Szkolenie

Certified HR Business Partner

O szkoleniu

Zaawansowany i kompleksowy program przygotowujący do profesjonalnego i efektywnego pełnienia roli HR Business Partnera (HRBP) w organizacjach biznesowych różnych branż.

Uczestnicy zdobywają usystematyzowaną i praktyczną wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi, kształcą niezbędne kompetencje przede wszystkim w nowoczesnym strategicznym partnerstwie na poziomie najwyższego kierownictwa firm oraz w planowaniu i realizacji polityki personalnej, harmonijnie łączącej potrzeby i interesy pracodawców i pracowników.
Dlaczego warto wziąć udział?

Przygotowanie kompetentnego HR Business Partnera, posiadającego wiedzę o wszystkich procesach zarządzania ludźmi w organizacji

  • Nabycie umiejętności wykorzystywania podstawowych narzędzi HR w roli HRBP
  • Podniesienie sprawności HR-owca w realizacji zadań
  • Zapoznanie z podstawowymi umiejętnościami pracy z ludźmi niezbędnymi do efektywnego realizowania roli HRBP w organizacji: coachingowymi, zarządzania konfliktami, prowadzenia spotkań

Celem szkolenia jest przygotowanie do sprawnego funkcjonowania w roli HRBP w przyszłości. Uczestnicy w trakcie 7 sesji w pełni zrozumieją wiedzę o roli HRBP, rozwinięte zostaną ich kompetencje pozwalające na skuteczne wykonywanie pracy na stanowisku HRBP, wpływające na efektywną współpracę z kadrą menedżerską.

Uczestnicy otrzymają też indywidualne wsparcie w ocenie i rozwoju swoich osobistych kompetencji. W ramach programu przewidziane jest badanie uczestników szkolenia autorskim narzędziem IBD, tj. ICP – oceną typu 360 stopni. Oceniani będą przez indywidualnie dobraną grupę respondentów. Każdy uczestnik, który przejdzie przez badanie ICP, otrzyma indywidualny raport wraz z sesją informacji zwrotnej od konsultanta IBD (sesja zdalna do 30 minut).

Kto powinien wziąć udział?
  • HR Business Partnerzy potrzebujący kompetencji we wszystkich procesach zarządzania ludźmi w organizacji i umiejętności wspierania kadry kierowniczej i pracowników
  • Osoby rozpoczynające pracę w roli HRBP, a także zainteresowane jej podjęciem w przyszłości
  • Menedżerowie działów HR, osoby odpowiadające za rozwój pracowników w organizacji

Program szkolenia

MODUŁ I. ROLA I KOMPETENCJE HRBP. (Personal branding – budowanie wizerunku HRBPRola HRBP, narzędzia HR w pracy HRBP)
2dni

1. Strategiczne podejście do HR

2. Procesy HR realizowane w organizacjach oraz rola HRBP

3. Partnerstwo w biznesie: perspektywa strategiczna i operacyjna

  • Struktura HR dziś i docelowa
  • Kierunki zmiany roli HR
  • Typowe oczekiwania biznesu od HRBP
  • Typowe zadania HRBP w organizacjach
  • Filary skuteczności na stanowisku HRBP
  • Korzyści dla firmy z realizacji roli HRBP
  • Zagrożenia niespełnienia oczekiwań przez HRBP, obszary ryzyka ograniczającego pełnienie roli HRBP
  • Oczekiwane kompetencje od osoby pracującej na stanowisku HRBP
  • Sposób budowania zaufania pomiędzy  menedżerem a HRBP
  • Sposób rozpoznawania potrzeb biznesu i generowania rozwiązań
  • Sposób komunikacji HRBP z menedżerami w organizacji

4. Przykłady inicjatyw biznesowych, w których oczekiwane jest wsparcie HR

5. Oczekiwania w stosunku do HR w firmie, w jaki sposób ocenia się skuteczność/ efektywność funkcjonowania HR

6. Sposób komunikacji i budowania wizerunku HRBP

7. Narzędzia pracy HR-owca – wprowadzenie

 

Moduł II. KOMPENDIUM WIEDZY HR-OWCA. Narzędzia w pracy HRBP.
2 dni

1. Zarządzanie kompetencjami jako podstawa strategicznego zarządzania ludźmi

2. Omówienie najważniejszych narzędzi w pracy HRBP

  • Wywiad kompetencyjny
  • Mini AC, symulacje w procesach rekrutacji
  • Opisy stanowisk pracy
  • Adaptacja nowych pracowników
  • SOOP
  • MBO
  • Programy talent management
  • Przegląd narzędzi zarządzania rozwojem pracowników

 

Moduł III. KOMPETENCJE ROZWIĄZYWANIA TRUDNYCH SYTUACJI. Trudne rozmowy, zarządzanie konfliktem i asertywność w pracy HRBP
2 dni

