Buduj Employee Journey Map

O szkoleniu

Jedną z metod, która pozwala zrozumieć rotację czy brak zaangażowania pracowników jest przyjrzenie się doświadczeniom pracownika ( Employee Experience – EX). Jest to HR-owy ekwiwalentem doświadczenia klienta (Customer Experience-CX). By to zrobić potrzebne jest zwizualizowanie całej ścieżki podróży pracownika czyli Employee Journey Map.

Pracownik przechodzi przez procesy firmowe: rekrutację, on-boarding i off-boarding, szkolenia i transfer wiedzy, komunikację wewnętrzne, system benefitów, możliwość rozwoju, awansu i podwyżek wynagrodzenia. Prostym narzędziem pozwalającym zrozumieć doświadczenia pracownika w tej drodze jest zbudowanie jego ścieżki czyli Employee Journey Mapping.

Mapowanie, czyli graficzne przedstawienie procesu, jest wizualizacją emocji, opinii, wrażeń, zachowań, nawyków i potrzeb pracowników w całym „cyklu życia” w firmie. Niektóre programy dotyczące budowania doświadczenia pracowników (employee experience management) rozpoczynają się i kończą na ankiecie zaangażowania – pojedynczej, najczęściej wysyłanej raz do roku. To stanowczo za mało!

Mapowanie podróży pracownika (jako część EXM) pozwala zdefiniować momenty, które mają największe znaczenie dla pracownika i organizacji (punkty styku, momenty interakcji pracownika z organizacją), od employer brandingu, przez rekrutację i całą drogę do awansu i rozwoju kariery, aż do wyjścia.
Firma zaczyna rozumieć, co można zrobić, aby poprawić doświadczenia ludzi na każdym etapie.

Zapraszamy Cię na praktyczne szkolenie Buduj Employee Journey Map. Zaprojektuj Employee Journey Map krok po kroku i od razu wykorzystaj tę wiedzę do pracy nad konkretnym wyzwaniem.

Dlaczego warto wziąć udział?

Jakie korzyści ma Twoja firma z Employee Journey Mapp?

  • umiejętność zwinnego reagowania na dynamikę procesów, zachodzących w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
  • zatrzymanie talentów i wzrost konkurencyjności firmy jako pracodawcy
  • zmniejszenie kosztów związanych z rotacją
  • wpływ na wzrost zaangażowania pracowników, co przekłada się wprost na zyski firmy
  • wzrost skuteczności działań w obszarze EB
  •  zwiększenie poziomu lojalności pracowników
  • zwiększenie efektywności biznesowej organizacji

Jakie korzyści ma pracownik?

  • wzrost zaangażowania
  • wzrost satysfakcji z pracy
  • poczucie, że potrzeby pracownika są zauważane przez organizację i brane pod uwagę
  • poczucie docenienia
  • zwiększenie efektywności pracy

Wspólne korzyści:

  • wzrost satysfakcji i zaangażowania pracowników w realizację celów biznesowych firmy
  • budowanie kultury organizacji, w której ważne jest wzajemne zrozumienie celów i potrzeb
  • budowanie zaangażowanej i lojalnej kadry
Kto powinien wziąć udział?
  • Specjaliści, menagerowie odpowiedzialnych za przebieg konkretnych procesów (candidate experience, on-boarding, szkolenia)
  • Liderzy mniejszych firm i organizacji, którzy chcieliby lepiej odpowiadać na potrzeby swojego zespołu.
  • HR managerowie i HR Business Partnerzy
  • Specjaliści, menagerowie odpowiedzialni za people & culture & talent
  • Specjaliści, menagerowie odpowiedzialnych za learning & development
  • Osoby z obszaru CX, które chcą rozwijać swoje kompetencje o EX
  • Osoby, które szukają pomysłu na nowy zawód
  • EB managerowie i specjaliści

Program szkolenia

Program szkolenia:

Czym jest Employee Experience?

  • Definicje
  • Przykłady
  • Zależności
  • Insighty

Czym jest employee journey mapping?

  • Definicje
  • Employee journey map – zapoznanie z procesem mapowania i wykorzystywanymi narzędziami
  • Persona
  • Procesy strategiczne i punkty styku
  • Największe bóle, momenty prawdy i szybkie wygrane

Nauka mapowania, czyli budowy wzorcowej Employee Journey Map w narzędziu MIRO

  • Metodyka budowy EJM by ProOptima – wprowadzenie i warsztat
  • Proces: analiza-synteza-analiza-synteza – całościowy model budowy EJM
  • Źródła informacji o pracownikach potrzebnych do stworzenia mapy.
  • Proces tworzenia EJM w firmie: Fazy, role, wyzwania. Przed, w trakcie i po mapowaniu.
  • Definiowanie scenariusza
  • Budowanie Persony
  • Określanie KPI
  • Wskaźniki tzw. „miękkie”
  • Jak przekładać rezultaty „miękkie” na „twarde”

Employee Journey Map i co dalej?

  • Warunki organizacyjne do tworzenia map: różnorodność, zasoby, cele.
  • Analiza wypracowanych map: moment, narzędzia, cele.
  • Przegląd i weryfikacja przebiegu podróży-kiedy jest czas na uzupełnienia i zmiany czy rewizję
    mapy?

Z czym wyjdziesz po szkoleniu: Buduj Employee Journey Map – certyfikowane szkolenie otwarte – online?

  • Będziesz miał/a wiedzę i niezbędne kompetencje do tworzenia mapy podróży pracownika w MIRO
  • Będziesz umiał/a ją zastosować w każdym narzędziu, również offline
  • Otrzymasz gotowe szablony do wykorzystania w swojej pracy
  • Zdobędziesz wiedzę z zakresu employee experience management
  • Podniesiesz swoje kompetencje w firmie i na rynku pracy

Czas trwania

2 dni: 12h

Prelegenci

Elżbieta Gierczyńska - senior trener i konsultant jakości obsługi klienta, CX.

Specjalizuje się w 3 obszarach:

  • Prowadzeniu szkoleń z zakresu zarządzania zespołem: obsługi klienta, sprzedaży, CXM, zarzadzania zmianą, zarządzania reklamacjami, zarządzania call center. Mój konik to reklamacje, wyznaczanie celów i CXM.
  • Konsultowaniu doskonalenia procesów, optymalizacji, transformacji w dużych i średnich firmach – w tym Diversity and inclusion, Employee Experience (EX)
  • Pracy z wyższą kadrą menedżerską: dyrektorami, właścicielami firm, prezesami

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

1. Komputer z dostępem do Internetu
2. Zoom i Miro

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
4 900
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • dla każdego uczestnika/czki możliwość 60 min. bezpłatnej konsultacji jako follow-up do szkolenia
Zapisz się

Organizator

Pro Optima Sp. z o.o.
31-530 Kraków
Grzegórzecka 10B/205
woj. małopolskie
Pro Optima wspiera firmy wdrażające strategię wyróżniania się i budowania długotrwałych relacji z klientami poprzez doskonalenie kultury kontaktu z klientami, rozwój kluczowych kompetencji kadry kierowniczej oraz zespołów pracowników. Propagujemy...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Pro Optima Sp. z o.o.
31-530 Kraków Grzegórzecka 10B/205
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!