Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/certified-hr-business-partner-75547-id14655

Informacje o szkoleniu

  • Certified HR Business Partner


    ID szkolenia: 75547
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Kadry, Human Resources
  • Termin szkolenia:

    Informacje o platformie szkoleniowej oraz wymaganiach technicznych:

    wymagany jest komputer z dostępem do internetu
    Godziny zajęć (czas trwania):
    120 godz., 15 dni
  • Organizator szkolenia:

    IBD Business School Sp. z o.o.
    ul. Panieńska 9
    03-704 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
IBD Business School Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Cele szkolenia

Przygotowanie pracowników ze zróżnicowanym doświadczeniem w obszarze HR do sprawnego funkcjonowania w roli HRBP

Przekazanie całościowego rozumienia roli HR w organizacji, zrozumienie wszystkich procesów HR-owych

Poznanie i nauczenie kluczowych narzędzi zarządzania kapitałem ludzkim wykorzystywanych w roli HRBP

Przygotowanie do wspierania kadry kierowniczej w procesach dotyczących zarządzania ludźmi

Szkolenie skierowane jest do:

  • HR Business Partnerzy potrzebujący kompetencji we wszystkich procesach zarządzania ludźmi w organizacji i umiejętności wspierania kadry kierowniczej i pracowników
  • Osoby rozpoczynające pracę w roli HRBP, a także zainteresowane jej podjęciem w przyszłości
  • Menedżerowie działów HR, osoby odpowiadające za rozwój pracowników w organizacji

Program szkolenia:

MODUŁ I. ROLA I KOMPETENCJE HRBP. (Personal branding – budowanie wizerunku HRBPRola HRBP, narzędzia HR w pracy HRBP)
2dni

1. Strategiczne podejście do HR

2. Procesy HR realizowane w organizacjach oraz rola HRBP

3. Partnerstwo w biznesie: perspektywa strategiczna i operacyjna

  • Struktura HR dziś i docelowa
  • Kierunki zmiany roli HR
  • Typowe oczekiwania biznesu od HRBP
  • Typowe zadania HRBP w organizacjach
  • Filary skuteczności na stanowisku HRBP
  • Korzyści dla firmy z realizacji roli HRBP
  • Zagrożenia niespełnienia oczekiwań przez HRBP, obszary ryzyka ograniczającego pełnienie roli HRBP
  • Oczekiwane kompetencje od osoby pracującej na stanowisku HRBP
  • Sposób budowania zaufania pomiędzy  menedżerem a HRBP
  • Sposób rozpoznawania potrzeb biznesu i generowania rozwiązań
  • Sposób komunikacji HRBP z menedżerami w organizacji

4. Przykłady inicjatyw biznesowych, w których oczekiwane jest wsparcie HR

5. Oczekiwania w stosunku do HR w firmie, w jaki sposób ocenia się skuteczność/ efektywność funkcjonowania HR

6. Sposób komunikacji i budowania wizerunku HRBP

7. Narzędzia pracy HR-owca – wprowadzenie

 

Moduł II. KOMPENDIUM WIEDZY HR-OWCA. Narzędzia w pracy HRBP.
2 dni

  1. Zarządzanie kompetencjami jako podstawa strategicznego zarządzania ludźmi
  2. Omówienie najważniejszych narzędzi w pracy HRBP
  • Wywiad kompetencyjny
  • Mini AC, symulacje w procesach rekrutacji
  • Opisy stanowisk pracy
  • Adaptacja nowych pracowników
  • SOOP
  • MBO
  • Programy talent management
  • Przegląd narzędzi zarządzania rozwojem pracowników

 

Moduł III. KOMPETENCJE ROZWIĄZYWANIA TRUDNYCH SYTUACJI. Trudne rozmowy, zarządzanie konfliktem i asertywność w pracy HRBP
2 dni

1. Prowadzenie trudnych rozmów w pracy HRBP

  • Informacja zwrotna – kluczowy element rozmów z pracownikami
  • Rozmowy korygujące
  • Rozmowy oceniające
  • Rozmowy rozwojowe
  • Zwalnianie pracowników

2. Rozwiązywanie konfliktów

  • Narzędzia rozwiązywania trudnych problemów w zespołach pracowniczych
  • Stosowanie skutecznych technik radzenia sobie z emocjami i napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych
  • Efektywne zachowania w sytuacjach konfliktowych
  • Przyczyny powstawania konfliktów – koło konfliktów
  • Etapy eskalacji konfliktu
  • Sposoby diagnozowania typów sytuacji konfliktowych
  • Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
  • Postępowanie z „trudnymi” współpracownikami
  • Postawa asertywna w procesie rozwiązywania konfliktów

