O szkoleniu
O konferencji
Akcja BILANS 2023 oraganizowana przez ESALszkolenia zaprasza Państwa na wyjazd na konferencję do Zakopanego, hotel Logos. Urokliwe miejsce, przyjazny hotel i praktyczne szkolenia dotyczące przygotowania do rozliczeń podatkowych i bilansowych za 2023 rok oraz zmian w podatkach w 2023 roku i projetowanych na 2024 rok. Po zajęciach możliwość skorzystania z wszystkich udogodnień hotelu i uroku tatrzańskich klimatów..
Uwaga:
- możliwy udział w konferencji z zakwaterowaniem lub bez i w pojedynczych dniach
- koszt pobytu wraz z wyżywieniem w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- pokój jednoosobowy za dopłatą 315 zł netto
- główni księgowi
- samodzielni księgowi
- pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
- doradcy podatkowi
- pracownicy działów finansowych
Program szkolenia
dzień 1:
Podatek VAT - zmiany w 2023 roku oraz zmiany na 2024r. prawidłowe rozliczenia podatku VAT po zmianach w 2023 roku
- KSeF - faktura ustrukturyzowana
- sposoby uwierzytelniania w KSeF
- nadawanie uprawnień w KSeF
- obowiązek wystawiania faktur w KSeF od 1 lipca 2024 r. i zmiany w tym zakresie,
- akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
- wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
- jak doręczyć fakturę ustrukturyzowaną kontrahentowi zagranicznemu?
- korygowanie faktur ustrukturyzowanych.
- rozliczanie ustrukturyzowanych faktur korygujących,
- awaria i nieodstępność KSef
- zachęty w ustawie o VAT do dobrowolnego stosowania KSeF.
- ZMIANY OD 1 WRZEŚNIA 2023 R.
- sytuacje, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur zaliczkowych,
- dane na fakturach rozliczeniowych oraz korygujących wystawianych do faktur ksef.
- SLIM VAT 3
- zmiana limitu sprzedaży dla małego podatnika,
- kurs waluty w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej,
- likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT,
- nowe zasady ustalania współczynnika tymczasowego w przypadku działalności mieszanej,
- możliwość rezygnacji z korekty rocznej, przy spełnieniu określonych warunków,
- obniżanie sankcji VAT oraz wprowadzenie uznaniowości (naczelnik urzędu skarbowego będzie decydował o wysokości sankcji podatkowej).
- Prawo do odliczenia VAT:
- zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
- przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
- gastronomia, catering a odliczenie VAT.
- VAT – samochody, wybrane problemy
- przypadki w jakich przysługuje prawo do odliczenia całości podatku naliczonego,
- korekta podatku naliczonego związane ze zmianą przeznaczenia pojazdu
- zgłoszenie Vat-26.
- Ulga na złe długi
- termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
- warunki korzystania z ulgi na złe długi,
- obowiązki nabywcy,
- ulga na złe długi a termin płatności.
- Nieodpłatne świadczenia:
- darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
- nieodpłatne świadczenie usług,
- dokumentacja.
- Odpowiedzi na pytania Uczestników szkolenia, dyskusja.
dzień2:
Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - zamknięcie roku 2023, nowe ułatwienia i utrudnienia dla podatników oraz zmiany na 2024 rok
- Podatki dochodowe w 2023 roku.
- zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023r
- zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowani (m.in.: rozszerzenie katalogu wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu zapłaty podatku wynikającego z korekty wstępnej, terminu na zawiadomienie organu podatkowego o wyborze opodatkowania w tej formie, rozszerzenie możliwości opodatkowania na innych podatników, zmiany dotyczące tzw. podatku na wejściu do CIT estońskiego, minimalne nakłady na inwestycje),
- minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
- spółki holdingowe,
- wybrane ulgi podatkowe w podatkach dochodowych (ulga podatkowa dla przedsiębiorców wspierających sport, edukację i kulturę, ulga na prototyp, ulga na ekspansję, ulga na robotyzację),
- zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych,
- zmiany w temacie cen transferowych,
- księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2024?
- nielegalne zatrudnianie pracowników skutki podatkowe dla dwóch stron współpracy,
- zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń przez płatników oraz wydłużenia ważności oświadczeń złożonych przez płatników),
- podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023r.
- zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych od 2023r. składek na ubezpieczenia społeczne pracowników,
- zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023r.
- nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r?
- regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
- formy opodatkowania przedsiębiorców,
- wynajem prywatnych składników majątku – ryczałt,
- ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
- zmiany i nowe zwolnienia podatkowe w podatku dochodowym,
- praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy od osób fizycznych,
- świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT),
- zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
- wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
- konkursy (gry) organizowane przez przedsiębiorców,
- umowy zlecenia z cudzoziemcami.
- zakwaterowanie pracowników,
- świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- podwyższone limity zwolnień podatkowych w PIT.
- Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
- ograniczenia w rozliczaniu strat,
- zmiany dotyczące amortyzacji używanych środków trwałych,
- opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych i ich wspólników,
- warunki opłacania podatku CIT wg stawki 9%,
- koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
- korekty kosztów i przychodów podatkowych ze szczególnym uwzględnieniem przełomu roku,
- darowizny i inne nieodpłatne świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a koszty podatkowe w CIT.
- Pytania uczestników, dyskusja.
dzień 3:
Bilans 2023 - sprawozdania finansowe za 2023 rok oraz zmiany na 2024 rok
- Wprowadzenie
- Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2023.
- Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
- Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
- Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
- Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
- Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
- Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
- Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po zmianach 2022
- Sprawozdanie finansowe za 2023 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
- Wprowadzenie
- Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
- Wpływ wojny w Ukrainie
- Wpływ COVID-19
- Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
- Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
- Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2023 rok
- Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
- Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
- Bilans
- Struktura bilansu
- Zasady wyceny
- Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
- Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
- Rachunek zysków i strat
- Struktura rachunku zysków i strat
- Wariant porównawczy a kalkulacyjny
- Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
- Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
- Przychody oraz koszty finansowe
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Struktura
- Obowiązek sporządzania
- Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
- Rodzaje przepływów pieniężnych
- Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
- Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
- Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
- Zestawienie zmian w kapitale własnym
- Dodatkowe informacje i objaśnienia
- Wprowadzenie
- Inwentaryzacja
- Terminy przeprowadzenia
- Metody inwentaryzacji
- Spis z natury
- Potwierdzenie sald
- Weryfikacja dokumentów
- Rozliczenia inwentaryzacji
- Wycena
- Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
- Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
- Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
- Zasada ostrożnej wyceny
- Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
- Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
- Wartość podatkowa aktywów
- Wartość podatkowa zobowiązań
- Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
- Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym
- Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
- Środki trwałe w budowie
- Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
- Nabycie środków trwałych niskocennych
- Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
- Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
- Remonty
- Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
- Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
- Odłączenie części składowej środka trwałego
- Amortyzacja środków trwałych
- Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
- Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
- Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
- Metody amortyzacji
- Weryfikacja okresu użyteczności
- Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
- Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
- Zakończenie okresu amortyzacji
- Likwidacja środka trwałego.
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
- Podstawowe definicje
- Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
- Aspekty prawa podatkowego
- Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
- Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
- Amortyzacja środków trwałych w leasingu
- Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
- Case study – przykłady
- Dyskusja i zakończenie.
Czas trwania
- przyjazd 24 października od godz. 15.00, wyjazd 27 października po obiedzie
- zakwaterowanie wraz wyżywieniem od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu (dodatkowo płatne)
- szkolenie rozpoczyna się 25 października o godz.9.00
- 21 godzin lekcyjnych
Prelegenci
Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy, specjalista z zakresu podatków, konsultant. Jest wykładowcą, szkoleniowcem i trenerem z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym, współpracuje z najlepszymi firmami szkoleniowymi w Polsce. Specjalizujący się w szczególności w problematyce podatku od towarów i usług – VAT.
Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowych studiów prawa podatkowego w Wyższej Szkole Handlowej w Warszawie.
Od początku swojej kariery zawodowej zajmuje się prawem podatkowym, jest autorem szeregu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym kilku książek z zakresu podatku VAT wydanych przez Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr. W zakresie publikacji podatkowych współpracuje również z Internetowym Portalem Finansowo – Księgowym i Rzeczpospolitą. Uprawnienia do wykonywania zawodu doradcy podatkowego uzyskał na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego złożonego w 2002 roku. Działalność doradcy podatkowego wykonuje od 2003 roku. Jest partnerem w kancelarii doradztwa podatkowego – Nr wpisu: 09819. Stały współpracownik firmy ESAL.
Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.
Biegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
34-500 Zakopane
ul. Grunwaldzka 10
woj. podkarpackie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- parking
- 5.78% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5.78% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5.78% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5.78% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.
- Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
- Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
- Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.
- Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Boczna 12
- Kod pocztowy: 50-502
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8992781386