O szkoleniu
Jak?
Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.
MODEROWANA DYSKUSJA GRUPOWA, zwana również GRUPĄ FOCUSOWĄ – lub focus group interview (FGI, FGD) to jakościowa technika zbierania danych wykorzystywana zarówno w biznesie i badaniach marketingowych jak i badaniach społecznych. Może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności, w tym radzenia sobie z dynamicznymi procesami i rolami grupowymi.
Kluczowa jest tu elastyczność prowadzącego - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych, oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających się właściwie podczas każdego spotkania.
- Czy zatem każdy umie rozmawiać?
- Jak skłonić ludzi by rozmawiali i zajęli się tematami, które ich normalnie specjalnie nie zajmują?
- Czy każdy może być moderatorem?
- Jak interpretować zachowanie grupy, by nie dać się zwieść powierzchownym deklaracjom?
Warsztat pomoże odpowiedzieć na te pytania. Pokaże kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesję, by uzyskać wartościowe dane.
Prowadzisz focusy? Zamawiasz i obserwujesz badania focusowe? Zastanawiasz się czy warto zacząć? Sprawdź na warsztacie!
Aktywnie przećwiczymy role:
- Osoby projektującej badanie jakościowe w technice FGI
- Moderatora
- Respondenta, uczestnika dyskusji
Uczestnicy warsztatu będą mieli szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuacje standardowe jak i tzw. sytuacje trudne - zmoderować zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI i zinterpretować proces moderowania z różnych perspektyw.
Dla kogo?
Warsztat przeznaczony jest dla uczestników, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grupami focusowymi – jako badacze lub marketerzy i pracownicy działów badawczych i nie mają dużego doświadczenia z FGI.
Program szkolenia
SZKOLENIE W WARSZAWIE
MODEROWANA DYSKUSJA GRUPOWA, zwana również GRUPĄ FOCUSOWĄ – lub focus group interview (FGI, FGD) to jakościowa technika zbierania danych wykorzystywana zarówno w biznesie i badaniach marketingowych jak i badaniach społecznych. Może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności, w tym radzenia sobie z dynamicznymi procesami i rolami grupowymi.
Kluczowa jest tu elastyczność prowadzącego - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych, oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających się właściwie podczas każdego spotkania.
- Czy zatem każdy umie rozmawiać?
- Jak skłonić ludzi by rozmawiali i zajęli się tematami, które ich normalnie specjalnie nie zajmują?
- Czy każdy może być moderatorem?
- Jak interpretować zachowanie grupy, by nie dać się zwieść powierzchownym deklaracjom?
Warsztat pomoże odpowiedzieć na te pytania. Pokaże kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesję, by uzyskać wartościowe dane.
Prowadzisz focusy? Zamawiasz i obserwujesz badania focusowe? Zastanawiasz się czy warto zacząć? Sprawdź na warsztacie!
PROGRAM SZKOLENIA
1. Czym jest FGI i kiedy warto go stosować?
- FGI a inne techniki jakościowe
- kiedy stosować FGI
2. Jak planować i przygotować (się do) badania FGI?
- dobór próby badawczej, miejsca i czasu badania
- konstrukcja scenariusza i jego rola w czasie dyskusji
- odpowiedni moderator – czyli jaki?
3. Jak moderować? - moderowanie fragmentów sesji focusowej i analiza procesu
- budowanie klimatu dyskusji, rozgrzewka, ice breakers
- rola i waga kontraktu
- analiza procesów i efektów grupowych
- zarządzanie moderowaniem w czasie
- najczęstsze błędy moderowania i jak sobie z nimi radzić
4. Jak robić to etycznie?
- co możemy, a czego nie możemy robić
- kodeksy etyczne i dobre praktyki
- prawa i obowiązki respondenta, badacza i zleceniodawcy
Czas trwania
Prelegenci
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo.
Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Ogrodowa 58
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 250 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- Rozwiń
- 2.22% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 4.44% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.
Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.
- Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
- Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
- Kod pocztowy: 00-867
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7831236140