O szkoleniu
Skuteczne zarządzanie zmianą, zarówno podczas rotacji stanowiskowej, jak i przy zakończeniu współpracy z pracownikiem, jest fundamentem silnej i odpornej organizacji. Dobrze zrealizowany offboarding buduje wizerunek pracodawcy, pozwala na utrzymanie płynności operacyjnej w firmie i zatrzymanie wiedzy.
Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie, które przybliży zarządzanie offboardingiem, zarówno ze strony technicznej, procesowej jak i komunikacyjnej. Dzięki temu spotkaniu zyskasz praktyczną wiedzę oraz narzędzia, które pozwolą Ci wprowadzić świadome, dobrze zaplanowane procesy związane z odejściami i rotacjami pracowników.
Cel szkolenia:
Przygotowanie uczestników szkolenia do przyjęcia roli projektanta, zarządzającego lub koordynatora/kierownik procesu offboardingu w organizacjach (niezależnie od sektora, branży czy profilu działalności) oraz osobom chcącym doskonalić kompetencje zawodowe w tym zakresie.
Korzyści ze szkolenia:
Uczestnicy po zakończeniu szkolenia będą:
wiedzieć co to jest offboarding w kontekście rozstania z pracownikiem a rotacją stanowiskową
definiować korzyści z wdrożenia procesu offboardingu, z punktu widzenia organizacji, zespołów i poszczególnych pracowników
realizować procedury administracyjno – informatyczne związane z odejściem pracownika, zgodnie z przepisami prawa
potrafili przeprowadzić rozmowę exit interview
potrafili przeprowadzić offboarding zdalny
mierzyć jakość procesów offboardingowych, a zebrane dane wykorzystywać do optymalizacji procesów zarządzania personelem
budować model kultury organizacyjnej neutralizującej skutki trudnych decyzji organizacyjnych
skutecznie komunikować i zarządzać emocjami w trakcie procesu offboardingu
Uczestnicy po szkoleniu otrzymają:
Matrycę programu offboardingowego wraz z omówieniem wariantów odejść pracowników
Standaryzowane modele rozmów przydatnych w procesie offboardingu (exit interview, feedback zadaniowy, rozmowa separująca, rozmowy rozstania, rozmowa argumentująca decyzje zespołowi)
Zestaw pytań do exit interview wraz z rekomendacjami
Pakiet materiałów do projektu offoardingowego (w tym: procedury, załączniki projektowe, formatki, checklist, grafy, ankiety i kwestionariusze ewaluacji, dokumenty obiegowe i koordynacyjne procesu)
Checklistę zadań leżących po stronie HR
Metody pracy:
wiedza teoretyczna
ćwiczenia praktyczne
case study
W cenie szkolenia 1h konsultacji online.
Szkolenie adresowane jest do specjalistów ds. zasobów ludzkich, menedżerów, kierowników działów, wszystkich osób zaangażowanych w procesy zarządzania personelem.
Program szkolenia
Offboarding – czym tak naprawdę jest?
Definicja offboardingu i jego znaczenie w „cyklu życia” pracownika w organizacji
Rola offboardingu w budowie reputacji pracodawcy – jako proces świadomego „employer brandingu”
Offboarding jako część kultury organizacyjnej
Rola offboardingu w budowaniu zaufania i otwartości w firmie
Kiedy i dlaczego warto wdrożyć proces offboardingu?
Korzyści z wdrożenia procesu offboardingu:
Dla organizacji: zmniejszenie ryzyka prawnego, zachowanie wiedzy o projektach, płynność operacyjna
Dla zespołów: zmniejszenie napięć i lęku przed przyszłością, łatwiejsze przejęcie obowiązków po odchodzącym pracowniku
Dla samego pracownika: pomoc w płynnej adaptacji do nowej sytuacji zawodowej oraz wspierające doświadczenie przy opuszczaniu organizacji/stanowiska/zespołu
Etapy procesu offboardingu
Krok 1: Planowanie offboardingu
Krok 2: Formalności związane z zakończeniem pracy
Krok 3: Przekazanie obowiązków
Krok 4: Spotkanie wyjściowe
Krok 5: Procedury administracyjno – informatyczne i zabezpieczenia
Krok 6: Zakończenie procesu i wsparcie po zakończeniu relacji
Formalizacja działań w procesie offboardingu – zadania poszczególnych jednostek organizacyjnych (z podziałem na warianty offboardingu: odejście/rotacja/przesunięcie)
Mapa drogowa – harmonogram realizacji działań przez poszczególnych interesariuszy
Działania realizowane przez bezpośredniego przełożonego
Działania realizowane przez Zespół HR (aspekt płynności pracy)
Działania realizowane przez Zespół Kadrowy (aspekt formalno-prawny)
Działania realizowane przez Zespoły współpracujące (IT, administracja. magazyn. Itp.)
