Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/business-trainer-certificate-btc-75553-id14655

Informacje o szkoleniu

  • Business Trainer Certificate (BTC)


    ID szkolenia: 75553
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Zarządzanie
  • Termin szkolenia:

    Informacje o platformie szkoleniowej oraz wymaganiach technicznych:

    wymagany jest komputer z dostępem do internetu
    Godziny zajęć (czas trwania):
    104 godz., 13 dni
  • Organizator szkolenia:

    IBD Business School Sp. z o.o.
    ul. Panieńska 9
    03-704 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
IBD Business School Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Cele szkolenia:

Zarządzanie grupą w taki sposób, żeby skutecznie wpływać na proces uczenia się
w zespole i rozwój poszczególnych osób w zespole

Profesjonalne przygotowanie, prowadzenie i ewaluacja szkoleń

Poznanie metodologii i technik szkoleniowych

Profesjonalne planowanie, przygotowanie i prowadzenie szkoleń

Wybór i konstruowanie technik szkoleniowych w odpowiedzi na określone cele szkoleniowe

Zrozumienie psychologicznych mechanizmów uczenia się i specyfiki kształcenia dorosłych

Zarządzanie grupą szkoleniową ze zrozumieniem istniejących mechanizmów psychologicznych oraz prawidłowości, którymi rządzi się grupa szkoleniowa

Poznanie typologii postaw osób szkolonych i sposobów radzenia sobie z trudnymi zachowaniami

Szkolenie skierowane jest do:

  • Trenerzy biznesu
  • Trenerzy wewnętrzni
  • Menedżerowie zarządzający zespołami
  • Osoby przygotowujące się do roli trenera w biznesie

Program szkolenia:

SESJA I. ZARZĄDZANIE PROCESEM GRUPOWYM I ZARZĄDZANIE SOBĄ W PRZEBIEGU PROCESU GRUPOWEGO. ZARZĄDZAJ GRUPĄ!

1. Specyfika uczenia dorosłych

  • Jak uczą się dorośli
  • Psychologiczne mechanizmy uczenia się – elementy psychologii uczenia się i funkcjonowania mechanizmów pamięci
  • Podstawowe zasady uczenia się dorosłych
  • Etapy uczenia się dorosłych: cykl uczenia się doświadczalnego
  • według Kolba, stożek doświadczenia Dale’a
  • Style uczenia się
  • Bariery w uczeniu się dorosłych

2. Zasady pracy z grupami biznesowymi w kontekście procesu grupowego

  • Zawieranie i realizacja kontraktu w pracy z grupami – jak formułować kontrakt z różnymi rodzajami grup
  • Rodzaje grup i specyfika ich funkcjonowania – case study
  • Specyfika pracy z grupami biznesowymi
  • Techniki aktywizowania grupy
  • Abecadło trenerskie – prowadzenie dyskusji, wydawanie instrukcji, podsumowywanie ćwiczeń, używanie pomocy
  • Wybrane metody prowadzenia szkoleń
  • Humor w kontekście treningu

3. Współpraca i zarządzanie grupą w przebiegu procesu szkoleniowego

  • Rozumienie specyficznych zachowań ludzi.
  • Proces grupowy i jego wpływ na przebieg szkolenia – podstawowe zasady procesu grupowego
  • Kierowanie procesem poprzez wywieranie konstruktywnego wpływu na grupę i uczestników
    • Dopasowanie szkolenia do etapu procesu grupowego
    • Zjawiska grupowe i wpływ społeczny
  • Rozpoznawanie zjawisk grupowych i ćwiczenie sposobów efektywnego zarządzania procesem grupowym

 

SESJA II. PRACA Z GŁOSEM I CIAŁEM JAKO NARZĘDZIAMI PRACY TRENERA. ZARZĄDZAJ SOBĄ!

