O szkoleniu
Dostosowujemy się do Państwa potrzeb:
- możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
- w hotelu Gołębiewski 1740 zł netto od osoby
- w hotelu Stamary 1400 zł netto od osoby
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- pokój jednoosobowy za dopłatą
- masz indywidualną prośbę? Zadzwoń do nas postaramy się spełnić Państwa życzenia
Zapraszamy
Serdecznie zapraszamy na 3 dniowe szkolenie:
Bilans i Podatki 2025 - podatkowe i bilansowe zamknięcia roku 2025 i zmiany na 2026 rok
Nasi eksperci omówią praktyczne kwestie związane z zamknięciami roku 2025 w podatkach i rachunkowości oraz zmiany w przepisach podatkowych i rachunkowych na 2026 rok.
Uwaga: programy szkolenia ulegną zmianie wraz z postępem prac Sejmu RP nowelizujące przepisy podatkowe i rachunkowe.
- główni księgowi
- samodzielni księgowi
- pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
- doradcy podatkowi
- pracownicy działów finansowych
- wszystkie osoby zainteresowane ww. tematyką
Program szkolenia
dzień 1: Podatkowe zamknięcie roku 2025 i zmiany w podatkach dochodowych na 2026 rok
Program:
- Podatki dochodowe w 2025 roku.
- minimalny podatek dochodowy/przychodowy
- księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2025 (JPK_KR_PD, JKP_ST_PD),
- dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe,
- amortyzacja środków trwałych,
- podmioty powiązane w podatkach dochodowych,
- ulga na złe długi a zaliczenie w koszty nieściągalnych wierzytelności,
- najistotniejsze zagadnienia związane z podatkiem u źródła (WHT),
- regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną oraz zmiany na 2026r.,
- koszty finansowania dłużnego a koszty podatkowe związane z kapitałami własnymi,
- wybrane regulacje podatkowe odnoszące się do estońskiego CIT,
- wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia, zwolnienia z opodatkowania,
- przychody z działalności gospodarczych – formy opodatkowania,
- przychody podatkowe (metoda memoriałowa, kasowa, zasady i wyłączenia),
- PIT kasowy od 2025r.,
- Spółki osobowe a podatki dochodowe w 2025/2026r.
- Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
- koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów,
- koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
- koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja.
- płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT
- wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
- kary umowne i odszkodowania,
- wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
- podatek u źródła jako koszt podatkowy,
- świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
- samochody osobowe a koszty podatkowe z uwzględnieniem zmian od 2026r.,
- wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, składki członkowskie.
- korekta kosztów i przychodów podatkowych,
- obowiązki informacyjne dotyczące podatników (m.in. dokumentacje cen transferowych, informacje o realizowanej strategii podatkowej, CIT-ST i inne).
- Odpowiedzi na pytania.
dzień 2: Podatek VAT w 2025 roku - zmiany 2025/26, bieżące rozliczenia i KSeF
Program:
- Zmiany w 2025 r.
- Procedura SME;
- Zmiany w regułach miejsca opodatkowania usług;
- Kasy fiskalne – nowe rozporządzenie;
- Zmiana stawek VAT;
- Przedłużenie obowiązku stosowania odwrotnego obciążenia;
- Zmiany związane z systemem kaucyjnym;
- Zmiany w zakresie składania i korek deklaracji;
- Zmiany na 2026 r.
- Zwiększenie limitu zwolnienia podmiotowego do 240k PLN;
- Wprowadzenie obowiązkowego KSeF (2026 r.)
- Terminy wdrożenia obowiązkowego KSeF;
- Podmioty zobowiązane do stosowania KSeF;
- Wyłączenia z KSeF (dokumenty, które nie muszą lub nie mogą znaleźć się w KSeF);
- Okresy przejściowe;
- Zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych w modelu obligatoryjnym;
- Tryby awaryjne i offline;
- Schema faktury ustrukturyzowanej;
- Uprawnienia do korzystania z KSeF i zarzadzanie tymi uprawnieniami;
- Uwierzytelnianie się w KSeF;
- Nabycia w KSeF;
- Wprowadzenie obowiązku wykazywania numeru KSeF na przelewach oraz wejście w życie sankcji związanych z nieprawidłowościami (2027 r.)
- Wybrane orzeczenia TSUE/NSA/WSA oraz interpretacje indywidualne/WIS (2025 r.)
