnych sesji prowadzonego audytu
Tworzenie szczegółowej agendy audytu
Tworzenie scenariuszy na sytuacje trudne
Warsztat 2. Budowa list kontrolnych poszczególnych filarów TPM
Opracowanie pytań kontrolnych dla poszczególnych filarów systemu TPM
Opracowanie systemu pomiaru dojrzałości
Budowa matrycy benchmarkingowej różnego typu
Opracowanie standardowych formularzy audytowych
Stworzenie ankiety oceniającej postawę pracowników przedsiębiorstwa
Przygotowanie pakietu dokumentacji audytowej
Warsztat 3. Tworzenie struktury raportu
Budowa raportu po audytowego
Określenie poszczególnych rozdziałów raportu
Zastosowanie narzędzi wizualizacji do prezentacji wyników
Wstępne przygotowanie raportu (dokument jak i prezentacja)
Warsztat 4. Przeprowadzenie audytu TPM
Praktyczne przeprowadzenie audytu na podstawie stworzonych list kontrolnych
– Ocena funkcjonowana Strategii TPM
– Ocena funkcjonowania filaru FI
– Ocena funkcjonowania filaru zarządzania niezawodnością
– Ocena funkcjonowania filaru PM
– Ocena funkcjonowania filaru AM
– Ocena funkcjonowania filaru Szkoleń i Treningów
– Ocena funkcjonowania filaru Planowania i Harmonogramowania Pracami TPM
Prowadzenie wywiadów z pracownikami poszczególnych działów
Warsztat 5. Tworzenie raportu z przeprowadzonego audytu TPM
Opracowanie wyników z list kontrolnych
Stworzenie mapy mocnych stron systemu TPM
Stworzenie mapy potencjałów do doskonalenia systemu TPM
Opracowanie wyników ankiet z przeprowadzonych wywiadów z pracownikami
Stworzenie planu działań do dalszego doskonalenia systemu TPM
Warsztat 6. Prezentacja wyników audytu
Tworzenie prezentacji z wynikami zawartymi w raporcie
Budowa scenariusza prowadzenia prezentacji wg modelu 3 aktów
Przypisanie ról podczas prezentacji wyników
Zaprezentowanie wyników przed dyrekcją zakładu
Moderowanie panelu dyskusyjnego po przeprowadzeniu prezentacji
Metody radzenia sobie z trudnymi nieprzewidywalnymi sytuacjami
Definicja Audytu
Znaczenie procesu audytowania w przedsiębiorstwie
Jak wykorzystywać wyniki audytu w codziennej praktyce?
Audyt jako narzędzie do systemu doceniania zaangażowania pracowników w przedsiębiorstwie
2. Rola audytora
Rola audytora w systemie TPM
Jak powinien zachowywać się audytor podczas oceny poszczególnych filarów systemu TPM?
Kodeks postępowania audytora TPM
Audytor jako mentor systemu TPM
3. Kryteria oceny systemu TPM
Jak oceniać poszczególne filary systemu TPM?
Ocena opisowa czy punktowa?
Przegląd kryteriów oceny poszczególnych filarów zgodnie ze standardami JIPM
Metodyka tworzenia pytań kontrolnych do oceny poszczególnych filarów systemu TPM
Omówienie podstawowych koncepcji oceny systemu TPM
4. Benchmarking TPM
Czym jest benchmarking?
Czemu ma służyć benchmarking?
Budowa wewnętrznego systemu porównawczego uzyskanych wyników z audytu
Omówienie różnych rodzajów benchmarkingu: wewnątrzzakładowego, wewnątrzkorporacyjnego, międzyzakładowego, międzybranżowego
Metodyka tworzenia benchmarkingu wewnątrzzakładowego jak i międzyzakładowego
Wykorzystanie uzyskanych wyników do tworzenia strategii zarządzania obsługą techniczną
5. Raport poaudytowy
Czym jest raport poaudytowy?
Jakie informacje umieszczać w raporcie?
