Budowanie zespołu i komunikacja w grupie

O szkoleniu

Komunikacja to jeden z najważniejszych aspektów funkcjonowania z drugim człowiekiem. Komunikujemy się nie tylko za pomocą słów, ale także poprzez gesty, mimikę itp. Wszystko to wpływa na jakość naszych relacji. A ponieważ z komunikacja mamy do czynienia na co dzień, pracując w zespołach i funkcjonując wśród ludzi, warto znać zasady i narzędzia, które nam to ułatwią. Do udziału w szkoleniu z efektywnej komunikacji w zespole pracowniczym zapraszamy więc osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze skuteczną komunikacją zespołową.

Dlaczego warto wziąć udział?

Po szkoleniu z budowania efektywnego zespołu pracowniczego uczestnicy będą w stanie:

  • Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu w firmie
  • Zdiagnozować własną rolę w zespole pracowniczym
  • Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne w zespołach
  • Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
  • Skutecznie udzielić informacji zwrotnej w obrębie zespołu
  • Docenić wartość wspólnej pracy zespołowej
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierowane jest do nowych Liderów, czyli obecnych i przyszłych Dyrektorów, Kierowników i Menedżerów, których zadaniem będzie motywowanie zespołu do osiągania określonych celów biznesowych.

Program szkolenia

MODUŁ I. EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA W ZESPOLE

Ten moduł wyjaśnia to, jak funkcjonuje zespół. Uczestnicy poznają etapy budowania zespołu i najważniejsze aspekty, które wpływają na kształtowanie relacji na poszczególnych etapach. Każdy z uczestników zdobędzie też wiedzę o tym, w jaki sposób różnią się w myśleniu i działaniu poszczególne osoby w zespole i co za tym idzie, w jaki sposób się z nimi komunikować. 

  1. Cechy efektywnych zespołów - cechy dobrej współpracy między pracownikami, czyli o pracy grupowej
  2. Jak budować zespół, czyli etapy tworzenia się zespołów (fazy budowania zespołu)
  3. Strukturalizacja czasu na poszczególnych etapach rozwoju zespołu pracowniczego
  4. Role zespołowe - Teoria ról pełnionych w zespole i stylów działania, które za tym idą
  5. Autodiagnoza własnej roli w zespole pracowników firmy
  6. Budowanie współpracy w zespole - współdziałanie w zespole, zasady współpracy w zespole, cechy dobrej współpracy w zespole
  7. Dynamika procesu grupowego
  8. Skuteczna komunikacja w grupie pracowników - dlaczego różnorodność jest nam potrzebna i jak komunikować się z różnymi „typami” ludzkimi


MODUŁ II. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE PRACOWNICZYM

Na czym polega komunikacja w pracy zespołowej? Jak powinna wyglądać efektywna komunikacja w zespole pracowniczym? Ten moduł ma na celu praktyczne przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych takich jak: udzielanie informacji zwrotnej, przekazywanie komunikatu, mówienie wprost itp. 

  1. Podstawowe zasady komunikacji w zespole - dobra komunikacja w zespole
  2. Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu. Warunki skutecznej komunikacji w zespole
  3. Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
  4. Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje
  5. Przekazywanie informacji zwrotnej innym członkom zespołu pracowników
  6. Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
  7. Skąd się bierze plotka?


MODUŁ III. KOMUNIKACJA ZESPOŁOWA I GRY PSYCHOLOGICZNE

W trakcie tej części uczestnicy poznają teorią dotyczącą budowania relacji, opartą na grach psychologicznych i rolach, jakie w tych grach przyjmujemy. Poznają także metody wychodzenia z gier. 

  1. Style komunikacji, które każdy z nas stosuje w komunikacji w zespole pracowniczym i nie tylko
  2. Gry psychologiczne, w które „wpadamy”
  3. Słuchanie - jeden z najważniejszych elementów komunikacji w pracy zespołowej
  4. Mowa ciała - niewerbalny przekaz informacji w ramach komunikacji zespołowej


MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI W EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE PRACOWNIKÓW FIRMY

Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją. 

  1. Przejmowanie inicjatywy w rozmowie z członkami zespołu pracowników
  2. Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
  3. Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
  4. Teoria dwóch mózgów - umiejętność doboru argumentacji
  5. Przekonywanie innych pracowników zespołu do swoich racji

Czas trwania

I dzień: 10:00-17:00, II dzień: 09:00-16:00

Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia

Prelegenci

ALEKSANDRA CHRAPKO

Doświadczenie

Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Posiadam także doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.

Obszary specjalizacji

W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu:

  • zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole)
  • rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty)
  • podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta

Moje najciekawsze szkolenie

Oczywiście każde spotkanie z nowymi ludźmi jest ciekawe i niepowtarzalne. Spośród wielu sytuacji szkoleniowych, szczególnie jedna utkwiła mi w pamięci. Było to szkolenie dla kadry zarządzającej, jednej z firm branży usługowej. Tak się złożyło, że większość uczestników była dużo starsza ode mnie. Oczywiście nigdy nie stanowiło to dla mnie problemu, niemniej jednak kontakt z wieloletnimi, doświadczonymi pracownikami jest zawsze pewnego rodzaju wyzwaniem, i wzbudza zrozumiały respekt. Po zakończeniu szkolenia, podszedł do mnie jeden z uczestników mówiąc, iż dobrze jest, że są młode osoby, które potrafią uczyć, a nie pouczać. Dodał także, że szkolenie wskazało mu kolejne obszary, w których może się rozwijać. Ta sytuacja utwierdziła mnie w przekonaniu, że zawsze jest czas na doskonalenie, a moja praca ma sens.

Hobby

Interesuję się tańcem, szczególnie towarzyskim, który przez 10 lat trenowałam. Zimą jeżdżę na nartach. Uwielbiam podróżować, zwłaszcza do krajów, w których nie brakuje słońca i ciepła ;-)

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: tylko stacjonarne

Rejestracja

Szkolenie w siedzibie Klienta
za grupę do 12 os.
6 870
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Do podanej ceny szkolenia  zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
  • W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Jeżeli jesteś zainteresowany podniesieniem kompetencji swoich pracowników zachęcamy do skorzystania z dofinansowania do szkoleń.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Podłącze 31
  • Kod pocztowy: 30-218
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6772295062

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska ul. Podłącze 31

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska
ul. Podłącze 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!