Szkolenie

Certified Assessor for Assessment & Development Centre (CAADC)

O szkoleniu

Kurs dla asesorów Certified Assessor for Assessment & Development Centre (CAADC), oferowany przez IBD Business School, to jedyna taka propozycja na rynku: jest oparty na najnowszych badaniach nad systemami AC prowadzonymi w USA i Europie oraz na własnych doświadczeniach IBD w konstruowaniu i prowadzeniu sesji AC/DC.

Metodyka szkolenia i jego główne założenia programowe są w pełni zgodne z „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations International Task Force on Assessment Center Guidelines” (2008).
Dlaczego warto wziąć udział?

Cele szkolenia

  • Poznanie całościowej metodologii Assessment Centre/ Development Centre: diagnoza, określenie badanych kompetencji, tworzenie modeli kompetencyjnych
  • Nabycie umiejętności z zakresu przygotowania sesji AC/DC: opracowanie zadań i skali ocen, logistyka sesji
  • Zapoznanie uczestników z zasadami przeprowadzania sesji: podawanie instrukcji, prowadzenie ewidencji
  • Nauczenie się efektywnego pełnienia roli asesora – rozwój kompetencji asesorskich
  • Nabycie takich umiejętności, jak: udzielanie informacji zwrotnych, analiza i ocena sesji AC/DC (klasyfikacja informacji z ewidencji, dyskusja asesorów), raportowanie sesji

Korzyści dla organizacji i uczestników

  • Poznanie metod AC i DC jako skutecznych narzędzi oceny pracowników i budowania ich indywidualnych ścieżek rozwoju
  • Podniesienie efektywności procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
  • Nabycie kwalifikacji, pozwalających na odpowiedzialną rekrutację, selekcję i rozwój pracowników
Kto powinien wziąć udział?
  • Menedżerowie HR
  • Specjaliści działów HR, odpowiadający za selekcję i rekrutację
  • Osoby zarządzające zespołami
  • Asesorzy AC/DC
  • Osoby pragnące nabyć kwalifikacje asesorskie

Program szkolenia

SESJA I. ZASADY REALIZACJI PROJEKTU ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTRE. Kompetencje jako podstawa skuteczności oceny

  1. Assessment/ Development Centre – w jakich celach stosować tę metodę, w jakich obszarach HR się sprawdza?
  2. Zasady projektów AC/ DC
  3. Podobieństwa i różnice między AC i DC.
  4. Kompetencje, których nie można mierzyć w DC.
  5. Model kompetencyjny jako podstawa efektywnych ośrodków oceny i rozwoju.
  6. Właściwości kompetencji i ich związek ze zmiennymi psychologicznymi.
  7. Metodologia budowy modeli i tworzenia kompetencji.
  8. Przygotowanie opisów kompetencji na poziomach i zachowaniach.
  9. Zastosowanie wiedzy o tworzeniu kompetencji w case study – wybór kompetencji i przygotowanie arkuszy obserwacyjnych do AC/DC dla konkretnego stanowiska.
  10. Kryteria doboru testów i standardy użytkowników testów
  11. Rola analizy stanowiska pracy, profil stanowiska

SESJA II. KRYTERIA SUKCESU W BUDOWANIU ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTRE: NARZĘDZIA, ROLA ASESORA, LOGISTYKA SESJI

  1. Osoby biorące udział w projekcie, ich zadania
  2. Rola asesora i zasady prowadzenia obserwacji
  3. Błędy w ocenie
  4. Rodzaje ćwiczeń wykorzystywanych w trakcie sesji
  5. Omówienie najistotniejszych aspektów międzynarodowych wytycznych
  6. Założenia wywiadu kompetencyjnego, budowa pytań, prowadzenie wywiadu
  7. Rodzaje testów: PTP, dla biznesu
  8. Logistyka sesji: harmonogramy, sprawy organizacyjne istotne w trakcie sesji

SESJA III. ROZWÓJ KOMPETENCJI ASESORSKICH: INTEGRACJA WYNIKÓW, TWORZENIE RAPORTÓW, FEEDBACK

  1. Symulacja fragmentu sesji
  2. Weryfikacja poprawności ćwiczeń
  3. Rozwój kompetencji obserwacji
  4. Generowanie ocen i integracja wyników
  5. Zakres raportu po ocenie, różnice w raportach po sesjach AC i DC
  6. Tworzenie raportu
  7. Określanie propozycji rozwojowych
  8. Informacja zwrotna po sesji AC/DC – zasady
  9. Udzielanie informacji zwrotnej
  10. Prowadzenie rozmów rozwojowych
  11. Skuteczność sesji AC/DC i czynniki wpływające na jego efektywność z uwzględnieniem międzynarodowych wytycznych

Czas trwania

48 godz., 6 dni

Prelegenci

Cytat

Włodzimierz K. Buśkiewicz - senior konsultant / senior trener

Jolanta Hanc - senior konsultant / senior trener

Małgorzata Klimowicz - senior konsultant / senior trener

Marzena Kostelecka - trener / konsultant / coach

Magdalena Olechnowicz - senior trener / senior konsultant

Gdzie i kiedy

Online 19 lipca - 17 sierpnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 28 sierpnia - 26 września 2021

Gdzie i kiedy

Online 27 września - 26 października 2021

Weź udział

Cena promocyjna
za osobę
4320 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa

Organizator

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa
ul. Panieńska 9
woj. mazowieckie
Instytut jest jedną z czołowych firm doradczo-szkoleniowych na polskim rynku. Działa od 1990 roku. We współpracy z Polską Fundacją Badań nad Zarządzaniem prowadzi także działalność badawczą w zakresie zarządzania organizacją, w szczególności zasobami...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa ul. Panieńska 9
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!