O szkoleniu
CERTYFIKOWANY KUPIEC TO SZKOLENIE DLA DZIAŁU ZAKUPÓW, PODCZAS KTÓREGO:
nasz Ekspert w obszarze optymalizacji zakupów wyjaśni:
- Jak usprawniać procesy i procedury zakupowe w organizacji?
- Jak zwiększyć elastyczność i efektywność systemu zakupowego?
- Jak prognozować zapotrzebowanie i zaplanować zakupy?
- Gdzie i w jaki sposób szukać oszczędności w procesie zakupowym?
- Jak budować kryteria kwalifikacji dostawców i dokonywania ich oceny?
- W jaki sposób współpracować z dostawcami, w tym z monopolistami?
- Jak dokonać kalkulacji kosztów zakupów?
- Jak identyfikować i minimalizować ryzyko związane z zakupami?
CO ZYSKASZ DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU CERTYFIKOWANY KUPIEC
UCZESTNICY SZKOLENIA CERTYFIKOWANY KUPIEC OTRZYMUJĄ:
- Wzory umowy z dostawcami
- Wzory umowy z firmą transportową
- Wzory kalkulacji kosztów zakupów
- Wzory arkuszy oceny dostawcy
- Narzędzie PEO (MS EXCEL)
- Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL)
- Narzędzie kalkulacji TCO (MS EXCEL)
- Narzędzie kalkulacji CKN (MS EXCEL)
- kierowników i specjalistów działów zakupów i zaopatrzenia,
- kierowników i specjalistów działów logistyki,
- wszystkich zainteresowanych problematyką optymalizacji kosztów zakupów w firmie.
Program szkolenia
OPTYMALIZACJA PROCESÓW ZAKUPOWYCH, ZARZĄDZANIE KOSZTAMI, WSPÓŁPRACA Z DOSTAWCĄ
JAK ZORGANIZOWAĆ ZAKUPY – PODSTAWOWE DOKUMENTY BAZOWE W ZAKUPACH
- Strategia zakupowa – podstawowe zasady jej tworzenia
- Procedura zakupowa, definiowanie trybów zakupowych
- Procedura oceny dostawców
- Instrukcje zakupowe
- Pozostałe dokumenty wpływające na koszty zakupu
TRYBY REALIZACJI ZAKUPÓW
- Jak zmniejszyć ilość pracy w zakupach – zakupy realizowane przez inicjatora zakupu
- Analiza ofert, sposoby analizy ofert
- Przetargi
- Konsolidacja zakupów – szansa czy pułapka dla zakupów
- E-procurment
- Platformy zakupowe
WYZNACZANIE KATEGORII I SUBKATEGORII
- Ile powinno funkcjonować kategorii w zakupach?
- Kategoria a index
- Podstawowe kategorie funkcjonalne w zakupach
- Łączenie kategorii
- Kategoryzacja zakupów na podstawie ich wartości (wyznaczanie subkategorii metodą ABC)
- Kategoryzacja zakupów wartość – ryzyko (wyznaczanie subkategorii na podstawie macierzy Krajic’a)
ĆWICZENIE: KATEGORYZACJA ZAKUPÓW
PLANOWANIE W ZAKUPACH
- Wpływ planu sprzedaży i planu promocji na zakupy
- Związek planu inwestycyjnego, planu ruchu i planu remontów z zakupami
- Planowanie zakupów
- Planowanie kosztów
- Planowanie czasu
- Kit (Set) zakupowy
POLITYKA WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCĄ
- Zasady konstrukcji długofalowej polityki współpracy z dostawcą
- Czy podpisywać umowę czy też posługiwać się jedynie zamówieniami?
