O szkoleniu
Komunikacja to jeden z najważniejszych aspektów funkcjonowania z drugim człowiekiem. Komunikujemy się nie tylko za pomocą słów, ale także poprzez gesty, mimikę itp. Wszystko to wpływa na jakość naszych relacji. A ponieważ z komunikacja mamy do czynienia na co dzień, pracując w zespołach i funkcjonując wśród ludzi, warto znać zasady i narzędzia, które nam to ułatwią. Do udziału w szkoleniu z efektywnej komunikacji w zespole pracowniczym zapraszamy więc osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze skuteczną komunikacją zespołową.
Po szkoleniu z budowania efektywnego zespołu pracowniczego uczestnicy będą w stanie:
- Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu w firmie
- Zdiagnozować własną rolę w zespole pracowniczym
- Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne w zespołach
- Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
- Skutecznie udzielić informacji zwrotnej w obrębie zespołu
- Docenić wartość wspólnej pracy zespołowej
Szkolenie kierowane jest do nowych Liderów, czyli obecnych i przyszłych Dyrektorów, Kierowników i Menedżerów, których zadaniem będzie motywowanie zespołu do osiągania określonych celów biznesowych.
Program szkolenia
MODUŁ I. EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
Ten moduł wyjaśnia to, jak funkcjonuje zespół. Uczestnicy poznają etapy budowania zespołu i najważniejsze aspekty, które wpływają na kształtowanie relacji na poszczególnych etapach. Każdy z uczestników zdobędzie też wiedzę o tym, w jaki sposób różnią się w myśleniu i działaniu poszczególne osoby w zespole i co za tym idzie, w jaki sposób się z nimi komunikować.
- Cechy efektywnych zespołów - cechy dobrej współpracy między pracownikami, czyli o pracy grupowej
- Jak budować zespół, czyli etapy tworzenia się zespołów (fazy budowania zespołu)
- Strukturalizacja czasu na poszczególnych etapach rozwoju zespołu pracowniczego
- Role zespołowe - Teoria ról pełnionych w zespole i stylów działania, które za tym idą
- Autodiagnoza własnej roli w zespole pracowników firmy
- Budowanie współpracy w zespole - współdziałanie w zespole, zasady współpracy w zespole, cechy dobrej współpracy w zespole
- Dynamika procesu grupowego
- Skuteczna komunikacja w grupie pracowników - dlaczego różnorodność jest nam potrzebna i jak komunikować się z różnymi „typami” ludzkimi
MODUŁ II. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE PRACOWNICZYM
Na czym polega komunikacja w pracy zespołowej? Jak powinna wyglądać efektywna komunikacja w zespole pracowniczym? Ten moduł ma na celu praktyczne przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych takich jak: udzielanie informacji zwrotnej, przekazywanie komunikatu, mówienie wprost itp.
- Podstawowe zasady komunikacji w zespole - dobra komunikacja w zespole
- Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu. Warunki skutecznej komunikacji w zespole
- Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
- Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje
- Przekazywanie informacji zwrotnej innym członkom zespołu pracowników
- Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
- Skąd się bierze plotka?
MODUŁ III. KOMUNIKACJA ZESPOŁOWA I GRY PSYCHOLOGICZNE
W trakcie tej części uczestnicy poznają teorią dotyczącą budowania relacji, opartą na grach psychologicznych i rolach, jakie w tych grach przyjmujemy. Poznają także metody wychodzenia z gier.
- Style komunikacji, które każdy z nas stosuje w komunikacji w zespole pracowniczym i nie tylko
- Gry psychologiczne, w które „wpadamy”
- Słuchanie - jeden z najważniejszych elementów komunikacji w pracy zespołowej
- Mowa ciała - niewerbalny przekaz informacji w ramach komunikacji zespołowej
MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI W EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE PRACOWNIKÓW FIRMY
Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją.
- Przejmowanie inicjatywy w rozmowie z członkami zespołu pracowników
- Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
- Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
- Teoria dwóch mózgów - umiejętność doboru argumentacji
- Przekonywanie innych pracowników zespołu do swoich racji
Czas trwania
I dzień: 10:00-17:00, II dzień: 09:00-16:00
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
ALEKSANDRA CHRAPKO
Doświadczenie
Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Posiadam także doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.
Obszary specjalizacji
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu:
- zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole)
- rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty)
- podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta
Moje najciekawsze szkolenie
Oczywiście każde spotkanie z nowymi ludźmi jest ciekawe i niepowtarzalne. Spośród wielu sytuacji szkoleniowych, szczególnie jedna utkwiła mi w pamięci. Było to szkolenie dla kadry zarządzającej, jednej z firm branży usługowej. Tak się złożyło, że większość uczestników była dużo starsza ode mnie. Oczywiście nigdy nie stanowiło to dla mnie problemu, niemniej jednak kontakt z wieloletnimi, doświadczonymi pracownikami jest zawsze pewnego rodzaju wyzwaniem, i wzbudza zrozumiały respekt. Po zakończeniu szkolenia, podszedł do mnie jeden z uczestników mówiąc, iż dobrze jest, że są młode osoby, które potrafią uczyć, a nie pouczać. Dodał także, że szkolenie wskazało mu kolejne obszary, w których może się rozwijać. Ta sytuacja utwierdziła mnie w przekonaniu, że zawsze jest czas na doskonalenie, a moja praca ma sens.
Hobby
Interesuję się tańcem, szczególnie towarzyskim, który przez 10 lat trenowałam. Zimą jeżdżę na nartach. Uwielbiam podróżować, zwłaszcza do krajów, w których nie brakuje słońca i ciepła ;-)
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
Masz pytania? Napisz do nas