1. Prowadzenie trudnych rozmów w pracy HRBP

  • Informacja zwrotna – kluczowy element rozmów z pracownikami
  • Rozmowy korygujące
  • Rozmowy oceniające
  • Rozmowy rozwojowe
  • Zwalnianie pracowników

2. Rozwiązywanie konfliktów

  • Narzędzia rozwiązywania trudnych problemów w zespołach pracowniczych
  • Stosowanie skutecznych technik radzenia sobie z emocjami i napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych
  • Efektywne zachowania w sytuacjach konfliktowych
  • Przyczyny powstawania konfliktów – koło konfliktów
  • Etapy eskalacji konfliktu
  • Sposoby diagnozowania typów sytuacji konfliktowych
  • Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
  • Postępowanie z „trudnymi” współpracownikami
  • Postawa asertywna w procesie rozwiązywania konfliktów

3. Asertywność w pracy HRBP

  • Czy jestem asertywny? – diagnoza własnej postawy
  • Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
  • Dostosowanie rodzaju asertywności do rozmówcy
  • Rozpoznanie własnych zachowań – „Mapa asertywności”
  • Identyfikacja głównych blokad naszej asertywności
  • Budowanie postawy asertywnej
  • Elementy zachowania asertywnego
  • Asertywna komunikacja jako podstawowe narzędzie osiągania celów i wywierania wpływu
  • Asertywne egzekwowanie celów i zadań
  • Narzędzia asertywności

4. Techniki wywierania wpływu na odbiorcę wg Cialdiniego i Hogana – sztuka perswazji

 

MODUŁ IV. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA PROJEKTEM. Przygotowywanie, realizacja i wdrażanie projektów przez HRBP
2 dni

1. Zarządzanie projektem w świetle wprowadzania zmian organizacyjnych

2. Etapy projektów organizacyjnych:

  • definiowanie projektu,
  • planowanie projektu,
  • realizacja projektu,
  • zamknięcie projektu.

3. Uczestnicy projektów

4. Zarządzanie projektem:

  • zarządzanie celem i zakresem projektu,
  • zarządzanie czasem w projekcie,
  • zarządzanie zasobami w projekcie,
  • zarządzanie kosztami projektu,
  • zarządzanie zmianą,
  • zarządzanie ryzykiem w projekcie,
  • zarządzanie jakością w projekcie,
  • zarządzanie komunikacją i raportowaniem w projekcie,
  • zarządzanie testem i wdrożeniem w projekcie.

5. Czynniki sukcesu w projekcie

 

Moduł V. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA ZMIANĄ W ROLI HRBP
2 dni

  1. Zarządzanie zmianą
  2. Pojęcie zmiany organizacyjnej
  3. Etapy wprowadzania zmian
  4. Inicjowanie zmian
  5. Planowanie zmian
  6. Zarządzanie procesem zmian – czynniki sukcesu zmiany
  7. Emocje pojawiające się w procesie zmian
  8. Dynamika grupy, faza rozwoju organizacji a proces zmiany
  9. Rola kadry kierowniczej w procesie zmiany
  10. Sposoby angażowania pracowników w zmiany
  11. Komunikacja w zmianie
  12. Zarządzanie reakcjami na zmianę, rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany
  13. Przyczyny niepowodzeń zmian – analiza błędów

 

MODUŁ VI. KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE. HRBP jako partner kadry kierowniczej w zarządzaniu zespołem
2 dni

1. Rola szefa, kluczowe kompetencje oczekiwane od kierowników

2. Wizja swojej komórki organizacyjnej przez lidera

3. Przywództwo sytuacyjne i sposób pracy menedżera z pracownikami na różnym etapie rozwoju

  • Dojrzałość pracownika – charakterystyka, diagnoza
  • Funkcjonowanie menedżerów o różnych stylach i pracowników o różnych poziomach dojrzałości
  • „Motywacyjny katalog zachowań menedżerskich” – jakie działania menedżerskie motywują  pracowników o różnym typie dojrzałości zawodowej
  • Narzędzia transferu odpowiedzialności ‘w dół’: od D1 do D4 – w jakich sytuacjach postępować autokratycznie, a w jakich demokratycznie,  aby rozwijać ludzi
  • Komu i co delegować – delegowanie uprawnień

4. Prowadzenie spotkań i dyskusji

  • Prowadzenie spotkania
  • Prowadzenie dyskusji
  • Facylitacja dyskusji grupowej
  • Co sprawia, że spotkanie jest udane? – ostateczne rekomendacje i najlepsze praktyki

5. Zasady motywującej komunikacji w rozwijaniu pracowników

  • Expose szefa
  • Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do rozwoju zawodowego
  • Wyrażanie szacunku i uznania
  • Trudne sytuacje kierownicze i sposoby postępowania – trening umiejętności