1. Metody i narzędzia pracy głosem. Dlaczego głos najlepiej ćwiczyć rano?

  • Czy głos jakim mówię jest najskuteczniejszy? – ćwiczenie
  • Czy głos jakim mówię to mój „naturalny” głos? – ćwiczenie
  • Jak stres wpływa na głos – co się dzieje z moim ciałem? – ćwiczenie
  • „Trener – skuteczny wojownik” Skuteczność technik karate zależy w dużej mierze od poprawności oddychania – jak to się łączy z moją komunikacją trenerską
  • Dlaczego oddech ma wpływ na całą moją komunikację? – korzyści dla pracy trenerskiej
  • Jak powrócić do i-buki „dobrego oddechu”– oddechu z dzieciństwa – ćwiczenie
  • Uruchomienie tłoczni brzusznej – ćwiczenie
  • Czym jest dźwięk i czy mam na niego wpływ – ćwiczenie
  • Praca nad siłą, głośnością dźwięku – umiejętność mówienia bez obciążania strun głosowych – ćwiczenie
  • Jak rozwijać niskie, budzące zaufanie barwy.
  • Aktywizowanie mechaniczne rezonatorów: piersiowego i głowowego ćwiczenie.
  • Połączenie intencji i techniki – zgodnie z zasadą, że głos wynika z myśli – „mruczenie w górach” – ćwiczenie

2. Metody i narzędzia pracy z własnym ciałem

  • Silendo nemo peccat – milczenie jest złotem – test świadomości ciała
  • Czy jesteś świadom, co robi Twoje ciało – analiza „przetrwać w ciszy”
  • Sesja feedbackowa – nawiązując do poprzedniego ćwiczenia analizujemy nagrania uczestników przygotowane przed warsztatem
  • Co jest najważniejsze w mowie ciała
  • Jak rozwijać mowę ciała nie tracąc naturalności – ćwiczenie
  • Budowanie elastyczności i spontaniczności w komunikacji – ćwiczenie
  • Doskonalenie porozumienia z rozmówcą, grupą – słuchanie i komunikowanie – ćwiczenie
  • Czy istnieje schemat „dobrego rozpoczęcia” – czyli co zrobić z ciałem, by „kupić” grupę

3. Metody i narzędzia pracy z ciałem w stresie. Zarządzaj tremą, a nie walcz z nią

  • Czy wiesz gdzie koncentruje się Twój stres?
  • Diagnostyka organizmu i zdefiniowanie stref stresu – analiza indywidualnych blokad w ciele, obszarów oraz symptomów działania stresu na ciało
  • Rozluźnienie spiętych mięśni – korzyści z umiejętności rozluźniania mięśni w pracy trenera – seria ćwiczeń
  • „Sekundowe rozluźnienia” czyli jak zarządzać swoim ciałem w stresie. Początek drogi do sekundowych rozluźnień.

PRZYGOTOWANIE DO SESJI: INDYWIDUALNA DIAGNOZA STYLU W ZAKRESIE MIMIKI, PANTOMIMIKI

1. Jeśli uczestnicy mają taką możliwość – prosimy o nagranie swojej prezentacji, zgodnie z założeniami:

  • Czas ok. 3 minut.
  •  Format nagrania dowolny – analogowy, cyfrowy.
  •  Fragment szkolenia/prezentacji – dowolny (zarówno może to być początek, jak i wybrany fragment).
  •  Kadry – prosimy o nagranie Państwa wystąpień tak, żeby była widoczna cała sylwetka na ekranie w maksymalnym zbliżeniu.

2. Nagrania będą przekazane przed szkoleniem trenerowi prowadzącemu w celu diagnozy indywidualnego stylu w zakresie mimiki, pantomimiki i głosu. Umożliwi to przygotowanie się trenera do analizy indywidualnych „wzorców pracy ciałem i głosem”  uczestników. Po analizie przez trenera i/lub wykorzystaniu na szkoleniu materiał nagrań zostanie zabezpieczony.

3. Prosimy na sesję przyjść w niekrepującym ubraniu. Nie muszą to być dresy, ważne, by były to rzeczy, w których czują się Państwo swobodnie. Panie prosimy o buty na płaskim obcasie.

 

SESJA III. „TOOLBOX TRENERA” – TRENING PRACY Z RÓŻNYMI METODAMI. KREUJ AKTYWNE METODY!