Narzędzia wspierające poszczególne aktywności procesowe
Standaryzacja procesu offboardingu w kontekście wymagań organizacji
Stworzenie planu działania, poprzez określenie ciągłości pracy zespołu
Tworzenie procedur offboardingowych
Dokumentacja związana z procesem: mapa/procedura, harmonogram ścieżek, fiszki/manuale rekomendacyjne dla Interesariuszy, listy kontrolne wyjścia, dokumenty obiegowe, dokumenty zdawczo-odbiorcze, mapa wyjścia (dla pracownika/dla przełożonego)
Warianty uruchamiania ścieżek offboardingowych
Offboarding w przypadku odejść dobrowolnych
Ścieżka dla pracowników odchodzących dobrowolnie (rezygnacja)
Ścieżka dla pracowników odchodzących na emeryturę
Offboarding w przypadku rotacji wewnętrznych
Ścieżka dla pracowników przechodzących do innego działu lub na nowe stanowisko
Ścieżka dla pracowników w ramach rotacji czasowej (np. projektowej)
Offboarding w przypadku zakończenia projektu lub zatrudnienia
Ścieżka dla pracowników zatrudnionych na czas określony lub projekt
Ścieżka dla pracowników odchodzących z inicjatywy pracodawcy
Ścieżka dla pracowników odchodzących z inicjatywy pracodawcy (sytuacje awaryjne – zwolnienia dyscyplinarne)
Komunikacja podczas offboardingu
Zasady jasnej i transparentnej komunikacji w kontekście procesu offboardingu
Jak i kiedy informować pozostałych pracowników oraz interesariuszy zewnętrznych (Klientów, partnerów biznesowych), by zapewnić płynność pracy i komfort psychiczny obu stron
Przygotowanie zespołu HR oraz kadry menadżerskiej do zarządzania emocjami w procesie odejść
Wdrożenie outplacementu jako rozwiązanie wspierające realizacje procesu offboardingowego (wariant niskobudżetowy/ wariant komfortowy/ wariant restrukturyzacyjny)
Scenariusze rozmów offboardingowych
Rozmowa wyprzedzająca – sondująca (jakie są przesłanki odejścia pracownika)
Rozmowa rozstaniowa (w wariantach: inicjatywa pracownika, inicjatywa pracodawcy, zwolnienie dyscyplinarne)
Rozmowa separacyjna, wyjaśniająca, redukująca napięcie
Rozmowa offboardingowa z odchodzącym pracownikiem
(wdrożenie harmonogramu offboardingu)Rozmowa „exit interview” (w wariancie: z przełożonym, z działem HR)
Rozmowa kalibrująca zespół w procesie offboardingu (w wariancie: odejście /rotacja/*sytuacja awaryjna rozstania)
E- firing – zwolnienia na odległość
Analiza informacji uzyskanych podczas rozmów końcowych oraz wykorzystanie ich do optymalizacji procesów zarządzania personelem
Monitorowanie i doskonalenie procesu offboardingu
Wprowadzenie narzędzi pomiaru jakości procesów offboardingu
Ryzyka związane z otwarciem procesów offboardingowych i sposoby neutralizacji
Krytyczne scenariusze offboardingu – scenariusze alternatywne do standardowych planów wyjścia
Budowanie modelu kultury organizacyjnej neutralizującej trudne skutki trudnych decyzji organizacyjnych (zwolnienia, redukcje, postoje, potrzeby ekonomiczne, sytuacje nieplanowane)
Program długofalowych działań organizacyjnych wspierających budowanie lojalności wartościowych pracowników
Czas trwania
Szkolenie ON-LINE:
Oba dni
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
Szkolenie stacjonarne:
1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00
2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 08:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
Forma zajęć
Prelegenci
Ekspert obszaru – szkolenia menedżerskie oraz HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w biznesie (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami w organizacjach o profilu produkcyjnym (restrukturyzacje, standaryzacje procesów, operacje, wdrożenia zmian modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowych dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji.
Obszar wiedzy fachowej:
Zarządzanie kapitałem pracowniczym,
Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje)
Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja)
Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia
Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników
Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach
Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje)
Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych
Certyfikaty:
Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej
Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu
Management Trainers School MATRIK
Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense
Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji
Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych, Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury, Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
