Bilans i Podatki 2025 - podatkowe i rachunkowe zamknięcie roku 2025, zmiany na 2026 rok

O szkoleniu

Dostosowujemy się do Państwa potrzeb:

  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
    • w hotelu Gołębiewski 1740 zł netto od osoby
    • w hotelu Stamary 1400 zł netto od osoby
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą
  • masz indywidualną prośbę? Zadzwoń do nas postaramy się spełnić Państwa życzenia
Dlaczego warto wziąć udział?

Zapraszamy 

Serdecznie zapraszamy na 3 dniowe szkolenie:

Bilans i Podatki 2025 - podatkowe i bilansowe zamknięcia roku 2025 i zmiany na 2026 rok

Nasi eksperci omówią praktyczne kwestie związane z zamknięciami roku 2025 w podatkach i rachunkowości oraz zmiany w przepisach podatkowych i rachunkowych na 2026 rok.

Uwaga: programy szkolenia ulegną zmianie wraz z postępem prac Sejmu RP nowelizujące przepisy podatkowe i rachunkowe.

Kto powinien wziąć udział?
  • główni księgowi
  • samodzielni księgowi
  • pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
  • doradcy podatkowi
  • pracownicy działów finansowych
  • wszystkie osoby zainteresowane ww. tematyką

Program szkolenia

dzień 1:  Podatkowe zamknięcie roku 2025 i zmiany w podatkach dochodowych na 2026 rok 

  Program:  

  1. Podatki dochodowe w 2025 roku.
    • minimalny podatek dochodowy/przychodowy
    • księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2025 (JPK_KR_PD, JKP_ST_PD),
    • dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe,
    • amortyzacja środków trwałych,
    • podmioty powiązane w podatkach dochodowych,
    • ulga na złe długi a zaliczenie w koszty nieściągalnych wierzytelności,
    • najistotniejsze zagadnienia związane z podatkiem u źródła (WHT),
    • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną oraz zmiany na 2026r.,
    • koszty finansowania dłużnego a koszty podatkowe związane z kapitałami własnymi,
    • wybrane regulacje podatkowe odnoszące się do estońskiego CIT,
    • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia, zwolnienia z opodatkowania,
    • przychody z działalności gospodarczych – formy opodatkowania,
    • przychody podatkowe (metoda memoriałowa, kasowa, zasady i wyłączenia),
    • PIT kasowy od 2025r.,
    • Spółki osobowe a podatki dochodowe w 2025/2026r.
  2. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
    • koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek  zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów,
    • koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
    • koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja.
    • płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT
    • wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
      • kary umowne i odszkodowania,
      • wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
      • podatek u źródła jako koszt podatkowy,
      • świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
    • samochody osobowe a koszty podatkowe z uwzględnieniem zmian od 2026r.,
    • wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, składki członkowskie.
    • korekta kosztów i przychodów podatkowych,
    • obowiązki informacyjne dotyczące podatników (m.in. dokumentacje cen transferowych, informacje o realizowanej strategii podatkowej, CIT-ST i inne).
  3. Odpowiedzi na pytania.


dzień 2: Podatek VAT w 2025 roku - zmiany 2025/26, bieżące rozliczenia i KSeF

  Program:  

  1. Zmiany w 2025 r.
    1. Procedura SME;
    2. Zmiany w regułach miejsca opodatkowania usług;
    3. Kasy fiskalne – nowe rozporządzenie;
    4. Zmiana stawek VAT;
    5. Przedłużenie obowiązku stosowania odwrotnego obciążenia;
    6. Zmiany związane z systemem kaucyjnym;
    7. Zmiany w zakresie składania i korek deklaracji;
  2. Zmiany na 2026 r.
    1. Zwiększenie limitu zwolnienia podmiotowego do 240k PLN;
  3. Wprowadzenie obowiązkowego KSeF (2026 r.)
    1. Terminy wdrożenia obowiązkowego KSeF;
    2. Podmioty zobowiązane do stosowania KSeF;
    3. Wyłączenia z KSeF (dokumenty, które nie muszą lub nie mogą znaleźć się w KSeF);
    4. Okresy przejściowe;
    5. Zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych w modelu obligatoryjnym;
    6. Tryby awaryjne i offline;
    7. Schema faktury ustrukturyzowanej;
    8. Uprawnienia do korzystania z KSeF i zarzadzanie tymi uprawnieniami;
    9. Uwierzytelnianie się w KSeF;
    10.  Nabycia w KSeF;
  4. Wprowadzenie obowiązku wykazywania numeru KSeF na przelewach oraz wejście w życie sankcji związanych z nieprawidłowościami (2027 r.)
  5. Wybrane orzeczenia TSUE/NSA/WSA oraz interpretacje indywidualne/WIS (2025 r.)
  6. Pytania i odpowiedzi, dyskusja


dzień 3: Bilans 2025 – sprawozdania finansowe i zmiany w rachunkowości na 2026 rok

  Program:  

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w 2025 roku
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie
    2. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego
    3. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego
    4. Badanie rocznego sprawozdania finansowego – zmiany od roku 2025
    5. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego - KRS
    7. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego
    8. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe
    9. Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR.
  3.  Sprawozdanie finansowe za 2025 rok
    1. Wprowadzenie - weryfikacja i udokumentowanie założenia kontynuacji działalności zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 14
    2. Bilans
    3. Rachunek zysków i strat
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia.
  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
    3. Rozliczenia inwentaryzacji.
  5. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych
    2. Amortyzacja środków trwałych.
  6. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    2. Aspekty prawa podatkowego
    3. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    4. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    5. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    6. Case study – przykłady.
  7. Dyskusja i zakończenie.

