O szkoleniu
Rynek kosmetyków naturalnych rośnie dynamicznie z roku na rok. Powstają nowe marki kosmetyczne, a zagraniczne wchodzą aktywnie na polski rynek. Problemem jest brak ustawowej definicji kosmetyku naturalnego. Z pomocą przychodzą certyfikaty kosmetyczne, które ułatwiają konsumentom podjęcie decyzji w kwestii zakupu kosmetyków naturalnych.
Polska nie posiada własnego certyfikatu, ale na polskim rynku funkcjonuje kilka europejskich, uznanych i dobrze rozpoznawanych na certyfikatów. Znane logo (jak np. ecocert) na opakowaniu kosmetyku daje wymierne korzyści zarówno producentom, jak i konsumentom.
Jakie korzyści daje producentom posiadanie certyfikatu?
- Przewaga konkurencyjna w stosunku do producentów nieposiadających certyfikatów, a aspirujących do obecności na rynku kosmetyków naturalnych
- Przejrzystość począwszy od sposobu pozyskania surowców, poprzez recepturę produktu, a skończywszy na opakowaniu nadającym się do recyklingu
- Obecność w gronie podmiotów komercyjnych aktywnie dbających o środowisko i zrównoważony rozwój
- Gwarancja udzielona przez niezależny podmiot (osobę trzecią) co do określenia kosmetyku mianem naturalnego
- Element budowania wiarygodności jako gracza w branży kosmetycznej stosującego zasady fair play i unikającego zarzutu o greenwashing (wprowadzanie konsumentów w błąd poprzez mylące deklaracje marketingowe dotyczące naturalności kosmetyku, zarazem stojące w sprzeczności z listą składników produktu)
Cele szkolenia:
- Szkolenie ma na celu przedstawienie procesu uzyskania danego certyfikatu oraz korzyści wynikających z jego posiadania.
- Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jakich błędów unikać w procesie uzyskania certyfikatu oraz czego nie lubią konsumenci poszukujący kosmetyków naturalnych (greenwashing w praktyce).
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- zrozumienie wartości certyfikatu dla kosmetyków naturalnych
- identyfikacja procesu uzyskania certyfikatu dla kosmetyków naturalnych
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania certyfikowanych kosmetyków naturalnych
- wykorzystanie certyfikatu dla pozyskania nowych klientów
Adresaci szkolenia:
- producenci kosmetyków naturalnych
- producenci kosmetyków konwencjonalnych planujący poszerzyć swoje portfolio produktowe
- przedstawiciele sieci sprzedaży detalicznej pragnący poszerzyć wiedzę z zakresu oferowanych produktów kosmetycznych w swoich sklepach
- konsumenci, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu certyfikowanych kosmetyków naturalnych
Program szkolenia
- Pojęcie kosmetyku naturalnego:
- różnice między kosmetykiem konwencjonalnym a naturalnym
- trend na „naturę” i zwyczajowa definicja kosmetyku naturalnego
- Aspekty prawne dotyczące kosmetyków naturalnych:
- źródła prawa
- rola UOKiK oraz GIS
- Certyfikat dla kosmetyków naturalnych:
- pojęcie certyfikatu
- potrzeba stosowania certyfikatu dla kosmetyków naturalnych
- Certyfikaty na rynku europejskim:
- Ecocert
- Bdih
- Cosmebio
- soil association
- ICEA
- natrue
- Wymogi do uzyskania certyfikatu z grupy Cosmos:
- receptura
- proces produkcyjny
- opakowanie
- pochodzenie składników
- Greenwashing, czyli co zamiast certyfikatu:
- co to jest greenwashing
- deklaracje marketingowe producentów a oczekiwania konsumentów
- Niedoskonałości certyfikatów:
- składniki pochodzenia syntetycznego nieakceptowane przez organizacje certyfikujące kosmetyki naturalne
- certyfikaty a oczekiwania konsumentów
- Wybrane aspekty związane z certyfikacją kosmetyków naturalnych:
- składniki nieakceptowane przez organizacje certyfikujące kosmetyki naturalne
- kompozycja zapachowa, czyli co jest w składzie parfum
- testowanie na zwierzętach
- akceptowane konserwanty
- Certyfikaty niezwiązane ze składem kosmetyków:
- co nie jest certyfikatem dla kosmetyków naturalnych na przykładzie ecolabel
- unijny certyfikat rolnictwa ekologicznego
- Pytania od uczestników szkolenia i dyskusja
Czas trwania
10.00-16.00
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