Budowa raportu
Metodyka tworzenia raportu poaudytowego
Raport jako kierunkowskaz podejmowanych działań doskonalących w ramach prowadzonych zadań systemu TPM
Warsztat 1. Planowanie dnia audytowego
Tworzenie scenariusza przeprowadzenia oceny systemu TPM
Planowanie poszczególnych sesji prowadzonego audytu
Tworzenie szczegółowej agendy audytu
Tworzenie scenariuszy na sytuacje trudne
Warsztat 2. Budowa list kontrolnych poszczególnych filarów TPM
Opracowanie pytań kontrolnych dla poszczególnych filarów systemu TPM
Opracowanie systemu pomiaru dojrzałości
Budowa matrycy benchmarkingowej różnego typu
Opracowanie standardowych formularzy audytowych
Stworzenie ankiety oceniającej postawę pracowników przedsiębiorstwa
Przygotowanie pakietu dokumentacji audytowej
Warsztat 3. Tworzenie struktury raportu
Budowa raportu po audytowego
Określenie poszczególnych rozdziałów raportu
Zastosowanie narzędzi wizualizacji do prezentacji wyników
Wstępne przygotowanie raportu (dokument jak i prezentacja)
Warsztat 4. Przeprowadzenie audytu TPM
Praktyczne przeprowadzenie audytu na podstawie stworzonych list kontrolnych
– Ocena funkcjonowana Strategii TPM
– Ocena funkcjonowania filaru FI
– Ocena funkcjonowania filaru zarządzania niezawodnością
– Ocena funkcjonowania filaru PM
– Ocena funkcjonowania filaru AM
– Ocena funkcjonowania filaru Szkoleń i Treningów
– Ocena funkcjonowania filaru Planowania i Harmonogramowania Pracami TPM
Prowadzenie wywiadów z pracownikami poszczególnych działów
Warsztat 5. Tworzenie raportu z przeprowadzonego audytu TPM
Opracowanie wyników z list kontrolnych
Stworzenie mapy mocnych stron systemu TPM
Stworzenie mapy potencjałów do doskonalenia systemu TPM
Opracowanie wyników ankiet z przeprowadzonych wywiadów z pracownikami
Stworzenie planu działań do dalszego doskonalenia systemu TPM
Warsztat 6. Prezentacja wyników audytu
Tworzenie prezentacji z wynikami zawartymi w raporcie
Budowa scenariusza prowadzenia prezentacji wg modelu 3 aktów
Przypisanie ról podczas prezentacji wyników
Zaprezentowanie wyników przed dyrekcją zakładu
Moderowanie panelu dyskusyjnego po przeprowadzeniu prezentacji
Metody radzenia sobie z trudnymi nieprzewidywalnymi sytuacjami
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
Wojciech Mączyński – Reliability and Maintenance Practitioner – doradca z zakresu TPM, inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności i logistyki UR.
Wojtek rozpoczął karierę w wieku 19 lat. Jako inżynier w zespołach Utrzymania Ruchu w polskich przedsiębiorstwach obserwował specyfikę pracy tych działów i coraz śmielej proponował i wprowadzał rozwiązania, mające na celu usprawnienie procesów. Pnąc się po szczeblach kariery, jako manager w dużych korporacjach międzynarodowych testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Od 2005 roku tworzy własną markę WoMa Solution i jako trener, konsultant i coach realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W ciągu 10 lat działania WoMa Solution stworzył autorskie programy szkoleniowe, takie jak Certyfikowany Praktyk TPM, Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz, czy Logistyka UR. Pracował dla ponad 200 firm z Europy, Azji i Ameryki Północnej. Jest prelegentem na wielu wiodących konferencjach branżowych.
Pasją Wojtka jest zbieranie nowych doświadczeń i zarażanie innych swoim entuzjazmem. Prywatnie uczy się rysunku, co wykorzystuje przy tworzeniu pierwszego i jedynego w Polsce videobloga o tematyce TPM – Teraz Pokaże Mączyński, uczy się gry na saksofonie, a także biega w maratonach i półmaratonach, a treningowo wszędzie tam, gdzie jest – niezależnie od pory dnia i pogody.
Wojtek rozpoczął karierę w wieku 19 lat. Jako inżynier w zespołach Utrzymania Ruchu w polskich przedsiębiorstwach obserwował specyfikę pracy tych działów i coraz śmielej proponował i wprowadzał rozwiązania, mające na celu usprawnienie procesów. Pnąc się po szczeblach kariery, jako manager w dużych korporacjach międzynarodowych testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Od 2005 roku tworzy własną markę WoMa Solution i jako trener, konsultant i coach realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W ciągu 10 lat działania WoMa Solution stworzył autorskie programy szkoleniowe, takie jak Certyfikowany Praktyk TPM, Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz, czy Logistyka UR. Pracował dla ponad 200 firm z Europy, Azji i Ameryki Północnej. Jest prelegentem na wielu wiodących konferencjach branżowych.
Pasją Wojtka jest zbieranie nowych doświadczeń i zarażanie innych swoim entuzjazmem. Prywatnie uczy się rysunku, co wykorzystuje przy tworzeniu pierwszego i jedynego w Polsce videobloga o tematyce TPM – Teraz Pokaże Mączyński, uczy się gry na saksofonie, a także biega w maratonach i półmaratonach, a treningowo wszędzie tam, gdzie jest – niezależnie od pory dnia i pogody.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Sala szkoleniowa Europrofes
Wrocław
Ofiar Oświęcimskich 17
woj. dolnośląskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
netto
2 100
zł
Cena zawiera:
- Udział w szkoleniu, certyfikat uczestnictwa, przerwy kawowe, lunch.
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Płatność na podstawie faktury VAT wystawianej po szkoleniu.
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: WoMa Solution
- Ulica i nr: Arkadia 8
- Kod pocztowy: 67-100
- Miejscowość: Nowa Sól
- Numer NIP: 8251031396
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
WoMa Solution
67-100 Nowa Sól, Polska
Arkadia 8
Organizator
WoMa Solution
67-100 Nowa Sól, Polska
Arkadia 8
woj. lubuskie
Jesteśmy specjalistami z zakresu optymalizacji procesów produkcyjnych i utrzymania ruchu. Wierzymy, że zarządzanie inżynierią utrzymania ruchu i niezawodnością środków trwałych jest podstawą do osiągnięcia celów każdej organizacji, dlatego od 2005 ro...
Powiadomienia o nowych terminach