O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy do udziału w interdyscyplinarnych warsztatach:
Budowanie zespołu i współpraca w zespole – praktyczny 2-dniowy warsztat dla liderów dbających o wzrost motywacji i zaangażowania w realizację celów przez pracowników.
Cel szkolenia
Uzyskanie wiedzy i umiejętności na temat metod budowania i prowadzenia skutecznego zespołu oraz poprawy relacji międzyludzkich i atmosfery współpracy w środowisku pracy. Doskonalenie umiejętności zarządzania zespołem tak, aby wszyscy jego członkowie mogli współpracować ze sobą jak najlepiej korzystając ze swych talentów i potencjału. Poznanie korzyści płynących z pracy zespołowej.
Korzyści dla uczestników Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy będą:
• Wiedzieli na jakim etapie rozwoju grupy znajduje się ich własny zespół. Czego potrzebuje by sprawniej funkcjonować.
• Potrafili rozpoznać role grupowe w jakich odnajdują się ich pracownicy i wykorzystać je do właściwego przydzielania zadań
• Umieli zapobiegać sytuacjom konfliktowym w zespole
• Potrafili posługiwać się skutecznymi technikami komunikacyjnymi w relacjach społecznych
• Potrafili prawidłowo formułować konstruktywną krytykę i informację zwrotną,
• Wiedzieli na czym polega asertywność w relacjach zawodowych
• Potrafili wyrażać swoje opinie w asertywny sposób
• Nabędą umiejętność dystansowania się do trudnych sytuacji, prowadzenia trudnych rozmów w spokojny i kompetentny sposób.
Szkolenie dedykowane jest kadrze menedżerskiej w organizacjach.
Program szkolenia
1. Sprawnie funkcjonowanie zespołu
a) Grupa, zespół, efekt synergii – podstawowe pojęcia
• Ćwiczenie: „Quo vadis?” – gra zespołowa
b) Zasady pracy zespołowej
c) Cechy wzorcowego zespołu
d) Dynamika rozwoju zespołu
• Ćwiczenie: Analiza przypadku
e) Diagnoza potencjału własnego zespołu
• Ćwiczenie: „Mój zespół”
f) Wykorzystanie ról grupowych i procesu grupowego do motywowania i stymulowania działania pracowników
• Ćwiczenie: Test.
2. Lider a relacje w zespole
a) Lider a zespół, czyli jak praca lidera przekłada się na cały zespół
b) Czynniki wpływające na dobre relacje w zespole
c) Lider jako partner w zespole
• Jak zmienia się rola postrzegania lidera?
• Jak zdobyć szacunek u pracowników?
d) Współpraca i partnerstwo jako główna idea kierowania zespołami
e) Indywidualizacja w zespole jest konieczna!
f) Jakie czynniki wpływają na pogorszenie się relacji w zespole?
g) 5 dysfunkcji pracy zespołowej
h) Przyczyny konfliktów: organizacyjne, społeczne, osobowe
i) Rodzaje konfliktów w organizacjach
3. Autorska Gra Szkoleniowa – Co się dzieje w organizacji? (gra wskazująca na wzajemne relacje pomiędzy liderami, a członkami zespołu)
4. Komunikacja w zespole – podstawowe narzędzie w budowaniu relacji w zespole
a) Standardy zespołowe – jak je komunikować i dlaczego są tak ważne?
b) Mów pozytywnym językiem, czyli zwracaj uwagę na dobór słów
c) Informacja zwrotna – narzędzie niezbędne lidera
d) Kiedy udzielać informacji zwrotnej w zespole, a kiedy w cztery oczy?
e) Przepływ informacji w zespole
• Przekazywanie najważniejszych informacji w zespole
• Mini Szkolenia: bhp, zmiana przepisów i procedur.
f) Komunikowanie zmian w zespole - jak uniknąć błędów związanych z komunikacją zmian?
g) Komunikacja pracowników w systemie zmianowym
• Dlaczego jest taka ważna?
• Budowanie odpowiedzialności wśród współpracowników za pracę w zespole.
h) Podstawowe typy rozmów z pracownikami:
• Pochwała
• Konstruktywna krytyka,
• Przekazywanie trudnych decyzji
• Rozmowa oceniająca
• Reakcje pracowników na poszczególne typy rozmów
• Scenki – symulacje rozmów z pracownikami (analiza pod kątem skuteczności przekazu i zachowania dobrych relacji w zespole)
5. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów
a) „Trudni” ludzie, czy trudne sytuacje w pracy?
b) Poznajemy osobowości
c) Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
d) Test osobowości Hartmana.
e) 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się
f) Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
• Analiza przypadku (wejście w rolę).
g) Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia
6. Osobowościowe style reagowania na konflikt
• Ćwiczenie: Test – model stylów reakcji na konflikt
7. Techniki zapobiegania i radzenia sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych w zespole
a) Asertywność – prosta metoda na zachowanie wzajemnego szacunku w zespole
b) Postawa asertywna – co oznacza?
c) Jak komunikacja asertywna wpływa na relacje międzyzespołowe
d) Siła komunikatów „JA” – ćwiczenie indywidualne.
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 390 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627