Budowanie zespołu i współpraca w zespole – praktyczny 2-dniowy warsztat dla liderów dbających o wzrost motywacji i zaangażowania w realizację celów przez pracow

O szkoleniu

Cel szkolenia

Uzyskanie wiedzy i umiejętności na temat metod budowania i prowadzenia skutecznego zespołu oraz poprawy relacji międzyludzkich i atmosfery współpracy w środowisku pracy. Doskonalenie umiejętności zarządzania zespołem tak, aby wszyscy jego członkowie mogli współpracować ze sobą jak najlepiej korzystając ze swych talentów i potencjału. Poznanie korzyści płynących z pracy zespołowej.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy będą:
• Wiedzieli na jakim etapie rozwoju grupy znajduje się ich własny zespół. Czego potrzebuje by sprawniej funkcjonować.
• Potrafili rozpoznać role grupowe w jakich odnajdują się ich pracownicy i wykorzystać je do właściwego przydzielania zadań
• Umieli zapobiegać sytuacjom konfliktowym w zespole
• Potrafili posługiwać się skutecznymi technikami komunikacyjnymi w relacjach społecznych
• Potrafili prawidłowo formułować konstruktywną krytykę i informację zwrotną,
• Wiedzieli na czym polega asertywność w relacjach zawodowych
• Potrafili wyrażać swoje opinie w asertywny sposób
• Nabędą umiejętność dystansowania się do trudnych sytuacji, prowadzenia trudnych rozmów w spokojny i kompetentny sposób.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

 Szkolenie dedykowane jest kadrze menedżerskiej w organizacjach.

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

1. Sprawnie funkcjonowanie zespołu
a) Grupa, zespół, efekt synergii – podstawowe pojęcia
• Ćwiczenie: „Quo vadis?” – gra zespołowa
b) Zasady pracy zespołowej
c) Cechy wzorcowego zespołu
d) Dynamika rozwoju zespołu
• Ćwiczenie: Analiza przypadku
e) Diagnoza potencjału własnego zespołu
• Ćwiczenie: „Mój zespół”
f) Wykorzystanie ról grupowych i procesu grupowego do motywowania i stymulowania działania pracowników
• Ćwiczenie: Test.
2. Lider a relacje w zespole
a) Lider a zespół, czyli jak praca lidera przekłada się na cały zespół
b) Czynniki wpływające na dobre relacje w zespole
c) Lider jako partner w zespole
• Jak zmienia się rola postrzegania lidera?
• Jak zdobyć szacunek u pracowników?
d) Współpraca i partnerstwo jako główna idea kierowania zespołami
e) Indywidualizacja w zespole jest konieczna!
f) Jakie czynniki wpływają na pogorszenie się relacji w zespole?
g) 5 dysfunkcji pracy zespołowej
h) Przyczyny konfliktów: organizacyjne, społeczne, osobowe
i) Rodzaje konfliktów w organizacjach
3. Autorska Gra Szkoleniowa – Co się dzieje w organizacji? (gra wskazująca na wzajemne relacje pomiędzy liderami, a członkami zespołu)
4. Komunikacja w zespole – podstawowe narzędzie w budowaniu relacji w zespole
a) Standardy zespołowe – jak je komunikować i dlaczego są tak ważne?
b) Mów pozytywnym językiem, czyli zwracaj uwagę na dobór słów
c) Informacja zwrotna – narzędzie niezbędne lidera
d) Kiedy udzielać informacji zwrotnej w zespole, a kiedy w cztery oczy?
e) Przepływ informacji w zespole
• Przekazywanie najważniejszych informacji w zespole
• Mini Szkolenia: bhp, zmiana przepisów i procedur.
f) Komunikowanie zmian w zespole - jak uniknąć błędów związanych z komunikacją zmian?
g) Komunikacja pracowników w systemie zmianowym
• Dlaczego jest taka ważna?
• Budowanie odpowiedzialności wśród współpracowników za pracę w zespole.
h) Podstawowe typy rozmów z pracownikami:
• Pochwała
• Konstruktywna krytyka,
• Przekazywanie trudnych decyzji
• Rozmowa oceniająca
• Reakcje pracowników na poszczególne typy rozmów
• Scenki – symulacje rozmów z pracownikami (analiza pod kątem skuteczności przekazu i zachowania dobrych relacji w zespole)
5. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów
a) „Trudni” ludzie, czy trudne sytuacje w pracy?
b) Poznajemy osobowości
c) Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
d) Test osobowości Hartmana.
e) 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się
f) Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
• Analiza przypadku (wejście w rolę).
g) Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia
6. Osobowościowe style reagowania na konflikt
• Ćwiczenie: Test – model stylów reakcji na konflikt
7. Techniki zapobiegania i radzenia sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych w zespole
a) Asertywność – prosta metoda na zachowanie wzajemnego szacunku w zespole
b) Postawa asertywna – co oznacza?
c) Jak komunikacja asertywna wpływa na relacje międzyzespołowe
d) Siła komunikatów „JA” – ćwiczenie indywidualne.

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
-

Rejestracja

-
-
1 348
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 390 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!