BILANS 2023 - podatkowe i bilansowe zamknięcie roku 2023 oraz zmiany na 2024 rok

O szkoleniu

O konferencji

Akcja BILANS 2023 oraganizowana przez ESALszkolenia zaprasza Państwa na wyjazd na konferencję do Zakopanego, hotel Logos. Urokliwe miejsce, przyjazny hotel i praktyczne szkolenia dotyczące przygotowania do rozliczeń podatkowych i bilansowych za 2023 rok oraz zmian w podatkach w 2023 roku i projetowanych na 2024 rok. Po zajęciach możliwość skorzystania z wszystkich udogodnień hotelu i uroku tatrzańskich klimatów..

Uwaga:

  • możliwy udział w konferencji z zakwaterowaniem lub bez i w pojedynczych dniach
  • koszt pobytu wraz z wyżywieniem w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą 315 zł netto
Kto powinien wziąć udział?
  • główni księgowi
  • samodzielni księgowi
  • pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
  • doradcy podatkowi
  • pracownicy działów finansowych

Program szkolenia

dzień 1:

Podatek VAT - zmiany w 2023 roku oraz zmiany na 2024r. prawidłowe rozliczenia podatku VAT po zmianach w 2023 roku 

  1. KSeF - faktura ustrukturyzowana   
    • sposoby uwierzytelniania w KSeF
    • nadawanie uprawnień w KSeF
    • obowiązek wystawiania faktur w KSeF od 1 lipca 2024 r. i zmiany w tym zakresie,
    • akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
    • wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
    • jak doręczyć fakturę ustrukturyzowaną kontrahentowi zagranicznemu?
    • korygowanie faktur ustrukturyzowanych.
    • rozliczanie ustrukturyzowanych faktur korygujących,
    • awaria i nieodstępność KSef
    • zachęty w ustawie o VAT do dobrowolnego stosowania KSeF.
       
  2. ZMIANY OD 1 WRZEŚNIA 2023 R.
    • sytuacje, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur zaliczkowych,
    • dane na fakturach rozliczeniowych oraz korygujących wystawianych do faktur ksef.
       
  3. SLIM VAT 3
    • zmiana limitu sprzedaży dla małego podatnika,
    • kurs waluty w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej,
    • likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT,
    • nowe zasady ustalania współczynnika tymczasowego w przypadku działalności mieszanej,
    • możliwość rezygnacji z korekty rocznej, przy spełnieniu określonych warunków,
    • obniżanie sankcji VAT oraz wprowadzenie uznaniowości (naczelnik urzędu skarbowego będzie decydował o wysokości sankcji podatkowej).
       
  4. Prawo do odliczenia VAT:
    • zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
    • przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    • możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
    • gastronomia, catering a odliczenie VAT.
       
  5. VAT – samochody, wybrane problemy
    • przypadki w jakich przysługuje prawo do odliczenia całości podatku naliczonego,
    • korekta podatku naliczonego związane ze zmianą przeznaczenia pojazdu
    • zgłoszenie Vat-26.
       
  6. Ulga na złe długi
    • termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
    • warunki korzystania z ulgi na złe długi,
    • obowiązki nabywcy,
    • ulga na złe długi a termin płatności.
       
  7. Nieodpłatne świadczenia:
    • darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
    • nieodpłatne świadczenie usług,
    • dokumentacja.
       
  8. Odpowiedzi na pytania Uczestników szkolenia, dyskusja.

 

dzień2:

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - zamknięcie roku 2023, nowe ułatwienia i utrudnienia dla podatników oraz zmiany na 2024 rok