- Umowa dostawy, umowy ramowe, umowy ramowe wartościowo – workowe
- Strategie sprzedażowe dostawców
PRZYGOTOWANIE DO PROCESU ZAKUPU
- Źródła informacji na potrzeby zakupu
- Pozyskiwanie informacji na potrzeby zakupu m.in. od dostawców
- Dialog techniczny, Przesłuchanie krzyżowe
- Wykorzystanie Internetu w poszukiwaniu dostawców
- Ocena własnej pozycji zakupowej
- Kryteria oceny własnej „siły” zakupowej
- Kompensacja monopolu po stronie dostawcy
- Tworzenie grup zakupowych
OCENA OFERT DOSTAWCÓW
- Jak sporządzić dobry plan zakupów
- Wpływ zapasów na plan zakupów
- Eliminacja dublujących się indeksów materiałowych
ĆWICZENIE: USTALANIE SPOSOBU ZAMAWIANIA
- Sformułowanie zapytania ofertowego
- Wstępna ocena oferty
- Kryteria oceny oferty – kryteria formalne, merytoryczne i logistyczne
- Ocena oferty metodą PEO (Parametryczna Ewaluacja Ofert) – metoda obiektywizująca i przyśpieszająca ocenę ofert dostawców
ĆWICZENIE: OCENA OFERT PEO
WYBÓR DOSTAWCY I FORMALIZACJA WSPÓŁPRACY
- Techniki negocjacji w zakupach
- Zasady konstrukcji umowy – elementy formalne
- Zakres odpowiedzialności stron w umowie
- Jak określić czas i ilość dostaw pilotażowych?
- Klauzule zaostrzonej kontroli dostaw
- Klauzule Incoterms, Loco i Franco w realizacji dostaw
OCENA I KWALIFIKACJA DOSTAWCÓW
- Kryteria merytoryczne, formalne i logistyczne
- Ocena i kwalifikacja w ramach podstawowych grup zakupowych
- Uproszczona ocena i kwalifikacja dostawców
- Rozszerzona ocena i kwalifikacja dostawców
- Audyt dostawców
- Lista kwalifikowanych i preferowanych dostawców
SPOSOBY KONSTRUKCJI CEN PRZEZ DOSTAWCÓW
- Struktura ceny dostawcy
- Metody konstrukcji cen (koszt +, zwrotu, wartości, TCO)
- Metody przeciwdziałania ukrytemu podwyższaniu ceny
NOWOCZESNE FORMUŁY KOSZTOWE DO PODEJMOWANIA DECYZJI W ZAKUPACH
- Zasady konstrukcji CKN (Całkowitego Kosztu Nabycia)
- Zasady konstrukcji TCO (Total Cost of Ownership)
- Jak skalkulować koszty zakupów w danej kategorii
- Koszty transportu
- Koszty magazynowania
- Koszty utrzymania zapasu
- Jak ocenić zakupy – KPI zakupach
- Budżetowanie w zakupach
ĆWICZENIE: KALKULACJA CKN
MINIMALIZACJA RYZYKA ZWIĄZANEGO Z ZAKUPEM
- Źródła ryzyka związanego z zakupami
- Ryzyko związane z konstrukcja umów z dostawcą
- Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
- Macierz ryzyka
- Portfolio ryzyka
- Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
ĆWICZENIE: ANALIZA I KALKULACJA RYZYKA DOSTAWCY
Czas trwania
Prelegenci
Ekspert logistyki zaopatrzenia
Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego ze specjalizacją analiza kosztów, optymalizacja procesów zakupowych, logistyka magazynowa, logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, strategie zakupowe. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.
Publikacje:
• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania
Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
43-450 Ustroń
Grażyńskiego 10
woj. śląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie
- parking
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie
- parking
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, 44-100 Gliwice. NIP 631-139-99-87. Regon 277586519.
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia pocztą elektroniczną lub faksem.
- Przesłanie formularza jest równoznaczne z zawarciem umowy i akceptacją warunków uczestnictwa pomiędzy OSiI EFFECT a firmą lub uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń osób prywatnych) i ma charakter wiążący.
- Na 7 dni przed terminem szkolenia na podany adres e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku otrzymania potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSiI EFFECT terminie, prosimy o kontakt.
- Wysłanie formularza zgłoszeniowego jest zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu (wyjątek stanowią osoby prywatne) i przesłana pocztą tradycyjną, wręczona osobiście lub przesłana na wskazany adres e-mail, w przypadku wyrażenia zgody na wysłanie w formie elektronicznej.
- Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia.
- OSiI EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed planowanym terminem szkolenia.
- Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
- Organizator może przeprowadzać sesje fotograficzne, video podczas szkolenia. Uczestnik wyraża zgodę na publikację tych materiałów w mediach społecznościowych oraz materiałach promocyjnych OSiI EFFECT.
- Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
- Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
- Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
- Kod pocztowy: 44-100
- Miejscowość: Gliwice
- Numer NIP: 6311399987