Certified Assessor for Assessment & Development Centre (CAADC)

O szkoleniu

Kurs dla asesorów Certified Assessor for Assessment & Development Centre (CAADC), oferowany przez IBD Business School, to jedyna taka propozycja na rynku: jest oparty na najnowszych badaniach nad systemami AC prowadzonymi w USA i Europie oraz na własnych doświadczeniach IBD w konstruowaniu i prowadzeniu sesji AC/DC.

Metodyka szkolenia i jego główne założenia programowe są w pełni zgodne z „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations International Task Force on Assessment Center Guidelines”.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cele szkolenia

  • Poznanie całościowej metodologii Assessment Centre/ Development Centre: diagnoza, określenie badanych kompetencji, tworzenie modeli kompetencyjnych
  • Nabycie umiejętności z zakresu przygotowania sesji AC/DC: opracowanie zadań i skali ocen, logistyka sesji
  • Zapoznanie uczestników z zasadami przeprowadzania sesji: podawanie instrukcji, prowadzenie ewidencji
  • Nauczenie się efektywnego pełnienia roli asesora – rozwój kompetencji asesorskich
  • Nabycie takich umiejętności, jak: udzielanie informacji zwrotnych, analiza i ocena sesji AC/DC (klasyfikacja informacji z ewidencji, dyskusja asesorów), raportowanie sesji

Korzyści dla organizacji i uczestników

  • Poznanie metod AC i DC jako skutecznych narzędzi oceny pracowników i budowania ich indywidualnych ścieżek rozwoju
  • Podniesienie efektywności procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
  • Nabycie kwalifikacji, pozwalających na odpowiedzialną rekrutację, selekcję i rozwój pracowników
Kto powinien wziąć udział?
  • Menedżerowie HR
  • Specjaliści działów HR, odpowiadający za selekcję i rekrutację
  • Osoby zarządzające zespołami
  • Asesorzy AC/DC
  • Osoby pragnące nabyć kwalifikacje asesorskie

Program szkolenia

SESJA I. ZASADY REALIZACJI PROJEKTU ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTRE. Kompetencje jako podstawa skuteczności oceny

  1. Assessment/ Development Centre – w jakich celach stosować tę metodę, w jakich obszarach HR się sprawdza?
  2. Zasady projektów AC/ DC
  3. Podobieństwa i różnice między AC i DC.
  4. Kompetencje, których nie można mierzyć w DC.
  5. Model kompetencyjny jako podstawa efektywnych ośrodków oceny i rozwoju.
  6. Właściwości kompetencji i ich związek ze zmiennymi psychologicznymi.
  7. Metodologia budowy modeli i tworzenia kompetencji.
  8. Przygotowanie opisów kompetencji na poziomach i zachowaniach.
  9. Zastosowanie wiedzy o tworzeniu kompetencji w case study – wybór kompetencji i przygotowanie arkuszy obserwacyjnych do AC/DC dla konkretnego stanowiska.
  10. Kryteria doboru testów i standardy użytkowników testów
  11. Rola analizy stanowiska pracy, profil stanowiska

SESJA II. KRYTERIA SUKCESU W BUDOWANIU ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTRE: NARZĘDZIA, ROLA ASESORA, LOGISTYKA SESJI

  1. Osoby biorące udział w projekcie, ich zadania
  2. Rola asesora i zasady prowadzenia obserwacji
  3. Błędy w ocenie
  4. Rodzaje ćwiczeń wykorzystywanych w trakcie sesji
  5. Omówienie najistotniejszych aspektów międzynarodowych wytycznych
  6. Założenia wywiadu kompetencyjnego, budowa pytań, prowadzenie wywiadu
  7. Rodzaje testów: PTP, dla biznesu
  8. Logistyka sesji: harmonogramy, sprawy organizacyjne istotne w trakcie sesji

SESJA III. ROZWÓJ KOMPETENCJI ASESORSKICH: INTEGRACJA WYNIKÓW, TWORZENIE RAPORTÓW, FEEDBACK

  1. Symulacja fragmentu sesji
  2. Weryfikacja poprawności ćwiczeń
  3. Rozwój kompetencji obserwacji
  4. Generowanie ocen i integracja wyników
  5. Zakres raportu po ocenie, różnice w raportach po sesjach AC i DC
  6. Tworzenie raportu
  7. Określanie propozycji rozwojowych
  8. Informacja zwrotna po sesji AC/DC – zasady
  9. Udzielanie informacji zwrotnej
  10. Prowadzenie rozmów rozwojowych
  11. Skuteczność sesji AC/DC i czynniki wpływające na jego efektywność z uwzględnieniem międzynarodowych wytycznych

