c-KOB 2025 - Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego w praktyce – nowe obowiązki i terminy dla wspólnot i spółdzielni

O szkoleniu

Cena i Faktura

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia

  • Autorskie materiały szkoleniowe

  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie

  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie

  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.

  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.

  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:

  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem

  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu

  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej

  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.

  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:

  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu

  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Kto powinien wziąć udział?
  • właścicieli obiektów budowlanych
  • zarządców nieruchomości i obiektów budowlanych
  • administratorów budynków (mieszkalnych, komercyjnych, użyteczności publicznej)
  • przedstawicieli wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych
  • inwestorów
  • osób prowadzących Książkę Obiektu Budowlanego (KOB / c-KOB)
  • inspektorów nadzoru budowlanego
  • osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie
  • inżynierów budownictwa i architektów
  • projektantów
  • kierowników budów i robót
  • rzeczoznawców budowlanych
  • osoby wykonujące okresowe kontrole obiektów budowlanych
  • osoby wykonujące kontrole instalacji elektrycznych, gazowych i piorunochronnych
  • mistrzów kominiarskich i osoby wykonujące kontrole przewodów kominowych
  • firmy serwisowe i konserwacyjne (w tym ppoż.)
  • osoby odpowiedzialne za utrzymanie techniczne obiektów
  • pracowników działów technicznych i administracyjnych
  • pracowników jednostek samorządu terytorialnego
  • przedstawicieli instytucji publicznych zarządzających nieruchomościami
  • osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo pożarowe obiektów
  • wszystkich interesariuszy systemu c-KOB

Program szkolenia

Moduł 2 – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane

  1. Od kiedy obowiązuje c-KOB – przepisy przejściowe:
    1. do kiedy możemy jeszcze prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego,
    2. od kiedy możemy już „przejść” na c-KOB,
    3. do kiedy musimy „przejść” na c-KOB
  2. Interesariusze, czyli:
    1. kto to jest interesariusz i jak stać się interesariuszem – czyli założenie konta w systemie c-KOB,
    2. kto może założyć c-KOB
    3. kto nadzoruje prowadzenie c-KOB,
    4. kto wypełnia c-KOB,
    5. ilu może być interesariuszy i czy można łączyć funkcje,
  3. Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i kto je dokonuje:
    1. wpisy dotyczące okresowych kontroli:
      1. elementów budowlanych,
      2. instalacji gazowych,
      3. przewodów kominowych,
      4. instalacji elektrycznych i piorunochronnych,
    2. rejestracja ekspertyz i opinii technicznych
    3. wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu p.poż.,
    4. wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych na obiekcie
    5. wpisy dotyczące katastrof budowlanych,
    6. rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym.
  4. Dla jakich obiektów prowadzimy KOB
  5. Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB
  6. Jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB
  7. Czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB
  8. Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
    1. obowiązki prowadzącego c-KOB
    2. obowiązki wykonawcy kontroli
  9. Kary dla poszczególnych interesariuszy za nieprzestrzeganie przepisów związanych z KOB.

Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB

  1. Zawartość c-KOB
  2. Co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB
  3. Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
  4. Zasady zamykania „starej” KOB i przechodzenia na nową c-KOB
  5. Dodawanie załączników do c-KOB.

Moduł III – Ćwiczenia on-line na rzeczywistym systemie c-KOB

  1. założenie konta w c-KOB i logowanie
  2. powiadomienia,
  3. profil użytkownika
  4. symulacja założenia c-KOB
  5. wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać,
  6. zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy,
  7. informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie:
    1. archiwum dokumentacji obiektu budowlanego
  8. dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego,
  9. przekazanie dostępu do c-KOB, lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza,
  10. zamknięcie c-KOB:
    1. kiedy i w jakich sytuacjach,
    2. czym skutkuje zamknięcie c-KOB,
  11. wydruk c-KOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy
  12. raporty i logi
  13. przeglądanie c-KOB i rejestrów – filtry i ich zawartość.

Moduł IV – Źródła przydatnych informacji o c-KOB oraz aplikacja na telefon

  1. Panel „Dowiedz się więcej”
  2. Instrukcje dla użytkowników c-KOB
  3. Filmy instruktażowe
  4. Aplikacja na telefon (smartfon)

Czas trwania

6 godzin

Prelegenci

Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych w szczególności z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniowymi oraz remontami i rewitalizacją obiektów wspólnot mieszkaniowych. Jest związany z nieruchomościami od ponad 30 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 prowadzi dwie firmy działające w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów. W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje i rozbudowy. Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urządów. Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531-304-098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
Po szkoleniu zostaje wysyłana:
faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Rejestracja

Cena standardowa
399
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Wykładowca.pl
  • Ulica i nr: Wysoka 5
  • Kod pocztowy: 41-209
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Numer NIP: 6443562697

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Wykładowca.pl
41-209 Sosnowiec, Polska Wysoka 5

Organizator

Wykładowca.pl
41-209 Sosnowiec, Polska
Wysoka 5
woj. śląskie
Wykładowca.pl jest dynamiczną firmą, której początki sięgają roku 2021. Od tego momentu nieustannie rozwijamy naszą działalność, stawiając na innowacyjne podejście do szkoleń i doradztwa biznesowego. Nasza firma to miejsce, w którym tworzymy synergic...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!