Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów). Szkolenie dla Category Managerów

O szkoleniu

Szkolenie "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)" dostarczy category managerom i specjalistom odpowiedzialnym za zarządzanie kategorią kompleksową wiedzę i rozwinie umiejętności dotyczące tak szerokiego i strategicznego obszaru jakim jest category management, jego rola i wpływ na rozwój i wyniki finansowe firmy.

Przedstawione zostaną praktyczne aspekty budowania i rozwoju kategorii, analizowania KPI's , podejmowania decyzji na ich podstawie. Warsztatowy charakter szkolenia z category management podniesie umiejętności zarządzania tym obszarem. Pozwoli zwiększyć kluczowe kompetencje Category Managera oraz określić jakie błędy w zarządzaniu kategorią są najczęściej popełniane przez firmy.

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem szkolenia "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)" jest zapoznanie i przygotowanie uczestników do efektywnego opracowania i zarządzania procesem, jakim jest zarządzanie kategorią. Szkolenie uświadomi uczestnikom związek procesów category managementu ze strategią firmy.

BIORĄC UDZIAŁ W SZKOLENIU Z CATEGORY MANAGEMENTU:

  • Poznasz jaką rolę pełni Category Management, sposoby budowania kategorii, która maksymalizuje zyski i realizuje cele firmy oraz narzędzia jakie Ci w tym pomogą.
  • Dowiesz się, jakie są kluczowe elementy i jak w praktyce wygląda proces category management.
  • Nauczysz się, jak dobierać asortyment, wybierać dostawców, wyznaczać cele sprzedażowe, analizować wyniki, podnosić zyskowność i budować planogramy.
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci skutecznie docierać do Klienta i realizować cele firmy, maksymalizować zysk oraz ograniczyć ryzyko związane z niepełnym wykorzystaniem potencjału jaki niesie ze sobą właściwy proces zarządzania kategoriami.
Kto powinien wziąć udział?

Udział w szkoleniu rekomendujemy:

  • Category Managerom / Kupcom, Specjalistom ds. zakupów.
  • Brand Managerom, Trade Marketing Managerom.
  • Key Account Managerom.
  • Dyrektorom Marketingu, Sprzedaży, Zakupów.
  • Zarządom / Top Managerom.

Program szkolenia

1. ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ

  • Definicja i rola zarządzania kategorią
  • Kto jest zaangażowany w CatMan / struktura firmy
  • CatMan jako proces
  • Kluczowe pojęcia
  • Profil Category Managera

2. STRATEGIA KATEGORII

  • Czym jest strategia kategorii
  • Role kategorii, misje zakupowe
  • Analiza rynku: trendy konsumenckie, biznesowe, konkurencja
  • Analiza zasobów wewnętrznych (infrastruktura techniczna, operacyjna)
  • Analiza wyników sprzedażowych

3. SHOPPER I KONSUMENT

  • Kim są nasi konsumenci a kim nasi shopperzy
  • Badanie potrzeb i trendów
  • Analiza koszyka
  • Misje zakupowe
  • Drzewo decyzyjne
  • Zachowanie przy półce

4. ASORTYMENT

  • Analiza kategorii na podstawie danych odsprzedażowych
  • Udział marek w strukturze
  • Analiza marży, rentowność produktów
  • Ranking SKUs
  • Dziury asortymentowe
  • Porównanie struktury sprzedaży z rynkiem
  • Rotacja / zapas
  • Struktura sprzedaży a format sklepu / kanał dystrybucji
  • Optymalizacja asortymentu

5. PLANOGRAM

  • Czym jest planogram
  • Zasady budowania planogramów
  • Analiza danych do zbudowania idealnej półki
  • Planogram a zapas
  • Sąsiedztwo kategorii
  • Oznaczenia
  • Strefa promocji
  • Dodatkowe ekspozycje
  • Budowanie wartości kategorii
  • Rola marki własnej
  • Materiały POS
  • Testy, co powie shopper, wyniki, analiza, korekta

6. STRATEGIE CENOWE

  • Postrzeganie ceny przez Klienta
  • Pozycjonowanie cenowe produktów / kategorii
  • Wpływ ceny na rentowność kategorii
  • Promocje cenowe, wrażliwość promocyjna
  • Regionalizm cen
  • Ceny w sklepie

7. KOMUNIKACJA

  • Komunikacja z Klientem
  • Wizerunek kategorii
  • Materiały reklamowe, przekaz
  • Percepcja Shopper-a

8. KPI’s

  • Wyznaczenie KPI’s
  • Analiza wyników
  • Porównanie z danymi rynkowymi
  • Realizacja strategii, okresowe aktualizacje

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Hanna Adamiak

Trener praktyk biznesu. Manager marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Ekspert w zakresie product managementu, category managementu, wprowadzania nowych produktów na rynek, strategii działań marketingowych i sprzedażowych.

Na początku kariery zawodowej (1998) związana z JTI Polska i MarketShare. W latach 2001 - 2008 pracowała w Hiestand Polska (aktualnie ARYZTA) początkowo jako Kierownik Działu Obsługi Klienta, następnie jako p.o. Dyrektora Marketingu i Channel Managera. Ostatecznie w latach 2006 - 2008  jako  Dyrektor Marketingu odpowiadała  za przygotowanie i wdrożenie strategii marketingowej , rozwijanie i wdrażanie programów z zakresu Category Management dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, P&L działań oraz budżet marketingowy.  

Z sukcesem prowadziła projekt wprowadzania na rynek polski Wild Bean Cafe wraz z BP Polska w zakresie kategorii przekąsek, wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe  z klientami sieciowymi, które przyniosły wzrosty na poziomie 40% sprzedaży .

Odpowiadała za całość działań marketingowych  dla sieci własnej Flerynka. Z powodzeniem współpracowała z klientami w Europie, Azji i Oceani w zakresie rozwoju nowych produktów, prezentacjach, szkoleniach. Aktywnie uczestniczyła w projektach cross marketingowych w ramach zespołu międzynarodowego.

W latach 2008 - 2010 Project Manager w JTI Polska odpowiadał za projekty związane z wizerunkiem marki. Z sukcesem zajmowała się budowaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy.

Od 2010 do 2015 roku Business Project Manager i konsultant polskich przedsiębiorstw w zakresie przygotowania biznesplanów, strategii marketingowych i sprzedażowych, budowania kanałów dystrybucji, wprowadzania nowych produktów na rynek (new product development), brandingu.

W latach 2015 - 2018 pracowała w Eurocash S.A. jako Senior Category Manager (2015-2016) zarządzający kategoriami dla Delikatesów Centrum, odpowiadała za pracę podległego zespołu, analizę rynku, zarządzanie i negocjacje z dostawcami. Na stanowisku Project Managera (2016-2018) zajmowała się rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum (wartość kategorii ok. 250 mln), rozwój nowych produktów, P&L projektu, negocjacje z dostawcami.

W swojej karierze efektywnie tworzyła i wprowadzała strategie i plany marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek, budowała kanały sprzedaży, była odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi.

Swoje szkolenia prowadzi również w języku angielskim.

Absolwenta Warszawskiej Szkoły Biznesu (Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Sala szkoleniowa w Warszawie

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 920
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 980 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • podręcznik: "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)"
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się
Cena promocyjna
w ramach projektu "Profesjonalny Indywidualista 2024"
1 000
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • podręcznik: "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)"
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Echa Leśne 27C
  • Kod pocztowy: 03-257
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5272412682

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa, Polska
Echa Leśne 27C
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!