3. Asertywność w pracy HRBP

  • Czy jestem asertywny? – diagnoza własnej postawy
  • Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
  • Dostosowanie rodzaju asertywności do rozmówcy
  • Rozpoznanie własnych zachowań – „Mapa asertywności”
  • Identyfikacja głównych blokad naszej asertywności
  • Budowanie postawy asertywnej
  • Elementy zachowania asertywnego
  • Asertywna komunikacja jako podstawowe narzędzie osiągania celów i wywierania wpływu
  • Asertywne egzekwowanie celów i zadań
  • Narzędzia asertywności

4. Techniki wywierania wpływu na odbiorcę wg Cialdiniego i Hogana – sztuka perswazji

 

MODUŁ IV. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA PROJEKTEM. Przygotowywanie, realizacja i wdrażanie projektów przez HRBP
2 dni

1. Zarządzanie projektem w świetle wprowadzania zmian organizacyjnych

2. Etapy projektów organizacyjnych:

  • definiowanie projektu,
  • planowanie projektu,
  • realizacja projektu,
  • zamknięcie projektu.

3. Uczestnicy projektów

4. Zarządzanie projektem:

  • zarządzanie celem i zakresem projektu,
  • zarządzanie czasem w projekcie,
  • zarządzanie zasobami w projekcie,
  • zarządzanie kosztami projektu,
  • zarządzanie zmianą,
  • zarządzanie ryzykiem w projekcie,
  • zarządzanie jakością w projekcie,
  • zarządzanie komunikacją i raportowaniem w projekcie,
  • zarządzanie testem i wdrożeniem w projekcie.

5. Czynniki sukcesu w projekcie

 

Moduł V. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA ZMIANĄ W ROLI HRBP
2 dni

  1. Zarządzanie zmianą
  2. Pojęcie zmiany organizacyjnej
  3. Etapy wprowadzania zmian
  4. Inicjowanie zmian
  5. Planowanie zmian
  6. Zarządzanie procesem zmian – czynniki sukcesu zmiany
  7. Emocje pojawiające się w procesie zmian
  8. Dynamika grupy, faza rozwoju organizacji a proces zmiany
  9. Rola kadry kierowniczej w procesie zmiany
  10. Sposoby angażowania pracowników w zmiany
  11. Komunikacja w zmianie
  12. Zarządzanie reakcjami na zmianę, rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany
  13. Przyczyny niepowodzeń zmian – analiza błędów

 

MODUŁ VI. KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE. HRBP jako partner kadry kierowniczej w zarządzaniu zespołem
2 dni

1. Rola szefa, kluczowe kompetencje oczekiwane od kierowników

2. Wizja swojej komórki organizacyjnej przez lidera

3. Przywództwo sytuacyjne i sposób pracy menedżera z pracownikami na różnym etapie rozwoju

  • Dojrzałość pracownika – charakterystyka, diagnoza
  • Funkcjonowanie menedżerów o różnych stylach i pracowników o różnych poziomach dojrzałości
  • „Motywacyjny katalog zachowań menedżerskich” – jakie działania menedżerskie motywują  pracowników o różnym typie dojrzałości zawodowej
  • Narzędzia transferu odpowiedzialności ‘w dół’: od D1 do D4 – w jakich sytuacjach postępować autokratycznie, a w jakich demokratycznie,  aby rozwijać ludzi
  • Komu i co delegować – delegowanie uprawnień

4. Prowadzenie spotkań i dyskusji

  • Prowadzenie spotkania
  • Prowadzenie dyskusji
  • Facylitacja dyskusji grupowej
  • Co sprawia, że spotkanie jest udane? – ostateczne rekomendacje i najlepsze praktyki

5. Zasady motywującej komunikacji w rozwijaniu pracowników

  • Expose szefa
  • Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do rozwoju zawodowego
  • Wyrażanie szacunku i uznania
  • Trudne sytuacje kierownicze i sposoby postępowania – trening umiejętności

MODUŁ DODATKOWY: Coaching Fundamentals Certificate
3 dni

W ramach programu CHRBP uczestnicy mają możliwość zrealizowania modułu coachingowego Coaching Fundamentals Certificate (CFC).

W tym celu należy wybrać termin sesji CFC od momentu rozpoczęcia programu CHRBP do
3 miesięcy po jego zakończeniu spośród dostępnych TUTAJ i dokonać rezerwacji miejsca wysyłając wiadomość na adres szkoleniaotwarte@ibd.pl  lub telefonicznie (22) 768 20 22.

