Budżetowanie i zarządzanie kosztami w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa

O szkoleniu

Szkolenie ma za zadanie przybliżyć w praktyce treści takie jak: cel finansowy zarządzania przedsiębiorstwem, budżetowanie kapitałów, budżetowanie gotówki, koszty w cyklu operacyjnym, zarządzanie kosztami: koszty stałe czy koszty zmienne, zarządzanie kosztami: koszty osobowe czy koszty utrzymywania majątku, zarządzanie kosztami: outsourcing czy bez outsourcingu (wytworzyć czy kupić), zarządzanie kosztami finansowymi (więcej długu czy więcej kapitału własnego), zarządzanie kosztami braku zapasów, zarządzanie kosztami obsługi należności, zarządzanie kosztami obsługi środków pieniężnych.

Jest to szkolenie prowadzone z perspektywy finansowej, a nie księgowej, prawniczej lub podatkowej. Szkolenie buduje wiedzę i umiejętności z zakresu finansowego patrzenia na firmę i jej procesy. Celem szkolenia jest przekazanie mocno osadzonej w nowoczesnej teorii - użytecznej praktycznie wiedzy i wykształcenie podstawowych umiejętności w zakresie skutecznego zastosowania kluczowych technik i narzędzi budżetowania ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnego podejścia do rachunku kosztów istotnych od strony finansowej i zarządzania decyzjami wpływającymi na te koszty.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • usprawnienie decyzji dotyczących procesów wpływających na tworzenie budżetów gotówkowych i kapitałowych, kosztów finansowych i niefinansowych i rentowności
  • zapoznanie się z prezentacją podstaw problematyki zarządzania płynnością finansową oraz poznanie elementów fundamentalnych dla prawidłowego zarządzania kapitałem pracującym
  • wzrost wrażliwości pracowników zaangażowanych w proces sprzedaży, projektowania, konstruowania, zaopatrzenia oraz przedstawicieli niefinansowej kadry kierowniczej na wpływ ich decyzji w wzrost wartości przedsiębiorstwa
  • zrozumienie mechanizmów związanych z nowoczesnym zarządzaniem kapitałem i wartością zachodzących w przedsiębiorstwie produkcyjnym.
Kto powinien wziąć udział?
  • kadry zarządzającej przedsiębiorstwem: niefinansowej i finansowej
  • pracowników decyzyjnych mających wpływ na operacje w przedsiębiorstwach nastawionych na wynik ekonomiczny i pracowników mających pośredni lub bezpośredni wpływ na strategiczne decyzje w organizacjach nonprofit i for-profit
  • małych i średnich przedsiębiorców i ich pracowników chcących zrozumieć jak poprawić produktywność i efektywność decyzji i działań w procesie funkcjonowania firmy
  • menedżerów wyższego i średniego szczebla, podejmujących decyzje dotyczące budżetów, kosztów i rentowności, a także specjalistów tworzących i administrujących systemem controllingu i budżetowania kapitałowego (strategicznego zarządzania strukturą kapitałową)
  • osób, które na co dzień zajmują się innymi zagadnieniami niż controlling finansowy, planowanie finansowe, sprawozdawczość, rachunkowość i finanse

Program szkolenia

MODUŁ I. CEL FINANSOWY ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM

  1. Przedsiębiorstwo jako źródło wolnych przepływów pieniężnych
  2. Maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa
  3. Koszt kapitału finansującego przedsiębiorstwo i jego wpływ na wartość przedsiębiorstwa
  4. Poziom ryzyka w procesie zarządzania przedsiębiorstwem i jego wpływ na wartość przedsiębiorstwa

MODUŁ II. BUDŻETOWANIE KAPITAŁÓW

  1. Docelowa struktura kapitału
  2. Szacowanie kosztu kapitałów obcych i budżetowanie kapitałów obcych
  3. Szacowanie kosztu kapitału własnego i budżetowanie kapitału własnego
  4. Szacowanie kosztu kapitałów hybrydowych
  5. Szacowanie i budżetowanie wolnych przepływów pieniężnych
  6. Ocena opłacalności i ryzyka projektów w oparciu o NPV, IRR
  7. Wykres IOS
  8. Wykres MCC
  9. Optymalny / docelowy budżet inwestycyjny

MODUŁ III. BUDŻETOWANIE KOSZTÓW

  1. Koszty stałe i koszty zmienne
  2. Koszty wydatkowe i koszty bezwydatkowe
  3. Koszty utopione
  4. Koszty alternatywne