- Pytania i odpowiedzi, dyskusja
dzień 3: Bilans 2025 – sprawozdania finansowe i zmiany w rachunkowości na 2026 rok
Program:
- Wprowadzenie
- Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w 2025 roku
- Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie
- Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego
- Elektroniczna forma sprawozdania finansowego
- Badanie rocznego sprawozdania finansowego – zmiany od roku 2025
- Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Publikacja rocznego sprawozdania finansowego - KRS
- Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego
- Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe
- Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR.
- Sprawozdanie finansowe za 2025 rok
- Wprowadzenie - weryfikacja i udokumentowanie założenia kontynuacji działalności zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 14
- Bilans
- Rachunek zysków i strat
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Zestawienie zmian w kapitale własnym
- Dodatkowe informacje i objaśnienia.
- Inwentaryzacja
- Terminy przeprowadzenia
- Metody inwentaryzacji
- Rozliczenia inwentaryzacji.
- Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych
- Amortyzacja środków trwałych.
- Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
- Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
- Aspekty prawa podatkowego
- Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
- Amortyzacja środków trwałych w leasingu
- Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
- Case study – przykłady.
- Dyskusja i zakończenie.
Czas trwania
- zajęcia trwają od 9.00 do 14.30
- przyjazd i zakwaterowanie od godz. 15.00
- wyjazd w ostatnim dniu po obiedzie
- łączny czas zajęć 21 godzin lekcyjnych
Prelegenci
Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego. Wykładowca na studiach podyplomowych i wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik firmy ESAL.
Licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. Poprowadził ponad kilka tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL.
Biegły rewident, były Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF). Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.
Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2003 r. posiada licencję doradcy podatkowego (nr wpisu 09887). W latach 2001- 2007 pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy – Audyt Sp. z o.o. Obecnie członek zarządu w spółce doradztwa podatkowego Meritum Doradcy Podatkowi Sp. z o.o. oraz członek władz okręgowych Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Specjalizacja: podatki dochodowe w szczególności w działalności gospodarczej, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
Wieloletni wykładowca (od 2002r.) dla praktyków podatkowych oraz księgowych, również na kursach dla Głównych księgowych i Biegłych rewidentów w SKwP; autorka publikacji z dziedziny prawa podatkowego. Stały współpracownik firmy ESAL.
Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego. Wykładowca na studiach podyplomowych i wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik firmy ESAL.
Licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. Poprowadził ponad kilka tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL.
Biegły rewident, były Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF). Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.
Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2003 r. posiada licencję doradcy podatkowego (nr wpisu 09887). W latach 2001- 2007 pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy – Audyt Sp. z o.o. Obecnie członek zarządu w spółce doradztwa podatkowego Meritum Doradcy Podatkowi Sp. z o.o. oraz członek władz okręgowych Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Specjalizacja: podatki dochodowe w szczególności w działalności gospodarczej, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
Wieloletni wykładowca (od 2002r.) dla praktyków podatkowych oraz księgowych, również na kursach dla Głównych księgowych i Biegłych rewidentów w SKwP; autorka publikacji z dziedziny prawa podatkowego. Stały współpracownik firmy ESAL.
Licencjonowany doradca podatkowy, doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego (również z tzw. Wielkiej Czwórki), przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego, a w ostatnim czasie zarządzał europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG; doradzał średnim i dużym przedsiębiorstwom w rozwiązywaniu problemów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowych aspektach opodatkowania (zarządzanie podatkami w łańcuchach dostaw, podatek u źródła); doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm; autor licznych publikacji w prasie codziennej („Rzeczpospolita”) oraz stały współpracownik miesięcznika "Rachunkowość".
latach 2007-2023 współzałożyciel i Partner w dziale audytu Grupy UHY ECA.
Dysponuje bogatym doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, analiz finansowych typu duediligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF oraz US GAAP.
W poprzednich latach pracował w firmach audytorskich Roedl&Partner oraz PricewaterhouseCoopers. Stały współpracownik firmy ESAL.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
43-460 Wisła
Al. Ks. Bp. Bursche 3
woj. śląskie
50-159 Wrocław
pl. Dominikański 1
woj. dolnośląskie
34-500 Zakopane
ul. Kościuszki 19
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
- 5.29% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5.29% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5.29% przy zgłoszeniu min. 4 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu w pokoju 2-osobowym wynosi:- w hotelu Gołębiewski 1740 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo,
- w hotelu Stamary 1400 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo,
- w hotelu Mercure Wrocław-Centrum 855 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.
- Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
- Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
- Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.
- Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Boczna 12
- Kod pocztowy: 50-502
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8992781386
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator