Biuletyn informacji publicznej - podstawowy obowiązek podmiotów administracji publicznej. Szkolenie stacjonarne lub online.

O szkoleniu

Szkolenia prawne poświęcone informacji publicznej to kursy adresowane do pracowników wszystkich organów administracji publicznej, a zwłaszcza osób, które odpowiedzialne są w swojej pracy urzędniczej za udostępnianie informacji publicznej czy redagowanie stron BIP. Czym jest Biuletyn Informacji Publicznej i jakie przepisy regulują jego funkcjonowanie? Czemu służyć ma BIP? Co może, a co musi się w nim znaleźć? Odpowiedzi na te pytania powinien znać każdy urzędnik, a dostarcza ich zaprojektowane przez naszych ekspertów otwarte szkolenie. Prawo stanowiące podstawę istnienia BIP pozornie nie wydaje się skomplikowane, jednak w praktyce wielu pracowników administracji boryka się z różnymi problemami przy redagowaniu treści BIP. Oferowane przez nas szkolenia z prawa regulującego podstawy funkcjonowania i tworzenia Biuletynu, przekładają na prosty język nie zawsze czytelne formuły prawne i uczą, jak w praktyce stosować obowiązujące przepisy. Otwarte kursy prawa „Biuletyn Informacji Publicznej” mają na celu zapoznanie Uczestników zajęć z podstawą prawną funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej. Kursanci podczas szkolenia dowiedzą się, czym jest BIP, czemu ma służyć i jakie informacje są obligatoryjne do umieszczenia na BIP-ie, a jakie fakultatywne.

Zaprojektowane przez nas kursy dotyczące informacji publicznej to praktyczne szkolenia – prawo prezentujemy i wyjaśniamy na przykładach, a zaproponowane przez trenerów ćwiczenia koncentrują się na doskonaleniu konkretnych umiejętności. Szkolenia prawne „Biuletyn Informacji Publicznej” staramy się ponadto każdorazowo dostosować do potrzeb szkoleniowych danej grupy Kursantów, charakteru ich pracy i specyfiki urzędu, który reprezentują. Dzięki temu wybierający nasz kurs, nie tracą niepotrzebnie czasu i energii, ale zyskują skuteczne i przydatne w codziennej pracy i rozwiązywaniu realnych problemów szkolenie. Prawo w czasie zajęć przybliżają Kursantom wybitni znawcy teorii i praktyki prawa o udokumentowanych kwalifikacjach i imponującym doświadczeniu, a to gwarantuje najwyższy poziom szkolenia i wysoką skuteczność treningu.

Szkolenie otwarte „Biuletyn Informacji Publicznej” organizujemy w dwóch trybach. Kursy zdalne przygotowaliśmy z myślą o tych urzędnikach i kandydatach na stanowiska urzędnicze, którym trudno znaleźć czas, by zgłębiać prawo – szkolenia online pozwalają uniknąć czasochłonnej podróży i oferują naukę z dowolnego miejsca. Z kolei szkolenia stacjonarne „Biuletyn Informacji Publicznej” to kursy, które stwarzają najwięcej możliwości do inspirującej wymiany zawodowych doświadczeń. Serdecznie zapraszamy do zapisów na opracowany przez naszych ekspertów warsztat poświęcony BIP w jednym z wielu przygotowanych dla Państwa terminów. Do zobaczenia na szkoleniu!

Dlaczego warto wziąć udział?

Otwarty kurs „Biuletyn Informacji Publicznej” pozwala Kursantom zdobyć fachową wiedzę o:

  • przepisach regulujących dostęp do informacji publicznej;
  • podstawach prawnych istnienia BIP;
  • zasadach dotyczących zamieszczania treści w informacji publicznej;
  • często spotykanych błędach w pracy z BIP i sposobach ich unikania.

Szkolenie poświęcone BIP umożliwia Uczestnikom kursu zdobycie użytecznych umiejętności:

  • redagowania i zamieszczania treści w BIP zgodnie z istniejącymi przepisami;
  • samodzielnego opracowywania informacji do umieszczenia na Biuletynie Informacji Publicznej;
  • odpowiedniego oznaczania informacji umieszczanych na stronie BIP;
  • samodzielnego odszukiwania i korygowania błędów na witrynie BIP.

Szkolenie „Biuletyn Informacji Publicznej” pogłębia wyspecjalizowane kompetencje związane z:

  • zarządzaniem informacją publiczną;
  • interpretacją przepisów prawa;
  • praktycznym zastosowaniem norm prawnych.

Specjalistyczny kurs „Biuletyn Informacji Publicznej” prezentuje praktyczne aspekty tworzenia BIP i pozwala prawidłowo rozumieć i stosować związane z informacją publiczną prawo. Szkolenia z powyższej tematyki zapewniają Uczestnikom zajęć dostęp do eksperckiej wykładni przepisów i uczą ich praktycznego stosowania, co bezpośrednio przekłada się na większy komfort pracy Kursantów oraz pozytywnie wpływa na ich poczucie pewności przy realizacji zadań związanych z obsługą BIP i tworzeniem treści do niego przeznaczonych.

Kto powinien wziąć udział?
  • Pracownicy wszystkich organów administracji publicznej.
  • Osoby, które odpowiedzialne są w swojej pracy urzędniczej za udostępnianie informacji publicznej czy redagowanie stron BIP.