  1. Podatki dochodowe w 2023 roku.
    • zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023r
    • zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy  opodatkowani (m.in.: rozszerzenie katalogu wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu zapłaty podatku wynikającego z korekty wstępnej, terminu na zawiadomienie organu podatkowego o wyborze opodatkowania w tej formie, rozszerzenie możliwości opodatkowania na innych podatników, zmiany dotyczące tzw. podatku na wejściu do CIT estońskiego, minimalne nakłady na inwestycje),
    • minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
    • spółki holdingowe,
    • wybrane ulgi podatkowe w podatkach dochodowych (ulga podatkowa dla przedsiębiorców wspierających sport, edukację i kulturę, ulga na prototyp, ulga na ekspansję, ulga na robotyzację),
    • zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych,
    • zmiany w temacie cen transferowych,
    • księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2024?
    • nielegalne zatrudnianie pracowników skutki podatkowe dla dwóch stron współpracy,
    • zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń przez płatników oraz wydłużenia ważności oświadczeń złożonych przez płatników),
    • podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023r.
    • zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych od 2023r. składek na ubezpieczenia społeczne pracowników,
    • zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023r.
    • nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r?
    • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
    • formy opodatkowania przedsiębiorców,
    • wynajem prywatnych składników majątku – ryczałt,
    • ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
    • zmiany i nowe zwolnienia podatkowe w podatku dochodowym,
    • praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy  od osób fizycznych,
    • świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT),
    • zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
    • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
    • konkursy (gry) organizowane przez przedsiębiorców,
    • umowy zlecenia z cudzoziemcami.
    • zakwaterowanie pracowników,
    • świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    • podwyższone limity zwolnień podatkowych w PIT.
       
  2. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
    • ograniczenia w rozliczaniu strat,
    • zmiany dotyczące amortyzacji używanych środków trwałych,
    • opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych i ich wspólników,
    • warunki opłacania podatku CIT wg stawki 9%,
    • koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek  zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
    • korekty kosztów i przychodów podatkowych ze szczególnym uwzględnieniem przełomu roku,
    • darowizny i inne nieodpłatne świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a koszty podatkowe w CIT.
  3. Pytania uczestników, dyskusja.


dzień 3:

Bilans 2023 - sprawozdania finansowe za 2023 rok oraz zmiany na 2024 rok

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2023.
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po zmianach 2022
       
  3.  Sprawozdanie finansowe za 2023 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
      1. Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
        • Wpływ wojny w Ukrainie
        • Wpływ COVID-19
        • Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
      2. Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
      3. Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2023 rok
      4. Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
      5. Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
      6. Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
      7. Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia
       
  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena
       
  5. Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
    1. Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
    2. Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
    3. Zasada ostrożnej wyceny
    4. Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
    5. Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
      1. Wartość podatkowa aktywów
      2. Wartość podatkowa zobowiązań
      3. Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
    6. Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym
       
  6. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego.
         
  7. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady
       
  8. Dyskusja i zakończenie.

Czas trwania

  • przyjazd 24 października od godz. 15.00, wyjazd 27 października po obiedzie
  • zakwaterowanie wraz wyżywieniem od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu (dodatkowo płatne)
  • szkolenie rozpoczyna się 25 października o godz.9.00
  • 21 godzin lekcyjnych

Prelegenci

Grzegorz Tomala
Doradca podatkowy
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy, specjalista z zakresu podatków, konsultant. Jest wykładowcą, szkoleniowcem i trenerem z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym, współpracuje z najlepszymi firmami szkoleniowymi w Polsce. Specjalizujący się w szczególności w problematyce podatku od towarów i usług – VAT.
Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowych studiów prawa podatkowego w Wyższej Szkole Handlowej w Warszawie.
Od początku swojej kariery zawodowej zajmuje się prawem podatkowym, jest autorem szeregu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym kilku książek z zakresu podatku VAT wydanych przez Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr. W zakresie publikacji podatkowych współpracuje również z Internetowym Portalem Finansowo – Księgowym i Rzeczpospolitą. Uprawnienia do wykonywania zawodu doradcy podatkowego uzyskał na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego złożonego w 2002 roku. Działalność doradcy podatkowego wykonuje od 2003 roku. Jest partnerem w kancelarii doradztwa podatkowego – Nr wpisu: 09819. Stały współpracownik firmy ESAL.

Aleksander Gniłka
Doradca podatkowy

Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.

Arkadiusz Lenarcik
Biegły Rewident

Biegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

hotel LOGOS

34-500 Zakopane

ul. Grunwaldzka 10

woj. podkarpackie

Rejestracja

Cena bez zakwaterowania
Cena konferencji bez pobytu, koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby, dopłata do pokoju 1-osobowego 315 zł netto, płatny dodatkowo.
1 730
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • parking
Zniżki grupowe:
  • 5.78% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 5.78% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 5.78% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 5.78% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
    Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.
      
  • Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
      
  • Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
     
  • Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
     
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Boczna 12
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992781386

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska Boczna 12

Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!