O szkoleniu
Szkolenie "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)" dostarczy category managerom i specjalistom odpowiedzialnym za zarządzanie kategorią kompleksową wiedzę i rozwinie umiejętności dotyczące tak szerokiego i strategicznego obszaru jakim jest category management, jego rola i wpływ na rozwój i wyniki finansowe firmy.
Przedstawione zostaną praktyczne aspekty budowania i rozwoju kategorii, analizowania KPI's , podejmowania decyzji na ich podstawie. Warsztatowy charakter szkolenia z category management podniesie umiejętności zarządzania tym obszarem. Pozwoli zwiększyć kluczowe kompetencje Category Managera oraz określić jakie błędy w zarządzaniu kategorią są najczęściej popełniane przez firmy.
Celem szkolenia "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)" jest zapoznanie i przygotowanie uczestników do efektywnego opracowania i zarządzania procesem, jakim jest zarządzanie kategorią. Szkolenie uświadomi uczestnikom związek procesów category managementu ze strategią firmy.
BIORĄC UDZIAŁ W SZKOLENIU Z CATEGORY MANAGEMENTU:
- Poznasz jaką rolę pełni Category Management, sposoby budowania kategorii, która maksymalizuje zyski i realizuje cele firmy oraz narzędzia jakie Ci w tym pomogą.
- Dowiesz się, jakie są kluczowe elementy i jak w praktyce wygląda proces category management.
- Nauczysz się, jak dobierać asortyment, wybierać dostawców, wyznaczać cele sprzedażowe, analizować wyniki, podnosić zyskowność i budować planogramy.
- Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci skutecznie docierać do Klienta i realizować cele firmy, maksymalizować zysk oraz ograniczyć ryzyko związane z niepełnym wykorzystaniem potencjału jaki niesie ze sobą właściwy proces zarządzania kategoriami.
Udział w szkoleniu rekomendujemy:
- Category Managerom / Kupcom, Specjalistom ds. zakupów.
- Brand Managerom, Trade Marketing Managerom.
- Key Account Managerom.
- Dyrektorom Marketingu, Sprzedaży, Zakupów.
- Zarządom / Top Managerom.
Program szkolenia
1. ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ
- Definicja i rola zarządzania kategorią
- Kto jest zaangażowany w CatMan / struktura firmy
- CatMan jako proces
- Kluczowe pojęcia
- Profil Category Managera
2. STRATEGIA KATEGORII
- Czym jest strategia kategorii
- Role kategorii, misje zakupowe
- Analiza rynku: trendy konsumenckie, biznesowe, konkurencja
- Analiza zasobów wewnętrznych (infrastruktura techniczna, operacyjna)
- Analiza wyników sprzedażowych
3. SHOPPER I KONSUMENT
- Kim są nasi konsumenci a kim nasi shopperzy
- Badanie potrzeb i trendów
- Analiza koszyka
- Misje zakupowe
- Drzewo decyzyjne
- Zachowanie przy półce
4. ASORTYMENT
- Analiza kategorii na podstawie danych odsprzedażowych
- Udział marek w strukturze
- Analiza marży, rentowność produktów
- Ranking SKUs
- Dziury asortymentowe
- Porównanie struktury sprzedaży z rynkiem
- Rotacja / zapas
- Struktura sprzedaży a format sklepu / kanał dystrybucji
- Optymalizacja asortymentu
5. PLANOGRAM
- Czym jest planogram
- Zasady budowania planogramów
- Analiza danych do zbudowania idealnej półki
- Planogram a zapas
- Sąsiedztwo kategorii
- Oznaczenia
- Strefa promocji
- Dodatkowe ekspozycje
- Budowanie wartości kategorii
- Rola marki własnej
- Materiały POS
- Testy, co powie shopper, wyniki, analiza, korekta
6. STRATEGIE CENOWE
- Postrzeganie ceny przez Klienta
- Pozycjonowanie cenowe produktów / kategorii
- Wpływ ceny na rentowność kategorii
- Promocje cenowe, wrażliwość promocyjna
- Regionalizm cen
- Ceny w sklepie
7. KOMUNIKACJA
- Komunikacja z Klientem
- Wizerunek kategorii
- Materiały reklamowe, przekaz
- Percepcja Shopper-a
8. KPI’s
- Wyznaczenie KPI’s
- Analiza wyników
- Porównanie z danymi rynkowymi
- Realizacja strategii, okresowe aktualizacje
Czas trwania
2 dni
Forma zajęć
Prelegenci
Hanna Adamiak
Trener praktyk biznesu. Manager marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Ekspert w zakresie product managementu, category managementu, wprowadzania nowych produktów na rynek, strategii działań marketingowych i sprzedażowych.
Na początku kariery zawodowej (1998) związana z JTI Polska i MarketShare. W latach 2001 - 2008 pracowała w Hiestand Polska (aktualnie ARYZTA) początkowo jako Kierownik Działu Obsługi Klienta, następnie jako p.o. Dyrektora Marketingu i Channel Managera. Ostatecznie w latach 2006 - 2008 jako Dyrektor Marketingu odpowiadała za przygotowanie i wdrożenie strategii marketingowej , rozwijanie i wdrażanie programów z zakresu Category Management dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, P&L działań oraz budżet marketingowy.
Z sukcesem prowadziła projekt wprowadzania na rynek polski Wild Bean Cafe wraz z BP Polska w zakresie kategorii przekąsek, wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły wzrosty na poziomie 40% sprzedaży .
Odpowiadała za całość działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka. Z powodzeniem współpracowała z klientami w Europie, Azji i Oceani w zakresie rozwoju nowych produktów, prezentacjach, szkoleniach. Aktywnie uczestniczyła w projektach cross marketingowych w ramach zespołu międzynarodowego.
W latach 2008 - 2010 Project Manager w JTI Polska odpowiadał za projekty związane z wizerunkiem marki. Z sukcesem zajmowała się budowaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy.
Od 2010 do 2015 roku Business Project Manager i konsultant polskich przedsiębiorstw w zakresie przygotowania biznesplanów, strategii marketingowych i sprzedażowych, budowania kanałów dystrybucji, wprowadzania nowych produktów na rynek (new product development), brandingu.
W latach 2015 - 2018 pracowała w Eurocash S.A. jako Senior Category Manager (2015-2016) zarządzający kategoriami dla Delikatesów Centrum, odpowiadała za pracę podległego zespołu, analizę rynku, zarządzanie i negocjacje z dostawcami. Na stanowisku Project Managera (2016-2018) zajmowała się rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum (wartość kategorii ok. 250 mln), rozwój nowych produktów, P&L projektu, negocjacje z dostawcami.
W swojej karierze efektywnie tworzyła i wprowadzała strategie i plany marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek, budowała kanały sprzedaży, była odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi.
Swoje szkolenia prowadzi również w języku angielskim.
Absolwenta Warszawskiej Szkoły Biznesu (Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 995 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Echa Leśne 27C
- Kod pocztowy: 03-257
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5272412682
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
