O szkoleniu
Zarządzanie talentami i karierą – certyfikowane szkolenie Certificate in Talent and Career Management dostarcza kompleksowej wiedzy z zakresu rozwijania pracowników, budowy ścieżek karier i zarządzania talentami w odniesieniu do strategii organizacji oraz jej modelu kompetencyjnego.
Warsztatowy charakter zajęć oraz analiza studiów przypadku pozwalają uczestnikom szkolenia nabyć praktyczne umiejętności opracowywania i wdrażania programów rozwojowych.
Cele szkolenia
- Przedstawienie uczestnikom różnych koncepcji budowania polityki zarządzania rozwojem pracowników w organizacji, z uwzględnieniem najnowszych trendów.
- Zaprezentowanie podejścia do rozwoju opartego na modelu kompetencji.
- Zaznajomienie z metodami diagnozy potencjału zawodowego, budowania planów rozwoju stosowanych w nowoczesnym doradztwie personalnym oraz w najlepiej zarządzanych firmach na świecie.
- Przedstawienie głównych założeń dotyczących tworzenia, wdrażania i stosowania programów zarządzania talentami menedżerskimi i eksperckimi.
- Pokazanie praktycznych umiejętności stosowania prezentowanych metod, z uwzględnieniem planowania własnego rozwoju zawodowego.
Korzyści dla organizacji i uczestników
- Zbudowanie strategicznej perspektywy zarządzania procesem rozwoju w firmie
- Nauczenie umiejętności niezwykle istotnych w procesie rozwoju: strategicznej perspektywy w rozwijaniu pracowników – odniesienie do modelu kompetencyjnego organizacji, strategii działania
- Usystematyzowanie, poznanie nowej wiedzy z zakresu rozwijania pracowników, budowy ścieżek karier, indywidualnego podejścia do rozwoju, zarządzania talentami
- Poznanie sposobów identyfikacji talentów organizacyjnych, podejścia do ich rozwoju i promocji w ramach organizacji
- Zwrócenie uwagi na rolę indywidualnej perspektywy w rozwijaniu pracowników: doboru metod pracy z wyróżniającymi się pracownikami, wykorzystanie mentoringu, coachingu
- Poznanie i przećwiczenie nowych umiejętności: prowadzenia rozmów indywidualnych z pracownikami w organizacji, mających na celu identyfikację potencjału lub prowadzenie rozmów rozwojowych
- Menedżerowie HR
- Specjaliści działów HR i osoby odpowiadające za rozwój pracowników w organizacji
- Specjaliści ds. rekrutacji, administracji kadrowej, wynagradzania (innych obszarów zarządzania ludźmi poza rozwojem) zainteresowani karierą zawodową w HR, chcący doskonalić swoje kompetencje w obszarze rozwijania pracowników, zarządzania talentami
- HRBP, którym zależy na pełnym uczestnictwie w działaniach rozwojowych pracowników, z obszaru merytorycznego, za który odpowiadają
Program szkolenia
SESJA I. ZARZĄDZANIE TALENTAMI
- Rozumienie procesu zarządzania talentami
- Rodzaje programów talentowych
- Założenia programów zarządzania talentami menedżerskimi
- Sposób komunikowania o programie TM. Poufność/ brak poufności o uczestnikach programów talentowych
- Rola kultury korporacyjnej w przyciąganiu, identyfikowaniu, rozwijaniu i promowaniu talentów
- Przebieg procesu
- Uczestnicy procesu zarządzania talentami i ich rola
- Sposoby przyciągania talentów do organizacji – rola rekrutacji, programy Trainee
- Kryteria identyfikacji talentu – różne podejścia
- Zestaw kompetencji oczekiwanych u talentu menedżerskiego
- Narzędzia identyfikacji talentu
- Błędy wynikające z niewłaściwej identyfikacji talentów
- Sposoby wsparcia talentów menedżerskich – rodzaje wsparcia versus poziom programu (średni szczebel, wysoki)
- Błędy w procesie rozwoju talentów
- Założenia programów zarządzania talentami eksperckimi
- Kryteria selekcji ekspertów – katalog pomysłów na rozwój ekspertów
- Kluczowe funkcje programu talentowego, kiedy go wdrażać?
