O szkoleniu
Zaawansowany i kompleksowy program przygotowujący do profesjonalnego i efektywnego pełnienia roli HR Business Partnera (HRBP) w organizacjach biznesowych różnych branż.
Uczestnicy zdobywają usystematyzowaną i praktyczną wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi, kształcą niezbędne kompetencje przede wszystkim w nowoczesnym strategicznym partnerstwie na poziomie najwyższego kierownictwa firm oraz w planowaniu i realizacji polityki personalnej, harmonijnie łączącej potrzeby i interesy pracodawców i pracowników.
Przygotowanie kompetentnego HR Business Partnera, posiadającego wiedzę o wszystkich procesach zarządzania ludźmi w organizacji
- Nabycie umiejętności wykorzystywania podstawowych narzędzi HR w roli HRBP
- Podniesienie sprawności HR-owca w realizacji zadań
- Zapoznanie z podstawowymi umiejętnościami pracy z ludźmi niezbędnymi do efektywnego realizowania roli HRBP w organizacji: coachingowymi, zarządzania konfliktami, prowadzenia spotkań
Celem szkolenia jest przygotowanie do sprawnego funkcjonowania w roli HRBP w przyszłości. Uczestnicy w trakcie 7 sesji w pełni zrozumieją wiedzę o roli HRBP, rozwinięte zostaną ich kompetencje pozwalające na skuteczne wykonywanie pracy na stanowisku HRBP, wpływające na efektywną współpracę z kadrą menedżerską.
Uczestnicy otrzymają też indywidualne wsparcie w ocenie i rozwoju swoich osobistych kompetencji. W ramach programu przewidziane jest badanie uczestników szkolenia autorskim narzędziem IBD, tj. ICP – oceną typu 360 stopni. Oceniani będą przez indywidualnie dobraną grupę respondentów. Każdy uczestnik, który przejdzie przez badanie ICP, otrzyma indywidualny raport wraz z sesją informacji zwrotnej od konsultanta IBD (sesja zdalna do 30 minut).
- HR Business Partnerzy potrzebujący kompetencji we wszystkich procesach zarządzania ludźmi w organizacji i umiejętności wspierania kadry kierowniczej i pracowników
- Osoby rozpoczynające pracę w roli HRBP, a także zainteresowane jej podjęciem w przyszłości
- Menedżerowie działów HR, osoby odpowiadające za rozwój pracowników w organizacji
Program szkolenia
MODUŁ I. ROLA I KOMPETENCJE HRBP. (Personal branding – budowanie wizerunku HRBPRola HRBP, narzędzia HR w pracy HRBP)
2dni
1. Strategiczne podejście do HR
2. Procesy HR realizowane w organizacjach oraz rola HRBP
3. Partnerstwo w biznesie: perspektywa strategiczna i operacyjna
- Struktura HR dziś i docelowa
- Kierunki zmiany roli HR
- Typowe oczekiwania biznesu od HRBP
- Typowe zadania HRBP w organizacjach
- Filary skuteczności na stanowisku HRBP
- Korzyści dla firmy z realizacji roli HRBP
- Zagrożenia niespełnienia oczekiwań przez HRBP, obszary ryzyka ograniczającego pełnienie roli HRBP
- Oczekiwane kompetencje od osoby pracującej na stanowisku HRBP
- Sposób budowania zaufania pomiędzy menedżerem a HRBP
- Sposób rozpoznawania potrzeb biznesu i generowania rozwiązań
- Sposób komunikacji HRBP z menedżerami w organizacji
4. Przykłady inicjatyw biznesowych, w których oczekiwane jest wsparcie HR
5. Oczekiwania w stosunku do HR w firmie, w jaki sposób ocenia się skuteczność/ efektywność funkcjonowania HR
6. Sposób komunikacji i budowania wizerunku HRBP
7. Narzędzia pracy HR-owca – wprowadzenie
Moduł II. KOMPENDIUM WIEDZY HR-OWCA. Narzędzia w pracy HRBP.
