Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/category-management-zarzadzanie-kategoria-produktow-szkolenie-dla-category-managerow-51561-id145

Informacje o szkoleniu

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Szkolenie "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)" dostarczy category managerom i specjalistom odpowiedzialnym za zarządzanie kategorią kompleksową wiedzę i rozwinie umiejętności dotyczące tak szerokiego i strategicznego obszaru jakim jest category management, jego rola i wpływ na rozwój i wyniki finansowe firmy.

Przedstawione zostaną praktyczne aspekty budowania i rozwoju kategorii, analizowania KPI's , podejmowania decyzji na ich podstawie. Warsztatowy charakter szkolenia z category management podniesie umiejętności zarządzania tym obszarem. Pozwoli zwiększyć kluczowe kompetencje Category Managera oraz określić jakie błędy w zarządzaniu kategorią są najczęściej popełniane przez firmy.

Szkolenie skierowane jest do:

Udział w szkoleniu rekomendujemy:

  • Category Managerom / Kupcom, Specjalistom ds. zakupów.
  • Brand Managerom, Trade Marketing Managerom.
  • Key Account Managerom.
  • Dyrektorom Marketingu, Sprzedaży, Zakupów.
  • Zarządom / Top Managerom.

Program szkolenia:

1. ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ

  • Definicja i rola zarządzania kategorią
  • Kto jest zaangażowany w CatMan / struktura firmy
  • CatMan jako proces
  • Kluczowe pojęcia
  • Profil Category Managera

2. STRATEGIA KATEGORII

  • Czym jest strategia kategorii
  • Role kategorii, misje zakupowe
  • Analiza rynku: trendy konsumenckie, biznesowe, konkurencja
  • Analiza zasobów wewnętrznych (infrastruktura techniczna, operacyjna)
  • Analiza wyników sprzedażowych

3. SHOPPER I KONSUMENT

  • Kim są nasi konsumenci a kim nasi shopperzy
  • Badanie potrzeb i trendów
  • Analiza koszyka
  • Misje zakupowe
  • Drzewo decyzyjne
  • Zachowanie przy półce

4. ASORTYMENT

  • Analiza kategorii na podstawie danych odsprzedażowych
  • Udział marek w strukturze
  • Analiza marży, rentowność produktów
  • Ranking SKUs
  • Dziury asortymentowe
  • Porównanie struktury sprzedaży z rynkiem
  • Rotacja / zapas
  • Struktura sprzedaży a format sklepu / kanał dystrybucji
  • Optymalizacja asortymentu

5. PLANOGRAM

  • Czym jest planogram
  • Zasady budowania planogramów
  • Analiza danych do zbudowania idealnej półki
  • Planogram a zapas
  • Sąsiedztwo kategorii
  • Oznaczenia
  • Strefa promocji
  • Dodatkowe ekspozycje
  • Budowanie wartości kategorii
  • Rola marki własnej
  • Materiały POS
  • Testy, co powie shopper, wyniki, analiza, korekta

6. STRATEGIE CENOWE

  • Postrzeganie ceny przez Klienta
  • Pozycjonowanie cenowe produktów / kategorii
  • Wpływ ceny na rentowność kategorii
  • Promocje cenowe, wrażliwość promocyjna
  • Regionalizm cen
  • Ceny w sklepie

7. KOMUNIKACJA

  • Komunikacja z Klientem
  • Wizerunek kategorii
  • Materiały reklamowe, przekaz
  • Percepcja Shopper-a

8. KPI’s

  • Wyznaczenie KPI’s
  • Analiza wyników
  • Porównanie z danymi rynkowymi
  • Realizacja strategii, okresowe aktualizacje

Informacje o prelegentach:

Hanna Adamiak

Trener praktyk biznesu. Manager marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Ekspert w zakresie product managementu, category managementu, wprowadzania nowych produktów na rynek, strategii działań marketingowych i sprzedażowych.

Na początku kariery zawodowej (1998) związana z JTI Polska i MarketShare. W latach 2001 - 2008 pracowała w Hiestand Polska (aktualnie ARYZTA) początkowo jako Kierownik Działu Obsługi Klienta, następnie jako p.o. Dyrektora Marketingu i Channel Managera. Ostatecznie w latach 2006 - 2008  jako  Dyrektor Marketingu odpowiadała  za przygotowanie i wdrożenie strategii marketingowej , rozwijanie i wdrażanie programów z zakresu Category Management dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, P&L działań oraz budżet marketingowy.  

Z sukcesem prowadziła projekt wprowadzania na rynek polski Wild Bean Cafe wraz z BP Polska w zakresie kategorii przekąsek, wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe  z klientami sieciowymi, które przyniosły wzrosty na poziomie 40% sprzedaży .

Odpowiadała za całość działań marketingowych  dla sieci własnej Flerynka. Z powodzeniem współpracowała z klientami w Europie, Azji i Oceani w zakresie rozwoju nowych produktów, prezentacjach, szkoleniach. Aktywnie uczestniczyła w projektach cross marketingowych w ramach zespołu międzynarodowego.

W latach 2008 - 2010 Project Manager w JTI Polska odpowiadał za projekty związane z wizerunkiem marki. Z sukcesem zajmowała się budowaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy.

Od 2010 do 2015 roku Business Project Manager i konsultant polskich przedsiębiorstw w zakresie przygotowania biznesplanów, strategii marketingowych i sprzedażowych, budowania kanałów dystrybucji, wprowadzania nowych produktów na rynek (new product development), brandingu.

W latach 2015 - 2018 pracowała w Eurocash S.A. jako Senior Category Manager (2015-2016) zarządzający kategoriami dla Delikatesów Centrum, odpowiadała za pracę podległego zespołu, analizę rynku, zarządzanie i negocjacje z dostawcami. Na stanowisku Project Managera (2016-2018) zajmowała się rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum (wartość kategorii  ok. 250 mln), rozwój nowych produktów, P&L projektu,  negocjacje z dostawcami.

W swojej karierze efektywnie tworzyła i wprowadzała strategie i plany marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek, budowała kanały sprzedaży, była odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi.

Swoje szkolenia prowadzi również w języku angielskim.

Absolwenta Warszawskiej Szkoły Biznesu (Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1980 zł netto + 23% VAT za zgłoszenie biznesowe 1 osoby.
  • 1000 zł netto + 23% VAT za zgłoszenie 1 osoby w ramach projektu "Profesjonalny Indywidualista".

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (ćwiczenia, handouts), podręcznik: "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)", materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Dostępne zniżki:

  • 10 % przy zgłoszeniu 2 osób przez nowego klienta.
  • 20 % przy zgłoszeniu 1 osoby przez stałego klienta.
  • 25 % przy zgłoszeniu 2 osób przez stałego klienta.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

  • Aby zgłosić chęć uczestnictwa w danym szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego lub kontakt telefoniczny.
  • Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz prześlemy informacje organizacyjne.

Wydarzenie: CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów). Szkolenie dla Category Managerów