O szkoleniu
Zapraszamy Cię do udziału w szkoleniu Certyfikowany Menedżer ds. zakupów – poziom II, które jest kolejnym poziomem na drodze zdobywania wiedzy eksperckiej z zakresu zakupów.
To wyjątkowe wydarzenie nie tylko prezentuje najaktualniejszą wiedzę, ale również mnóstwo aktualnych case’ów oraz sprawdzonych praktyk rynkowych stosowanych w działach zakupów.
To szkolenie jest najbardziej przydatne, jeśli:
- Mierzysz się z czynnikami ryzyka w skali mikro i makro (zerwane łańcuchy dostaw, niestabilne dostawy, wahania cen i inne)
- Zauważasz wpływ czynników wewnętrznych na wydajność i efektywność zakupową (rotujący zespół, brak odporności na zmianę, wyzwania z zarządzaniem interesariuszami, zbyt sztywne i niedopasowane do realiów procesy, procedury i narzędzia)
- Obawiasz się, że oczekiwania Zarządu i kluczowych interesariuszy są nieadekwatne do możliwości, jakimi dysponują Zakupy
- Masz poczucie, że dotychczasowy sposób pracy i zarządzania Zakupami nie przystaje do zmieniającej się rzeczywistości
- Szukasz sposobu, aby wzmocnić wizerunek Zakupów i swoją pozycję jako lidera
- Przed szkoleniem otrzymasz zadanie domowe do wykonania, a podczas szkolenia zaprezentujesz swoją pracę.
- Wejdziemy w szczegóły dwóch najważniejszych obszarów zakupowych i zgłębimy tajniki sourcingu i negocjacji m.in. określisz swój profil negocjatora!
- Będziemy działać warsztatowo uruchamiając techniki dedykowane dla managerów!
- Na koniec zmierzysz się z testem z wiedzy zakupowej z elementami bazującymi na międzynarodowych wytycznych zakupowego Instytutu CIPS (Chartered Institute of Procurement & Supply).
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
- Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
- Kierownicy Zaopatrzenia
- Kierownicy Organizacji i Logistyki
- Kierownicy Działów Logistyki
Program szkolenia
DZIEŃ 1 / 21 LISTOPADA 2024
9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00 – rozpoczęcie szkolenia
WARSZTAT nr 1: SOURCING – POZIOM TAKTYCZNY PROCESU ZAKUPOWEGO
Część dotycząca sourcingu to zagłębienie się w proces wyboru dostawcy. Dobry manager to nie tylko strateg, ale także praktyk! Ekspertem nie można być jedynie w teorii. Praktyka też bywa wyzwaniem. Każdy kupiec ma własne procedury, zasady, różnie rozumie porównanie ofert i negocjacje. Ludzie w zespołach uczyli się zakupów w różnych firmach, więc trudno o wspólny mianownik.
Naszym celem będzie opracowanie uniwersalnych zasad na podstawie różnych doświadczeń.
Pokażemy Wam best practice w zakresie wyboru dostawców, abyście mieli pełen zestaw narzędzi do kupowania każdej kategorii!
Warsztat zawiera:
PRACĘ NAD ZAPOTRZEBOWANIEM
- Jak konfrontować potrzeby zakupowe z realiami rynkowymi
- Czy warto inwestować czas w dialog techniczny, testy produkcyjne i prekwalifikację dostawców
- Jak dobrać kryteria wyboru, by pogodzić wymóg konkurencyjnej ceny, wysokiej jakości i krótkiego czasu realizacji
PRACĘ NAD ZAPYTANIEM OFERTOWYM
- Czy format zapytania ma znaczenie
- Czym się różni RFI od RFP, RFQ i co ma z tym wspólnego
RFx – czym jest „slang” zakupowy
PRACĘ NAD PRZEBIEGIEM POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO
- Jakie są zasady transparentności
- Kto co robi, a czego robić nie powinien i dlaczego – czyli podział ról w Zespole Zakupowym
- Jak porównywać złożone oferty
PRACĘ NAD REKOMENDACJĄ WYBORU DOSTAWCY
- W jaki sposób prezentować wybór i z kim go uzgadniać
- Czy porównanie cen jest wystarczające do podjęcia decyzji
o wyborze dostawcy - Kiedy pracować nad zapisami umowy/ zamówienia
16.30 – zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 22 LISTOPADA 2024
9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00 – rozpoczęcie szkolenia
WARSZTAT nr 2: NEGOCJACJE W PRAKTYCE
Negocjacje to kluczowy etap pracy każdego zakupowca. Choć wydaje się to oczywiste, to właśnie w negocjacjach często pojawiają się potknięcia. Sukces w dużej mierze zależy od znajomości własnych zasobów, ograniczeń oraz solidnego przygotowania.