2 dni
1. Zarządzanie kompetencjami jako podstawa strategicznego zarządzania ludźmi
2. Omówienie najważniejszych narzędzi w pracy HRBP
- Wywiad kompetencyjny
- Mini AC, symulacje w procesach rekrutacji
- Opisy stanowisk pracy
- Adaptacja nowych pracowników
- SOOP
- MBO
- Programy talent management
- Przegląd narzędzi zarządzania rozwojem pracowników
Moduł III. KOMPETENCJE ROZWIĄZYWANIA TRUDNYCH SYTUACJI. Trudne rozmowy, zarządzanie konfliktem i asertywność w pracy HRBP
2 dni
1. Prowadzenie trudnych rozmów w pracy HRBP
- Informacja zwrotna – kluczowy element rozmów z pracownikami
- Rozmowy korygujące
- Rozmowy oceniające
- Rozmowy rozwojowe
- Zwalnianie pracowników
2. Rozwiązywanie konfliktów
- Narzędzia rozwiązywania trudnych problemów w zespołach pracowniczych
- Stosowanie skutecznych technik radzenia sobie z emocjami i napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych
- Efektywne zachowania w sytuacjach konfliktowych
- Przyczyny powstawania konfliktów – koło konfliktów
- Etapy eskalacji konfliktu
- Sposoby diagnozowania typów sytuacji konfliktowych
- Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
- Postępowanie z „trudnymi” współpracownikami
- Postawa asertywna w procesie rozwiązywania konfliktów
3. Asertywność w pracy HRBP
- Czy jestem asertywny? – diagnoza własnej postawy
- Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
- Dostosowanie rodzaju asertywności do rozmówcy
- Rozpoznanie własnych zachowań – „Mapa asertywności”
- Identyfikacja głównych blokad naszej asertywności
- Budowanie postawy asertywnej
- Elementy zachowania asertywnego
- Asertywna komunikacja jako podstawowe narzędzie osiągania celów i wywierania wpływu
- Asertywne egzekwowanie celów i zadań
- Narzędzia asertywności
4. Techniki wywierania wpływu na odbiorcę wg Cialdiniego i Hogana – sztuka perswazji
MODUŁ IV. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA PROJEKTEM. Przygotowywanie, realizacja i wdrażanie projektów przez HRBP
2 dni
1. Zarządzanie projektem w świetle wprowadzania zmian organizacyjnych
2. Etapy projektów organizacyjnych:
- definiowanie projektu,
- planowanie projektu,
- realizacja projektu,
- zamknięcie projektu.
3. Uczestnicy projektów
4. Zarządzanie projektem:
- zarządzanie celem i zakresem projektu,
- zarządzanie czasem w projekcie,
- zarządzanie zasobami w projekcie,
- zarządzanie kosztami projektu,
- zarządzanie zmianą,
- zarządzanie ryzykiem w projekcie,
- zarządzanie jakością w projekcie,
- zarządzanie komunikacją i raportowaniem w projekcie,
- zarządzanie testem i wdrożeniem w projekcie.
5. Czynniki sukcesu w projekcie
Moduł V. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA ZMIANĄ W ROLI HRBP
2 dni
- Zarządzanie zmianą
- Pojęcie zmiany organizacyjnej
- Etapy wprowadzania zmian
- Inicjowanie zmian
- Planowanie zmian
- Zarządzanie procesem zmian – czynniki sukcesu zmiany
- Emocje pojawiające się w procesie zmian
- Dynamika grupy, faza rozwoju organizacji a proces zmiany
- Rola kadry kierowniczej w procesie zmiany
- Sposoby angażowania pracowników w zmiany
- Komunikacja w zmianie
- Zarządzanie reakcjami na zmianę, rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany
- Przyczyny niepowodzeń zmian – analiza błędów
MODUŁ VI. KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE. HRBP jako partner kadry kierowniczej w zarządzaniu zespołem
2 dni
1. Rola szefa, kluczowe kompetencje oczekiwane od kierowników
2. Wizja swojej komórki organizacyjnej przez lidera
3. Przywództwo sytuacyjne i sposób pracy menedżera z pracownikami na różnym etapie rozwoju
- Dojrzałość pracownika – charakterystyka, diagnoza
- Funkcjonowanie menedżerów o różnych stylach i pracowników o różnych poziomach dojrzałości
- „Motywacyjny katalog zachowań menedżerskich” – jakie działania menedżerskie motywują pracowników o różnym typie dojrzałości zawodowej
- Narzędzia transferu odpowiedzialności ‘w dół’: od D1 do D4 – w jakich sytuacjach postępować autokratycznie, a w jakich demokratycznie, aby rozwijać ludzi
- Komu i co delegować – delegowanie uprawnień
4. Prowadzenie spotkań i dyskusji
- Prowadzenie spotkania
- Prowadzenie dyskusji
- Facylitacja dyskusji grupowej
- Co sprawia, że spotkanie jest udane? – ostateczne rekomendacje i najlepsze praktyki
5. Zasady motywującej komunikacji w rozwijaniu pracowników
- Expose szefa
- Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do rozwoju zawodowego
- Wyrażanie szacunku i uznania
- Trudne sytuacje kierownicze i sposoby postępowania – trening umiejętności
MODUŁ DODATKOWY: Coaching Fundamentals Certificate
3 dni
Dzień pierwszy – prowadzenie rozmowy i słuchanie
- Coaching konwersacyjny
- Sztuka prowadzenia rozmów
- Jak wygląda dobra rozmowa?