Uczestnicy mają także możliwość uzyskania certyfikatu coachingowego na poziomie Certified Coach akredytowanego przez  International Institute of Coaching & Mentoring  oraz Institute of Leadership & Management.  Uzyskanie certyfikatu wymaga zrealizowania dodatkowych aktywności oraz wniesienia opłaty certyfikacyjnej w wysokości 1500 zł. W celu rozpoczęcia procesu prosimy o kontakt telefoniczny (022) 768 20 22 lub mailowy: szkoleniaotwarte@ibd.pl

Dzień pierwszy – prowadzenie rozmowy i słuchanie

  • Coaching konwersacyjny
  • Sztuka prowadzenia rozmów
  • Jak wygląda dobra rozmowa?
  • Tworzenie przyjemnego klimatu rozmowy
  • Dlaczego warto być otwartym
  • Uczestnicy rozmowy
  • Rola Mówcy
  • Dobry słuchacz
  • Informacja zwrotna
  • Kiedy udzielać informacji zwrotnej?
  • Jak udzielać informacji zwrotnej w prawidłowy sposób?
  • Otrzymywanie informacji zwrotnej
  • Radzenie sobie z informacją zwrotną
  • Słuchanie, jako podstawowa umiejętność w coachingu
  • Jak dobrze umiemy słuchać?
  • Poziomy słuchania w coachingu
  • Różne rodzaje słuchania
  • Kim jest dobry słuchacz?
  • Wsłuchiwanie się w siebie
  • Koncentracja
  • Tworzenie przestrzeni wewnętrznej
  • Tworzenie przestrzeni u innych
  • Coaching a elementy osobiste coacha
  • Wykorzystanie ciszy
  • Coaching telefoniczny
  • Przerywanie
  • Emocje i odczucia
  • Przekonania
  • Poufność
  • Ograniczenia w coachingu

Dzień drugi – umiejętność zadawania pytań i model T-GROW

  • Czym jest pytanie?
  • Struktura pytania
  • Pytania a uwarunkowania społeczne
  • Wykorzystanie głosu
  • Typy pytań
  • Pytania mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi
  • Pytania z prośbą o doprecyzowanie
  • Pytania, które wymuszają działanie
  • Pytania, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia
  • Pytania, które zmieniają sposób myślenia
  • Pytania typu „a gdyby”
  • Wykorzystanie presupozycji
  • Pytania problemowe
  • Inne techniki zadawania pytań
  • Schematy językowe
  • Model TGROW
  • Temat
  • Formularz do wypełnienia przed sesją coachingową
  • Ćwiczenie Koło Życia
  • Cel
  • Fakty/Rzeczywistość
  • Możliwości/Opcje
  • Plan działania
  • Formularz oceny zaangażowania
  • Zalety modelu T-GROW

Dzień trzeci – wartości i coaching w miejscu pracy

  • Czym są wartości?
  • Wartości w konkretnych dziedzinach
  • Ćwiczenia służące wydobywaniu głównych wartości
  • Określanie własnych głównych wartości
  • Ćwiczenia służące wydobywaniu wartości w konkretnych dziedzinach
  • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z karierą
  • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z coachingiem
  • Coaching w organizacji
  • Coach zewnętrzny wobec organizacji
  • Coach wewnętrzny w organizacji
  • Warunki stosowania coachingu w organizacji
  • Metody identyfikacji potrzeb coachingowych w organizacji
  • Zasady zarządzania procesem coachingu w organizacji
  • Ewaluacja procesu coachingowego w organizacji
  • Superwizja coacha wewnętrznego i zewnętrznego
  • Menedżer jako coach
  • Coaching jako narzędzie zarządzania
  • Korzyści płynące z coachingowego stylu zarządzania
  • Stosowania podejścia coachingowego w relacji menedżer-podwładny
  • Analiza wyzwań coachingowych menedżera
  • Wdrażania coachingu w codziennym życiu menedżera

Informacje o prelegentach:

Jolanta Hanc - senior konsultant/ senior trener

Małgorzata Klimowicz - senior konsultant/ senior trener

Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach

dr Hanna Macyra - trener, konsultant, coach

Beata Pietrzykowska-Stachnik - senior konsultant/ senior trener

Maciej Polański - senior trener

Agata Rzymska-Serwin - senior trener

Agnieszka Sabat - senior trener/ senior konsultant

dr Anna Sołtys - trener

Daniel Wąsik - senior trener/ konsultant

 

 

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 7650 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.


Wydarzenie: Certified HR Business Partner