Czas trwania

  • zajęcia trwają od 9.00 do 14.30
  • przyjazd i zakwaterowanie od godz. 15.00
  • wyjazd w ostatnim dniu po obiedzie
  • łączny czas zajęć 21 godzin lekcyjnych

Prelegenci

Aleksander Gniłka
Licencjonowany Doradca Podatkowy
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego. Wykładowca na studiach podyplomowych i wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik firmy ESAL.

Zdzisław Modzelewski
Licencjonowany Doradca Podatkowy
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. Poprowadził ponad kilka tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL.

Arkadiusz Lenarcik
Biegły Rewident
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Biegły rewident, były Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF). Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.

3
Katarzyna Tomala
Licencjonowany Doradca Podatkowy
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2003 r. posiada licencję doradcy podatkowego (nr wpisu 09887). W latach 2001- 2007 pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy – Audyt Sp. z o.o. Obecnie członek zarządu w spółce doradztwa podatkowego Meritum Doradcy Podatkowi Sp. z o.o. oraz członek władz okręgowych Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Specjalizacja: podatki dochodowe w szczególności w działalności gospodarczej, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
Wieloletni wykładowca (od 2002r.) dla praktyków podatkowych oraz księgowych, również na kursach dla Głównych księgowych i Biegłych rewidentów w SKwP; autorka publikacji z dziedziny prawa podatkowego. Stały współpracownik firmy ESAL.

4
Aleksander Gniłka
Licencjonowany Doradca Podatkowy
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego. Wykładowca na studiach podyplomowych i wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik firmy ESAL.

5
Zdzisław Modzelewski
Licencjonowany Doradca Podatkowy
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. Poprowadził ponad kilka tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL.

6
Arkadiusz Lenarcik
Biegły Rewident
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Biegły rewident, były Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF). Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.

Katarzyna Tomala
Licencjonowany Doradca Podatkowy
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2003 r. posiada licencję doradcy podatkowego (nr wpisu 09887). W latach 2001- 2007 pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy – Audyt Sp. z o.o. Obecnie członek zarządu w spółce doradztwa podatkowego Meritum Doradcy Podatkowi Sp. z o.o. oraz członek władz okręgowych Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Specjalizacja: podatki dochodowe w szczególności w działalności gospodarczej, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
Wieloletni wykładowca (od 2002r.) dla praktyków podatkowych oraz księgowych, również na kursach dla Głównych księgowych i Biegłych rewidentów w SKwP; autorka publikacji z dziedziny prawa podatkowego. Stały współpracownik firmy ESAL.

8
Łukasz Chłond
Licencjonowany Doradca Podatkowy

Licencjonowany doradca podatkowy, doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego (również z tzw. Wielkiej Czwórki), przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego, a w ostatnim czasie zarządzał europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG; doradzał średnim i dużym przedsiębiorstwom w rozwiązywaniu problemów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowych aspektach opodatkowania (zarządzanie podatkami w łańcuchach dostaw, podatek u źródła); doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm; autor licznych publikacji w prasie codziennej („Rzeczpospolita”) oraz stały współpracownik miesięcznika "Rachunkowość".

9
Michał Kołosowski
Biegły Rewident
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

latach 2007-2023 współzałożyciel i Partner w dziale audytu Grupy UHY ECA.
Dysponuje bogatym doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, analiz finansowych typu duediligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF oraz US GAAP.
W poprzednich latach pracował w firmach audytorskich Roedl&Partner oraz PricewaterhouseCoopers. Stały współpracownik firmy ESAL.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

hotel Gołębiewski SPA, Wisła

43-460 Wisła

Al. Ks. Bp. Bursche 3

woj. śląskie

hotel Mercure Wrocław-Centrum

50-159 Wrocław

pl. Dominikański 1

woj. dolnośląskie

Grand hotel Stamary

34-500 Zakopane

ul. Kościuszki 19

woj. małopolskie

Rejestracja

cena za osobę bez zakw.
cena za szkolenie bez kosztów pobytu w hotelu, który wynosi 1740 zł
1 890
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 5.29% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 5.29% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 5.29% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
    Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi:
    • w hotelu Gołębiewski 1740 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo,
    • w hotelu Stamary 1400 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo,
    • w hotelu Mercure Wrocław-Centrum 855 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.
        
  • Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
      
  • Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
     
  • Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
     
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Boczna 12
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992781386

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska Boczna 12

Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!