- Tworzenie przyjemnego klimatu rozmowy
- Dlaczego warto być otwartym
- Uczestnicy rozmowy
- Rola Mówcy
- Dobry słuchacz
- Informacja zwrotna
- Kiedy udzielać informacji zwrotnej?
- Jak udzielać informacji zwrotnej w prawidłowy sposób?
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Radzenie sobie z informacją zwrotną
- Słuchanie, jako podstawowa umiejętność w coachingu
- Jak dobrze umiemy słuchać?
- Poziomy słuchania w coachingu
- Różne rodzaje słuchania
- Kim jest dobry słuchacz?
- Wsłuchiwanie się w siebie
- Koncentracja
- Tworzenie przestrzeni wewnętrznej
- Tworzenie przestrzeni u innych
- Coaching a elementy osobiste coacha
- Wykorzystanie ciszy
- Coaching telefoniczny
- Przerywanie
- Emocje i odczucia
- Przekonania
- Poufność
- Ograniczenia w coachingu
Dzień drugi – umiejętność zadawania pytań i model T-GROW
- Czym jest pytanie?
- Struktura pytania
- Pytania a uwarunkowania społeczne
- Wykorzystanie głosu
- Typy pytań
- Pytania mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi
- Pytania z prośbą o doprecyzowanie
- Pytania, które wymuszają działanie
- Pytania, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia
- Pytania, które zmieniają sposób myślenia
- Pytania typu „a gdyby”
- Wykorzystanie presupozycji
- Pytania problemowe
- Inne techniki zadawania pytań
- Schematy językowe
- Model TGROW
- Temat
- Formularz do wypełnienia przed sesją coachingową
- Ćwiczenie Koło Życia
- Cel
- Fakty/Rzeczywistość
- Możliwości/Opcje
- Plan działania
- Formularz oceny zaangażowania
- Zalety modelu T-GROW
Dzień trzeci – wartości i coaching w miejscu pracy
- Czym są wartości?
- Wartości w konkretnych dziedzinach
- Ćwiczenia służące wydobywaniu głównych wartości
- Określanie własnych głównych wartości
- Ćwiczenia służące wydobywaniu wartości w konkretnych dziedzinach
- Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z karierą
- Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z coachingiem
- Coaching w organizacji
- Coach zewnętrzny wobec organizacji
- Coach wewnętrzny w organizacji
- Warunki stosowania coachingu w organizacji
- Metody identyfikacji potrzeb coachingowych w organizacji
- Zasady zarządzania procesem coachingu w organizacji
- Ewaluacja procesu coachingowego w organizacji
- Superwizja coacha wewnętrznego i zewnętrznego
- Menedżer jako coach
- Coaching jako narzędzie zarządzania
- Korzyści płynące z coachingowego stylu zarządzania
- Stosowania podejścia coachingowego w relacji menedżer-podwładny
- Analiza wyzwań coachingowych menedżera
- Wdrażania coachingu w codziennym życiu menedżera
Czas trwania
15 dni, 7 sesji, 120 godzin
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 8 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- Szkolenie Coaching Fundamentals Certificate (CFC)
- Rozwiń
- 2.94% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5.88% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 8.82% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 11.76% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IBD Business School Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Smocza 26/5
- Kod pocztowy: 01-041
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5222383056
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