Tego dnia odpowiemy na pytanie: „Kim jest dobry negocjator?” Każdy uczestnik określi swój profil negocjacyjny. Zidentyfikujemy kluczowe kompetencje potrzebne w negocjacjach, w tym umiejętność wystąpień publicznych i storytellingu.
Celem warsztatu jest odnalezienie źródła indywidualnej siły w byciu negocjatorem!
Warsztat zawiera:
PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI
- Czy potrzebna jest checklista przed negocjacjami
- W jaki sposób AI może usprawnić ten etap
- Wprowadzenie do narzędzi AI wspierających proces przygotowanie do negocjacji
PROWADZENIE NEGOCJACJI
- Scenki negocjacyjne – ćwiczenia praktyczne
- Analiza i omówienie przeprowadzonych scenek
- Prezentacja pracy domowej – feedback i dyskusja
PROFIL NEGOCJATORA
- Kim jest dobry negocjator – dyskusja na temat cech
i umiejętności dobrego negocjatora - Autoanaliza profilu i stylu negocjacyjnego
- Sukcesy i porażki w negocjacjach – praca na własnych zasobach kompetencyjnych
Dzień ten zakończymy testem wiedzy zakupowej, którego wynik będzie podstawą do przyznania certyfikatu!
16.30 – zakończenie szkolenia
Czas trwania
Dzień pierwszy:
10:00-16:30
Dzień drugi:
10:00-16:30
Prelegenci
Ekspert procesów zakupowych, usprawnień organizacyjno – procesowych oraz rozwoju zespołów, Manager w PROFITIA Management Consultants.
Wieloletnie doświadczenie zakupowe w roli category managera oraz kierownika zespołu w strukturach zakupowych międzynarodowych firm produkcyjnych z branży paliwowej oraz chemicznej. Od 2020 r. w roli konsultanta, trenera i mentora w PROFITII, firmie specjalizującej się w konsultingu zakupowym.
Specjalizuje się̨ w: sourcingu, strategiach zakupowych, budowie struktur organizacyjnych oraz szkoleniach i rozwoju kompetencji w zespołach zakupowych. Buduje programy szkoleniowe, ścieżki rozwoju członków zespołu, mapuje kompetencje. Pasjonuje się psychologią społeczną w biznesie, zarządzaniem zmianą oraz wspieraniem w sytuacjach kryzysowych.
Prowadzi projekty w zakresie optymalizacji zakupów wdrażając zaawansowane i innowacyjne rozwiązania organizacyjne, procesowe i narzędziowe – uwzględniając zasoby zespołu, kulturę organizacyjną i otwartość na zmianę.
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, kierunku Socjologia (specjalizacja metodologiczno-badawcza).
Ekspert procesów zakupowych, optymalizacji kosztów oraz usprawnień organizacyjno – procesowych, Partner Zarządzający PROFITIA Management Consultants, Prezes Zarządu wiodącego operatora Grup Zakupowych BATNA Group.
Posiada 10.letnie doświadczenie w usprawnieniach zakupowych, budowie nowych organizacji zakupowych, usprawnianiu efektywności procesów, organizacji i narzędzi zakupowych wiodących firm środkowoeuropejskich w tym firm energetycznych, paliwowych, instytucji finansowych, firm telekomunikacyjnych oraz instytucji publicznych, interim manager, konsultant, ekspert.
Specjalizuje się̨ w: sourcingu, zakupach grupowych, strategii zakupowych. Doświadczenie zdobywał w Accenture, gdzie zajmował się̨ obsługą polskich i międzynarodowych klientów z Sektora surowców aturalnych/energii/ ropy/gazu.
W A.T. Kearney, jako menedżer realizował projekty w zakresie optymalizacji zakupów. W Chinach prowadził własną działalność gospodarczą. Prowadził projekty zakupowe mające przede na celu: poprawę efektywność w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, kierunku Zarządzanie i Marketing, University of Mainz, Polsko – Niemieckie Forum Akademickie; Swedish Institute Management Program – Swedish Institute Stockholm.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 3 170 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group
https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220