Program szkolenia

Rozpoczęcie zajęć. Określenie celów kursu. Diagnoza potrzeb szkoleniowych osób przybyłych na szkolenie – prawo do informacji publicznej, zasady redagowania informacji w BIP, aspekty techniczne BIP.

Moduł I. Informacja publiczna – wprowadzenie do tematyki BIP

  • Informacja publiczna – omówienie najważniejszych zasad wynikających z ustawy.
  • Kto ma obowiązek udostępniania informacji publicznej?
  • Rola i znaczenie Biuletynu Informacji Publicznej w kontekście prawa obywatela do dostępu do informacji publicznej.
  • Zasady udostępniania informacji poprzez BIP – jakie podmioty są zobligowane do prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej?

Moduł II. Redagowanie treści w Biuletynie Informacji Publicznej

  • Jakie informacje muszą być umieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej?
  • Jakie informacje można udostępniać przez BIP?
  • Czego nie można zamieszczać na witrynie Biuletynu Informacji Publicznej?
  • Jak prawidłowo oznaczyć informacje w BIP (wytworzył, udostępnił itp.)?
  • Kto może być redaktorem BIP-u? – obligatoryjne i fakultatywne informacje o redakcji BIP.
  • Aspekty techniczne BIP.
  • Dostęp do Biuletynu Informacji Publicznej dla osób niepełnosprawnych (słabo widzących).

Moduł III. Udostępnianie informacji publicznej na stronach BIP – wybrane aspekty prawne

  • Jak przestrzegać zasad odnoszących się do prywatności osób fizycznych podczas publikacji informacji? (ochrona danych osobowych w BIP).
  • Anonimizacja informacji zamieszczanych na witrynie BIP – zasady.
  • Odpowiedzialność za nieudostępnienie informacji publicznej.

Moduł IV. Dobre praktyki i sposoby unikania błędów przy redakcji BIP

  • Najczęstsze błędy popełniane przy redagowaniu Biuletynu Informacji Publicznej.
  • Terminy na udostępnianie informacji publicznej za pośrednictwem BIP.
  • Omówienie BIP-u na wybranych przykładach – przegląd dobrych i złych praktyk.

Zakończenie kursu. Powtórzenie najważniejszych zagadnień – BIP oraz związane z udostępnianiem informacji publicznej prawo. Szkolenia z redagowania Biuletynu Informacji Publicznej kończą się panelem pytań i odpowiedzi podsumowujących zdobytą przez Kursantów wiedzę.

Czas trwania

  • 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
  • 15:00 Zakończenie szkolenia.
  • W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.

Prelegenci

Marcin Sobota
Prawnik. Trener biznesu.

DOŚWIADCZENIE:

Podczas swojej pracy zawodowej zdobył wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie prawa cywilnego, administracyjnego, prasowego postępowania administracyjnego etc.

Przeprowadza audyty dotyczące bezpieczeństwa informacyjnego, z uwzględnieniem ochrony danych osobowych i tajemnicy przedsiębiorstwa.  Był członkiem komisji przetargowych.

Był jednym z partnerów (wraz z Radą OPZZ) Województwa Łódzkiego i Związkiem Nauczycielstwa Polskiego w Politechnice Łódzkiej w projekcie pn. „Kompetentne kadry związkowe województwa łódzkiego”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 2.16 PO WER: usprawnienie procesu stanowienia prawa.

Jest autorem jednego z rozdziałów podręcznika dla członków dialogu społecznego w ramach projektu, pn „Skuteczni uczestnicy dialogu społecznego”, pt. „Prawo samorządowe dla uczestników dialogu społecznego”.

Jest autorem jednego z rozdziałów podręcznika dla członków dialogu społecznego pt. „Ustawa o dostępie do informacji publicznej”, w ramach Projektu „Partnerzy Społeczni – Profesjonalni Uczestnicy Dialogu Społecznego”.

W ramach Projektu „Partnerzy Społeczni – Profesjonalni Uczestnicy Dialogu Społecznego” jest autorem szkoleń  e-learningowych dla członków dialogu społecznego w następującej tematyce:

  • „Zasady działania i uprawnienia organów samorządowych i rządowych – kompendium wiedzy dla osób uczestniczących w dialogu społecznym z ramienia związków zawodowych”.
  • „Rozporządzenie o ochronie danych osobowych – niezbędne informacje dla osób uczestniczących w dialogu społecznym z ramienia związków zawodowych”.
  • W ramach projektu, pn „Skuteczni uczestnicy dialogu społecznego” jest autorem szkoleń e-learningowych, pt: „Dostęp do informacji publicznej dla uczestników dialogu społecznego”.

WYKSZTAŁCENIE:

  • Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego
    w Warszawie, Wydział Prawa.
  • Politechnika Warszawska Wydział Geodezji i Kartografii.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.

Rejestracja

Cena katalogowa
785
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 810 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją. 
  2. Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne. 
  3. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą. 
  4. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości. 

BUR, KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Human Skills
  • Ulica i nr: Widok 18/2
  • Kod pocztowy: 00-023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 6721761910

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska Widok 18/2

Organizator

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Human Skills We Make You Grow Dlaczego warto nam zaufać? - Gazeta Finansowa przyznała nam wyróżnienie Firma szkoleniowa roku 2019 r., 2021 r., 2022 r. oraz ponownie w 2023r. - Prowadzimy szkolenia dla firm, administracji i osób prywatnych. - ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!