O szkoleniu
Perspektywa finansowa UE na lata 2021-2027 to nowe zasady opracowywania, realizacji i rozliczania projektów dofinansowanych ze środków unijnych, to większe ryzyko przeniesione na beneficjenta środków unijnych. Celem szkolenia jest identyfikacja najczęściej popełnianych błędów w projektach unijnych dla zapewnienia prawidłowej realizacji i poprawnego rozliczania projektów. Nabycie przez uczestników umiejętności unikania pułapek w obowiązujących regulacjach i wytycznych oraz umiejętności podejmowania w ramach projektu właściwych decyzji bez ryzyka zwrotu dofinansowania.
Uczestnicy uzyskają aktualne informacje na temat:
- najczęściej diagnozowanych w wyniku kontroli błędów w projektach,
- interpretacji przepisów i regulacji obowiązujących w ramach realizowanych zadań w projekcie oraz zasad jego rozliczania,
- ryzyka podejmowanych w ramach projektu decyzji,
- czynników które zwiększają lub zmniejszają ryzyko popełnienia błędu w projekcie.
Wynikiem szkolenia będzie możliwość wykorzystania w praktyce wiedzy dotyczącej najczęściej popełnianych błędów w projektach dofinansowanych z funduszy unijnych i skutecznego ich unikania.
Korzyścią dla uczestników jest:
• wygodna forma szkolenia (stacjonarne, hybrydowe, online);
• połączenie mini-wykładów/podcastów z ćwiczeniami, case study, FAQ;
• wymiana doświadczenia z innymi uczestnikami podczas wspólnej dyskusji;
• możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji;
• każdy z uczestników otrzyma komplet interesujących materiałów szkoleniowych.
Do udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy:
• przedstawicieli wnioskodawców aplikujących o wsparcie;
• koordynatorów i kierowników projektu;
• partnerów, konsorcjantów, podmioty upoważnione do ponoszenia wydatków;
• personel projektu;
• pracowników działów zakupów i zamówień;
• głównych księgowych i kierowników działów finansowo-księgowych;
• opiekunów projektów z ramienia instytucji zarządzającej, instytucji pośredniczącej, instytucji wdrażającej;
pracowników instytucji audytowej
Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany jest tak aby w programie mogły uczestniczyć zarówno osoby z doświadczeniem w zakresie realizacji projektów unijnych, jak również przedstawiciele instytucji, organizacji i przedsiębiorstw, którzy nie mieli jeszcze styczności z procesem realizacji przedsięwzięć dotowanych z Unii Europejskiej.
Program szkolenia
PODPISANIE UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTU I CO DALEJ ?
1. Jak wykryć wszystkie obowiązki beneficjenta?
2. Wprowadzanie zmian w projekcie - jak to robić prawidłowo i skutecznie?
3. Delegowanie zadań w projekcie.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAKRESIE UDZIELANIA ZAMÓWIEN PUBLICZNYCH W RAMACH PROEJKTU
1. Najczęściej spotykane błędy popełniane w ramach zamówień udzielanych zgodnie z zasadą konkurencyjności jak ich uniknąć?
2. Najczęściej spotykane błędy popełniane w ramach zamówień udzielanych zgodnie z ustawą PZP jak ich uniknąć?
3. Jak prawidłowo wybrać ofertę?
4. Obszar podlegający kontroli w zakresie udzielanych zamówień - o czym należy pamiętać?
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAKRESIE WYKONANIA RZECZOWEGO PROJEKTU
1. Błędy popełniane w obszarze wykonania zakresu rzeczowego projektu,
2. Czego nie wolno robić, czego unikać ?
3. Błędy w zakresie monitorowania wykonania rzeczowego projektu,
4. Błędy w zakresie utrzymania zgodności projektu z politykami wspólnotowymi,
5. Błędy w zakresie przetwarzania danych osobowych,
6. Jak poprawnie analizować wskaźniki produktu i rezultatu w projekcie?
7. Działania naprawcze w projekcie, jak zniwelować konsekwencje popełnionych błędów?
8. Jak minimalizować ryzyka w projekcie?
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA FINANSOWEGO PROJEKTEM
1. Błędy popełniane w obszarze wykonania zakresu finansowego projektu,
2. Czego nie wolno robić, czego unikać?
3. Błędy w zakresie monitorowania wykonania finansowego projektu,
4. Działania naprawcze w projekcie, jak zniwelować konsekwencje popełnionych błędów?
5. Jak minimalizować ryzyka finansowe w projekcie?
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAKRESIE KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW
1. Błędy powodujące utratę kwalifikowalności projektu,
2. Błędy powodujące utratę kwalifikowalności beneficjenta ostatecznego,
3. Błędy powodujące utratę kwalifikowalności wydatków w projekcie,
4. Brak zgodności ponoszonych wydatków z budżetem projektu,
5. Ocena kwalifikowalności wydatków w projekcie.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W OBSZARZE SPRAWOZDAWCZOŚCI I ROZLICZANIA PROJEKTU
1. Polityka rachunkowości wnioskodawcy a błędy w projekcie,
2. Najczęściej spotykane błędy w obszarze rozliczania i sprawozdawczości projektu,
3. Błędy w dokumentach potwierdzających poniesienie wydatku,
4. Jak przygotować dokumenty projektu do rozliczenia i kontroli?
5. Błędy najczęściej wykrywane przy rozliczaniu projektu?
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W OBSZARZE ROZLICZANIA KOŃCOWEGO PROJEKTU
1. Najczęściej spotykane błędy w obszarze rozliczania końcowego projektu,
2. Błędy w dokumentach w zakresie obowiązku informacji i promocji,
3. Jak przygotować dokumenty projektu do ostatecznego rozliczenia i zamknięcia projektu?
4. Błędy najczęściej wykrywane przy rozliczaniu końcowym projektu,
5. Jak utrzymać trwałość projektu i nie utracić dotacji?
PODSUMOWANIE, PYTANIA I ODPOWIEDZI
Czas trwania
Stacjonarne:
Dzień I: 10:00 - 18:00
Dzień II: 09:00 - 17:00
ONLINE:
Dzień I i II: 09:00 - 15:00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 390 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
PoRegulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