1. Toolbox – skrzynia narzędzi pracy trenera

  • Ćwiczenia i praca na case studys: rodzaje narzędzi i sposoby ich konstrukcji
  • Praca indywidualna i grupowa uczestników nad tworzeniem i walidacją narzędzi z wykorzystaniem symulacji procesu szkolenia
  • Skąd czerpać inspirację do tworzenia narzędzi szkoleniowych – wykorzystanie własnej, grupowej wiedzy i kreatywności
  • Pakiet kluczowych narzędzi szkoleniowych trenera biznesu
    • case study
    • zespołowe rozwiązywania problemów
    • dyskusje grupowe
    • role plays
    • gry i symulacje biznesowe
    • wideotrening
    • feedback trenerski – sztuka obserwacji i interpretacji biznesowej

2.  Dyskusja moderowana, studium przypadku, symulacja – skuteczne narzędzia w pracy z grupami biznesowymi

  • Analiza przypadku jako proces rozwiązywania problemów – korzystanie
    z metody
  • Jak zbudować studium przypadku?
    • różne podejścia do budowania studium
    • pisanie tekstu
    • testowanie
  • Mocne i słabe strony studium przypadku
  • Umiejętności doskonalone dzięki analizie przypadku
  • Ćwiczenia i praca na case studys: rodzaje narzędzi i sposoby ich konstrukcji
  • Odmiany dyskusji moderowanych
  • Trening prowadzenia dyskusji moderowanych

3. Szkolenie w parze trenerskiej – z czego wynika sukces współpracy trenerskiej

  • Zasady współpracy teamu trenerskiego
  • Zarządzanie wspólną przestrzenia
  • Zarządzanie czasem – dyscyplina i reżim czasowy
  • Trzymanie równowagi w aktywności szkoleniowej pomiędzy prowadzącymi
  • Techniki przekazywanie aktywności trenerskiej
  • Metody budowania i wzmacniania pozycji kotrenera
  • Model partnerskiego feedbacku rozwojowego

 

SESJA IV. ZAAWANSOWANE PROJEKTOWANIE SESJI SZKOLENIOWEJ. GRA KOMPETENCYJNA.  PROJEKTUJ SCENARIUSZ SZKOLENIA!

1. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych j – IAPS  

  • Klient a interesariusze szkolenia – podmioty, z których każdy ma swoje potrzeby i oczekiwania
  • Identyfikowanie potrzeb u różnych interesariuszy szkolenia – kogo badać – case study
  • Rodzaje metod badania potrzeb szkoleniowych
  • Wybór narzędzi badawczych – ćwiczenie
  • Praktyczne zasady konstrukcji podstawowych narzędzi do badania potrzeb szkoleniowych, w tym wywiadów z decydentem szkolenia, HR, uczestnikami – ćwiczenie
  • Analiza i wnioskowanie z zebranych informacji – ćwiczenie
  • Oczekiwania zbieżne i sprzeczne – rozwiązywanie kolizji między oczekiwaniami poszczególnych interesariuszy – case study
  • Rozpoznawanie i odróżnianie zachcianek szkoleniowych od rzeczywistych potrzeb klienta
  • Urealnianie potrzeb i oczekiwań klienta
  • Rekomendowanie działań pozaszkoleniowych, które mogą skutecznie pomóc klientowi w progresie uczestników i całej organizacji

2. Określanie celów i zarządzanie celami szkoleniowymi

  • Formułowanie ogólnych i operacyjnych celów treningu na podstawie IAPS – w zakresie wiedzy umiejętności, postaw – ćwiczenie
  • Które cele mogą zostać zrealizowane za pomocą szkolenia, a które wymagają innej aktywności organizacji lub działań wspierających – case study
  • Przełożenie celów na program szkolenia oraz na scenariusz szkolenia
  • Wzajemna zależność i głębokie różnice między programem szkolenia a scenariuszem szkolenia
  • Wybór metod szkoleniowych dopasowanych do celów ogólnych szkolenia i celów cząstkowych poszczególnych modułów szkoleniowych – ćwiczenie
  • Przygotowanie materiałów, pomocy i miejsca szkolenia zgodnego z założonymi celami
  • Maksymalizowanie efektywności osiągania celów szkoleniowych – zarządzanie czasem w przebiegu szkolenia
  • Pomiar stopnia realizacji celów i efektywności szkolenia – ewaluacja szkolenia wg Kirkpatricka
  • Wybór metody ewaluacji sesji szkoleniowej

3. Gra kompetencyjna „Projektuj scenariusz szkolenia”

Gra kompetencyjna ma na celu zintegrowanie i konkretne zastosowanie kompetencji i narzędzi trenerskich niezbędnych do stworzenia programu, zaplanowania, przygotowani sesji oraz zbudowania szczegółowego scenariusza szkolenia.