Czas trwania

6 dni, 3 sesje, 48 godzin

Prelegenci

Włodzimierz Buśkiewicz
Prezes Zarządu IBD Business School i Polskiej Fundacji Badań nad Zarządzaniem, członek Rady Programowej IBD Business School
IBD Business School

Absolwent psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Praktyk biznesu z wieloletnim stażem na kluczowych stanowiskach menedżerskich. Doświadczenie zarządcze zdobył pracując między innymi jako dyrektor generalny Instytutu Rozwoju Biznesu (od 2015 r. – IBD Business School) oraz Polskiej Fundacji Badań nad Zarządzaniem, a także dyrektor handlowy Herbapolu Lublin SA (Grupa Polpharma), dyrektor sprzedaży i działu obsługi klienta Masterlink Express Sp. z o.o. (Grupa Poczty Szwedzkiej) oraz National Sales Manager IDV Poland (DIAGEO). Od kilkunastu lat z sukcesem pracuje w złożonych projektach doradczo-rozwojowych oraz warsztatach rozwojowych dla najwyższej kadry oraz prowadzi coaching ekspercki dla firm. Współtworzy programy i narzędzia badawcze w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Kieruje także zespołami eksperckimi, przygotowującymi programy rozwojowe dla top managementu. Jego główne specjalizacje doradcze i trenerskie to m. in.: audyt menedżerski, badania organizacyjne indywidualne programy doradczo-rozwojowe dla firm z obszaru zarządzanie zespołem, przywództwa i rozwoju menedżerskiego oraz zarządzanie zmianą. Włodzimierz K. Buśkiewicz był partnerem biznesowym m.in. w takich organizacjach, jak: MAKRO Cash & Carry, Grupa Lotos SA, Telekomunikacja Polska SA, ORFE SA, Philip Morris Polska SA, AVON Cosmetics Polska Sp. z o.o., PKP CARGO SA, PZU SA, PZU Życie SA, PKO BP SA, Vision Express Sp. z o.o., Sygma Bank SA, BGŻ SA, Bank Zachodni WBK SA, Biuro Informacji Kredytowej SA, Toyota Motors Poland SA, Grupa Żywiec SA, Coca-Cola HBC Sp. z o.o., Hewlett-Packard Sp. z o.o., Microsoft Sp. z o.o., TVP SA, Aster Sp. z o.o., Narodowy Fundusz Zdrowia, Syngenta Cropp Protection Sp. z o.o., PKN Orlen SA.

Aneta Cibik-Matujewicz
Dyrektor Programowy

Doktor nauk humanistycznych (UW), psycholog (UW), coach (ICC) oraz praktyk biznesu z kilkunastoletnim stażem. Doświadczenie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi zdobywała między innymi w Commercial Union SA oraz ING Nationale Nederlanden. W ostatnim czasie była związana z Grupą PZU, gdzie przez ponad 10 lat z sukcesem pełniła rolę HR Managera – zarządzała dwudziestoosobowym zespołem specjalistów, odpowiadała za wszystkie procesy z obszaru miękkiego HR dla największej w branży ubezpieczeniowej sieci sprzedaży. Obecnie pełni funkcję dyrektora programowego w IBD Business School. Od 2010 roku pracuje z wykorzystaniem metody Assessment & Development Center – zrealizowała ponad 500 sesji (ok. 2000 uczestników), wdrożyła kilkanaście autorskich projektów. Główne specjalizacje doradcze i trenerskie to m.in.: budowa modeli kompetencyjnych, projektowanie metodologii AC/DC, budowa narzędzi AC/DC, audyt kompetencji menedżerskich, programy doradcze z zakresu rekrutacji, selekcji oraz rozwoju pracowników.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Microsoft Teams
Microsoft Teams
Microsoft Teams

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
4 800
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • Egzamin w formie testowej
Zniżki grupowe:
  • 4.17% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 8.33% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 12.5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 16.67% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.

Wszystkie nasze szkolenia znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych, dzięki czemu istnieje możliwość uzyskania dofinansowania ze środków publicznych oraz unijnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: IBD Business School Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Smocza 26/5
  • Kod pocztowy: 01-041
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5222383056

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IBD Business School Sp. z o.o.
01-041 Warszawa, Polska Smocza 26/5

Organizator

IBD Business School Sp. z o.o.
01-041 Warszawa, Polska
Smocza 26/5
woj. mazowieckie
IBD Business School jest jedną z czołowych firm doradczo-szkoleniowych na polskim rynku. Działa od 1990 roku. We współpracy z Polską Fundacją Badań nad Zarządzaniem prowadzi także działalność badawczą w zakresie zarządzania organizacją, w szczególnoś...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!