O szkoleniu
Zaprezentowanie w jaki sposób dokonywać analiz niezbędnych do stworzenia dobrego biznesplanu. Uczestnicy poznają rolę, funkcje oraz zasady tworzenia biznesplanów. Dowiedzą się jakie informacje należy zawrzeć w każdej z części biznesplanu.
Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczne umiejętności z zakresu projektowania i tworzenia biznesplanu. Dowiedzą się na jakie elementy należy zwrócić uwagę, aby uwypuklić je pod kątem późniejszej oceny projektu inwestycyjnego. Poznają również metody przygotowywania prognoz finansowych oraz sposoby analizy efektywności inwestycyjnej projektu.
Potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu:
Certyfikat ukończenia szkolenia Fundacji Rozwoju Rachunkowości.
UWAGA
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dla 2-3 osób, jak również w formie zamkniętej, dostosowanego do Państwa potrzeb. Aby uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt z opiekunem szkolenia.
Szkolenie przygotowane jest z myślą o kadrze kierowniczej pionów przedsiębiorstwa, właścicielach przedsiębiorstw, pracownikach samodzielnych oraz wszystkich, którzy pragną uzupełnić swoją wiedzę z zakresu opracowania biznesplanów projektów inwestycyjnych.
Program szkolenia
BIZNESPLAN W REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO, DZIEŃ I
1. Cel i potrzeba zarządzania finansowego:
- istota projektów inwestycyjnych
- maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa
- mierzalność realizacji celów przedsiębiorstwa
2. Zmiana wartości pieniądza w czasie:
- zmienność wartości pieniądza w czasie a inflacja
- porównywalność kwot w różnych okresach
3. Szacowanie wolnych przepływów finansowych:
- różnica pomiędzy przepływami pieniężnymi netto, operacyjnymi przepływami pieniężnymi a wolnymi przepływami pieniężnymi
4. Mierniki oceny projektów inwestycyjnych (NPV, IRR):
- kryteria decyzyjne
- IRR – stosować czy nie?
- wybór pomiędzy kilkoma identycznie rentownymi projektami
BIZNESPLAN W REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO, DZIEŃ II
5. Etapy przygotowania biznesplanu:
- prognozy operacyjne
- prognozy sprzedaży
- koszty stałe i zmienne
- ocena wskaźnikowa
- kluczowe wskaźniki efektywności
- analiza wrażliwości
6. Szacowanie stóp kosztu kapitału finansującego inwestycje:
- kształtowanie się kosztu kapitału obcego
- czynniki wpływające na poziom kosztu kapitału własnego
- dlaczego koszt kapitału własnego jest wyższy od kosztu kapitału obcego
7. Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem:
- poziomy należności
- zarządzanie zapasami
- poziomy gotówki
Czas trwania
2 dni, 09:00 - 16:15
Prelegenci
Tomasz Zdziarski
Doświadczony manager i przedsiębiorca. Tomasz posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania, finansów oraz controllingu, zdobyte w takich branżach jak FMCG, telekomunikacyjnej, lotniskowej. Był odpowiedzialny m.in. wdrożenia systemów controllingowych, za budowę procedur i narzędzi do oceny opłacalności projektów rozwojowych, analizę potencjału przedsiębiorstw, tworzenie modeli biznesowych i biznes planów. Przez wiele lat zarządzał przedsiębiorstwem produkcyjnym. Aktualnie pełni funkcję Dyrektora ds. Finansów i Controllingu w przedsiębiorstwie budowlano-deweloperskim, a także prowadzi własną działalność biznesową. Tomasz specjalizuje się w szkoleniach oraz doradztwie w zakresie controllingu, finansów, analiz oraz zarządzania. Ma na koncie zrealizowane ponad 4.000 godzin szkoleniowych. Głównym obszarem zawodowym i szkoleniowo-doradczym jest łączenie praktycznej wiedzy zarządczej, finansowej w usprawnieniu procesów biznesowych w przedsiębiorstwie. Atutem prowadzonych zajęć jest praktyczne podejście, wsparte wykorzystaniem pakietu MS Office w codziennej pracy zarówno pracowników operacyjnych jak też managerów. Tomasz posiada tytuł Master of Business Administration. Jest absolwentem kierunku Finanse i Rachunkowość ze specjalizacją Inżynieria Finansowa. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu Systemów Informacyjnych i Analizy Danych, a także kurs dla Kontrolerów Biznesowych oraz inne liczne szkolenia. Posiada także dyplom Advanced Controlling Business Partner przyznawany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów (ICV) oraz tytuł IBCS® Certified Analyst. Współautor książki „Kredyty, pożyczki i gwarancje bankowe” – wyd. Wolters Kluwer Polska.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Centrum Szkoleniowe FRR
- Ulica i nr: Moniuszki 4/8
- Kod pocztowy: 40-005
- Miejscowość: Katowice
- Numer NIP: 5252288204