MODUŁ DODATKOWY: Coaching Fundamentals Certificate
3 dni

Dzień pierwszy – prowadzenie rozmowy i słuchanie

  • Coaching konwersacyjny
  • Sztuka prowadzenia rozmów
  • Jak wygląda dobra rozmowa?
  • Tworzenie przyjemnego klimatu rozmowy
  • Dlaczego warto być otwartym
  • Uczestnicy rozmowy
  • Rola Mówcy
  • Dobry słuchacz
  • Informacja zwrotna
  • Kiedy udzielać informacji zwrotnej?
  • Jak udzielać informacji zwrotnej w prawidłowy sposób?
  • Otrzymywanie informacji zwrotnej
  • Radzenie sobie z informacją zwrotną
  • Słuchanie, jako podstawowa umiejętność w coachingu
  • Jak dobrze umiemy słuchać?
  • Poziomy słuchania w coachingu
  • Różne rodzaje słuchania
  • Kim jest dobry słuchacz?
  • Wsłuchiwanie się w siebie
  • Koncentracja
  • Tworzenie przestrzeni wewnętrznej
  • Tworzenie przestrzeni u innych
  • Coaching a elementy osobiste coacha
  • Wykorzystanie ciszy
  • Coaching telefoniczny
  • Przerywanie
  • Emocje i odczucia
  • Przekonania
  • Poufność
  • Ograniczenia w coachingu

Dzień drugi – umiejętność zadawania pytań i model T-GROW

  • Czym jest pytanie?
  • Struktura pytania
  • Pytania a uwarunkowania społeczne
  • Wykorzystanie głosu
  • Typy pytań
  • Pytania mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi
  • Pytania z prośbą o doprecyzowanie
  • Pytania, które wymuszają działanie
  • Pytania, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia
  • Pytania, które zmieniają sposób myślenia
  • Pytania typu „a gdyby”
  • Wykorzystanie presupozycji
  • Pytania problemowe
  • Inne techniki zadawania pytań
  • Schematy językowe
  • Model TGROW
  • Temat
  • Formularz do wypełnienia przed sesją coachingową
  • Ćwiczenie Koło Życia
  • Cel
  • Fakty/Rzeczywistość
  • Możliwości/Opcje
  • Plan działania
  • Formularz oceny zaangażowania
  • Zalety modelu T-GROW

Dzień trzeci – wartości i coaching w miejscu pracy

  • Czym są wartości?
  • Wartości w konkretnych dziedzinach
  • Ćwiczenia służące wydobywaniu głównych wartości
  • Określanie własnych głównych wartości
  • Ćwiczenia służące wydobywaniu wartości w konkretnych dziedzinach
  • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z karierą
  • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z coachingiem
  • Coaching w organizacji
  • Coach zewnętrzny wobec organizacji
  • Coach wewnętrzny w organizacji
  • Warunki stosowania coachingu w organizacji
  • Metody identyfikacji potrzeb coachingowych w organizacji
  • Zasady zarządzania procesem coachingu w organizacji
  • Ewaluacja procesu coachingowego w organizacji
  • Superwizja coacha wewnętrznego i zewnętrznego
  • Menedżer jako coach
  • Coaching jako narzędzie zarządzania
  • Korzyści płynące z coachingowego stylu zarządzania
  • Stosowania podejścia coachingowego w relacji menedżer-podwładny
  • Analiza wyzwań coachingowych menedżera
  • Wdrażania coachingu w codziennym życiu menedżera

Czas trwania

120 godz., 15 dni, 7 sesji

Prelegenci

Cytat

Jolanta Hanc - senior konsultant / senior trener

Małgorzata Klimowicz - senior konsultant / senior trener

Marzena Kostelecka - trener / konsultant / coach

dr Hanna Macyra - trener, konsultant, coach

Beata Pietrzykowska-Stachnik - senior konsultant / senior trener

Maciej Polański - senior trener

Agata Rzymska-Serwin - senior trener

Agnieszka Sabat - senior trener / senior konsultant

dr Anna Sołtys - trener

Daniel Wąsik - senior trener / konsultant

Gdzie i kiedy

Online 18 grudnia 2021 - 6 marca 2022

Gdzie i kiedy

Online 25 października 2021 - 25 stycznia 2022

Gdzie i kiedy

Online 21 października 2021 - 8 lutego 2022

Gdzie i kiedy

Online 25 września - 5 grudnia 2021

Zapisz się

Cena promocyjna
za osobę
7650 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa
ul. Panieńska 9
woj. mazowieckie
Instytut jest jedną z czołowych firm doradczo-szkoleniowych na polskim rynku. Działa od 1990 roku. We współpracy z Polską Fundacją Badań nad Zarządzaniem prowadzi także działalność badawczą w zakresie zarządzania organizacją, w szczególności zasobami...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa ul. Panieńska 9
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!