Uczestnicy w praktyce wykorzystają umiejętności i wiedzę pozyskaną w poprzednich modułach tej sesji, zwłaszcza dotyczącą IAPS i określania celów szkolenia. Zintegrują i zastosują również wiedzę zdobytą podczas poprzednich sesji BTC, szczególnie na temat zasad nauczania osób dorosłych, procesu grupowego, narzędzi i metod trenerskich.

Gra ma charakter symulacyjny, a zatem stając przed niemałym wyzwaniem, wykreowanym przez twórców gry, grupa doświadczy realnego procesu działań trenera od kontaktu z klientem, aż po skonstruowanie scenariusza sesji. Dzięki temu będzie przygotowana do samodzielnego przygotowania skutecznego, efektywnego i interesującego szkolenia.

 

SESJA V. WYWIERANIE WPŁYWU W PRACY TRENERA I TRUDNE SYTUACJE SZKOLENIOWE. PANUJ NAD TRUDNOŚCIAMI!

1. Kompetencje osobiste i zawodowe trenera a radzenie sobie z trudnymi sytuacjami

  • Predyspozycje psychologiczne w pracy trenera
  • Cechy skutecznego trenera
  • Reaktywność a proaktywność w budowaniu kompetencji trenerskich
  • Rola przekonań w psychologii osiągnięć – przekonania mobilizujące
    i motywujące do podnoszenia profesjonalizmu
  • Stereotypy i uprzedzenia wpływające na jakość procesu szkolenia i relacje
    z uczestnikami
  • Nawyki i wzorce zachowań blokujące efektywność trenera

2. Reguły, techniki i taktyki wywierania wpływu

  • Ważne reguły wywierania wpływu – prawo podobieństwa i sympatii (prawo aureoli), prawo pierwszeństwa i świeżości, prawo autorytetu, efekt Pigmaliona
  • Wywieranie wpływu a manipulacja
  • Techniki przeciwdziałania presji i manipulacji – zachowania asertywne
  • Negocjacyjne techniki radzenia sobie z presją i oporem – ćwiczenia w zespole
  • Rodzaje taktyk: konsultacja, racjonalna perswazja, ingracjacja, wymiana, koalicja, presja, inspiracja, legitymizacja
  • Prezentacja reguł i technik perswazji z zastosowaniem omówionych reguł perswazji (implikacje, przeramowanie, ukryte pytania)

Inne techniki – słowa klucze, utrwalone wzorce reakcji, metoda dawania wyboru, znaczenie autorytetu pozycji, siły i manipulowanie autorytetem, metoda kontrastu, reguła wzajemności przysług, metoda zaangażowania i konsekwencji, społecznego dowodu słuszności.

3. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy trenera

  • Źródła zachowań niechętnych i agresywnych
  • Typy trudnych sytuacji i tzw. trudnych uczestników, m.in.: spóźnienia, opór w grupie, niechęć wobec szkolenia, trudne sytuacje w organizacji a efektywność uczestników, atak personalny, niedopasowanie programu do oczekiwań grupy, trudne pytania
  • Metody radzenia sobie z trudnymi uczestnikami – symulacje trudnych sytuacji szkoleniowych
  • Stosowanie strategii przez trenera i narzędzia radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Trening radzenia sobie – scenki i role play

 

SESJA DODATKOWA. KOMPETENCJE COACHINGOWE W PRACY TRENERA. ROZWIJAJ SWÓJ WARSZTAT!

Zakres programowy:

  • 3-dniowe szkolenie warsztatowe prowadzone przez akredytowanych trenerów i coachów Noble Manhattan Coaching (wersja stacjonarna)
  • Tematyka warsztatów:
    • Cztery filary coachingu
    • Umiejętność słuchania w coachingu
    • Umiejętność zadawania pytań w coachingu
    • Model coachingowy TGROW
    • Wartości

Informacje o prelegentach:

Dariusz Jęda - senior trener/ coach

Małgorzata Klimowicz - senior konsultant/ senior trener

Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach

Marcin Markowski - senior trener

Maciej Polański - senior trener

Andrzej Stępień - trener/ coach

Agnieszka Szwejkowska - mentor/ coach

Piotr Wiśniewski - senior trener/ senior konsultant

Monika Zalewska - senior trener

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 6210 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.


Wydarzenie: Business Trainer Certificate (BTC)