MODUŁ IV. BUDŻETOWANIE GOTÓWKI

  1. Modele wyznaczania minimalnego - buforowego poziomu gotówki
  2. Model VB-LCL
  3. Modele wyznaczania i zarządzania poziomem gotówki
  4. Model Beranka
  5. Model baumola-Alaisa-Tobina
  6. Model Millera-Orra
  7. Model Stone'a
  8. Model Behlera
  9. Przejście od prognozy sprzedaży, przez budżet kosztów, przez budżet kapitałowy do prognozy zapotrzebowania na gotówkę

MODUŁ V. KOSZTY W CYKLU OPERACYJNYM

  1. 10 kroków tworzenia wartości
  2. Koszty tworzenia i utrzymywania zapasów
  3. Modele zarządzania zapasami
  4. Model ABC
  5. Model S,s
  6. Model VB-EOQ
  7. Model VB-POQ
  8. Koszty produkcji
  9. Koszty sprzedaży
  10. Koszty ściągnia należności
  11. Optymalizacja kosztów w procesie zarządzania należnościami
  12. Podejście VB-IAoAR (analiza przyrostowa należności przy uwzględnieniu koncepcji maksymalizacji wartości)
  13. Koszty opóźnień płatności - w jakich warunkach warto płacić w terminie

MODUŁ VI. ZARZĄDZANIE KOSZTAMI

  1. Koszty stałe czy koszty zmienne: czy płacić pracownikom od godziny czy od rezultatów
  2. Koszty osobowe czy koszty utrzymywania majątku: zautomatyzować produkcję czy zatrudnić więcej pracowników
  3. Outsourcing czy bez outsourcingu: wytworzyć czy kupić
  4. Jak zamieniać koszty wydatkowe na bezwydatkowe i odwrotnie, czyli wynająć czy kupić?
  5. Jak zmienią się koszty przy outsourcingu: czy prawdą jest, że przed kryzysem outsorcing opłacał się bardziej, a po kryzysie jest nieopłacalny?
  6. Zarządzanie kosztami finansowymi: więcej długu czy kapitału własnego
  7. Zarządzanie kosztami braku zapasów
  8. Zarządzanie kosztami obsługi należności
  9. Zarządzanie kosztami obsługi środków pieniężnych

Czas trwania

I dzień: 10:00-16:00, II dzień: 09:00-15:00

Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia

Prelegenci

Grzegorz Michalski

Specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w Instytucie Nauk Ekonomicznych Wydziału Inżynieryjno – Ekonomicznego, ekspert I stopnia do oceny merytorycznej projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.

Specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w Instytucie Nauk Ekonomicznych Wydziału Inżynieryjno – Ekonomicznego, ekspert I stopnia do oceny merytorycznej projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Autor wielu naukowych i praktycznych publikacji, w tym książek: Leksykon zarządzania finansami, Strategiczne zarządzanie płynnością finansową, Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem (razem z W. Pluta), Tajniki finansowego sukcesu (razem z K. Prędkiewicz), Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Strategie finansowe przedsiębiorstw, Wprowadzenie do zarządzania finansami przedsiębiorstwa, Ocena kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych, i innych. Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym. Także autor otwartych i zamkniętych seminariów, warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania finansami, zarządzania płynnością finansową, controllingu finansowego, analizy finansowej kontrahenta, finansowego studium wykonalności, oceny i analizy ryzyka i opłacalności projektów inwestycyjnych.

Wykształcenie:

  • Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (2015)
  • Doktor habilitowany finansów, bankowości i inwestycji (2014)
  • Doktor nauk ekonomicznych (2002)
  • Magister – specjalizacja finanse i bankowość (1998)
  • Technik, tartacznictwo i wyroby drzewne (1993)

Obszary specjalizacji:

  • Zarządzanie finansami
  • Finanse menedżerskie
  • Zarządzanie płynnością finansową
  • Kapitał pracujący netto,
  • Strategie zarządzania gotówką,
  • Zarządzanie skarbem (treasury management),
  • Ukierunkowane na tworzenie wartości zarządzanie kapitałem obrotowym (value-based working capital management).

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Szkolenie w siedzibie Klienta
za grupę do 12 os.
8 640
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
  • W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Jeżeli jesteś zainteresowany podniesieniem kompetencji swoich pracowników zachęcamy do skorzystania z dofinansowania do szkoleń.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Podłącze 31
  • Kod pocztowy: 30-218
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6772295062

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska ul. Podłącze 31

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska
ul. Podłącze 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!