BIP Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej. Szkolenie online

O szkoleniu

Każdy uczestnik przed szkoleniem otrzymuje materiały szkoleniowe w formacie pdf.Po zakończeniu szkolenia wydajemy certyfikat ukończenia kursu przesłany na wskazany adres do korespondencji.W ramach szkolenia uczestnicy poza materiałami szkoleniowymi otrzymają dodatkowe dokumenty omawiane podczas zajęć oraz możliwość zadawania pytań prowadzącemu przez dwa tygodnie od zakończenia szkolenia.

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawą prawną funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej. Uczestnicy podczas szkolenia dowiedzą się czym jest BIP, jaka jest podstawa prawna jego funkcjonowania, jakie informacje są obligatoryjne do umieszczenia na BIP-ie, a jakie fakultatywne. Podczas szkolenia zostaną omówione najczęstsze błędy popełniane podczas redagowania storn BIP.

Kto powinien wziąć udział?

Grupą docelową są pracownicy administracji publicznej począwszy od pracowników urzędów gmin, starostw powiatowych, urzędów marszałkowskich, urzędów wojewódzkich, a skończywszy na pracownikach ministerstw i innych urzędów centralnych. W szkoleniu powinny wziąć udział w szczególności osoby odpowiedzialne w jednostce za udostępnianie informacji publicznej oraz redagowanie stron BIP.

Program szkolenia

1. Informacja publiczna – omówienie najważniejszych zasad wynikających z ustawy.

2. Kto ma obowiązek udostępniania informacji publicznej?

3. Rola i znaczenie Biuletynu Informacji Publicznej w kontekście prawa obywatela do dostępu do informacji publicznej.

4. Zasady udostępniania informacji na Biuletynie Informacji Publicznej- jakie podmioty są zobligowane do prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej.

 

5. Jakie informacje muszą być umieszczone na Biuletynie Informacji Publicznej.

6. Jakie informacje można udostępniać na Biuletynie Informacji Publicznej.

7. Czego nie można zamieszczać na Biuletynie Informacji Publicznej.

8. Jak prawidłowo oznaczyć informacje na BIP-ie (wytworzył, udostępnił).

9. Redakcja BIP. Kto może być redaktorem BIP-u? Obligatoryjne i fakultatywne informacje o redakcji BIP.

10.Aspekty techniczne BIP.

11.Dostęp do Biuletynu Informacji Publicznej dla osób niepełnosprawnych (słabo widzących).

12.Jak przestrzegać zasad odnoszących do prywatności osób fizycznych podczas publikacji informacji na BIP (ochrona danych osobowych na BIP).

13.Anonimizacja informacji zamieszczanych na BIP – zasady.

14.Odpowiedzialność za nieudostępnienie informacji publicznej.

15.Najczęstsze błędy popełniane przy redagowaniu Biuletynu Informacji Publicznej.

16.Terminy na udostępnianie informacji publicznej na BIP.

17.Omówienie BIP-u na wybranych przykładach.

18.Pytania uczestników.

Czas trwania

Czas trwania: 4 godziny

Szkolenie odbywa się online na żywo.

Prelegenci

Trenerem prowadzącym szkolenie jest Marcin Sobota, prawnik z ponad 13 letnim doświadczeniem w doradztwie na rzecz sektora publicznego i prywatnego. Specjalizacja prowadzącego to tajemnica przedsiębiorstwa, ochrona danych osobowych, dostęp do informacji publicznej, prawo zamówień publicznych, ochrona własności intelektualnej, analiza i tworzenie umów cywilnych.

Trener jest praktykiem w zakresie prowadzonych szkoleń, podczas swojej pracy zawodowej przeprowadził setki audytów z zakresu ochrony informacji w jednostkach publicznych i prywatnych w tym audytów zgodności przetwarzania danych osobowych z obowiązującymi przepisami prawa (RODO). Współpracował ze spółkami prawa handlowego w zakresie opracowania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI). Tworzył regulaminy zamówień publicznych do 30 000 euro oraz regulaminy zamówień publicznych do 130 000 zł.

Marcin Sobota jest autorem prac na temat dostępu do informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych. Podczas swojej współpracy z instytucjami publicznymi i firmami prywatnymi tworzył umowy cywilnoprawne, min. przenoszące autorskie prawa majątkowe, zawierające klauzule poufności oraz umowy powierzenia danych osobowych. Szkolenia prowadzone przez Marcina Sobotę charakteryzuje się praktycznym podejściem do tematyki szkolenia.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Platforma ClickMeeting, wymagania: dostęp do Internetu, dostęp do mikrofonu i głośników, ewentualnie dostęp do kamery.
Platforma ClickMeeting, wymagania: dostęp do Internetu, dostęp do mikrofonu i głośników, ewentualnie dostęp do kamery.
Platforma ClickMeeting, wymagania: dostęp do Internetu, dostęp do mikrofonu i głośników, ewentualnie dostęp do kamery.
Platforma ClickMeeting, wymagania: dostęp do Internetu, dostęp do mikrofonu i głośników, ewentualnie dostęp do kamery.
Platforma ClickMeeting, wymagania: dostęp do Internetu, dostęp do mikrofonu i głośników, ewentualnie dostęp do kamery.

Rejestracja

Cena 1
405
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 1 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zniżki grupowe:
  • 21.12% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 22.35% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 23.59% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 24.82% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ATAI Marcin Sobota
  • Ulica i nr: Kącka 14
  • Kod pocztowy: 05-462
  • Miejscowość: Wiązowna
  • Numer NIP: 5321776304

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ATAI Marcin Sobota
05-462 Wiązowna, Polska Kącka 14

Organizator

ATAI Marcin Sobota
05-462 Wiązowna, Polska
Kącka 14
woj. mazowieckie
Firma All Training and IT zajmuje się organizacją szkoleń otwartych oraz zamkniętych. Nasze szkolenia zawsze są przygotowywane pod indywidualne potrzeby klienta. W roku 2012 zostaliśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!