Badania focusowe w praktyce

O szkoleniu

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej. 

MODEROWANA DYSKUSJA GRUPOWA, zwana również  GRUPĄ FOCUSOWĄ – lub focus group interview (FGI, FGD) to jakościowa technika zbierania danych wykorzystywana zarówno w biznesie i badaniach marketingowych jak i badaniach społecznych.  Może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności, w tym radzenia sobie z dynamicznymi procesami i rolami grupowymi.

Kluczowa jest tu elastyczność prowadzącego - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych, oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających  się właściwie podczas każdego spotkania.

  • Czy zatem każdy umie rozmawiać? 
  • Jak skłonić ludzi by rozmawiali i zajęli się tematami, które ich normalnie specjalnie nie zajmują? 
  • Czy każdy może być moderatorem? 
  • Jak interpretować zachowanie grupy, by nie dać się zwieść powierzchownym deklaracjom?
    Warsztat pomoże odpowiedzieć na te pytania. Pokaże kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesję, by uzyskać wartościowe dane. 

Prowadzisz focusy? Zamawiasz i obserwujesz badania focusowe? Zastanawiasz się czy warto zacząć? Sprawdź na warsztacie!

Dlaczego warto wziąć udział?

Aktywnie przećwiczymy role:

  • Osoby projektującej badanie jakościowe w technice FGI
  • Moderatora
  • Respondenta, uczestnika dyskusji

Uczestnicy warsztatu będą mieli szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuacje standardowe jak i tzw. sytuacje trudne - zmoderować zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI i zinterpretować proces moderowania z różnych perspektyw.

Kto powinien wziąć udział?

Dla kogo?

Warsztat przeznaczony jest dla uczestników, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grupami focusowymi – jako badacze lub marketerzy i pracownicy działów badawczych i nie mają dużego doświadczenia z FGI.

Program szkolenia

SZKOLENIE W WARSZAWIE

MODEROWANA DYSKUSJA GRUPOWA, zwana również  GRUPĄ FOCUSOWĄ – lub focus group interview (FGI, FGD) to jakościowa technika zbierania danych wykorzystywana zarówno w biznesie i badaniach marketingowych jak i badaniach społecznych.  Może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności, w tym radzenia sobie z dynamicznymi procesami i rolami grupowymi.

Kluczowa jest tu elastyczność prowadzącego - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych, oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających  się właściwie podczas każdego spotkania.

  • Czy zatem każdy umie rozmawiać? 
  • Jak skłonić ludzi by rozmawiali i zajęli się tematami, które ich normalnie specjalnie nie zajmują? 
  • Czy każdy może być moderatorem? 
  • Jak interpretować zachowanie grupy, by nie dać się zwieść powierzchownym deklaracjom?
    Warsztat pomoże odpowiedzieć na te pytania. Pokaże kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesję, by uzyskać wartościowe dane. 

Prowadzisz focusy? Zamawiasz i obserwujesz badania focusowe? Zastanawiasz się czy warto zacząć? Sprawdź na warsztacie!

PROGRAM SZKOLENIA

1. Czym jest FGI i kiedy warto go stosować?

  • FGI a inne techniki jakościowe
  • kiedy stosować FGI

2. Jak planować i przygotować (się do) badania FGI?

  • dobór próby badawczej, miejsca i czasu badania
  • konstrukcja scenariusza i jego rola w czasie dyskusji 
  • odpowiedni moderator – czyli jaki?

3. Jak moderować? - moderowanie fragmentów sesji focusowej i analiza procesu  

  • budowanie klimatu dyskusji, rozgrzewka, ice breakers
  • rola i waga kontraktu 
  • analiza procesów i efektów grupowych
  • zarządzanie moderowaniem w czasie
  • najczęstsze błędy moderowania i jak sobie z nimi radzić

4. Jak robić to etycznie?  

  • co możemy, a czego nie możemy robić
  • kodeksy etyczne i dobre praktyki
  • prawa i obowiązki respondenta, badacza i zleceniodawcy

 

Czas trwania

Prelegenci

Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska

Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo.
Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketingu Atrium

Warszawa

Ogrodowa 58

woj. mazowieckie

Rejestracja

Standard
2 182
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 250 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 2.22% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 4.44% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.

Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
  • Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7831236140

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska al. Jana Pawła II 27

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
40 profesjonalnych szkoleń z Marketingu, Digital Marketingu i Social Mediów oraz Trade Marketingu. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company.
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!