- Korzyści z wdrożenia programów zarządzania talentami
- Pomiar skuteczności wdrożenia programów talentowych
- Zagrożenia wynikające z funkcjonowania programów talentowych
- Bariery we wdrażaniu programów talentowych
- Sposoby motywowania talentów
SESJA II. TWORZENIE ŚCIEŻEK KARIER
- Planowanie sukcesji
- Rola działań adresowanych do sukcesorów
- Wyróżnienie stanowisk objętych planowaniem sukcesji – przykłady rozwiązań
- Ścieżka kariery” – średnio-/ długookresowa, etapy, punkty kontrolne
- Typowe ścieżki karier
- Analiza struktury organizacyjnej
- Dopasowywanie struktury organizacyjnej do strategii firmy
- Budowa modeli kompetencyjnych
- Przygotowanie OSP
- 5 etapów tworzenia ścieżek kariery
- stworzenie planu rozwoju poszczególnych stanowisk pracy
- ścieżki kariery jako element systemu motywacyjnego w organizacji
SESJA III. PODEJŚCIA DO ROZWOJU KARIERY PRACOWNIKÓW
- Podejścia do rozwoju pracowników w organizacji
- Strategiczne podejście do rozwoju pracowników w firmie
- Różnice w podejściu do rozwoju pracowników generacji X, Y, Z
- Rola oceny pracowniczej w rozwijaniu pracowników
- Zarządzanie karierą – podejścia teoretyczne związane z rozumieniem kariery zawodowej (wzory kariery)
- Etapy kariery
- Sposoby budowania kariery na każdym etapie
- Metody ułatwiające podnoszenie kompetencji
- Katalog narzędzi rozwojowych
- Planowanie indywidualnej ścieżki kariery – przemyślane budowanie swojej kariery, sposoby budowania swojej kariery
- Typy karier – Holland, Schein
- Indywidualne podejście do rozwoju
Czas trwania
3 sesje - 6 dni - 48 godzin
Forma zajęć
Prelegenci
Absolwent psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Praktyk biznesu z wieloletnim stażem na kluczowych stanowiskach menedżerskich. Doświadczenie zarządcze zdobył pracując między innymi jako dyrektor generalny Instytutu Rozwoju Biznesu (od 2015 r. – IBD Business School) oraz Polskiej Fundacji Badań nad Zarządzaniem, a także dyrektor handlowy Herbapolu Lublin SA (Grupa Polpharma), dyrektor sprzedaży i działu obsługi klienta Masterlink Express Sp. z o.o. (Grupa Poczty Szwedzkiej) oraz National Sales Manager IDV Poland (DIAGEO). Od kilkunastu lat z sukcesem pracuje w złożonych projektach doradczo-rozwojowych oraz warsztatach rozwojowych dla najwyższej kadry oraz prowadzi coaching ekspercki dla firm. Współtworzy programy i narzędzia badawcze w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Kieruje także zespołami eksperckimi, przygotowującymi programy rozwojowe dla top managementu. Jego główne specjalizacje doradcze i trenerskie to m. in.: audyt menedżerski, badania organizacyjne indywidualne programy doradczo-rozwojowe dla firm z obszaru zarządzanie zespołem, przywództwa i rozwoju menedżerskiego oraz zarządzanie zmianą. Włodzimierz K. Buśkiewicz był partnerem biznesowym m.in. w takich organizacjach, jak: MAKRO Cash & Carry, Grupa Lotos SA, Telekomunikacja Polska SA, ORFE SA, Philip Morris Polska SA, AVON Cosmetics Polska Sp. z o.o., PKP CARGO SA, PZU SA, PZU Życie SA, PKO BP SA, Vision Express Sp. z o.o., Sygma Bank SA, BGŻ SA, Bank Zachodni WBK SA, Biuro Informacji Kredytowej SA, Toyota Motors Poland SA, Grupa Żywiec SA, Coca-Cola HBC Sp. z o.o., Hewlett-Packard Sp. z o.o., Microsoft Sp. z o.o., TVP SA, Aster Sp. z o.o., Narodowy Fundusz Zdrowia, Syngenta Cropp Protection Sp. z o.o., PKN Orlen SA.
Doktor nauk humanistycznych (UW), psycholog (UW), coach (ICC) oraz praktyk biznesu z kilkunastoletnim stażem. Doświadczenie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi zdobywała między innymi w Commercial Union SA oraz ING Nationale Nederlanden. W ostatnim czasie była związana z Grupą PZU, gdzie przez ponad 10 lat z sukcesem pełniła rolę HR Managera – zarządzała dwudziestoosobowym zespołem specjalistów, odpowiadała za wszystkie procesy z obszaru miękkiego HR dla największej w branży ubezpieczeniowej sieci sprzedaży. Obecnie pełni funkcję dyrektora programowego w IBD Business School. Od 2010 roku pracuje z wykorzystaniem metody Assessment & Development Center – zrealizowała ponad 500 sesji (ok. 2000 uczestników), wdrożyła kilkanaście autorskich projektów. Główne specjalizacje doradcze i trenerskie to m.in.: budowa modeli kompetencyjnych, projektowanie metodologii AC/DC, budowa narzędzi AC/DC, audyt kompetencji menedżerskich, programy doradcze z zakresu rekrutacji, selekcji oraz rozwoju pracowników.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz stypendystka rządu kanadyjskiego w programie MBA dla pracowników naukowych uniwersytetów Carleton w Ottawie, Concordia w Montrealu (Kanada) oraz IESE w Barcelonie. Pracowała w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem SGH, równolegle współpracując z firmami szkoleniowymi. Praktyk biznesu, trener, coach, mentor, team coach i wykładowca akademicki. Od 2000 roku – jako trener – współpracuje z IBD Business School i questus centrum akredytacyjnym The Chartered Institute of Marketing. Prowadzi zajęcia na MBA of Minot State University i Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Jako coach i mentor wspiera w rozwoju osobistym i zawodowym liderów pochodzących ze wszystkich funkcji: sprzedaży, marketingu i operacji, finansów, IT. Jest członkiem ICF (International Coaching Federation) oraz certyfikowanym konsultantem narzędzi diagnozujących potencjał ludzki, jak Saville Wave, Swift oraz Facet5, a także Teamscape – narzędzie do pracy z zespołami. Jako trener specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu programów rozwoju kompetencji menedżerskich – głównie z zakresu: budowania kariery, przywództwa, coachingu, umiejętności interpersonalnych, inteligencji emocjonalnej, zarządzania zmianą i kulturą organizacyjną. Od 1997 roku przeprowadziła ponad 25.000 godzin szkoleniowych dla klientów w Polsce i Europie oraz od 2012 roku – ponad 300 godzin coachingu dla klientów indywidualnych, korporacyjnych (menedżerów średniego i wyższego szczebla).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 4 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- 2.22% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 4.44% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 6.67% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 11.11% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
- Nazwa firmy: IBD Business School Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Smocza 26/5
- Kod pocztowy: 01-041
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5222383056
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
